Skocz do zawartości

Mosquito


Rekomendowane odpowiedzi

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Andrzeju, jeżeli chodzi o opór interferencyjny to domniewam, że w tamtych latach nie znano tego zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wad, to jeszcze ważne to, że przy awarii jednego silnika, choć mocy nie brakowało by lecieć na jednym, to kłopoty były przy podejściu do lądowania w takiej konfiguracji. Było nie mało przypadków korka na ostatniej prostej w momencie manipulacji gazem pracującego motoru, choć prędkość nie była mniejsza od minimalnej. Ale ogólnie to nietuzinkowa, oryginalna pod wieloma względami konstrukcja, szczególnie ze względu na materiał i technologię. Pewnie gdyby wtedy były żywice i włókno szklane, to  Mossie  nie byłby drewniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie profil, dzięki profilowi laminarnemu Mustang był taki szybki. Jak myslisz jaki profil zastosować w Mosquito. 

Co miałeś na myśli (odrywał się przepływ).

 

 

Czy to znaczy, ze chcesz budowac model Mosquito?  Nie zauwazylem tego wTwoich post'ach.

Profil zalezal bedzie miedzy innymi od tego jak szybko chcesz aby model latal.  Jest to tez zwiazane  np jakie masz doswiadczenie w lataniu etc.

Skrzydlo Mosquito powinno miec tez zwichrzenie ze wzgledu na duza zbieznosc aby uniknac takich oto wypadkow:

 

 

 

 

Wyraznie widac jak Mosquito juz w 25s wpada w korkociag po raz pierwszy a potem to juz tylko grawitacja.

Bardzo smieszne (przynajmniej dla mnie) jest modelarz w 35s wydaje sie narzekac na aparature; podobnie jak komentarze pod video. Chyba nie zupelnie..

Wyraznie widac podczas startu, ze skrzydlo nie ma zwichrzenia. 

 

 

 

Sorry, nie rozumie czego nie rozumiesz w pojeciu "oderwanie przeplywu"?

 

 

 

Andrzeju, jeżeli chodzi o opór interferencyjny to domniewam, że w tamtych latach nie znano tego zjawiska.

 

Opor interferencyjny byl dobrze zanany w tych czasach np owiewki skrzydla w Spitfire.  Napewno znali to konstruktorzy de Havilland.

 

Mozna w pewnym stopniu uniknac (zmniejszyc?) ten opor np stosujac uklad srednioplata (Mosquito, F4U Corsair), lub unikajac zwezenia kadluba w okolicy skrzydel  (np Colomban MC-100 Ban-Bi).

 

post-12308-0-46094000-1460930834.jpg

 

 

Dodaje tez Raport NACA  z test dH Mosquito F8.  Pisze tam miedzy innymi, ze wszystkie (?) stery byly pokryte metalem.

 

a800728.pdf

 

Czolem

 

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety docenili i Niemcy konstruując swój odpowiednik Mosquito. Jego nazwę pewnie znacie doskonale ;).

Masz na myśli Ju - 88? Jeżeli tak, to zważ że Junkers był konstrukcją wcześniejszą ( z tego co pamiętam ), tak więc to raczej konstruktorzy Moskita zżynali z Niemców.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli Ju - 88? Jeżeli tak, to zważ że Junkers był konstrukcją wcześniejszą ( z tego co pamiętam ), tak więc to raczej konstruktorzy Moskita zżynali z Niemców.  ;)

 

A moze by troche kolega "skippi66" poczytal zamiast takie koszmary pisac.. 

 

Czolem

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że chodzio o Ta-154. Natomias nie chce mi się wierzyć, że w tak dużej makiecie nie wykonano zwichrzenia jesli było w oryginale. Na zdjęciach nie muszą być widoczne bo przecież to byly niewielkie różnice. 

 

Irek,

Oczywiscie nie widzialem z bliska modelu ale patrzac na film, ma chyba jakies ~4m rozpietosci.  Daje to koncowke skrzydla ~250-300mm i przy kacie zwichrzenia ~3deg (zakladajac ten sam profil), daje to roznice pomiedzy krawdzia splywy i natarcia okolo ~15mm.  To dosyc duzo i powinno byc widac.

 

Pisze o tym bo mialem dH Mosquito (Freewing), ktory mial bardzo maly kat zwichrzenia (chyba ~1.5deg) i bylo to widac.  Modelem trzeba bylo latac ostroznie, szczegolnie na 3 i 4-tym zakrecie bo wpadal podobnie w korkociag jak ten na filmie.

 

Mam tez Plany Modelarskie dH Mosquito, i na stronie 6 sa szablony A,B,C &D do skrzydel ze styropianu.  Nie ma tam zadnego zwichrzenia, a moze nawet zwichrzenie odwrotne!

 

Wydaje mi sie, ze po prostu niektorzy o tym nie wiedza (model z roku 1992 a PM z 1985).

 

Czasami mozna zmniejszyc zwichrzenie poprzez zastoswanie mieszanych profili.  Ale to juz inny temat.

 

Czolem

 

Andrzej

 

 

PS

Nie wiem, czy i jakie bylo zwichrzenie w orginalnym dH Mosquito.  Ale zrobilem mala analize i wychodzi, ze bez jakis 3deg (zakladajac ten sam profil) bedzie klapa, jak na filmie.

Facet z Nowej Zelandii nie odpowiedzial na moje pytania na ten temat a rysunki modelarskie czesto nie podaja takich "szczegolow".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze by troche kolega "skippi66" poczytal zamiast takie koszmary pisac.. 

 

Czolem

A

Zaiste, koszmarny koszmar.

Otóż poczytałem. W ogóle sporo czytam od dziecka. Moje źródła twierdzą że mam rację. Być może Twoje są lepsze, mniej koszmarne.

Na marginesie: po co od razu taki ton? Nie lepiej wytłumaczyć, jeśli wiesz lepiej?

 

pozdrawiam - Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, ze chcesz budowac model Mosquito?  Nie zauwazylem tego wTwoich post'ach.

Profil zalezal bedzie miedzy innymi od tego jak szybko chcesz aby model latal.  Jest to tez zwiazane  np jakie masz doswiadczenie w lataniu etc.

Skrzydlo Mosquito powinno miec tez zwichrzenie ze wzgledu na duza zbieznosc aby uniknac takich oto wypadkow:

 

 

 

 

Wyraznie widac jak Mosquito juz w 25s wpada w korkociag po raz pierwszy a potem to juz tylko grawitacja.

Bardzo smieszne (przynajmniej dla mnie) jest modelarz w 35s wydaje sie narzekac na aparature; podobnie jak komentarze pod video. Chyba nie zupelnie..

Wyraznie widac podczas startu, ze skrzydlo nie ma zwichrzenia. 

 

 

 

Sorry, nie rozumie czego nie rozumiesz w pojeciu "oderwanie przeplywu"?

 

 

 

 

Opor interferencyjny byl dobrze zanany w tych czasach np owiewki skrzydla w Spitfire.  Napewno znali to konstruktorzy de Havilland.

 

Mozna w pewnym stopniu uniknac (zmniejszyc?) ten opor np stosujac uklad srednioplata (Mosquito, F4U Corsair), lub unikajac zwezenia kadluba w okolicy skrzydel  (np Colomban MC-100 Ban-Bi).

 

attachicon.gifMCR1.jpg

 

 

Dodaje tez Raport NACA  z test dH Mosquito F8.  Pisze tam miedzy innymi, ze wszystkie (?) stery byly pokryte metalem.

 

attachicon.gifa800728.pdf

 

Czolem

 

Andrzej

Tak własnie przymierzam się do budowy tego modelu i zbieram informacje co jak robić a czego nie no i właśnie szukam odpowiednio dobrego profilu by nie stało się tak jak na tym filmiku. Latam rekreacyjnie modelem YAK 54 2,2m na poziomie F3A Club i na ukończeni jest SBACH 342 też rozpiekosci 2,2m.To skrecenie płata ,o którym była mowa rozumiem , że chodz o skrecenie na kąty ujemne,ale ile?.Jeszcze moje spoztrzeżenie z tego filmu. Widać , że model miał predkość.Wygladało to jaky awaria układu sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze by troche kolega "skippi66" poczytal zamiast takie koszmary pisac.. 

 

Czolem

A

Zaiste, koszmarny koszmar.

Otóż poczytałem. W ogóle sporo czytam od dziecka. Moje źródła twierdzą że mam rację. Być może Twoje są lepsze, mniej koszmarne.

Na marginesie: po co od razu taki ton? Nie lepiej wytłumaczyć, jeśli wiesz lepiej?

 

pozdrawiam - Michał.

Możesz mieć Michał rację z tym JU 88. Chronologicznie tak wychodzi tylko materiał budowy samolotów różny, ale koncepcja ta sama.

O Wespe historia jednoznacznie napisała swoje.

 

Co do "koszmarów" Andrzeja.

Piszesz Andrzeju na forum (nie tylko na tym) w sposób jak byś chciał leczyć jakieś swoje kompleksy. Czy odebrałeś kiedyś koszmarne wychowanie?

Andrzeju, trochę luzu, tu nie polityka i nic nie można zyskać, a stracić szacunek tak.

Pomyśl, a nam też będzie przyjemniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Plany Modelarskie 124 właśnie tego modelu. Myślałem, że podam Ci konkretną nazwę profilu ale nie podają jej i nie jest to Clark Y. Może wejdź na stronę outerzone i sprawdź jaki podają dla różnych wersji planów tego modelu. 

Przepraszam .ale co to za strona outerzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste, koszmarny koszmar.

Otóż poczytałem. W ogóle sporo czytam od dziecka. Moje źródła twierdzą że mam rację. Być może Twoje są lepsze, mniej koszmarne.

Na marginesie: po co od razu taki ton? Nie lepiej wytłumaczyć, jeśli wiesz lepiej?

 

pozdrawiam - Michał.

 

Sorry Michal nie mialem zamiaru nikogo urazic.  Po przeczytaniu powtornym, chcialem napisac "koszmarki" i dodac usmieszek ale zadzwonil telefon i zapomnialem.

 

Czolem

 

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.