TheKuba1414 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Myślę że 1,5kg do tego modelu było by jak najbardziej OK. Co do pierwszego żeberka to wytnij z czegoś, cienkiej sklejki, plastiku itp sobie szablon. kawałek więcej niż kwadratu... nie wiem jak to opisać... :/ na materiale narysuj u dołu linie, do niej wyznacz 93 stopnie, wytnij. Przykładając szablon do żeberka ustawisz je w odpowiedniej pozycji. Zresztą nie jest to aż tak ważne. Ostatecznie wznios ustalają zastrzały i jak już je będziesz robił to bardzo ważne jest żeby były jednakowej długosci. co do dźwigara to główny dźwigar to ten bardziej przodu płata. Wydaje mi się że listewki 5x3 mogą być, tym bardziej że jak piszesz chcesz robić lotki, klapy... Tylny można by zrobić z listewek 3x3... To tak trochę na szybko. Witam. Nie jestem doświadczony, ale może chociaż pomogę z problemem pochylania pierwszego żebra. Proponuję, abyś wyciął sobie trapez (sklejka bądź tektura podklejona balsą) prostokąty, w którym drugie ramię (to pochylone) będzie tworzyło z dłuższą podstawą kąt (np.87°) , i teraz już prosto, żebro przykładasz do dźwigara, a od strony żebra (tej na którą ma być ono pochylone) przykładasz wcześniej wykonany trapez. W ten sposób uzyskujesz pochylenie żebra o te 3°. Mam nadzieję, że napisałem to jasno. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki za odpowiedzi, już na szybko wykonałem sobie taki przyrząd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 31 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Myślę że dobrym rozwiązaniem były by główne dźwigary z listewek 3x3 ale z przestrzenią między nimi wypełnioną balsą "słojami pionowo". Zrezygnowałem z tego rozwiązania dla paru gram mniej i po roku zaczynam żałować.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Myślę że dobrym rozwiązaniem były by główne dźwigary z listewek 3x3 ale z przestrzenią między nimi wypełnioną balsą "słojami pionowo". Zrezygnowałem z tego rozwiązania dla paru gram mniej i po roku zaczynam żałować.... Niestety, już za późno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Niestety, już za późno... Aaa tam, żeby zaraz za póżno... Ostatni model robisz, czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Aaa tam, żeby zaraz za póżno... Ostatni model robisz, czy jak ? Nie ostatni Tymczasem problem, znowu... Mocowanie serw w płatach. Jedno z moich założeń do modelu o którym nie pisałem to możliwość serwisowania go bez nadmiernego dewastowania poszycia to znaczy że na dwóch żeberkach, pomiędzy którymi będzie serwo, będzie założona klaparatura na magnesach lub na śrubach, która po zdjęciu będzie dawała dostęp do serwa (od dołu). I teraz pytanie - jak mam zrobić mocowanie serwa ?! PS: Dziwne... słowo "k l a p k a" automatycznie mi zmieniło na klaparatura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubR Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam. Mocowanie na serwo robisz dosyć prosto. Wycinasz sobie klocki z balsy na długość serwa, na szerokość ok.1cm , a od góry na klocek naklejasz sklejkę (wysokość klocka powinna odpowiadać grubosci serwa) , następnie w przygotowanych klockach wycinasz miejsce na łapki serwa (tak żeby serwo wchodziło w nie z lekkim oporem) , na koniec przygotowujesz sobie klapkę ze sklejki 1mm na wymiary serwa z klockami i ją do nich przykręcasz wkręcikami. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 W słowie 'k l a p ka" jest słowo "a p k a" (skrót od "aparatura"), a ono jest "be" i skrypt forum je poprawia. Tylko robi to jak maszyna - nie inteligentnie. Edit: Ładny tutorial panie Jakubie:). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam. Mocowanie na serwo robisz dosyć prosto. Wycinasz sobie klocki z balsy na długość serwa, na szerokość ok.1cm , a od góry na klocek naklejasz sklejkę (wysokość klocka powinna odpowiadać grubosci serwa) , następnie w przygotowanych klockach wycinasz miejsce na łapki serwa (tak żeby serwo wchodziło w nie z lekkim oporem) , na koniec przygotowujesz sobie klapkę ze sklejki 1mm na wymiary serwa z klockami i ją do nich przykręcasz wkręcikami. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki, tylko jeden kłopot, ja nie pokrywam skrzydeł sklejką ani balsą, więc muszę to serwo przymocować do żebra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubR Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Dziękuję za pochwałę :-). Podejrzewam, że skrzydło będzie miało keson, a robisz je od zera więc nie widzę problemu, aby na te dwa żebra nakleic kawałek balsy, a następnie go od środka wzmocnić sklejką 1mm, otrzymujesz gotową półkę pod serwo. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Dziękuję za pochwałę :-). Podejrzewam, że skrzydło będzie miało keson, a robisz je od zera więc nie widzę problemu, aby na te dwa żebra nakleic kawałek balsy, a następnie go od środka wzmocnić sklejką 1mm, otrzymujesz gotową półkę pod serwo. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Można tak, jak bardzo fajnie podpowiada Jakub. Gdyby jednak z jakichś powodów nie dało się tak zrobić, to postąpiłbym w inny możliwy sposób, a mianowicie wkleił serwo wprost w konstrukcję na UHU Por, z ewentualnymi wstawkami wypełniającymi z balsy lub sklejki. Wiele fabrycznych konstrukcji ma tak wklejane serwa, ale "na amen" CA. UHU Por ma tę cenną właściwość, że trzyma dostatecznie mocno, ale w razie konieczności daje się rozłączyć bez uszkodzenia konstrukcji i usunąć bez śladu.. Praktykowałem to wielokrotnie w EPP i depronie, więc może i w drewnie też się da. Tę klapkę-osłonkę serwa też można by chyba tak przytwierdzić, serwa nie wyjmuje się co chwilkę. Przynajmniej z założenia... Jakubie, co to za serwo, które prezentujesz na Swoich zdjęciach ? Przekładnia jest metalowa, czy z węgla ? A może to tworzywo, tylko na fotce tak wyszło... Wygląda bardzo solidnie, akurat poszukiwałem takiej przekładni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubR Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Serwo to Hitec HS-45HB, przekładnia jest karbonowa. Siła serwa to 1kg/cm na 4,8V ,a na 6V 1.2kg/cm. A co do solidności to nie jestem taki pewien, ponieważ nie może mi się wycentrować (może tylko moje). Ale jeszcze nie latały, więc się dopiero okaże jak się będą sprawować. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Serwo to Hitec HS-45HB, przekładnia jest karbonowa. Siła serwa to 1kg/cm na 4,8V ,a na 6V 1.2kg/cm. A co do solidności to nie jestem taki pewien, ponieważ nie może mi się wycentrować (może tylko moje). Ale jeszcze nie latały, więc się dopiero okaże jak się będą sprawować. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki za tak dokładny opis . Chodzi mi głównie o przekładnię, mam jeszcze jedno pytanie, jeżeli można (Kuba może mi to wybaczy) : czy ostatnie w szeregu koło zębate, czyli to na wałku wyjściowym, jest pełne ? To znaczy, czy po wyjęciu potencjometru i usunięciu ogranicznika mogłoby wykonywać dowolną ilość obrotów ? Szukam takiego malutkiego, mocnego napędu do pompki napędu chowanego podwozia do Twin Stara II. Z elektroniką serw Hiteca miewałem problemy, ale niezbyt często. Właśnie z neutralem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubR Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Toś mnie zaszły tym pytaniem. Nie mam pojęcia, nie rozbierałem ich. Przed chwilą je wyciągnąłem i wydaje mi się, że wszystkie zębatki są pełne, a co do zdejmowania potęcjometru to wydaje mi się, że powinno się kręcić bez końca. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Toś mnie zaszły tym pytaniem. Nie mam pojęcia, nie rozbierałem ich. Przed chwilą je wyciągnąłem i wydaje mi się, że wszystkie zębatki są pełne, a co do zdejmowania potęcjometru to wydaje mi się, że powinno się kręcić bez końca. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki wielkie jeszcze raz . Kuba, wywalamy to moje OT, czy niech sobie kwitnie ? Jak chciałbyś, żeby UHU Por lepiej trzymał do drewna, to przeleć miejsce przyszłego klejenia nitrocelulozowym. Tylko dobrze wysusz przed UHU. Przećwiczone. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Dzięki wielkie jeszcze raz . Kuba, wywalamy to moje OT, czy niech sobie kwitnie ? Jak chciałbyś, żeby UHU Por lepiej trzymał do drewna, to przeleć miejsce przyszłego klejenia nitrocelulozowym. Tylko dobrze wysusz przed UHU. Przećwiczone. Nie wywalaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Witam. Mocowanie na serwo robisz dosyć prosto. Wycinasz sobie klocki z balsy na długość serwa, na szerokość ok.1cm , a od góry na klocek naklejasz sklejkę (wysokość klocka powinna odpowiadać grubosci serwa) , następnie w przygotowanych klockach wycinasz miejsce na łapki serwa (tak żeby serwo wchodziło w nie z lekkim oporem) , na koniec przygotowujesz sobie klapkę ze sklejki 1mm na wymiary serwa z klockami i ją do nich przykręcasz wkręcikami. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Dzięki, skorzystałem, trzyma się mocno! Aktualny stan to ukończone lewe skrzydło z zamocowanymi serwami. Zrobiona lewa lotka. Muszę jeszcze zrobić klapę i biorę się za prawe skrzydło. To co wyżej jest już zrobione od jakiegoś tygodnia, teraz trochę straciłem motywację, 17 wyjeżdżam do końca miesiąca więc jeśli jakiś postęp to dopiero we wrześniu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Nie będę teraz przez dwa tygodnie niczego robił z silnikiem - czy mogę go jakoś zabezpieczyć, tak aby nie zardzewiał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Nie będę teraz przez dwa tygodnie niczego robił z silnikiem - czy mogę go jakoś zabezpieczyć, tak aby nie zardzewiał? Jak będzie leżał sobie w domowym ciepełku to nic mu się złego nie stanie . Zabezpiecz przed kurzem i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Witam! Po dłuuugiej przerwie spowodowanej przede wszystkim brakiem zapału do robienia czegokolwiek powracam do Wicherka W zasadzie nic się nie zmieniło od tych kilku miesięcy, poza tym że zakupiłem rozrusznik. Jutro będę próbował z silnikiem, mam tylko jedno pytanie - w zestawie z rozrusznikiem był taki kawałek gumy, z tego co rozumiem wsadza się ją do tego z przodu, tj. dużej metalowej tulejki. Tylko po co ta guma? Próbowałem dzisiaj dosłownie kilka razy z rozrusznikiem i nie wiem jak go dobrze "spasować" do śmigła i piasty tak aby się nie ślizgał, założyć kołpak? Pozdrawiam i przepraszam za tak długą przerwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 jak go dobrze "spasować" do śmigła i piasty tak aby się nie ślizgał, założyć kołpak? Jeżeli ta guma kształtem przypomina trochę negatyw kołpaka, albo fragmentu jego obwodu - to tak - założyć . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi