Pioterek Opublikowano 12 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Ja do takich osłon używam wewnątrz prętów węglowych 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Mmmm, Piotrze czego dotyczy Twój komentarz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 12 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Prosiłeś o uwagi o bowdenach. Pręt węglowy jako element pracujący - jest sztywny i nie wymaga tylu podparć. Ale nie da się tak giąć ostro jak biały wkład na Twoim zdjęciu więc raczej do łagodnych łuków ale u Ciebie są chyba łagodne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Teraz rozumiem. Wszystko wyjdzie w praniu, pojedynczy bowden będzie podparty na każdym wręgu, podwójny też jest podparty - zobaczymy jak sprawdzi się trójkątne połączenie jakie wymyśliłem. Najbardziej obawiam się że w powstałym układzie będzie pewien luz który da możliwość nierównego wysuwania się podwójnej części bowdena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 ok, po małym spowolnieniu w budowie informuje że projekt dalej się toczy, aktualny stan to wyszlifowany kadłub, skrzydła, centroplat i statecznik. Szlifuje końcowki okuć zastrzałów z duralu. Przygotowałem osłone silnika. w centroplacie zostały mi jeszcze małe korekty krawędzi spływu przy kadłubie oraz uzupełnienie szpar jakie wyszły na łączeniu ze skrzydłami; upierdliwe niestety. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Buduj, buduj, chociaż akurat ja z moim tempem nie powinienem pośpieszać, potraktuj więc to jako zachętę i doping To piękny samolot i bardzo fajny model. Szlifowanie to niezbyt przyjemna faza, potem będzie przyjemniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacacyl Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 zaawansowanie prac przy moim wygląda podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Fajnie że budowane są nowe PZL-ki. Pochwal się swoją pracą, to bardzo przyjemny w budowie model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacacyl Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Fajnie że budowane są nowe PZL-ki. Pochwal się swoją pracą, to bardzo przyjemny w budowie model. Moja będzie przeciwieństwem Twojej - spalina z pokryciem całobalsowym - waga ciężka raczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Moja będzie przeciwieństwem Twojej - spalina z pokryciem całobalsowym - waga ciężka raczej Jaka będzie, taka będzie. To Tobie ma odpowiadać Grunt żeby była i latała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Zamocowałem osłonę silnika wraz z atrapą. Dziś skończyłem szlifować okucia oraz je dogiąłem, dociąłem również profile na zastrzały, przednie maja długość 240mm a tylne 246mm. Całość wygląda tak: teraz trzeba zakołkować okucia z zastrzałami, mam gwintownik M3 ale wiertło by się przydało odpowiednie, jutro trzeba jakiś sklep odwiedzić i kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 okucia zakołkowane z tym że moje wypełnienia są z aluminium, wyciąłem w końcu klocki wzmacniające podwozie, dociąłem i dogiąłem druty podwozia, w końcu 11tka stanęła na kołach pytanko; jak łączyć te druty ze sobą? owinąć cieńszym drutem i polutować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 jak łączyć te druty ze sobą? owinąć cieńszym drutem i polutować? Tak zrób, tylko najpierw umocuj druty do kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 spoko spoko, to bylo o 1szej w nocy, dla kibicujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 dziś podwozie już na gotowo, teraz trzeba będzie to oprofilować balsą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacacyl Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 dziś podwozie już na gotowo, teraz trzeba będzie to oprofilować balsą A nie myślałeś o użyciu do tego profilu z tower hobbies ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 myślałem tylko ze: - drut jest zagięty przed i za częścią profilowana - podwozie w takim kształcie się zgina, profil będzie strasznie sztywny a jak się zegnie to już nic nie pomoże ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Ja zrobiłem podwozie z tego samego drutu, listewek balsowych i dodatkowo podlaminowałem obustronnie, a dół w miejscu łączenia nawet podwójnie. Podwozie wyszło lekko i sztywno, nic się pod ciężarem modelu nie ugina, PZL-ka stoi pewnie, inna sprawa, że mój model jest jakoś niezwykle lekki Jakbyś mieszkał w W-wie mógłbym Ci oddać pierwszą wersję podwozia jaką zrobiłem, najwyżej byś sprawdził. Technologia podobna, tylko zamiast balsy, sklejka. To jest jeszcze sztywniejsze, ale też cięższe, jak dla mnie za ciężkie, zrobiłem więc nowe opisane wyżej, z którego jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacacyl Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 myślałem tylko ze: - drut jest zagięty przed i za częścią profilowana - podwozie w takim kształcie się zgina, profil będzie strasznie sztywny a jak się zegnie to już nic nie pomoże ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje Ja to myślę , cały czas nad amortyzowanym, golenie z profili z TH ( zakupiłem) połączone ruchomo na sworzniu z kadłubem , element resorująco- tłumiący ( amortyzatory z samochodu RC - kupiłem 55mm) zamocowane poziomo i ściskane poprzez cięgno tworzące dźwignię. A tak poza tym to twoja jedenastka już wygląda super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje Chcesz to moje (pierwszą wersję) podwozia do sprawdzenia, może Ci podpasuje, według mnie sztywne jak diabli i nada się spokojnie do cięższego modelu, tylko musiałbyś je dopieścić (doszlifować i pomalować). Mogę Ci wysłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi