Pioterek Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Ja do takich osłon używam wewnątrz prętów węglowych 2mm.
dukeroger Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Mmmm, Piotrze czego dotyczy Twój komentarz?
Pioterek Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Prosiłeś o uwagi o bowdenach. Pręt węglowy jako element pracujący - jest sztywny i nie wymaga tylu podparć. Ale nie da się tak giąć ostro jak biały wkład na Twoim zdjęciu więc raczej do łagodnych łuków ale u Ciebie są chyba łagodne.
dukeroger Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Teraz rozumiem. Wszystko wyjdzie w praniu, pojedynczy bowden będzie podparty na każdym wręgu, podwójny też jest podparty - zobaczymy jak sprawdzi się trójkątne połączenie jakie wymyśliłem. Najbardziej obawiam się że w powstałym układzie będzie pewien luz który da możliwość nierównego wysuwania się podwójnej części bowdena.
dukeroger Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 ok, po małym spowolnieniu w budowie informuje że projekt dalej się toczy, aktualny stan to wyszlifowany kadłub, skrzydła, centroplat i statecznik. Szlifuje końcowki okuć zastrzałów z duralu. Przygotowałem osłone silnika. w centroplacie zostały mi jeszcze małe korekty krawędzi spływu przy kadłubie oraz uzupełnienie szpar jakie wyszły na łączeniu ze skrzydłami; upierdliwe niestety. 3
Viper Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Buduj, buduj, chociaż akurat ja z moim tempem nie powinienem pośpieszać, potraktuj więc to jako zachętę i doping To piękny samolot i bardzo fajny model. Szlifowanie to niezbyt przyjemna faza, potem będzie przyjemniej.
Bacacyl Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 zaawansowanie prac przy moim wygląda podobnie
Viper Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 Fajnie że budowane są nowe PZL-ki. Pochwal się swoją pracą, to bardzo przyjemny w budowie model.
Bacacyl Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Fajnie że budowane są nowe PZL-ki. Pochwal się swoją pracą, to bardzo przyjemny w budowie model. Moja będzie przeciwieństwem Twojej - spalina z pokryciem całobalsowym - waga ciężka raczej
Viper Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Moja będzie przeciwieństwem Twojej - spalina z pokryciem całobalsowym - waga ciężka raczej Jaka będzie, taka będzie. To Tobie ma odpowiadać Grunt żeby była i latała
dukeroger Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 Zamocowałem osłonę silnika wraz z atrapą. Dziś skończyłem szlifować okucia oraz je dogiąłem, dociąłem również profile na zastrzały, przednie maja długość 240mm a tylne 246mm. Całość wygląda tak: teraz trzeba zakołkować okucia z zastrzałami, mam gwintownik M3 ale wiertło by się przydało odpowiednie, jutro trzeba jakiś sklep odwiedzić i kupić
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 okucia zakołkowane z tym że moje wypełnienia są z aluminium, wyciąłem w końcu klocki wzmacniające podwozie, dociąłem i dogiąłem druty podwozia, w końcu 11tka stanęła na kołach pytanko; jak łączyć te druty ze sobą? owinąć cieńszym drutem i polutować?
Lech Mirkiewicz Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 jak łączyć te druty ze sobą? owinąć cieńszym drutem i polutować? Tak zrób, tylko najpierw umocuj druty do kadłuba
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 spoko spoko, to bylo o 1szej w nocy, dla kibicujących
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 dziś podwozie już na gotowo, teraz trzeba będzie to oprofilować balsą
Bacacyl Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 dziś podwozie już na gotowo, teraz trzeba będzie to oprofilować balsą A nie myślałeś o użyciu do tego profilu z tower hobbies ?
dukeroger Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Opublikowano 28 Maja 2017 myślałem tylko ze: - drut jest zagięty przed i za częścią profilowana - podwozie w takim kształcie się zgina, profil będzie strasznie sztywny a jak się zegnie to już nic nie pomoże ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje
Viper Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Ja zrobiłem podwozie z tego samego drutu, listewek balsowych i dodatkowo podlaminowałem obustronnie, a dół w miejscu łączenia nawet podwójnie. Podwozie wyszło lekko i sztywno, nic się pod ciężarem modelu nie ugina, PZL-ka stoi pewnie, inna sprawa, że mój model jest jakoś niezwykle lekki Jakbyś mieszkał w W-wie mógłbym Ci oddać pierwszą wersję podwozia jaką zrobiłem, najwyżej byś sprawdził. Technologia podobna, tylko zamiast balsy, sklejka. To jest jeszcze sztywniejsze, ale też cięższe, jak dla mnie za ciężkie, zrobiłem więc nowe opisane wyżej, z którego jestem zadowolony.
Bacacyl Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 myślałem tylko ze: - drut jest zagięty przed i za częścią profilowana - podwozie w takim kształcie się zgina, profil będzie strasznie sztywny a jak się zegnie to już nic nie pomoże ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje Ja to myślę , cały czas nad amortyzowanym, golenie z profili z TH ( zakupiłem) połączone ruchomo na sworzniu z kadłubem , element resorująco- tłumiący ( amortyzatory z samochodu RC - kupiłem 55mm) zamocowane poziomo i ściskane poprzez cięgno tworzące dźwignię. A tak poza tym to twoja jedenastka już wygląda super
Viper Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 ogólnie to nie jestem zachwycony tym co wyszło z drutu fi3mm, w moich oczach to dość wiotkie, będę wiec kombinować z odciągami tylko muszę wymyślić jakiś patent który to do kadłuba zamocuje Chcesz to moje (pierwszą wersję) podwozia do sprawdzenia, może Ci podpasuje, według mnie sztywne jak diabli i nada się spokojnie do cięższego modelu, tylko musiałbyś je dopieścić (doszlifować i pomalować). Mogę Ci wysłać.
Rekomendowane odpowiedzi