Marcin K. Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Witam. Posiadam taki silnik, co niektórzy mogli go słyszeć na pikniku w Wilczych Laskach w mieniony weekend. Otóż odczułem spory spadek mocy. Na smigle 12x5 ledwo ciągnął 2.6kg. By jakoś pracował potrzebował więcej paliwa, świeca miała spory nagar i się spaliła. Popatac polatalem, model oblatany i cały wrócił do domu ale sam silnik mnie nie pokoi. Silnik kupiłem jakoś czas temu z modelem, tak ze sprzęt używany o nieznanym przebiegu. Czy warto go remontować? Co i gdzie kupić?
Chuck Yeager Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Pierwsza sprawa to zawory do sprawdzenia i ewentualna ich regulacja. Jeśli wszystko inne jest ok i gaźnik jest właściwie wyregulowany to powinno pomóc. Pozdrawiam
MASK Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Ponad 2,5 kg, to całkiem nieźle jak na ten motorek. Jesteś pewien, że coś jest z nim nie tak? Było lepiej? Jakie obroty osiąga na tym śmigle i jakie to śmigło?
Marcin K. Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Smiglo MA seria K, 12x5. Obrotów nie sprawdzałem, postaram się to nadrobić. Hmm może czułem w nim więcej mocy bo wcześniej latał w Slow Poke a tamten model nie miał 2kg. Tak ze jak teraz mu doszło więcej do ciągnięcia to jest na styk. Po rozmowie z kolegami na lotnisku wiem na pewno ze smiglo jest za duże bo silnik by pracował musiał być przelany. Spaliła mi się świeca i miała bardzo spory nagar. Koledzy zalecali mniejsze smiglo. Na mniejszym niestety nie doczekał się lotu
Pit Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Sprawdź zawory tak jak pisali Ci wcześniej koledzy ale sprawdź też kolanko wydechu czy nie zarosło od wewnątrz nagarem bo tak się może zdarzyć przy kiepskiej jakości paliwa. Piszesz, że na świecy zauważyłeś nagar czyli jest to jakaś wskazówka.
Marcin K. Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Kolanko i cały wydech mają przebiegu ok 1l paliwa tak ze wykluczam ta możliwość, przed wyjazdem na piknik wydech cały miałem odkrecony tak ze wiem że jest czysty. Mam problem z odkreceniem pokrywy zaworów, jedna śruba się zapiekla, jak ja ruszyć?
japim Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Marcin - mozesz sprecyzowac co masz na mysli mowiac ciagnal? Czy mial ciag 2.6kg (sprawdzony waga) czy moze chodzi ze latal w modelu o masie 2.6kg, bo to znaczaca roznica. Zeby mial ciag 2.6kg na tym smigle to musialby miec z 12000 obrotow w co watpie. Jezeli mial ok 10000 obrotow to ciagu mial ok 1.8kg a w modelu o masie 2.6kg oznacza to, ze musi on latac na skrzydlach a nie na silniku - dlatego zludzenie ze ciezko sobie radzil. Figur pionowych nie bedzie wykonywal super zwawo - bo to za maly silnik... ot co. cytat z RC Groups: "I run a Graupner 12x6 on my curent 52 Surpass (9400 rpm static)" co daje ok 2.3kg ciagu. Wiec Twoj .48 nie moze miec wiecej na mniejszym smigle...
MASK Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Ciąg statyczny zupełnie nic nie mówi o napędzie modelu, a tym bardziej o kondycji silnika. Teraz to stało się bardzo modne, ale wartość ciągu statycznego przydaje się tylko w przypadku, kiedy model rusza z miejsca, wychodzi z zawisu i na prawdę nie na wiele więcej.
Marcin K. Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Chyba dlatego odczułem spadek mocy bo wrzuciłem silnik w cięższy model no i wyraźnie miał z nim ciężej. Czyli motorem w dobrej kondycji. Na pikniku usłyszałem o tuningu tego silnika poprzez rozwiercenie otworu wlotowego z gaznika oraz wylotowego spalin. Ktoś coś wie w tym temacie?
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Marcin - na pewno 12x5 to za duże śmigło? W Os max La 46 stosuję APC 12x3,6 czy jakoś tak. Więc do tego zastosowałbym nie mniejsze. Ale akurat tego rozmiaru silnika nie posiadam więc jest to tylko luźna sugestia.
japim Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Ciąg statyczny zupełnie nic nie mówi o napędzie modelu, a tym bardziej o kondycji silnika. Teraz to stało się bardzo modne, ale wartość ciągu statycznego przydaje się tylko w przypadku, kiedy model rusza z miejsca, wychodzi z zawisu i na prawdę nie na wiele więcej. Marcin - owszem. Ciąg statyczny niewiele mówi ale dosyć łatwo możemy go sprawdzić. O doborze śmigła można napisać cala książkę. Marcin - na pewno 12x5 to za duże śmigło? W Os max La 46 stosuję APC 12x3,6 czy jakoś tak. Więc do tego zastosowałbym nie mniejsze. Ale akurat tego rozmiaru silnika nie posiadam więc jest to tylko luźna sugestia. Irku. .46 la to 2 suw owszem nie wysilony ale jednak. Poza tym skok 3.6 nadaje się do mielenia powietrza w miejscu. Właśnie do generowania ciągu statycznego. Przy większej prędkości Ciąg szybko spada.
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Chodziło o to, że do dwóch identycznych pojemności w 4suwie pracuje większej średnicy niż w 2suwie.
Marcin K. Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 A więc jakie smiglo zalecacie? W weekend zrobię pomiar obrotów na danym smigle
bjacek Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Używałem podobnego silnika - OS Max FS-52 - troszkę większa pojemność, ale nieznacznie. Silnik latał w dwupłatowcu Ultimate o rozpiętości coś około metra. Najlepsze efekty osiągałem na śmigle Master Aircrew S2 Series 12x6. Używałem też mniejszych, przeważnie APC (11x5, 11x6, 12x4), ale z 12x6 efekt był najlepszy.
jpd Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 W zasadzie dobry dobor smigla mlzna zrobic jedynie dla smigiel o zminnym skoku. Dla smigiel o stalym jest to masakra i realnie daje sie to zrobic tylko numerycznie a i tak dobiera sie je do specyficznego zakresu pracy. I fakt jak napisal jeden z przedpiśców nie jedna książke mozna napisac o tym. W naszej dziedzinie niestety jestesmy zmuszeni do eksperymentowania i tyle.
Rekomendowane odpowiedzi