Tomek Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 No ładnie model 2,7m ważący 6-7 kg. Rewelacja , do latania na hali
JOKER 2 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Po malutkiej przerwie dalsza część prac .model ma dostać napęd , będzie to coś takiego ;Silnik TURNIGY G15 710 kv - 4 szt.ESC RED BRICK 50AŚmigła 12x8Pakiety 3,3 Ah 4s - 2 szt.bo taki komplet mam z S23.No i oczywiście potrzebne są jakieś kapcie , bo na brzuchu nie będzie lądował .Filip wymyślił coś takiego ;No i jeszcze jak ktoś zauważył bez " filma " się nie liczy ;https://youtu.be/w_JtZOn50mMPodwozie poruszane zwykłym serwem na razie bez spowalniacza .Warto zauważyć że wszystkie elementy podwozia z wyjątkiem serwa zostały wykonane osobiście przez Filipa .Zabrał ode mnie małe imadło ( kiepskie ale pasowało wymiarami ) i zrobił sobie przystawkę do tokarki na której można frezować i w ten sposób powstało podwozie widoczne na zdjęciu .Największym wyzwaniem była sprężyna amortyzatora ( jeszcze bez obudowy ) .Zrobiona była w Belgi , koszt nie był zabójczy ale transport to 70 złotych .Joker
AMC Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Po malutkiej przerwie dalsza część prac . model ma dostać napęd , będzie to coś takiego ; Silnik TURNIGY G15 710 kv - 4 szt. ESC RED BRICK 50A Śmigła 12x8 Pakiety 3,3 Ah 4s - 2 szt. bo taki komplet mam z S23. Rozważałeś może trójłopatowe śmigła ? Są prawe i lewe. To dla prezencji oczywiście. Na tych silnikach będzie zdrowy zapas ciągu, one mają wyjściowo ponad 400 watów (czyli w śmigło), to nawet przy śmigle 3B ponad 2 kG ciągu statycznego. Do latania jak na taki samolot przystało wystarczy mniej niż połowa tej mocy i to jest bardzo dobrze - nie za mocno obciążone silniki mają dużo wyższą sprawność, co przełoży się na dłuższy lot.
stema Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Rozważałeś może trójłopatowe śmigła ? Są prawe i lewe. To dla prezencji oczywiście. ... Oryginalny samolot miał śmigła dwułopatowe.
meran110 Opublikowano 31 Marca 2017 Opublikowano 31 Marca 2017 Jestem pełen uznania dla projektu. Trzymam kciuki i biorę się za przymiar modelarski, a może nawet dwa...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. JOKER 2 Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Maja 2017 No cóż wiosna za oknem , latać się chce ale nie ma czym .Ale prace powoli idą do przodu , do oblotu coraz bliżej ;Postęp prac widać , aby tak dalej .Joker 5
pepcio Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 Model robi wrażenie. Piękna konstrukcja i ciekawa technologia budowy takiego kolosa. Gratuluję samozaparcia przy budowie i odwagi w jego przyszłym ulotnieniu.Może będzie okazja obejrzeć go w realu. W końcu do Olsztyna to tylko mocny rzut beretem.
JOKER 2 Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Opublikowano 15 Maja 2017 Na pewno będzie można obejrzeć w Elblągu . Filip często lata na lotnisku w Elblągu , ma bliżej z Pieniężna niż do Olsztyna . Zresztą jest tam częstym gościem .
JOKER 2 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 Ale dostałem jeszcze parę zdjęć ;Niestety Filip jak zwykle zdjęcia dodaje z dużą rozrzutnością .Joker 1
zbjanik Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Ma rację, że jest rozrzutny- piękny model, rewelacja i gratulacje za pomysł, wybór obiektu i wykonania!
AMC Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Piękny i dumny jest ! W końcu to Polskie Skrzydła, te duże i te mniejsze... Taka myśl mi zaświeciła : zrób miarodajną próbę zasięgu przed oblotem, jeżeli farba ma domieszkę pyłu metalicznego (alu).
f-150 Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Piękny i dumny jest ! W końcu to Polskie Skrzydła, te duże i te mniejsze... Taka myśl mi zaświeciła : zrób miarodajną próbę zasięgu przed oblotem, jeżeli farba ma domieszkę pyłu metalicznego (alu). Bez jaj.Jak by był węglowy to był by problem
AMC Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Bez jaj.Jak by był węglowy to był by problem Ano bez... Robiłem taką próbę na 35MHz : na granicy zasięgu (złożona antena nadajnika, odległość ok. 30m) zasłoniłem odbiornik - też z nierozwiniętą całkowicie anteną - karoserią z folii poliestrowej od modelu autka, pomalowaną srebrną farbką dość grubo. No i ESC zajęczał pii... pii... pii... brak sygnału. Po zmniejszeniu odległości od nadajnika o połowę już nie jęczał, mogłem nakryć ten odbiornik i nic - miał sygnał. Nie wiem, jak to byłoby na 2,4 GHz. Podejrzewam, że gorzej. A próba zasięgu jeszcze nikomu nie zaszkodziła.
kesto Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 Lataliśmy z Filipem modelami całkowicie srebrnymi i nie było problemu z zasięgiem (zespół Mercury - Maia). http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44801-pasa%C5%BCerska-%C5%82%C3%B3d%C5%BA-lataj%C4%85ca-short-s-21-%E2%80%9C-maja-%E2%80%9C/page-3
JOKER 2 Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 Minęło trochę czasu i prace idą powoli do przodu .Model praktycznie gotowy jak i podwozie .Teraz pora na elektronikę i serwa , czyli wszystko co się rusza .Model rozdzielony na kadłub i skrzydło .Na zdjęciu widać menadżer zasilania serw i odbiornika .Silniki mają regulatory w gondolach .Podwozie ma oddzielne zasilanie .W sumie w modelu zastosowano 18 serwomechanizmów .Natomiast całe okablowanie waży 500 g . Joker
JOKER 2 Opublikowano 16 Października 2017 Autor Opublikowano 16 Października 2017 Korzystając z dobrej pogody pojechaliśmy z Filipem Szymańskim na nasze lotnisko w Nagladach pod Olsztynem . I stało się ,nasz model nareszcie na lotnisku . Wprawdzie tylko złożony i próby kołowania ale dobre i to .Skończyło się na próbach kołowania . Z dwu powodów po pierwsze słabe akumulatory po drugie bardzo nierówna murawa .Tak że pierwszy oblot będzie w Ornecie na lotnisku . Model tak jak na zdjęciach z akumulatorami gotów do startu waży 7,5 kilograma , reszta danych tak jak na początku postu , czyli tak jak było planowane .Tyle na gorąco po próbach , więcej napiszę później na spokojnie .Joker
AMC Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 . Model tak jak na zdjęciach z akumulatorami gotów do startu waży 7,5 kilograma Co Ci będę pisał, pewnie sam wiesz... Powierzchni nośnej ma tyle, co ma. Długi, gładki i równy pas jest w Ornecie ? Wyglądem chyba przewyższa oryginał, a prędkością... zobaczymy. Oby wszystko poszło jak najlepiej . Pamiętam, że mocno obciążony jeden z moich modeli - powyżej 100 g/dm.kw. - lubił, a właściwie tolerował jako jedyne bezpieczne lądowanie na całkiem konkretnym gazie, tak prawie 1/3 gdzieś, na sporej prędkości. A cięciwę profilu to miał nieco dłuższą niż MD albo podobną, tylko rozpiętość o połowę mniejszą.
Rekomendowane odpowiedzi