Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzydła już wklejone w kadłub, Jak zwykle lenistwo wzięło górę i zrobiłem skrzydła nie demontowalne.

 

post-7718-0-00776600-1488729549_thumb.jpg

 

Pomóżcie mi, jak wzmocnić ogonową cześć aby stery płytowe miały pewne oparcie.

Opublikowano

W poprzek wklej rurkę w której obracać się mogą osie sterów, dołóż wzdłużne usztywnienie na linii styku ze skrzydłami, np płaskownik węglowy co jest lekki i sztywny, na połączeniu rurki i węgla dodaj sklejkowe "gniazdo" co to połączy, takie samo węglowe wzdłużne usztywnienia dodaj w linii gondol silników by gondole miały podparcie. Płaskowniki ustawił bym pionowo klejąc do depronu, te wewnętrzne wkleił bym też pionowo na pasku depronowym, żeby zapewnić stateczność poprzeczną.

 

dodatkowa uwaga; jak planujesz oświetlenie to dołóż okablowanie teraz

 

EDIT: bo stery będą ruchome tak?

Opublikowano

Stery będą płytowe.

No więc tak. Na razie nie mam wzmocnienia w tej części. Zamknąłem poszycie i samo w sobie jest sztywne. Wkleję pręcik na os sterów a rurka będzie w płycie steru. Takie rozwiązanie mam w MiG-23.

Dodatkowo statecznik pionowy usztywni centropłat, ale w tej chwili nie jest to konieczne. Centropłat nie jest prostą skrzynką a wg przekrojów ma wybrzuszenia od góry i od dołu. Poszycie pręży i nadaje sztywności takiemu pudełku.

Będzie dobrze.

 

Co do wyposażenia będzie

1. Lotka lewa - serwo SG92R

2. Lotka prawa- serwo SG92R

3. Silnik+led dopalacza na kablu Y

4. Stery kierunku - 2 serwa 5g

5. Klapy - 2 serwa 9g na kablu Y

6. Ster płytowy lewy - serwo HK939MG

7. Ster płytowy prawy - serwo HK939MG

8. Włącznik oświetlenia

 

Heh, nie mam odbiornika 8ch :)

Opublikowano

Te klapy mają bardzo małą rozpiętość. Może sensowniej byłoby zrobić zamiast nich klapolotki (i tym samym oszczędzić kanały w odbiorniku kosztem miksów)?

Opublikowano

Mały konkursik.

Jak pisałem napędem będzie FMS EDF70mm na 4S

Ale mam tylko jeden taki napęd a dwa silniki w Migu :).

Jak to połączyć, da się?

 

Opublikowano

Jedna turbina w Mig 29 to rozbój w biały dzień  :P

 

Przyznam, ze to był ten główny czynnik przez ktory zdecydowałem sie na kolejny model taki a nie inny  :ph34r:

 

Gdybym miał tak zrobić, to turbinę "wtopiłbym" w kadłub między, najgłębiej jak się da, żeby najmniej wystawała od spodu. A dalej to juz zabawa z odpowiednim zaprofilowaniem kanałów. 

 

Trochę problematyczny ten mój nick  :D

Opublikowano

Brawo Piotrek, idealnie wykombinowałeś.

post-7718-0-36220800-1489344892_thumb.jpg

Taka przymiarka.

Od razu widać gdzie wyjdzie mniej więcej pakiet 4S


Rozrysowałem ten model wg przekrojów, więc spód też ma jakby garba tylko bardziej płaskiego.

Żeby wmontować EDF musiałem go trochę podciąć aby za bardzo nie wystawał.

post-7718-0-20293200-1489346220_thumb.jpg

A potem wkleiłem edf-a

post-7718-0-88221700-1489346203_thumb.jpg

post-7718-0-69264900-1489346187_thumb.jpg

 

Całość przykryję imitacją zbiornika dodatkowego a powietrze z wlotów samolotu przekieruje na turbinę.

 

Silniki będą nieprzelotowe bo chcę zrobić takie oświetlenie dysz.

post-7718-0-22952700-1489346361_thumb.jpg


Szacuję wagę do lotu na ok 1200g

Powierzchnia skrzydła hmm od 17,6 dm2 samego skrzydła do 41 dm2 skrzydło plus skrzydło pasmowe i kadłub nośny.

Zatem obciążenie skrzydła będzie circa 68g/dm2 do 29g/dm2.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.