widar123 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Poszukuję jeszcze pary kół do tego modelu, przyglądałem się tym z Dubro, ale są z pianki, a ja wolałbym gumowe pompowane. Przeszukałem nasze sklepy, ale niestety w tym rozmiarze nic ciekawego nie ma, te które miałyby odpowiedni rozmiar średnicy (ok 108 mm) nie mają wystarczającej szerokości (ok 46-50 mm).
mecenas Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Mówisz - i masz Dedykowane! https://www.lindinger.at/en/airplanes/accessories/wheels-und-landing-gear/dubro-raeder-j-3-cub-108mm-1-4-scale-2stk 1
widar123 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 O tych właśnie pisałem, ale te są z twardej pianki a nie pompowane, ale dzięki za reakcję ;-)
MLITEK Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 http://www.stevensaero.com/Trexler-11-Pneumatic-Balloon-Wheels-Pair-TRX11-G.html Trexler - #11 Pneumatic Balloon Wheels, Pair [TRX11-G] Te chyba będą ok średnica może za duża bo 11,25cm ale podobnie, szyrokość 4,75. Za to gumowe.
widar123 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Powiecie że wybrzydzam ;-), ale takie całkiem sliki to tak średni mi się widzą, lepiej gdyby miały jakiś bieżnik, poza tym cena dość wysoka jak na takie golasy.
MLITEK Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Bo te to tak jak w oryginale tundra wheels Jak mają być tańsze i spełniać inne wymogi to te http://rc-team.pl/kola-do-samolotow/23356-kavan-kola-kavan-0260-super-light-rad-125mm-2szt-akk171.html ale wymiary trochę inne
widar123 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 Bo te to tak jak w oryginale tundra wheels Jak mają być tańsze i spełniać inne wymogi to te http://rc-team.pl/kola-do-samolotow/23356-kavan-kola-kavan-0260-super-light-rad-125mm-2szt-akk171.html ale wymiary trochę inne Te już oglądałem w innym sklepie, ale średnica już za duża, mniejszy rozmiar ma z kolei dużo mniejszą szerokość.
paweln7 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam http://modelemax.pl/pl/pompowane/9494-du-bro-kolo-j-3cub-skala-1-4-425tlc-2szt.html
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. widar123 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 17 Stycznia 2017 Jeszcze 3 fotki z zamkniętego obrysu kadłuba, teraz już można zająć się statecznikiem pionowym. 6
PawełA Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Ha ha też jestem miło zaskoczony, zobaczymy co pokaże rzeczywistość, ale pamiętając inne elementy wykonywane poprzez projekt w tym programie, okazały się bardzo bliskie z rzeczywistą wagą, więc tu mam nadzieję, że też tak będzie. Faktem jest, że to tylko sam szkielet, bo dojdzie jeszcze podwozie, usterzenie, to tej wagi przybędzie może o jakieś 300g, ale i tak będzie to dużo mniej niż w konstrukcji drewnianej. Będzie zatem więcej do popisu z detalami, które mam zamiar wykonać dość szczegółowo. Dzisiaj trochę wolnego czasu, dlatego pozwolę sobie jeszcze na kolejnego posta. W pierwszym poście napisałem o serduchu Pipera, niby nic szczególnego sprawdzony i polecany chińczyk ASP FS160, jednak nie był bym sobą, gdybym nie dodał coś od siebie. Od zawsze kręciło mnie posiadanie silnika z elektrycznym starterem, szukałem dość długo różnych gotowych rozwiązań, ale przeznaczone były do silników, które akurat mnie nie interesowały. Chińczyka kupiłem dużo wcześniej zanim powstał pomysł na Pipera i zabrałem się do przeróbki tak, aby wcisnąć tam elektryczny starter. Jak już wszystko było gotowe to właśnie się "nawinął" projekt Paolo i pomyślałem, że to idealne rozwiązanie dla tej makiety. A zaczęło się od projektu I plik w pdf http://www.model-dw.pl/Fotki/PiperJ3C/kadlub/starter.pdf oraz kilka fotek z gotowego i uruchomionego już startera A jak działa można sobie obejrzeć na tym filmiku ile waży te "ustrojstwo" , które może ocalić palce w trakcie uruchamiania?
widar123 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2017 ile waży te "ustrojstwo" , które może ocalić palce w trakcie uruchamiania? Całość jaka widoczna jest na zdjęciach waży 1590 g, wg dokumentacji silnik powinien ważyć 1280, więc mój rozrusznik w komplecie z przewodami, układem podtrzymania żarzenia i regulatorem ma ok. 300 g z hakiem
Volleyboy Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Rewelacja bacznie obserwuje wątek, i jestem pod wielkim wrażeniem precyzji wykonania a rozrusznik to brak słów... Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
PawełA Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Całość jaka widoczna jest na zdjęciach waży 1590 g, wg dokumentacji silnik powinien ważyć 1280, więc mój rozrusznik w komplecie z przewodami, układem podtrzymania żarzenia i regulatorem ma ok. 300 g z hakiem super waga. gotowce pod dle 55 ważą po ok 550g bez regla
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Waga rewelacja. Ona otwiera dla tego rozwiązania drogę w znacznie mniejszych i lżejszych modelach.
widar123 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Trochę się to wszystko przeciągnęło, a powstał zaledwie kawałek statecznika pionowego. Rozłożyły mnie na łopaty zbieżne ceowniki, które tam występują. Niby nic wielkiego blaszka 0,3 ze stali nierdzewnej, ale próby z ukształtowaniem jej w ceownik, gdzie na określonej długości jeden koniec miał mieć 4 mm a drugi 6 mm zakończyły się porażką. Po kilku godzinach udało mi się jeden wyrzeźbić po morderczej walce w imadle młotkiem i kawałkiem kostki z alu, ale blacha była tak wymęczona, że wstyd było pokazywać . Mając w pamięci tą nierówną walkę, postanowiłem uprościć sobie nieco życie i wyskrobałem taki oto stempel i matrycę. Efekt oczywiście jak z fabryki i wszystko pasuje bez zarzutu Gotowa część statecznika pionowego, przeraża mnie jednak myśl, że będę musiał wykonać jeszcze ze dwa komplety takich matryc i stempli do lotek stateczników Mały dodatek, a cieszy oko Wlutowane już zawiasy I prezentacja w całości Na koniec porównanie tego, co wychodziło z założeń teoretycznych programu 3D i realiów. Wyszło (677,2) ok. 90 g więcej niż to przewidywał program, jest jedno ale, w Solidzie nie uwzględnione było spoiwo srebrne, a to ok 40 g dodatkowo. W części środkowej kadłuba poprzeczne rurki kratownicy były w projekcie fi-4 a powinny i są w rzeczywistości fi-5, to też zwiększyło wagę o ok 30 g.Tak więc ostatecznie realna różnica wynikająca z teoretycznego modelu i rzeczywistością wynosi ok 10 g i to uważam za doskonały rezultat. CDN..
Marcin_Matejko Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Faktycznie, rezultat doskonały ! Spojenia modelowe są idealne, ale rzeczywistość jest inna, doskonałych nie można zrobić. Jednak te 10% świadczy że jesteś mistrzem w tej robocie, brawo.
sp2jbs Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Witam Podziwiam budowę korzystam z informacji o profilach http://modellstudio....ducts/080014100 zastosuje do naprawy podwozia mojego Sa5a .
mirowski Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 W razie problemów z odpowiednim docięciem, czy frezowaniem, z czystym sumieniem polecam obróbkę metali w tej firmie http://www.mettec.com.pl/ sam u nich wyginam i docinam komputerowo elementy. Nie trzeba jakoś specjalnie długo czekać. A można zamawiać przez wysłanie schematu, a oni odsyłają gotowe komponenty.
stema Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Gotowa część statecznika pionowego, przeraża mnie jednak myśl, że będę musiał wykonać jeszcze ze dwa komplety takich matryc i stempli do lotek stateczników Czy chodzi o stery ?
widar123 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 Czy chodzi o stery ? Tak chodzi o stery stateczników mają podobne kątowniki, ale prawie każdy z nich inną długość i do tego zbieżność w pionowym od 6-4 mm a w poziomym od 6-3 mm
Rekomendowane odpowiedzi