Jump to content

Prośba o identyfikacje i uwagi.


AndyCopter
 Share

Recommended Posts

Obydwa to silniki samozapłonowe .Pierwszego nie znam,drugi w latach 80-tych dosyć popularny .Wartość to one raczej mają jako eksponaty ,chociaż ten Sokół jeśli był dobrze zakonserwowany to powinien dać się uruchomić,potrzebne paliwo do silników samozapłonowych ( mieszanka eteru,nafty i oleju czasami dla ułatwienia zapłonu i podwyższenia osiągów dodawany był również azotan amylu.Regulacja obrotów igłą gaźnika,która wchodziła do dyszy rozpylacza  oraz śrubą na głowicy, którą dokręcając przesuwasz w dół cylindra tzw. przeciwtłok- zwiększając stopień sprężania silnika.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie silnika nr 2. To Sokoł, prod. radzieckiej (ZSRR)- 2,5 cm. Samozapłon. Mocy zdaje się, jakieś 0,25 KM. Miałem takie dwa, cechowały się wadą typową dla siników z tego kraju:bardzo umiarkowana jakość, szczególnie jak chodzi o użyte materiały. W pierwszym, po kilku lotach modelem na uwięzi pękł korbowód, drugi był bardziej żywotny, ale się mocno grzał. Zaletą zaś niepowtarzalną była jaka-taka osiągalność. pasowałby też do wątku o CSH. Wspomnienia! 

Link to comment
Share on other sites

Sokół nie był jeszcze używany, a moje doświadczenia z takimi silnikami jak władzy z konstytucją. Chińczyk wygląda "prawie" jak Sokół.

Oba silnik pódą do "Szkolniaka" na uwięzi, na zmianę jak będą padać. A że moje doświadczenia z nimi są jak wspomniałem, chciałbym zbierać wiedzę o nich, czyli jak przygotować paliwo do takich silników retro, a może są gotowe ? jakie dobrać śmigło do modelu, aby nie przegrzać ? itp.

Zazwyczaj na forach pojawiają się sugestie, aby pomalować je na zielono i rzucić w trawę....

Jednak zanim trafią do wystawowej gablotki, warto było by na nich nieco paliwa przepuścić :)

Stąd też i moje pytania.

Link to comment
Share on other sites

Śmigła do silnika 2,5 cm do szkolnego modelu na uwięzi to tak około 20x12, 20x14 cm do lotu, do docierania z mniejszym skokiem 20x10 .Podaje w cm bo tak to pamiętam z dawnych czasów ,na cale to będzie 8x4 do docierania 8x5,8x6  do lotu z tym drugim model będzie szybszy.Paliwo kiedyś kombinowało się eter od znajomej pielęgniarki ,nafta i olej LUX.Dzisiaj również trudno kupić gotowe ale z innych powodów - brak rynku zbytu.Czytałem gdzieś ,że można zrobić paliwo na bazie samostartu do silników samochodowych,dodając olej i naftę -trzeba podrążyć temat.

Wątek na podobny temat :

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/28179-paliwo-samozap%C5%82onowe/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za podpowiedzi i identyfikację "chńczyka"  :) 

Śmigła zatem będą 8 calowe, a z paliwem to będzie jednak zabawa w "małego chemika" z tego co uda się zdobyć.

Jednak wszelkie sugestie bardzo mile widziane.

Link to comment
Share on other sites

W tamtych czasach bawiłem się NRD-owskimi Jenami, więc z ruskimi i chińskimi nie mam doświadczenia. Też miałem przypadek urwania korbowodu w Jence 2.5ccm, ale to się stało w trakcie poważnej krasy modelu na uwięzi.

 

Gdybyś jednak chciał sam poeksperymentować z paliwkiem, to poniżej składy do  samozapłonów z epoki:

 

post-18069-0-22908600-1482528561.jpg

 

post-18069-0-93836800-1482528568.jpg

 

PS W.Schier "Miniaturowe silniki spalinowe" WKŁ Wydanie pierwsze: 1966r.

Link to comment
Share on other sites

Coś mi zostało z takiej chińskiej jaskółki. ????

z tego co pamiętam silniki bardzo różniły się jakością między poszczegolnymi egzemplarzami i lały paliwem z każdej możliwej szczeliny. ☺ OTMa miałem 0.8 ccm koliber. Nawet to fajnie pracowało. Trochę polatał w motoszybowcu RC w 1997 roku.

Zapraszam również do Dąbrowy Górniczej na loty. Mamy fajny tor modelarski w centrum miasta. Też szykuje szkolniaka Na wiosnę pod Coxa 1,5ccm to fajnie było by polatać razem.

post-14250-0-90362900-1482531811_thumb.jpg

post-14250-0-61383500-1482531835_thumb.jpg

post-14250-0-08716800-1482532707_thumb.jpg

post-14250-0-78094100-1482532731_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

...co to za  silnik ? 

 

Witam ...dlugo mnie tutaj nie bylo  bo zajmowalem sie czyms innym (pokrewna dziedzina)...

Mam pytanie: czy ktos moze mi powiedziec co to za silnik ?

Silnik nie ma zadnych oznaczen, a pojemnosc szacuje na ca. 3 - 5 ccm.

Mysle ze Pawel i Marcin nie beda mieli  z tym zbyt wiele problemu ....(pozdrawiam przy okazji)...

Silnik kupiony w 2017 na Spotkaniu Motorkowcow - sprzedajacy tez nie wiedzial jak sie motor nazywa i skad pochodzi.

post-94-0-80169100-1524321655_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

...co to za  silnik ? 

 

Witam ...dlugo mnie tutaj nie bylo  bo zajmowalem sie czyms innym (pokrewna dziedzina)...

Mam pytanie: czy ktos moze mi powiedziec co to za silnik ?

Silnik nie ma zadnych oznaczen, a pojemnosc szacuje na ca. 3 - 5 ccm.

Mysle ze Pawel i Marcin nie beda mieli  z tym zbyt wiele problemu ....(pozdrawiam przy okazji)...

Silnik kupiony w 2017 na Spotkaniu Motorkowcow - sprzedajacy tez nie wiedzial jak sie motor nazywa i skad pochodzi.

 

Czołem Janku!!! Już myślałem, że na dobre porzuciłeś to forum, ale nie :) Mam nadzieję, że rozruszasz nieco tematy silnikowe, bo ja już straciłem wiarę w sens pokazywania ciekawostek:)

Link to comment
Share on other sites

Witam Marcinie !

Zajmowalem sie  wiekszymi silnikami -motocyklowymi i motorowerowymi... ale zawsze wracam do tych miniaturowych !

Postaram sie wrzucic od czasu do czasu cos ciekawego ...z modelarstwa !

Janek

post-94-0-99504800-1524345709_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam. Piszę z prośbą o identyfikację silnika modelarskiego. Na karterze silnika widnieje napis "JASKÓŁKA S.G.2.5". Posiada on śmigło i wydaję się sprawny. Zależy mi między innymi na wycenie tego przedmiotu, ponieważ rozważam opcję sprzedaży. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam ;) 

post-21702-0-90760900-1546606602_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.