MrTrulosek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dzisiaj byl pierwsze oderwanie od ziemi ja niestetu nie mam pasa startowego lecz z reki tez rownie dobrze startuje lecz dzisaj wygrał wiatr niby go nie bylo ale co po chwila mocne podmuchy byly i lot wygladal tak ze utzrymywał sie w powietrzu ale go zaraz znosiło i spadał "na gleboką trawe" Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 w przypadku imax b6 od razu jest albo break connection albo nie widzi wgl, trzeba wtedy czymś innym podciągnąć ją do tych 3V i dopiero ładować nie wiem tylko dokładnie jak z nimh bo kupiłem aby do aparatury idą ale słabo z nimi, stare, jedna była bardzo rozładowana, poniżej 1V, może się "rozruszają" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Ja na buzzerze ustawiam na 3.50V na cele i jest wszystko ok Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Pośpieszyłeś sie ,wiem-korci ale miałem mieć jeszcze j kilka słów o mocowaniu podwozia,regulacji wielkości wychyleń sterów ......i pierwszym oblocie . Więc w skrócie Można było przed oblotem (jako wstępna regulacja) zdjąć śmigło ,dodać ciężarek by uzupełnić brak wagi śmigła i rzucić do lotu szybowego -ewentualne zakręty , opadanie,nadmierne wznoszenie...skorygować trymerami . Starty z ręki -zawsze celuj modelem w horyzont , nie w górę i nie w dół . Pogoda bezapelacyjnie bezwietrzna , spotkasz taką najczęściej wcześnie rano lub pod wieczór . Model względnie duży i lekki -na wietrze będzie się zachowywał jak gazeta . Wysoka trawa bardzo mile widziana na takie obloty. Prywatnie zalecam ster kierunku podłączyć pod kanał lotek , lepiej się nauczysz latać w przyszłości modelami w nie wyposażonymi ale zrobisz jak ci wygodnie . UFFFFFFFFFFF KONIEC ( prawie -czekamy na film z udanego lotu a obiecany silnik zostanie wysłany ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonczek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Sławku, ja tylko chciałem Ci pogratulować pięknie poprowadzonej budowy modelu. Czapki z głów. Dla takich relacji warto być na forum. Jeśli kiedyś spotkamy się na jakimś zlocie stawiam złociste za ten wątek Dawid, gratuluję budowy pierwszego modelu i powodzenia w lotach Pozdrawiam, Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dziękuję Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Macieju- złociste-trzymam za słowo "Sukces" prowadzenia i dokończenia tematu (niemal -brak filmu) leży tu też po stronie Dawida . Chłopak dał się "prowadzić" ,cierpliwie jak na 16latka i posłusznie realizował budowę modelu . Ja z kolei dziesiątki razy łapałem się na tym że wiele rzeczy dla nas oczywistych wymaga tłumaczenia i opisania -przez to jest tu ogromna ilość wielokrotnej edycji i wiele punktów w nieprawidłowej kolejności . Był to też eksperyment -byłem ciekaw do jakiego etapu dojdzie budowa z większą pomocą dla początkującego a mniejszym samym odsyłaniem do linków . Liczyłem też cicho że taki temat niemal od A do Zet się przyda innym ale moje "ciężkie pióro" które na pewno nie pomaga w zrozumieniu informacji dyskwalifikuje ten temat jako samodzielne kompendium . Dawidowi pogratuluje jak będzie film -oczywiście wyczekaj odpowiedniej pogody -nikt cię nie pogania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Liczyłem też cicho że taki temat niemal od A do Zet się przyda innym ale moje "ciężkie pióro" które na pewno nie pomaga w zrozumieniu informacji dyskwalifikuje ten temat jako samodzielne kompendium . Jak dla również początkującego sporo rzeczy się przydało, przyglądałem się całej relacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Dzisiaj nie ma szans na jakie kolwiek loty wiatr jest za silny bd próbował w inne dni Pozdrawiam wszystkich Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 dzisiaj jestem po locie niestety trochę go uszkodziłem ale trochę kleju i tragedii nie ma lecz nie w tym rzecz lot wygląda następująco - rozpędzam go z ręki z włączonym nadędem wznosi się utrzymuje się stabilnie i nagle skreca w lewo a następnie daje nura do dołu przypominam jeszcze że nie było wiatru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meran110 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Zwiększ wykłon silnika w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Tak jak radzi Władek -uzyskasz to przez podłożenie powiedzmy 2 podkładek między lewe ucho montażu napędu a wręgę co zwiększy odchył silnika w prawo . Efekt przechylający model w lewo jest od śmigła kręcącego się w prawo ,im większe tym efekt ten rośnie (Z podobnym zjawiskiem walczy też Śmigłowiec -wirnikiem ogonowym) My możemy jedynie skierować napęd w przeciwną stronę niż chce to robić napęd w locie . Może niepotrzebnie to opisuje ale zrozumienie tego zjawiska wyjaśni dla czego i po co te przekrzywienia napędu. Zastanawia mnie też że ten efekt pojawia się nagle według Twojego opisu , zobacz czy napęd trzyma się pewnie w kadłubie i sprawdź to co poniżej Test szybowania zrobiłeś? jeśli szybuje prawidłowo to na 100% trzeba zrobić to co wyżej . Jeśli w szybowaniu ma tendencje to zakrętu sprawdź : -skrzydła czy nałożone ma kadłub nie są przekrzywione , końce skrzydeł w jednakowej płaszczyźnie bo inaczej będą działać jak przechylone lotki których nie masz -statecznik pionowy czy jest wklejony idealnie w osi modelu Sprawdź też po tym "lądowaniu" czy nie poluzowało się coś w układzie kierującym i usterzeniu (serwa wklejone? czarne bowdeny nie przesuwają się na żadnym z ich końców .. ) PS jeśli te jego zakręcanie w lewo jest dodatkowo z zadzieraniem modelu do góry pochyl też mocniej napęd w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 szybowania nie robiłem na jakieś duże odległości jedynie 1-2m max i szybował w miarę ok ale to pewnie za mało (trochę boje sie go rzucać) jedyne uszkodzenie to jeden kondensatorek z 2 są one podłączone tak : 1 nóżki kondensatorów są przylutowane do + i - a 2 zlutowane razem do obudowy - z jednym uszkodzonym wszytko działa jak działało wcześniej jutro rano zrobię test szybowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Może wznosi się zbyt stromo, wytraca prędkość i przeciąga? Wtedy nie dziwota że się wali na skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Szybowania się nie bój -lot wolniejszy od lotu z napędem to uszkodzenia mniejsze w razie czego. Możesz a nawet powinieneś zdjąć śmigło do tego testu ale wyważ model tak jak by je miał (jego brak może zmienić SC) Jego brak zmniejszy ewentualne uszkodzenia . Za to jeśli go wyregulujesz do takiego lotu będziesz wiedział że przy oblocie z napędem w razie dziwnego zachowania wystarczy zdjąć "gaz" Wznoszenie zbyt strome -opisałem wyżej -" jeśli te jego zakręcanie w lewo jest dodatkowo z zadzieraniem modelu do góry pochyl też mocniej napęd w dół". Pamiętaj że przy puszczaniu (czy do szybowania ,czy do lotu z napędem) nie robisz tego ani do góry ani w dół -celuj modelem mniej więcej w horyzont . Kondensatorki są tylko filtrem przeciwzakłóceniowym ,latałem na szczotkach z nimi i bez-nie widziałem różnicy, tym bardziej że takimi modelami nie lata się daleko od nadajnika... PS Przy starcie z napędem nie staraj się na siłę wznosić stromo do góry tylko pomału nabieraj wysokości Najlepiej jak byś się umówił z kimś z Krakowa lub okolic na pomoc w oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 model nie zadzeira do góry po prostu leci ładnie przez 1-2 sek i nagle mu coś takiego jak by przy dmuchał wiatr leci chwile w lewo i nura w dół na lewe skrzydło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Czyli testuj i wyreguluj szybowanie Jesli szybuje dobrze to zajmij się przechyłem silnika w prawo. I nie zapominaj że masz go kontrolować w locie stery są nie tylko by model leciał gdzie chcesz ale też po to by nie leciał gdzie niechcesz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Jutro sobie poeksperymentuję Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Szybuje ladnie czyli wina silnika ta jest biore sie za przekrzywienie w prawo i wieczorem testy Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka A co do tego że nagle wyskoczylem z tym zjawiskiem to dlatego że wcześniej myslalem ze to przez wiatr ale gdy puscilem na bez wietrznej to dopiero zrozumialem ze cos nie gra Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Juz po testach - full gaz daje mała kontrole i jest szybki ale z moich obserwacji jest to ze lepiej jest wystartowac na pół gazie i potem przyspieszać ładnie lata nawet gdy jest leciutki wiaterek lecz niestety dzisiaj przywialo go troche z lewej strony i spadł i takie dziwne uszkodzenie ponieważ oś przekladni zostala urwana wraz z kawałkiem plastiku (mysle ze plastik puscil ze starosci) załączam zdj i prosze o jakieś pomysly jak to naprawic ja mam jedynie na mysli przykleic kropelka w ŻELU bo mi to daje chwile na dobre poprawienie, myślę też zeby po prostu kupic nową przekladnie Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi