Jump to content
Sign in to follow this  
bobowski

MVVS 3.5 cm orientacja cylindra

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Niedawno nabyłem silnik MVVS 3.5cm. czytałem na kilku forach o tym, że orientacja cylindra nie ma znaczenia, natomiast w przypadku jej zmiany potrzebne jest ponowne dotarcie.
Zastanawia mnie fakt 3 "kanałów" w bloku silnika oraz w jego cylindrze. Gdy go dostałem wydech był z tyłu, w takim ustawieniu wszystkie 3 kanały nachodzą na siebie, chciałbym aby wydech był z prawej strony ponieważ nie mam rury rezonansowej tylko normalny wydech w kształcie "L". W ustawieniu wydech z boku na siebie nachodzą tylko 2 kanały.
Pytanie czy można zmienić jego orientację czy musi być wydechem do tyłu ?

Załączam linki do zdjęć bo jeszcze nie wiem jak wstawić miniatury a zdjęcia mają nieregulaminowe wymiary  :(

 

 

http://oi67.tinypic.com/2untsh1.jpg
http://oi67.tinypic.com/2urxzk3.jpg
 

Edited by bobowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docieranie ponowne jest pewne ale może to wyjść na złe może nie a kanały w karterze pilnik i wypiłować .

Ten silnik ma ze 30 lat z gażnikiem przykręcanym na śiruby dawno temu to zmienili .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artykuł z "Modelář 4/1984" temat modyfikowania silnika MVVS 2,5 orientacja cylindra w lewo lub w prawo

post-17668-0-13555300-1495279206_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowsze typu GFS/R można ustawić dowolnie bo są do tego przystosowane. Ten jest starego typu i nie jest, ale można przerobić jak pisał kolega wyżej. Robiłem tak w 6,5 starego typu. Jest jeszcze jeden problem. Wyboru ustawienia wydechu można dokonać tylko przed pierwszym uruchomieniem i docieraniem. Tak jest napisane w instrukcji MVVS. Dotartego i ulożonego silnika nie wolno zmieniać bo straci szczelność i znacznie skrucisz jego żywotność. Mam dwa 2,5, dwa 6,5 i jednego 10ccm. 3,5 też miałem ale wymieniłem na coś innego. Dla mnie świetne silniki pod warunkiem że się o nie dba. Nie lubią nitro ani olejów syntetycznych. Najlepiej zwykłe paliwo na rycynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też jestem zdania że jak już dotarty nie powinno się zmieniać położenia tłoka względem cylindra .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy że co, zostawiasz tylny wydech czy obracasz cylinder, co będzie miało, jak sądzę, fatalny wpływ na układ tłok-cylinder ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuter konkretnie wytłumaczył mi jakie są konsekwencje obrócenia. Cylinder zostanie tak jak był :) Znajdę chwilę to poskladam go do kupy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By W0jcieH
      Cześć wszystkim,
       
      Rok temu kupiłem silnik MVVS 2.0ccm i po krótkim, niedokończonym dotarciu odstawiłem go      .
      Niedawno zainteresowałem się tematem ponownie i okazało się że nie jestem w stanie kręcić wałem-prawdopodobnie zasechł olej rycynowy z paliwa ARTICGLOW [80/20] i zakleił tłok. Po wykryciu defektu rozkręciłem silnik do śrubek+tylny dekiel+pokrywę głowicy (reszty nie potrafię), a następnie włożyłem do "marynaty" w nafcie na 2 dni. Rezultatów brak, jedynie trochę czystszy się wydaje, ale wałem wciąż nie da się kręcić. W sąsiednim wątku wyczytałem, że można użyć nitro. Jednakże nie wiem czy mogę podobnie zostawić zalanego specyfikiem na dłuższy okres czasu. Mogłoby to uszkodzić silnik. Proszę o porady, bo nie widzę rozwiązania. Może ktoś miał podobny problem??? 
    • By japim
      Nowy projekt:


       

       
      Obecnie model wygląda tak:

       

       
      Kadlub z wytloczkami:

       
      I na sucho zlozony w porownaniu z Hellcatem:

    • By RenoFlo
      Cześć,
      przymierzam się do wymiany "serduszka" Pilatusa, mam MVVS 58 IRS, oryginalny zestaw termos i kolanko, zapłon rozróżnia wydech "krótki" i wydech "długi".
      No i to oryginalne kolanko nie bardzo pozwala (bez rzeźbienia) na umieszczenie termosu pod kadłubem - przy założeniu że silnik ma być jak najwyżej się da - średnica śmigła.
      Zastanawiam się nad wykorzystaniem kolanka z rurką karbowaną. Z przyczyn oczywistych długość drogi spalin będzie większa niż w secie oryginanym.
      Czy któryś z szanownych Kolegów ma porównanie lub wiedzę o wpływie takiej modyfikacji na osiągi silnika?
      Będę wdzięczny za informacje.
    • By Sekator
      Chłopaki naszła mnie ochota na dotarcie motorka MVVS 2,5. Mam 3 litry paliwa Proxim 80/20 rycynka. Bańka od nowości nie otwierana, zaplombowana i takie tam. Wg. nalepki paliwo opuściło fabrykę dokładnie 5 kwietnia 2007 roku, czyli za chwilę będzie miało 7 lat. Na czuja wydaje się być ok, lecz zastanawiam się czy lać je do nowego silniczka czy kupić nowe.
       
      Gdyby była to napoczęta bańka, przykładowo opróżniona do połowy to bym się nie zastanawiał i kupił nowe lecz w tym przypadku (nówka) nasuwa się pytanie czy istnieje pojęcie data ważności dla paliwa do silników żarowych?
    • By POGO
      Witam ,jako że moje P40 powoli odchodzą w krainę wiecznych łowów , podjęta została decyzja o produkcji nowej maszyny zagłady
       
      Założenia konstrukcyjne :
      Kadłub - styrodur kryty tkaniną (Jak Bóg i partia pozwoli to może jakąś formę z tego ściągnę )
      Skrzydełka - styroduj kryty tkaniną (spróbuje wykorzystać technologie próżniową )
      Stateczniki - Balsa laminowana.
      Silnik kochane MVVS 3,5cm
      Przewidywana waga bez paliwa: 1 - 1,2 kg
       
      No to zaczynamy:

       
      Nauczony doświadczeniem strugam 3 komplety.
      Zabawę zacznę od skrzydełek.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.