Andych Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Oto moje wnętrzności, za widocznym odbiornikiem i pakietem, pod skrzydłem jest drugi odbiornik. Motylek zrobiłem na dwóch serwomechanizmach HXT500, ostatnio sprawdzałem jak działa kierunek i stwierdzam, że warto tak zrobić. Może do poszalenia sobie dla zabawy jest zbędny kierunek, ale jak były by dobre warunki termiczne to z kierunkiem Blizzard ładnie płasko kręci, tylko nieznacznie kontrowany lotkami.
Tomisław Piotr Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Dlaczego masz 2 odbiorniki? Czy te serwa dają sobie radę? Czy jest możliwośc ich ewentualnej wymiany? Jaki masz patent na wkładanie i wyjmowanie odbiornika? Dużo pytań ale chciałbym wiedziec zanim skleję kadłub.
Andych Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Faktycznie źle napisałem, mam jeden odbiornik, który ma dodatkową satelitę, jak to w systemie 2.4GHz Spektrum. Odbiornik i satelita jest na rzepie, można wsunąć te podzespoły długą pincetą, satelita mieści się w tym układzie w okolicach otworu na dnie kadłuba. Tak samo bateria, jak widać na zdjęciu ładnie pasuje na szerokość, a przymocowana jest też tylko na rzep. Z serwami sam też miałem wątpliwości, większe tam nie wejdą, a do takiego modelu kupować ekstra serwa małe o dużej mocy nie ma uzasadnienia. Jak sam stwierdziłeś jest to produkt jednorazowy, nie widzę sensu do kombinowania, aby stworzyć sobie możliwość wymiany podzespołów, tym bardziej że już gdzieś w niemieckim sklepie trafiłem na wszystkie części jako wymienne. Przy zastosowaniu dwóch serwomechanizmów do sterowania wysokością i kierunkiem mam pewność, że mocy nie zabraknie, nawet przy największych możliwych do osiągnięcia przez Blizzarda prędkościach, a potrafi się nieźle rozbujać. Z tym, że same lotki sterów wychylają się minimalnie, jest niesamowicie wrażliwy na stery, widać na zdjęciu jak krótkie są dźwigienki, a i tak latam jeszcze na D/R 60%.
Tomisław Piotr Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 atam jeszcze na D/R 60%. Zapewne chodziło Ci o EXPO. Do ustawień to pewnie jeszcze wróce jak złożę model. W tej chwili czekam na serwa i sklejam skrzydło. Mam serwa Dynam DY014, ale po przeczytaniu opinii forumowiczów na ich temat, chyba się nie odważę ich zastosowac. Myślałem o TP 91R, bo wydawało mi się, że używałeś HXT900. Czy jesteś zadowolony z działania tych serw (myślę o Twoich HXT500)? Myślałem jeszcze o ESky EK1-0508, A może zbyt kombinuję?
Andych Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę, bo niechcący wprowadziłbym Ciebie w błąd, poszedłem je teraz pomierzyć (pamięć już nie ta). Faktycznie ostatecznie wszędzie trafiły HXT900, przymierzałem się do HXT500, ale zrezygnowałem, bo były by luźne w gniazdach, 900setki pasują lepiej. Te, ESky są zdaje się cyfrowe, powinny wystarczyć, w jednym z modeli mam TP91R i też jestem z nich zadowolony, Dynam nie używałem. Na pewno ze względu na konstrukcję warto zastosować najlepsze możliwe serwomechanizmy, bo w przypadku uszkodzenia byłby problem. Jeżeli chodzi o Expo, a D/R, pewnie różnie to się nazywa, w zależności od aparatury. Ja nie ustawiałem zakresu pracy serwomechanizmu, może to zrobię, kiedy już pogoda będzie kompletnie nie lotna i przyjdzie czas na takie zabawy, pracują na pełnym swoim zakresie. Do ograniczenia zakresu ruchów stosuję właśnie przełączniki D/R, ustawiając do każdego steru osobny włącznik i indywidualne ustawienia, daje to maksimum możliwości ustawień i włączenia funkcji dla wybranego steru.
grakam Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Oto moje wnętrzności, za widocznym odbiornikiem ... Uwaga na pękające anteny tuż za tulejką obudowy (antenka potrafi odpaść). Trzeba to miejsce wzmocnić rurką termokurczliwą.
samolocik Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Mój Blizzard dzisiaj poleciał ponownie. Tym razem obyło się bez niespodzianek, nowy nadajnik spisał się dobrze. Czas lotu to 24min. i zużyte 1200mAh. Podczas lotu złapał termikę (tutak podziękowania dla jastrzębiów? :* hm, trochę duże skrzydła to miało) ale nie odważyłem się w niej zostać ponieważ było zbyt wysoko i model był słabo widoczny. Dementuję moją poprzednią sugestię, że model lata stabilnie tylko przy dużych prędkościach i potwierdzam, że jest bardzo czuły na stery.
Andych Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 E tam, na większej wysokości i wiaterku to on stoi w miejscu. Schody zaczynają się jak trzeba lądować na małej powierzchni. Ja najczęściej latam na małym stadioniku, otoczonym drzewami i tu zaczynają się schody, wczoraj zrobiłem pełne kółko wokół boiska schodząc z wysokości poprzeczki bramki, a manewrowanie na małej szybkości i wysokości dostarcza adrenaliny. Blizzard tracąc 2m wysokości rozpędza się tak, że nie ma mowy o lądowaniu, chociaż już kilka razy musiałem mocno skracać dobieg.
cobra Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 Expo, a D/R, pewnie różnie to się nazywa, w zależności od aparatury Koledzy, Expo i D/R (Dual Rate) to dwie różne funkcje, istniejęce w każdym, szanującym się nadajniku! Włączenie pierwszej z nich powoduje, że odpowiedź wychylenia powierzchni sterowej na wychylenie drążka nie jest liniowe, ale expotencjalne (logarytmiczne). Pomaga to w zachowaniu precyzji sterowania w zakresie niewielkich wychyleń, z jednoczesnym zachowaniem maksymalnych wychyleń płaszczyzny sterowej. Druga z funkcji (D/R), to przłączane zakresy wychyleń, np. duże dla startu i łądowania, mniejsze dla lotu z większą prędkością. Dla modelu czułego na stery, wskazane jest właśnie włączenie Expo (poza oczywiście odpowiednim dobraniem wychyleń sterów).
Andych Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 I właśnie tu jest całe niedomówienie. W moim nadajniku funkcja Expo jest w pod menu D/R. Wybierając ustawienia D/R, mamy dopiero dostęp do Expo i zakresu wychyleń. Nie znam innych nadajników, może tam te funkcje ustawia się rozdzielnie.
Andych Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Temat Blizzarda popadł trochę w zapomnienie, a ja robiłem dziś porządek w pamięci aparatu i przypomniałem sobie o wypadku z ubiegłej soboty. Pod koniec latania zachciało mi się trochę podokazywać i zabrakło szybkości dla wykonania półpętli z lotu odwróconego, a ziemia była za blisko, pomimo że Blizzard już nabrał szybkości i zaczął wychodzić z nurkowania brakło ze 2 metry. Efekty tego wypadku obrazują jednak wytrzymałość tego szybowca, myślałem, że będę już się z nim żegnał, a tymczasem po wymianie śrubek M5 i przyklejeniu oderwanego kawałka lotki model lata jak przedtem i przynajmniej przy okazji go umyłem. Po wypadku ucierpiała jedna cela w pakiecie, gubi lekko napięcie, a Blizard jak widać na zdjęciu w doborowym towarzystwie na dzisiejszych lotach pokazał znowu, co potrafi. Uzupełniając poprzednie informacje, okazało się, że świetnie reaguje na lekkie opuszczenie lotek, ja mam dwie pozycje, do krążenia i lądowania. Prędkość przyziemienia mam teraz taką jak EG. :jupi:
smootny Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Mój Blizzard już gotowy w 99%, jak jutro czas i pogoda pozwoli to poleci.Waga wyszła słuszna, pomimo zastosowania lżejszej wersji wyposażenia. Trochę miałem stracha od razu puszczać go jako latającą cegłę, więc poszedł mniejszy silnik i pakiet Lipo. W środku: Silnik: KDA20-22L kv924 Pakiet 3S1P: Loong Max 1800mAh 20C Regulator: Turnigy sentry 25A Serwomechanizmy: HXT900 4 szt. + przedłużacze 30 cm 2 szt. Kołpak 40mm z łopatami Graupner 9/5, ale na tym kołpaku mają prawie 10” po rozłożeniu Odbiornik: AR7000 Waga całości 860g. Mam jedno pytanie, czy sugerowane fabrycznie wyważenie na 70mm się sprawdza? Serwa HXT900 nie są za słabe w tym modelu ?? u mnie dosyć często padają tryby w podobnych modelach. Dziś zakupiłem Blizzarda i zastanawiam się nad włożeniem tych serw : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4950&Product_Name=HXT900_Replacement_Gear_Set ale niewiem czy niebędą za ciężkie no i leciutko za wielkie.. Dodatkowo zapytam was - czy już są dostępne w polskich sklepach jakieś silniki które byście polecili i wejdą bez rozwiercania ?
gładkilot Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Dziś zakupiłem Blizzarda i zastanawiam się nad włożeniem tych serw : http://www.unitedhobbies....cement_Gear_Set ale niewiem czy niebędą za ciężkie no i leciutko za wielkie.. dałeś link do zębatek do hxt 900 a nie do serw
smootny Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Przepraszam :mrgreen: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7487&Product_Name=Metal_Gear_9g-Size__13g_/_1.5kg_/_.12sec_Servo chodziło o te serwa
ahaweto Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam. Andrzej twój Blizzard to już pod ziemią kretów szuka. Ale wytrzymała konstrukcja :shock: można nawet powiedzieć-pancerna. Pozdrawiam Adam.
Andych Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 HXT900 wystarczą w zupełności, lub podobne w ty rozmiarze, dźwigienki są tak krótko przycięte że na pewno mocy starczy. Link chyba źle wstawiłeś, ostatnio składałem Juniora i tam dałem trochę mocniejsze serwomechanizmy, bo są zamknięte w sterze kierunku więc wolałem trwalsze i jestem zadowolony: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6317&Product_Name=S0901_Micro_Servo_.12sec_/_1.8kg_/_10.5g_3v_ Wagą w tym modelu możesz się nie przejmować, a z silników będą na pewno pasować Turnicy o średnicy 35mm, dobierz według oczekiwań jakie będziesz miał od modelu.
smootny Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 HXT900 wystarczą w zupełności, lub podobne w ty rozmiarze, dźwigienki są tak krótko przycięte że na pewno mocy starczy.Link chyba źle wstawiłeś, ostatnio składałem Juniora i tam dałem trochę mocniejsze serwomechanizmy, bo są zamknięte w sterze kierunku więc wolałem trwalsze i jestem zadowolony: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6317&Product_Name=S0901_Micro_Servo_.12sec_/_1.8kg_/_10.5g_3v_ Wagą w tym modelu możesz się nie przejmować, a z silników będą na pewno pasować Turnicy o średnicy 35mm, dobierz według oczekiwań jakie będziesz miał od modelu. mam w zanadrzu: TURNIGY 35-42D 1000kv Brushless Outrunner eq: AXi 2820 Model: TR35-42-D Input Voltage : 7.4V~14.8V (2~4S Li-po) Kv : 1000 rpm/V within 10% Max. efficiency current : 22~35A Current capacity : 45A/30s Dimentions : 35mm X 42mm / 1.38in X 1.65in Shaft diameter : 4mm / 0.16in Weight : 132g Number of poles/magnets : 14 Recommended model weight : 1000~2300g / 35~81oz Power equivalent : .30 to .35 IC glow engine Stator Dimentions: 28x20mm Suitable for the following model weights; Trainer: up to 2.6kg Warbird/Sport: 1.8kg 3D: 1.5kg Rozumiem że się nada :]
Andych Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ten będzie raczej za duży, celuj w rozmiar 35-30, 35-36, a obroty dobierz do planowanego pakietu. Ja mam 35-30 1100kv i pakiet 3S1P LiPo 2000mAh, miałem jeszcze w zanadrzu 35-36 1450kv z pakietem 3S1P LiFe, ale ostatecznie trafił do Juniora więc taka konfiguracja już pozostanie.
smootny Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ten będzie raczej za duży, celuj w rozmiar 35-30, 35-36, a obroty dobierz do planowanego pakietu. Ja mam 35-30 1100kv i pakiet 3S1P LiPo 2000mAh, miałem jeszcze w zanadrzu 35-36 1450kv z pakietem 3S1P LiFe, ale ostatecznie trafił do Juniora więc taka konfiguracja już pozostanie. O swoim 35-30 1100kvmiałeś na myśli tego ? http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883 czy tego ? http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7075&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1100Kv_/_345w Zastanawiając się nad tymi silnikami : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7073&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_1400Kv_/_550w lub http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7074&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-36_910Kv_/_310w lub http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7075&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1100Kv_/_345w lub http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4916 lub http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076 oraz biorąc pod uwagę fakt iz mam ten pakiet : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7468 jaki silnik byłby najlepszy.. ? Nie zależy mi na super hiper szybkości - a jedynie na jak najdłuższym latanku :]
Andych Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Osobiście dzisiaj wziął bym ten: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7075&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1100Kv_/_345w , jak swój ( http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883 ) kupowałem to tego modelu jeszcze nie było w ofercie, ale do Falcona wziąłem z serii SK. Pakiet, który masz jest szeroki i będzie go ciężko umieścić w kadłubie, chyba, że zrezygnujesz z firmowego mocowania kabinki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.