Skocz do zawartości

FT Tiny Trainer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z okazji rozpoczynających się wakacji postanowiłem zbudować sobie jakieś elektryczne latadło.

Chciałem aby było to coś prostego w budowie, zapewniające dużo zabazwy, a jednocześnie  łatwe w naprawie, bo poniekąd bedzie to model do nauki.

Wybór padł na Tiny Trainer od Flite Test. Wyposażenie jakie dobrałem:

 

Serwa:   (Dokładny model jeszcze nie wybrany, ma mieć ok. 5g) - (2 lub 4szt. w zależności czy zdecyduję się na wersję z lotkami.)

 

Silnik:    (Tu właśnie pojawia się problem, nie wiem co wybrać. Proponowany to: "2200kv 250 size motor")

               Oczywiście należy dodać piastę, konektory oraz pop-saver.  (jeśli nie ma w zestawie)

 


 

Pakiet:   http://www.modelarski.com/produkt-Akumulator_LiPo_Redox_500_mAh_7,4V_20C_,11722.html    - LiPo Redox 500 mAh 7,4V 20C   lub   http://modelarski.com/produkt-Akumulator_LiPo_Redox_1100_mAh_7,4V_20C_,11786.html - LiPo Redox 1100 mAh 7,4V 20C (lepiej kupić 2x 500mAh czy 1x 1100mAh?)

 

Odbiornik:   FS IA6

 




 

Zależy mi żeby wyposażenie było najlepiej z jednego lub dwóch sklepów żeby nie płacić kilka razy za wysyłkę.

 

Wszystko mam zamiar kleić na Hot Glue oraz taśmę tak jak koledzy z USA, a piankę jaką chce wykorzystać to FOAM-X. (ponoć najbardziej zbliżone do tych z FT)

 

Powinno być dobre ale chętnie przeanalizuję wszystkie propozycje. Jak tylko przyjdzie mi pianka zacznę budowę oraz mam nadzieję relację

pod tym postem.

 

Pozdrawiam i życzę tyle samo lądowań co startów.  ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz praktycznie to samo co w flite test tylko z innym klejem- gorzej oderwać papier (bardziej wytrzymałe) https://architekci-sklep.pl/plyty-piankowe/6166-plyta-piankowa-biala-5mm-70x100cm.html
Sprawdzone i mogę polecić.

Jeśli chodzi o akumulatory to nie powinno się równolegle łączyć więc lepiej 1x1100mAh.

Lotki mogą się do zabawy przydać ale to już indywidualna kwestia, ma to swoje plusy i minusy.

A śmigło dobierz z tabelki w specyfikacji silnika, oczywiście jak już będziesz wiedział jaki.
Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady ale chyba zostanę przy FOAM-X. Co do akumulatorów nie chodziło o łączenie równoległe tylko na czym uda się uzyskać dłuższy czas w powietrzu. (Oczywiście przy opcji z 2x 500mAh chodzi o latanie z 1 pakietem na raz i zmianą pakietu na lądzie :D ) 

 

PS: Tak teraz myśląc chyba lepiej jest poszukać jakiegoś 800mAh lub zastosować 500Mah jak planowałem wcześniej z racji na wagę. (Wolałbym coś co lata wolniej przez co mam dłuższy czas na reakcję.) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Zależy mi właśnie na niskiej wadze, więc może przekonam się do tej. Moją uwagę zwróciła też wersja oklejana papierem pakowym, co o niej sądzisz? Trochę poczytałem i sklep ma sporo negatywnych opinii. Zamawiałeś właśnie z tego sklepu?

 

EDIT:

serwa: https://abc-rc.pl/ES9051-Servo-Digital  - EMAX ES-9051 - 4,3g Digital

 

silnik: https://www.gimmik.net/Silnik_MT1806_2280KV_CW,o,17580.html?gclid=CjwKEAjwvr3KBRD_i_Lz6cihrDASJADUkGCavufXAYds9CM8L8uHsHUdleIAmBN8mA062lPjZ9F4yxoC2Ofw_wcB

-  Silnik MT1806 2280KV CW

 

Taki sam silnik i serwa znajdują się w "Power Pack A (Minis) od Flite Test" więc powinno być ok. 

Jeszcze jedno czy można do tego silnika założyć pop-saver, bo pewnie nieuniknione jest, że złapie kilka kretów. Trochę szukałem lecz nie wiem, który będzie pasował. Proszę o sprawdzenie wyposażenia czy wszystko do siebie pasuje, z góry dziękuję.

     
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nic o tej oklejanej papierem pakowym ale znam to : 

ale robiąc to możesz se zwichrować model jak nie równo ci wyschnie.

Zamawiałem właśnie z tego sklepu i wszystko elegancko, ale zawsze zamawiałem prawie 10 płyt na spółę z kimś i przysyłali w oryginalnym kartonie więc nic nie miało prawa się stać w przesyłce.
Ze strony sklepu raczej nie ma się do czego w tym przypadku doczepić, połamanych ci nie wyślą.

Serva są dobre, silnik też tylko zwróć uwagę na oznaczenie (Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara) i CCW (CounterClockwise - przeciwnie do wskazówek zegara).

Ty w swoim modelu będziesz miał śmigło ciągnące czyli powinno być lewe (CCW) i silnik tak samo.
A co do śmigła to w takim szybowcu koniecznie brake na regulatorze albo składane, a propsavera nie polecam. Przy takim małym śmigle to już w ogóle, jak kupisz jakieś sztywniejsze w stylu APC to nawet mocniejsze przyziemienia na pionowo ustawionym śmigle powinny się zakończyć przekręceniem się silnika a śmigło będzie całe. Po drugie do tego silnika nie kupisz chyba propsavera. Ja bym kupił zwykłe śmigła do 250'tki i to ci wystarczy, nie są drogie a co za tym idzie tak bardzo nie szkoda jak się złamie.

https://abc-rc.pl/HQProp-DD-6045-black-CCW
https://abc-rc.pl/silnik-tarot-mt-2204-ccw-2300kv-230w-tl400h5-smigla

to może być fajny zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o akumulatory to nie powinno się równolegle łączyć więc lepiej 1x1100mAh.

 

Kolego Mlitek, proszę nie opowiadać legend bo później krążą takie głupie historie. Równie dobrze można powiedzieć że nie mona ładować pakietów równolegle. Oczywiście ze można łączyć pakiety równolegle tylko trzeba pamiętać żeby były równo naładowane. I co ciekawsze przy takim połączeniu nie muszą mieć takiej samej pojemności. Przy połączeniu szeregowym natomiast ważne jest aby ich pojemność była maksymalnie zbliżona a napięcia juz niekoniecznie - np 2s i 3s aby uzyskać 5s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mlitek, proszę nie opowiadać legend bo później krążą takie głupie historie. Równie dobrze można powiedzieć że nie mona ładować pakietów równolegle. Oczywiście ze można łączyć pakiety równolegle tylko trzeba pamiętać żeby były równo naładowane. I co ciekawsze przy takim połączeniu nie muszą mieć takiej samej pojemności. Przy połączeniu szeregowym natomiast ważne jest aby ich pojemność była maksymalnie zbliżona a napięcia juz niekoniecznie - np 2s i 3s aby uzyskać 5s.

dlatego napisałem że nie powinno a nie nie można, nie chciałem się rozpisywać i mącić chłopakowi. Ale oczywiście trzeba było się rozpisać o swojej nieskończonej mądrości. Krótkie i zwięzłe odpowiedzi są najlepsze. Może dla tego kolega z wątku wolał mi już zadać pytania na priv żeby się ten temat na 30 stron rozpisał bo ktoś na siłę szuka błędu i pisze o tym jak by już tego w innych 15 wątkach nie było. Oczywiście nie zaprzeczam temu co napisałeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Pomimo mojej nieobecności na forum prace jakoś ruszyły do przodu. Pierwszy raz miałem do czynienia z takiego rodzaju pianką, lecz bardzo szybko ją polubiłem. Zacząłem od sklejenia planów oraz przeniesienia ich na piankę. Następnie przyszedł czas na wycięcie elementów. Zdecydowałem się na wersję z silnikiem jak i wersję szybowcową, do tego skrzydła ze wzniosem bez lotek. W planach mam wykonanie wersji z lotkami.

 

post-16276-0-72153800-1500832386_thumb.jpeg

post-16276-0-52327400-1500832425_thumb.jpg

post-16276-0-47012900-1500832457_thumb.jpg

post-16276-0-74159000-1500832558_thumb.jpg

 

Niestety podczas budowy nie obyło się bez problemów. Po podłączeniu wszystkiego na stole działało bez zarzutów. Odłączyłem zasilanie i podłączyłem ponownie bez zmiany innych podłączeń - nadal wszystko działa. Za trzecim razem cisza, regulator nie wydał z siebie żadnych dźwięków, nie reaguje na drążek gazu. Co dziwne BEC działa. Sprawdzam raz jeszcze - nadal nic. Regulator (Redox 20A) wymieniono mi na nowy. Niestety sytuacja się powtórzyła. (No chyba wina nie leży po mojej stronie skoro podczas pierwszych kilku włączeń wszystko działa bez zarzutu, płynne przechodzi z góry do dołu, wszystko zimne, podłączam raz jeszcze i cisza. Chyba ja mam jakiegoś pecha albo jakaś wadliwa partia.  :angry:

 

W wolnych chwilach skleiłem sobie przód szybowcowy. Niestety chyba pianka od Flite Test jest trochę lżejsza od tej mojej więc samolot wyszedł  trochę ciężki gotowy do lotu jako szybowiec waży 323g, a jako motoszybowiec 315g co mogłoby wydawać się dziwne lecz w szybowcu musiałem dosyć mocno doważyć przód, bo jakoś mi ogon ciężki wyszedł.

 

post-16276-0-02881800-1500837094_thumb.jpg

 

Mimo w miarę słonecznej pogody samolot jeszcze nie oblatany z powodu tego nieszczęsnego regulatora.

Na szczęście (nie wiem czy można to nazwać szczęściem :D ) mam co robić gdyż balsowa spalinka (robiona na modelarnii - dlatego nie ma relacji, bo pomysł na zdjęcia zrodził się w połowie modelu) miała bliskie spotkane z drzewem. Dużych strat nie ma lecz trochę pracy przy niej jest. Jeśli będą chętni mogę wrzucić trochę zdjęć  ;) .

 

Pozdrawiam i życzę wysokich lotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak, kleję na hot-glue używając pistoletu z marketu budowlanego. Jest to model Proline 42916, klej również tej firmy. Trzyma mocno, miałem trudności z oderwaniem elementów klejonych do siebie. Mogłem użyć jakiegoś kleju do pianki, pewnie wyszedł by lżejszy, lecz z hot-glue pracuje się o wiele wygodniej jak i nie trzeba długo czekać na utwardzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.