Jump to content

Recommended Posts

Masa rośnie z sześcianem skali. Przejście z 2 metrów na 3 metry daje wzrost masy 3.4 razy (3/2 = 1.5, => 1.5 ^ 3). 5.5 kg x 3.4 = 18.5 kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko się zgadza, jednak to nie zmienia faktu że przy masie skrajnej 24 kg to będzie rakieta.

 

To ma być rakieta, w końcu to myśliwiec :-) ale 24  wedle mnie to jest max tej konstrukcji, centroplat z kadlubem wazy juz niecale 1500g, koncowki skrzydel powinny wazyc ok 600g obie, gondole to 2x 1500 i usterzenie ok 1000g =6100g, serwa 700g pakiety 300g czyli mamy 7100g. silniki 3200 czyli 10300. podwozie ok 3000 do 4000g czyli srednio 13800g, zostaje jeszcze pokrycie, wiec szacuje ze te 19kg jest realne.

Kolejna porcja fotek:

 

 

 

post-7327-0-73560500-1549565097_thumb.jpg

 

post-7327-0-22655400-1549565133_thumb.jpg

 

post-7327-0-85436500-1549565155_thumb.jpg

 

post-7327-0-79728400-1549565172_thumb.jpg

 

post-7327-0-35201400-1549564739_thumb.jpg

 

post-7327-0-90456700-1549564796_thumb.jpg

 

post-7327-0-89849800-1549564811_thumb.jpg

 

post-7327-0-32181900-1549564851_thumb.jpg

 

post-7327-0-14760300-1549564901_thumb.jpg

 

post-7327-0-88915400-1549564948_thumb.jpg

 

post-7327-0-34267800-1549565000_thumb.jpg

 

post-7327-0-56984400-1549565041_thumb.jpg

post-7327-0-51653200-1549564977_thumb.jpg

post-7327-0-48083000-1549565194_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idziesz w tempie ekspresowym :) i fajnie to wychodzi.

 

Btw. nie zastanawiałeś się by trochę wyażurować profile? W wielu miejscach było by to możliwe bez uszczerbku dla wytrzymałości. Suma drobnych oszczędności może dać na końcu widoczny i konkretny efekt, tym bardziej, że - jak zrozumiałem - wycinanka jest laserowa.

 

Życzę powodzenia w budowie i wytrwałości by doprowadzić sprawę do końca. Trzymam kciuki za sukces :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idziesz w tempie ekspresowym :) i fajnie to wychodzi.

 

Btw. nie zastanawiałeś się by trochę wyażurować profile? W wielu miejscach było by to możliwe bez uszczerbku dla wytrzymałości. Suma drobnych oszczędności może dać na końcu widoczny i konkretny efekt, tym bardziej, że - jak zrozumiałem - wycinanka jest laserowa.

 

Życzę powodzenia w budowie i wytrwałości by doprowadzić sprawę do końca. Trzymam kciuki za sukces :)

 

 

Myślałem o tym, ale używam lekkiej sklejki balsowo lipowej co po doświadczeniach w budowie funtany 2m zrezygnowałem z tego, wycięte ażury z funtany wrzuciłem na wagę i wyszło mi zaledwie kilka gram, największa wagę i tak nadają listewki sosnowe. Może się mylę i sam się gryzę z myślami co do ażurów  ale okroje wagę gdzie indziej, np klapy zamiast na 2 serwach będą na 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra. Przedstaw swoją ekipę krasnali które  budują model za ciebie, bo Morfeusz nie tylko śni ale i kiedyś śpi. No chyba że nie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-7327-0-81920500-1549642959_thumb.jpg


No dobra. Przedstaw swoją ekipę krasnali które  budują model za ciebie, bo Morfeusz nie tylko śni ale i kiedyś śpi. No chyba że nie :)



Poprostu mialem caly tydzien do dyspozycji ale od poniedzialku czas isc do pracy wiec tempo spadnie niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle, źle, żle...

Przecież w P-38 tak czysto nie było nawet jak wychodził na pierwszy lot z fabryki ;)

 

P.S.  Świetna robota :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kiedy masz ważną tą gaśnicę? Będzie ok na oblot?

 

Tak poważnie to niezła robota. Zastanawia mnie tylko czy łapiesz jakieś kąty i płaszczyzny bo wiele zdjęć jest tak jak byś to montował wprost na podłodze.

Nie krytykuję tylko pytam z ciekawości. Takie rzeczy się lubią potem mścić. 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle, źle, żle...

Przecież w P-38 tak czysto nie było nawet jak wychodził na pierwszy lot z fabryki ;)

 

P.S.  Świetna robota :)

 

Było było i jest, numer boczny N25Y :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Zastanawia mnie tylko czy łapiesz jakieś kąty i płaszczyzny bo wiele zdjęć jest tak jak byś to montował wprost na podłodze.

Nie krytykuję tylko pytam z ciekawości. Takie rzeczy się lubią potem mścić. 

 

 

No tez mnie to intryguje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no Panowie, o co mnie posądzacie??? :-) wszystkie kąty są od samego początku, Podłużnice skrzydeł były sklejane na suwmiarkę elektroniczna do 2 miejsc po przecinku.Po prostu nie robiłem zdjęć z czasowo wklejonymi kątownikami, aczkolwiek mogłem, poprawie się  i będę bardziej szczegółowo pstrykał fotki, myślałem, że będzie oczywiste że kąty itp są "łapane".

 

post-7327-0-13729400-1549802054_thumb.jpg

 

post-7327-0-22272300-1549802096_thumb.jpg

 

post-7327-0-69362300-1549802077_thumb.jpg

 

post-7327-0-35641700-1549802122_thumb.jpg

 

post-7327-0-20974600-1549802146_thumb.jpg


Do kiedy masz ważną tą gaśnicę? Będzie ok na oblot?

 

 

No kurcze aż musiałem jechać jechać zrobić ten przegląd :-)

 

post-7327-0-67896400-1549803083_thumb.jpg


Dziś by było na tyle.

 

post-7327-0-58231000-1549806401_thumb.jpg

 

post-7327-0-86480200-1549806416_thumb.jpg

 

post-7327-0-42865700-1549806432_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaś, ciekawskim nie chodzi o takie KĄTY, raczej o kąt natarcia czy zaklinowania skrzydła , na tym etapie do gondoli pilota do jakiejś jej osi.

Pracuj ,pracuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaś, ciekawskim nie chodzi o takie KĄTY, raczej o kąt natarcia czy zaklinowania skrzydła , na tym etapie do gondoli pilota do jakiejś jej osi.

Pracuj ,pracuj.

Kąt zaklinowania, hmm jak to napisać, plany maja postać taka, że środkowa cześć kadłuba łączy się z dźwigarami skrzydła w 1 możliwy sposobi i nie ma opcji by coś skopaćt, musiałbym się bardzo postarać by wygiąć dźwigary, a wznios skrzydeł ustawiany na suwmiarkę.

 

Tu jest łączenie ustalające kąt natarcia:

 

post-7327-0-11059300-1549819759_thumb.jpg

 

a tu jest wznios który odmierzałem suwmiarka by 2 połówki dźwigara klejone w 1  miały identyczny wznios, zreszta jest to na 1 z moich zdjęć na 1stronie  tematu

 

post-7327-0-96302300-1549819801_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By GAM
      PROWADZISZ MODELARNIĘ ZAJĘCIA Z MŁODZIEŻĄ
                                                    ZOBACZ CO PROPONUJE
       
                         GAM Model Hobby
      Modele samolotów szybowców wycięte z bardzo lekkiej a zarazem twardej pianki XPS. Latające zabawki dla najmłodszych do zabawy w domu,hali lub na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej pogodzie.Bardzo łatwa budowa dzięki której mogą być wykorzystane na zajęciach praktycznych prowadzonych przez instruktorów modelarstwa w szkołach i świetlicach.
       
                                                        
       
      WIĘCEJ INFORMACJI:http://gammodel.pl/
       
                                               

    • By artwszol
      Cześć!
       
      Zawsze chciałem zrobić jakąś relację z budowy, ale nigdy nie miałem okazji. Może obawiałem się też reakcji bardziej doświadczonych modelarzy, ale w końcu się zdecydowałem i oto jest.
      Jakiś czas temu od kolegi dostałem kadłub razem z usterzeniem do szybowca 'rekreacyjnego', ale coś na kształt klasy F3F/F3B. Leżał chwilę, w końcu zabrałem się za projektowanie i budowę skrzydeł.
       
      W pierwszym etapie wziąłem się za geometrię skrzydła. Kolega mówił, że skrzydełka miały rozpiętość 2,3m. Postanowiłem zrobić je jednak odrobinę większe. Zdecydowałem się na 2,5m. Cięciwę przykadłubową mam narzuconą przez kadłub, więc nie poszaleję. Chciałem zrobić skrzydła półeliptyczne lub kształtem do nich zbliżone. W ruch poszedł AutoCAD. Zaprojektowałem więc coś na kształt obrysu eliptycznego.

      Nie zwracajcie uwagę na różne końcówki skrzydła, bo chciałem zostawić sobie brak zaokrąglenia, żeby mieć z czego ściągać wymiary.
       
      W kolejnym etapie dobrałem profil skrzydła. Po wstępnej selekcji rozważyłem następujące opcje: AG24, HS1.7/9, MH32, SD7003 i SD7037. Wrzuciłem to do XFLR5. Masę modelu oszacowałem na około 1.7 kg. Znając geometrię zdefiniowałem analizę profilu typu 2 (polecam ). Wpisuje się tam dane modelu i program oblicza parametr Re.sqrt(Cl). Najwierniej oddaje zmiany charakterystyk modelu w locie i pod wpływem zmiany liczby Reynoldsa

      Zdecydowałem się na wybór profilu AG24. Dlaczego? Otóż ze względu na niską krytyczną liczbę Reynoldsa i dużą doskonałość. Liczba Reynoldsa na końcówce dla krytycznego kąta natarcia wynosi 40000, gdzie cięciwa końcówki to 6cm. Krytyczna liczba Re dla profilu to około 45000 i jest najniższa wśród pozostałych profili.
       
      Wrzuciłem wszystko, razem z geometrią, kadłubem i usterzeniem, do XFLR5. Zrobiłem szybką obwiednie obciążeń i na podstawie obliczeń programu wyeksportowałem sobie rozkład momentu gnącego wzdłuż rozpiętości. Na tej podstawie obliczyłem wymiary dźwigara i dobrałem wielkości pasów dźwigara:

      Zaznaczyłem na czerwono miejsce, gdzie moment gnący jest zbyt duży jak na ten dźwigar. Nie martwię się tym, gdyż nie brałem pod uwagę wpływ pokrycia, dźwigara tylnego oraz przede wszystkim bagnetu do łączenia skrzydełek, który akurat będzie w miejscu, gdzie dźwigar 'nie domaga'.
       
      Konstrukcja skrzydła będzie składała się z rdzenia styropianowego, pasów dźwigara, dźwigara tylnego, krawędzi natarcia oraz z balsowego pokrycia. Na to wszystko pójdzie folia.
       
      Zabrałem się do roboty. Umówiłem się z kolegą, który ma ploter i poświęciliśmy chwilę czasu, żeby to wszystko wyciąć.

      Z największymi segmentami nie było problemu. Pojawił się on z końcówkami. Drut niszczył tą najcieńszą część. Po kilku próbach i manewrach z temperaturą drutu, udało się wyciąć. Całość robi wrażenie:

       
      Wyciąłem jeszcze sobie podkładkę pod skrzydła, żeby ich nie zwichrować podczas budowy. Po miesiącu przerwu kupiłem w końcu drewno i zrobiłem dźwigar. Najgorsze było to, że jest on stopniowany, ale łączenie nie było trudnością. Na tą chwilę zrobiłem jeden z czterech pasów dźwigara. Resztę będę robił pewnie po weekendzie.

       
      Jak zrobię kolejne etapy to będę tu pisał. Chętnie przyjmę rady dotyczące budowy, stosowanych materiałów, klejów itp. Mimo tego, że robiłem już skrzydła identyczną metodą, to tamte miały dużo grubszy profil i były trapezowe, więc dość proste w budowie.
       
      Pozdrawiam
    • Guest nitromaniak
      By Guest nitromaniak
      Jakie najlepsze autko do przewozu wiekszych modeli?
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.