Irek M Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Czy może ktoś z Was używa tej hamowni? Użyłem tego dziś pierwszy raz. Niby błąd pomiaru znikomy ale jakoś wynik słabiutki. Dla przykładu : silnik c 3536 kv1000 (?) śmigło APC 10x4,5 pakiet 4s wynik : 22,34 A 15,53 V 300 W ciąg 1,22kg. Natomiast wg producenta pobór max 30A, moc 480W śmigła 9,5x5 10x6 11x5. Czyli nawet nie zbliżyłem się do granicznych wartości nawet na śmigle 11' dla 4s. I teraz zastanawiam się czy to raczej silnik słaby - nie mogę do modelu wstawić śmigła większego niż 10'' czy może wskazania nie są zbyt dokładne - do tej pory ciąg mierzyłem mocując silnik do zwykłej wagi uchylnej.
robertus Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Może na początek zmienił regulator na inny. Miałem tak, że na jednym regulatorze ni chciał dawać nominalnego prądu i tak jakby chodził na 70%. Po zmianie regulatora wszystko wg książeczki.
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Opublikowano 2 Lipca 2017 Regulator 50A ciągłej pracy więc za słaby nie jest. Do testu wymontowałem z innego modelu, którym latam. Być może wszystko jest OK, chciałem tylko potwierdzenia użytkowników jeśli tacy są . Ma napędzać - silnik nie hamownia - model Volantex Predator V2, którego według instrukcji masa do lotu to 1050g. Ale to chyba bardzo lekka wersja bo te modele są pod długie loty FPV.
f-150 Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Załóż 10x6,a to co pisze producent to inna bajka
maxiiii Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Po to jest hamownia aby sprawdzić prawdziwe parametry a nie te które podaje producent.
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Opublikowano 2 Lipca 2017 Koledzy ! Tu nie chodzi o dane tego silnika przykładowego tylko czy sama maszynka waszym zdaniem jest o k.
maxiiii Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Masz rację Mam lepszą ale ta jest całkiem dobra. Do zastosowań modelarskich jest wystarczająca. Kup sobie tylko tester serw nie będziesz musiał używać aparatury.
Boogie Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 Nie wiem czy bardziej Ci zależy na dokładności pomiaru mocy czy na ciągu, ale aby skalibrować, a raczej sprawdzić urządzenie musisz się trochę pobawić: -aby skalibrować (sprawdzić siłę ciągu) musisz przykręcić podstawę do pionowej powierzchni np. ściany lub szafki i powiesić jakąś znaną masę zamiast silnika. Lub jeśli masz bloczek możesz na jakiejś w miarę nieważkiej lince zawiesić tą masę poprzez bloczek. -aby sprawdzić wskazywaną moc to albo podpiąć pod ten sam napęd jakiś logger np. eagle tree albo chociażby miernik (przy małych prądach). 1
Irek M Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było. Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK .
maxiiii Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 Takich hamowni nie kalibruje się. To tylko zwykła waga. Wyniki są trochę zaniżone ze względu na tarcie prowadnic. Kropelka oleju załatwia sprawę. Irek pisałem o testerze serw, bardzo pożyteczna sprawa. do sprawdzania serw i silników nie potrzebujesz wtedy aparatury. Ja mam coś takiego i sobie chwalę. https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-HJ-DC-5-6V-Digital-Servo-Tester-ESC-Consistency-Tester-for-RC-Quadcopter-Airplane/32703874996.html?spm=2114.01010208.3.73.P2wvzK&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_10080_10304_10082_10081_10301_10110_10136_10137_519_10111_10060_10112_10155_10113_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051-10102,searchweb201603_51,ppcSwitch_5&btsid=289e8ee7-f35a-466c-a033-029df0cf9619&algo_expid=70a171c7-09e4-4a8e-8ae2-35057d15afc4-9&algo_pvid=70a171c7-09e4-4a8e-8ae2-35057d15afc4
japim Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 A zmierzyłeś może obroty silnika? Czy silnik jest ciepły? Wygląda na to, że daleko mu do obliczeń wg eCalca: Powinien mieć ok 1.7kg ciagu przy 30A - mowa o ciągu statycznym. chociaż eCalc raportuje też stall thrust na poziomie 1.48kg Moze to nie 3536 ? Tylko cos mniejszego - np 2830 - bo pomiary wskazują na takowe (1.16kg ciagu przy 20A)?
Boogie Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było. Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK . Mi nie chodzi o to, że instrukcja wskazuje na taką procedurę. Pytasz się czy wskazania są ok, a ja Ci wskazuję drogę, aby sprawdzić przyrządy pomiarowe. Bo często mogą sporo przekłamywać i warto to sprawdzić.
dukeroger Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 sugerował bym zrobić to co proponhje Krzysiek dla 2/3 znanych mas i ustalić krzywą błędu wtedy możesz swoje wyniki kalibrować recznie
Michał Pielaszkiewicz Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 Mam tak hamownię i niekiedy parametry zgodne z danymi producenta, a bywa że i odbiegają - nie doszukiwałbym się tutaj błędów hamowni. Może zwyczajnie śmigło jest przeciągnięte ? Pozdrawiam Michał
Irek M Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Opublikowano 9 Lipca 2017 Kolejny raz wyjaśniam, że pytanie dotyczyło opinii użytkowników, a nie moich pomiarów. Jest tu funkcja tarowania więc każda zmiana masy silnika mierzonego jest "zerowana". Tak więc dziękuję za wypowiedzi ale nie ma sensu ciągnąć dalej tematu
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Michał Pielaszkiewicz - do Ciebie jako jedynego z respondentów posiadającego tę hamownię mam najwięcej pretensji!!! :DWczoraj kolejny raz używałem hamowni i wielkie zaskoczenie - posiada pomiar pamięci! Wcześniej jego brak przedstawiałem jako minus. Wystarczy przytrzymać ostatni przycisk troszkę dłużej i pamięć jest zapisana. skorą ją masz Michał to powinieneś o tym wiedzieć Sprawdzając inne silniki pomiary są bardzo zbliżone do tych uzyskiwanych zwykłą wagą uchylną. Dziś trafił do mnie Redox 2000/900, który powinien mieć ciąg stat. 2kg na 4s i śmigle - 9-10cali.
e-mir Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Posiada pomiar pamięci czy pamięć pomiaru? :-)
Irek M Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Przejęzyczyłem się - wiadomo, że chodzi o pamięć pomiaru . Mnie Robert nie dali instrukcji.
dukeroger Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 U mnie byla... poza tym jest na stronie HK: https://hobbyking.com/de_de/turnigy-thrust-stand.html
Rekomendowane odpowiedzi