Irek M Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Czy może ktoś z Was używa tej hamowni? Użyłem tego dziś pierwszy raz. Niby błąd pomiaru znikomy ale jakoś wynik słabiutki. Dla przykładu : silnik c 3536 kv1000 (?) śmigło APC 10x4,5 pakiet 4s wynik : 22,34 A 15,53 V 300 W ciąg 1,22kg. Natomiast wg producenta pobór max 30A, moc 480W śmigła 9,5x5 10x6 11x5. Czyli nawet nie zbliżyłem się do granicznych wartości nawet na śmigle 11' dla 4s. I teraz zastanawiam się czy to raczej silnik słaby - nie mogę do modelu wstawić śmigła większego niż 10'' czy może wskazania nie są zbyt dokładne - do tej pory ciąg mierzyłem mocując silnik do zwykłej wagi uchylnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Może na początek zmienił regulator na inny. Miałem tak, że na jednym regulatorze ni chciał dawać nominalnego prądu i tak jakby chodził na 70%. Po zmianie regulatora wszystko wg książeczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 Regulator 50A ciągłej pracy więc za słaby nie jest. Do testu wymontowałem z innego modelu, którym latam. Być może wszystko jest OK, chciałem tylko potwierdzenia użytkowników jeśli tacy są . Ma napędzać - silnik nie hamownia - model Volantex Predator V2, którego według instrukcji masa do lotu to 1050g. Ale to chyba bardzo lekka wersja bo te modele są pod długie loty FPV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Załóż 10x6,a to co pisze producent to inna bajka Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Po to jest hamownia aby sprawdzić prawdziwe parametry a nie te które podaje producent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 Koledzy ! Tu nie chodzi o dane tego silnika przykładowego tylko czy sama maszynka waszym zdaniem jest o k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Masz rację Mam lepszą ale ta jest całkiem dobra. Do zastosowań modelarskich jest wystarczająca. Kup sobie tylko tester serw nie będziesz musiał używać aparatury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogie Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Nie wiem czy bardziej Ci zależy na dokładności pomiaru mocy czy na ciągu, ale aby skalibrować, a raczej sprawdzić urządzenie musisz się trochę pobawić: -aby skalibrować (sprawdzić siłę ciągu) musisz przykręcić podstawę do pionowej powierzchni np. ściany lub szafki i powiesić jakąś znaną masę zamiast silnika. Lub jeśli masz bloczek możesz na jakiejś w miarę nieważkiej lince zawiesić tą masę poprzez bloczek. -aby sprawdzić wskazywaną moc to albo podpiąć pod ten sam napęd jakiś logger np. eagle tree albo chociażby miernik (przy małych prądach). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 3, 2017 Author Share Posted July 3, 2017 Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było. Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK . Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Takich hamowni nie kalibruje się. To tylko zwykła waga. Wyniki są trochę zaniżone ze względu na tarcie prowadnic. Kropelka oleju załatwia sprawę. Irek pisałem o testerze serw, bardzo pożyteczna sprawa. do sprawdzania serw i silników nie potrzebujesz wtedy aparatury. Ja mam coś takiego i sobie chwalę. https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-HJ-DC-5-6V-Digital-Servo-Tester-ESC-Consistency-Tester-for-RC-Quadcopter-Airplane/32703874996.html?spm=2114.01010208.3.73.P2wvzK&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_10080_10304_10082_10081_10301_10110_10136_10137_519_10111_10060_10112_10155_10113_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051-10102,searchweb201603_51,ppcSwitch_5&btsid=289e8ee7-f35a-466c-a033-029df0cf9619&algo_expid=70a171c7-09e4-4a8e-8ae2-35057d15afc4-9&algo_pvid=70a171c7-09e4-4a8e-8ae2-35057d15afc4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 A zmierzyłeś może obroty silnika? Czy silnik jest ciepły? Wygląda na to, że daleko mu do obliczeń wg eCalca: Powinien mieć ok 1.7kg ciagu przy 30A - mowa o ciągu statycznym. chociaż eCalc raportuje też stall thrust na poziomie 1.48kg Moze to nie 3536 ? Tylko cos mniejszego - np 2830 - bo pomiary wskazują na takowe (1.16kg ciagu przy 20A)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogie Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Krzysiek - myślisz, że instrukcja obsługi tej hamowni zawiera taką procedurę jaką opisałeś? Nie mam jej ale nie sądzę by tak było. Marek - na fotce widać, że jest podpięty i miernik więc wszystkie parametry poza obrotami mam na bieżąco. Mnie chodziło tylko o to czy elektroniczny pomiar ciągu jest równoważny z mechanicznym. ale jeśli piszesz , że jest wystarczający to OK . Mi nie chodzi o to, że instrukcja wskazuje na taką procedurę. Pytasz się czy wskazania są ok, a ja Ci wskazuję drogę, aby sprawdzić przyrządy pomiarowe. Bo często mogą sporo przekłamywać i warto to sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dukeroger Posted July 5, 2017 Share Posted July 5, 2017 sugerował bym zrobić to co proponhje Krzysiek dla 2/3 znanych mas i ustalić krzywą błędu wtedy możesz swoje wyniki kalibrować recznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Pielaszkiewicz Posted July 9, 2017 Share Posted July 9, 2017 Mam tak hamownię i niekiedy parametry zgodne z danymi producenta, a bywa że i odbiegają - nie doszukiwałbym się tutaj błędów hamowni. Może zwyczajnie śmigło jest przeciągnięte ? Pozdrawiam Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 Kolejny raz wyjaśniam, że pytanie dotyczyło opinii użytkowników, a nie moich pomiarów. Jest tu funkcja tarowania więc każda zmiana masy silnika mierzonego jest "zerowana". Tak więc dziękuję za wypowiedzi ale nie ma sensu ciągnąć dalej tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 Michał Pielaszkiewicz - do Ciebie jako jedynego z respondentów posiadającego tę hamownię mam najwięcej pretensji!!! :DWczoraj kolejny raz używałem hamowni i wielkie zaskoczenie - posiada pomiar pamięci! Wcześniej jego brak przedstawiałem jako minus. Wystarczy przytrzymać ostatni przycisk troszkę dłużej i pamięć jest zapisana. skorą ją masz Michał to powinieneś o tym wiedzieć Sprawdzając inne silniki pomiary są bardzo zbliżone do tych uzyskiwanych zwykłą wagą uchylną. Dziś trafił do mnie Redox 2000/900, który powinien mieć ciąg stat. 2kg na 4s i śmigle - 9-10cali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Nie dajo instrukcji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-mir Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Posiada pomiar pamięci czy pamięć pomiaru? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 Przejęzyczyłem się - wiadomo, że chodzi o pamięć pomiaru . Mnie Robert nie dali instrukcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dukeroger Posted September 5, 2017 Share Posted September 5, 2017 U mnie byla... poza tym jest na stronie HK: https://hobbyking.com/de_de/turnigy-thrust-stand.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts