Skocz do zawartości

Lockheed 14 [Hudson] w 3D


Kropka

Rekomendowane odpowiedzi

W planie mam Lockheed 14 Super Electra (czyli wersję cywilną), no i chyba też wykonam Lockheed Hudson (czyli wersję wojskową), korzystając z tego, że są to modele konstrukcyjnie bardzo podobne.

Planami dysponuję do wojskowego samolotu, planów do wersji cywilnej nie udało mi się zdobyć.

post-17249-0-67920700-1506358212_thumb.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szybko update? No dobrze. Pracę nad modelem, zaczęłam dwa tygodnie temu. W minioną sobotę doszłam do wniosku, że korzystając z planów jakie mam (plany z 1941 roku), jest to poruszanie się w ślepej uliczce i nadejdzie taki moment, że zderzę się ze ścianą. No i kilka dni temu zdecydowałam się na stop lossa (termin z gry na giełdzie) , porzucając to co wykonałam przez dwa tygodnie. Pracę rozpoczęłam od nowa, korzystając z nowych planów.
Uważam też, że przy planach starych (vide obrazek pierwszy), źle wykonałam końcowy profil (wręgę?) -- moim zdaniem, powinien on mieć kształt, jaki zaznaczam czerwoną linią. Czyli górny fragment powinien być nie łukiem lecz linią prostą.
Obrazek drugi to praca na nowych planach. Jestem na etapie wycinania okien, potem stery tylne. No i przymierzam się do tego jaki profil wykonać na końcu. Testowo zrobiłam linię prostą (ten podświetlony fragment na pomarańczowo).

post-17249-0-10180700-1506506896_thumb.jpg

post-17249-0-47336300-1506506922.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłam się -- co prawda p. Wojciech też się udzielał w temacie zagadek, ale zdecydowanie bardziej chodziło mi o jego ojca, czyli Lecha, a w szczególności jego książkę "Rozkosze łamania głowy", która pamiętam z lat młodzieńczych. Pan Abacki, Bebacki, Cebacki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwość odnośnie statecznika poziomego. Spodziewałabym się, że u nasady ma on powierzchnię obłą (jak na opublikowanym zrzucie ekranowym z mojego innego modelu. Jednak zdjęcia w przypadku Lockheada pokazują, że jakoś ciasno jest u tej nasady; tak jakby nie było tam obłej krawędzi. Widać to na przykad na tym obrazku:

43724_big.jpg

 

 

Pytanie -- czy można przyjąć, że jednak jest tam obła krawędz?

post-17249-0-75118300-1507665422_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest coś takiego, że obłość wchodzi w część stałą steru kierunku.

Tak jakby to co narysowałaś było jeszcze przykryte kawałkiem płaskiej blachy , przedłużenie , części nieruchomej .

Teraz masz tak DI

A pewnie jest tak D_I od dołu, i D`I od góry, czyli D=I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ogólny widok.

2. Widok z planami.

3. Widok z boku.

 

No i zaczęłam się zastanawiać, jak taki ster wysokości może się obracać : ) Ster wysokości to jeden element. Plany wskazują, że ma ukos taki, jaki widoczny jest na trzecim obrazku. Jeśli ukosu by nie było to uznac mozna ze element gotowy. Skoro ukos jest, i ster po lewej i prawej stronie samolotu jest integralnie połączony, to... coś jest nie halo.

 

Dukeroger -- czy pokazują się u Ciebie ilustracje, z linka jaki podałeś?

post-17249-0-06325300-1507728804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linia podziału ster wysokości-statecznik poziomy w przypadku L-14 (Super Electra/Hudson) musi być linią prostą ( w rzucie z góry, rzecz jasna). Pozorne ugięcie często widoczne na fotografiach to skutek różnej grubości profili statecznika poziomego u nasady oraz na jego końcówce (w okolicach statecznika pionowego). Jednak autor rysunku powinien narysować prawidłowo.

Na zdjęciu (źródło: NAC) "polskiej" Super Electry wszystko widać bardzo dobrze.

post-6507-0-57094600-1507736506_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.