Jump to content
Kropka

Lockheed 14 [Hudson] w 3D

Recommended Posts

Pewnie jest coś takiego, że obłość wchodzi w część stałą steru kierunku.

Tak jakby to co narysowałaś było jeszcze przykryte kawałkiem płaskiej blachy , przedłużenie , części nieruchomej .

Teraz masz tak DI

A pewnie jest tak D_I od dołu, i D`I od góry, czyli D=I

Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu  obu części. . 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu  obu części. . 

 

 

Chyba najprosciej wytlumaczyc za pomoca rysunku.  

 

post-12308-0-87167200-1507802771.png

 

Ten jest od Spitfire ale idea jest ta sama; byc moze C-ownik w Hudson mial troche dluzsze polki i przez to mniejsza szczeline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonuję gondolę silnika. Zatrzymał mnie temat lotek -- zakończenie silnika o kształcie stożka, zachodzi na lotki. No i zastanawiam się, jak lotki mogły się opuszczać -- ten stożek kończący gondolę, powinien blokować ruch. Czy ma ktoś z Was pomysł?

No a nawiasem, to po co przy lotce jest 5 takich dziwnych wystających konstrukcji?

post-17249-0-21206100-1508701146_thumb.jpg

post-17249-0-14050400-1508701163_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba chodzi Ci o klapy, a one tylko do dołu się wychylały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agnieszka- piszesz o klapach, nie o lotkach. Na ostatnim zdjęciu widać koniec lotki po lewej stronie zdjęcia zdjęcia. Natomiast klapy wykonywały swój ruch wzdłuż prowadnic- to te wiszące, równoległe "sople", zwisające za krawędzią spływu skrzydła. Ten stożek, zakończenie gondoli był zamocowany do klapy i razem z nią się poruszał. To rozwiązanie, w ogóle podejście do mechanizacji płata przetrwało próbę czasu i do dzisiaj jest stosowane w wielu np. odrzutowcach pasażerskich, choć nie tylko tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli klapy przesuwały się kolistym ruchem po tych prowadnicach, zarówno ku tyłowi samolotu jak i ku dołowi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli klapy przesuwały się kolistym ruchem po tych prowadnicach, zarówno ku tyłowi samolotu jak i ku dołowi?

 

Dokładnie tak. Pokazuje to rysunek z cytowanej wcześniej instrukcji serwisowej.

post-6507-0-34091200-1508704395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo czasu zajęła mi praca nad klapami. Wyszło jak wyszło -- przedstawiam do walidacji.

Gondola póki co nie jest w 100% gotowa -- trzeba połączyć ze skrzydłem oraz dorobić końcówkę.

post-17249-0-33528600-1509833979_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mromack

Pani Agnieszko. Podziwiam umiejętności.

Pełen szacunek. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualny stan modelu.

 

Od kilku dni, zastanawiam się jak podejść do wycięcia otworu na goleń w osłonie silnika i nie mam pomysłu. Na dole wpisu, załączam obrazek z tym co posiadam do tego tematu. W sieci znalazłam jedno źródło w tym temacie i jest to model samolotu wykonany przez Bruca Salmon: http://www.hyperscale.com/2013/features/hudson48bs_1.htm

Odnoszę wrażenie że nie dość że plany są różne to jeszcze co innego wykonał Bruce.

 

No i podejrzewam, że pewnie najpierw wykonam goleń i do niej dopasuję wycięcie w osłonie silnika. Co prawda nie mam rzutów prostopadłych do golenia, ale cóż... trzeba sobie radzić : )

post-17249-0-19633200-1510955947_thumb.jpg

post-17249-0-08441700-1510955952_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goleń i gondola silnika z wyciętym otworem.

"Sople" przy klapach będę jeszcze poprawiać i najpewniej będą one w dwóch wersjach, w zależności od wersji samolotu.

 

AKTUALIZACJA 14 grudzień:

Przespałam się z tematem i jednak będzie poprawka, zarówno goleni jak i wyciętego otworu.

post-17249-0-99855000-1513191525_thumb.jpg

post-17249-0-99584600-1513191529_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzydła, goleń, silnik wraz z gondolą -- gotowe.
Z elementów będących na skrzydłach, wypatrzyłam jedynie boczne światła oraz reflektor (innych elementów w LOTowskiej wersji cywilnej chyba nie ma). Obstawiam, że reflektor był ruchony, czyli obracał się o 90 stopni, oświetlając drogę startu/lądowania.
Podział na blachy wykonałam rzeczywiście tnąc obiekt. Taką formę blach robię po raz pierwszy. Wcześniej były to teksture, udające cięcie. Na obrazkach, odstępy między blachami mają 4 mm i zastanawiam się czy nie powinny być cieńsze (np. 2 lub 3 mm).
Z modelowania, pozostało dokończenie kadłuba.

post-17249-0-98611000-1515611005_thumb.jpg

post-17249-0-58744900-1515611013_thumb.jpg

post-17249-0-60336100-1515611021_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was ma może pomysł, z jakiego materiału jest wewnętrzna ciemna powierzchnia drzwi?

 

scaled_591ae9c266f17PIC_1-G-4191-3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agnieszka- pytasz o pomysł, z czego- jak bym budował model tego samolotu, to zrobił bym to z pluszu, weluru- ale to tylko pomysł. I jak zawsze:  kapelusz z głowy za Twoją pracę!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was ma może pomysł, z jakiego materiału jest wewnętrzna ciemna powierzchnia drzwi?

 

 

 

To jest sklejka lotnicza oklejona tkaniną   2500/752  Laidlaw Bedford Cord tak samo zresztą jak całe wnętrze kadłuba (kabina pilota i kabina pasażerska).

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.