Jump to content
Kropka

Lockheed 14 [Hudson] w 3D

Recommended Posts

Dzięki! Kontynuując temat drzwi -- odnoszę wrazenie (być może kompletnie mylne), że chcąc zamknąć otwarte drzwi, należało najpierw przesunąć je ku ogonowi około 10 cm, następnie zamknąć półkolistym i cięgnąc ku sobie, ruchem.

post-17249-0-17178300-1516222122_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem chyba jednak nie- choć może tak to wygląda. Oś zawiasów jest oddalona od krawędzi drzwi w kierunku lotu. Ze względu na to, że skrzydło drzwi (w samolocie to sformułowanie jakoś dziwnie brzmi ze względu chyba na te inne skrzydła) nie jest płaskie, następowała by kolizja na dolnych i górnych krawędziach, w momencie fazy "prawie otwarte" i "prawie zamknięte". W sumie intuicja dobrze Ci podpowiedziała, ale efekt "dojeżdżania" a nie prostego obrotu (jak w szafie np.) osiągnięto w ten sposób. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawiasy wyglądają inaczej niż na fotce, ponieważ niezbyt potrafiłam je rozpracować. No i ta enigmatyczna rurka, jakby trzeci zawias/prowadnica...

post-17249-0-70587100-1516405068_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta trzecia rurka to pewnie sprezyna/amortyzator lub zabezpieczenie przed zamknieciem/otworzeniem drzwi.  A najprawdopodoniej wszystko na raz.

 

Wyglada super, jak zawsze!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie to wygląda na zawiasy łamane, których celem jest najpierw wypchnięcie drzwi na zewnątrz, a dopiero potem uchylanie. No bo krawędź przyzawiasowa idzie po łuku wypukłym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest enigmatyczna rurka ale raczej ogranicznik wychylenia drzwi. Zapewne w drzwiach było coś w rodzaju szyny w której jeździła jedna końcówka owej rurki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model wersji cywilnej prawie gotowy, pozostały jedynie drobiazgi i oczywiście poprawki -- jeżeli ktoś z Was ma uwagi, zapraszam.
Zaniebawem na warsztat wstawiam wersję wojskową, czyli Lockheed Hudson.

post-17249-0-08287000-1518369883.jpg

post-17249-0-37204900-1518369886.jpg

post-17249-0-42457000-1518369889.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agnieszka- jak zawsze jestem pod wrażeniem twoich prac. Jako wyraz uznania skromna fotka obrazu popełnionego parę lat temu do kalendarza.

post-3566-0-77744000-1518420669_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wstawienie grafiki. Nawet mamy zbliżoną perspektywę, w porównaniu z moim pierwszym obrazkiem z poprzedniego postu. Brak umiejętności rysowania, staram się nadrabiać robiąc modele w 3D : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynam robić wersję wojskową, czyli Hudsona w wersji Mk. V. Niewiele jest zdjęć tego modelu. Mam niejasność w temacie blach za osłoną silnika:

1. Podejrzewam, że blachy są na okręgu mniejszym od cylindra do którego przylegają, czyli że nie jest to konstrukcja "gładka", lecz że są one jakby podłożone pod ten cylinder stanowiący osłonę silnika -- zamontowane na wewnętrznej płaszczyźnie cylindra. Czy to prawda?

2. Czy blachy są ruchome, czyli czy można regulować kąt pod jakim stykają się z cylindrem?

 

No i w ogóle, jaką funkcję pełnią te blachy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy chodzi Ci o tą "krezę" za owiewką silnika, jak na zdjęciu poniżej (to konkretnie jest silnik DC-3)?

c47_30.jpg

 

Jeśli tak, to są to "cowl flaps" - po polsku, to z tego co pamiętam, nazywa się to "zasłonki".

Ich otwarcie zwiększa przepływ powietrza między cylindrami silnika gwiazdowego i poprawia jego chłodzenie (kosztem zwiększenia oporów).

To, jak one były zamocowane do osłony silnika i jaki był mechanizm ich otwierania - no to różnie z tym było.

Tak to wyglądało w B-17:

B17_Av_4501_DA_cowling_p136_W.png

B17_Av_4501_DA_cowl-flaps_p137_W.png

A tak w P-47:

d3f7efcd66975c11eb378420dd9081f1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początek prac nad wersją wojskową Super Electry, czyli Lockheed Hudson (w wersji Mk.V) oraz silnik SILNIK Pratt & Whtiney R-1830 Twin Wasp.

post-17249-0-86194200-1546376804_thumb.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli, ale do przodu. Obecnie pracuję nad wieżyczką »Boulton Paul Type C Mark II«. O ile strukturę zewnętrzą, jak myślę, poprawnie udało się wykonać, to z wnętrzem wieżyczki mam problem z powodu braku materiałów. Czy ktoś z Was miałby chęć i wiedzę by pomóc w inżynierii wstecznej?

post-17249-0-06902300-1560966451_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.