Jump to content
Kropka

Lockheed 14 [Hudson] w 3D

Recommended Posts

W planie mam Lockheed 14 Super Electra (czyli wersję cywilną), no i chyba też wykonam Lockheed Hudson (czyli wersję wojskową), korzystając z tego, że są to modele konstrukcyjnie bardzo podobne.

Planami dysponuję do wojskowego samolotu, planów do wersji cywilnej nie udało mi się zdobyć.

post-17249-0-67920700-1506358212_thumb.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem Pani fanem. Zasiadam do obserwacji wątku i kibicuję :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję i zapraszam, mając nadzieję że sprostam choć części oczekiwaniom : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff już się bałem że wątek się zakończy. Dopinguję i będę obserwował :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekamy na więcej Agnieszko, nie to żebym cie popędzał ,ale jakiś mały "updejcik" by się przydał. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak szybko update? No dobrze. Pracę nad modelem, zaczęłam dwa tygodnie temu. W minioną sobotę doszłam do wniosku, że korzystając z planów jakie mam (plany z 1941 roku), jest to poruszanie się w ślepej uliczce i nadejdzie taki moment, że zderzę się ze ścianą. No i kilka dni temu zdecydowałam się na stop lossa (termin z gry na giełdzie) , porzucając to co wykonałam przez dwa tygodnie. Pracę rozpoczęłam od nowa, korzystając z nowych planów.
Uważam też, że przy planach starych (vide obrazek pierwszy), źle wykonałam końcowy profil (wręgę?) -- moim zdaniem, powinien on mieć kształt, jaki zaznaczam czerwoną linią. Czyli górny fragment powinien być nie łukiem lecz linią prostą.
Obrazek drugi to praca na nowych planach. Jestem na etapie wycinania okien, potem stery tylne. No i przymierzam się do tego jaki profil wykonać na końcu. Testowo zrobiłam linię prostą (ten podświetlony fragment na pomarańczowo).

post-17249-0-10180700-1506506896_thumb.jpg

post-17249-0-47336300-1506506922.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasiadam i kibicuję. Twoje modele są świetne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie dobrze to poprawiłaś , nikt nie bawił by się w robienie ściana w samolocie wklęsło wypukłych ,czyli po prostu krzywych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorna łamigłówka, z której Wojciech Pijanowski byłby chyba usatysfakcjonowany -- jak zrobić siatkę statecznika pionowego, aby obiekt można było ładnie pociąć na poszczególne elementy (w tym wypadku trzy).

post-17249-0-22464800-1507233930_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojciech Pijanowski?...........  uuuuu.....  o człeku tym wspomnienia miłe są  :)  Szkoda, że zniknął z mediów..... Widzę, ze projekt zapowiada się zacnie, ale chyba wysoki  poziom kolejnej pracy  będzie już  Pani wizytówką :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomyliłam się -- co prawda p. Wojciech też się udzielał w temacie zagadek, ale zdecydowanie bardziej chodziło mi o jego ojca, czyli Lecha, a w szczególności jego książkę "Rozkosze łamania głowy", która pamiętam z lat młodzieńczych. Pan Abacki, Bebacki, Cebacki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wątpliwość odnośnie statecznika poziomego. Spodziewałabym się, że u nasady ma on powierzchnię obłą (jak na opublikowanym zrzucie ekranowym z mojego innego modelu. Jednak zdjęcia w przypadku Lockheada pokazują, że jakoś ciasno jest u tej nasady; tak jakby nie było tam obłej krawędzi. Widać to na przykad na tym obrazku:

43724_big.jpg

 

 

Pytanie -- czy można przyjąć, że jednak jest tam obła krawędz?

post-17249-0-75118300-1507665422_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest coś takiego, że obłość wchodzi w część stałą steru kierunku.

Tak jakby to co narysowałaś było jeszcze przykryte kawałkiem płaskiej blachy , przedłużenie , części nieruchomej .

Teraz masz tak DI

A pewnie jest tak D_I od dołu, i D`I od góry, czyli D=I

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ogólny widok.

2. Widok z planami.

3. Widok z boku.

 

No i zaczęłam się zastanawiać, jak taki ster wysokości może się obracać : ) Ster wysokości to jeden element. Plany wskazują, że ma ukos taki, jaki widoczny jest na trzecim obrazku. Jeśli ukosu by nie było to uznac mozna ze element gotowy. Skoro ukos jest, i ster po lewej i prawej stronie samolotu jest integralnie połączony, to... coś jest nie halo.

 

Dukeroger -- czy pokazują się u Ciebie ilustracje, z linka jaki podałeś?

post-17249-0-06325300-1507728804_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linia podziału ster wysokości-statecznik poziomy w przypadku L-14 (Super Electra/Hudson) musi być linią prostą ( w rzucie z góry, rzecz jasna). Pozorne ugięcie często widoczne na fotografiach to skutek różnej grubości profili statecznika poziomego u nasady oraz na jego końcówce (w okolicach statecznika pionowego). Jednak autor rysunku powinien narysować prawidłowo.

Na zdjęciu (źródło: NAC) "polskiej" Super Electry wszystko widać bardzo dobrze.

post-6507-0-57094600-1507736506_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Górny plan z okolic 1941 roku. Dolny plan znacznie młodszy.

ps. pewnie zrobię statecznik od nowa. Tym razem z linią prostą.

post-17249-0-20811100-1507739412_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisał Stan, to jest jak w łosiu linia prosta, wrażenie załamania to zmiana grubości profilu, a rysownikiem się nie przejmuj, papier wszystko przyjmie.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałam nadzieję robić według planów, wspierając się zdjęciami. Robię według zdjęć, wspierając się planami : )

Dzięki za pomoc, za rozwianie mych wątpliwości, czy będzie działać ster wysokości wykonany według planów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.