sp350D Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Poproszę o opinię jak sprawdzi się podwozie w latającym skrzydle o rozpiętości 1,5 - 2m. Chciałbym żeby startowało z pasa. Jaki układ kół będzie lepszy jedno z przodu, 2 z tyłu 2 z przodu i jedno z tyłu inne warianty
maxiiii Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Sprawdza się ale jak ma się gdzie startować Jedyna możliwość to jedno z przodu i dwa z tyłu najlepiej każde na 3/4 skrzydła. 2 z przodu i jedno z tyłu Taki układ to nawet trudno sobie wyobrazić.
302_Osh Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 https://airandspace.si.edu/sites/default/files/images/WEB12026-2011h.jpg
majula7 Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Wszystko się uda kwestia doświadczenia modelarskiego, ale jeśli już zamierzasz zbudować to popatrz na modele z gotowe.
sp350D Opublikowano 2 Października 2017 Autor Opublikowano 2 Października 2017 Dziękuję, Startować zamierzam ze skoszonej trawy.. mamy ze 200 m pasa. Bartosz, super jest to zdjęcie, inspirujące. Czy ktoś może ma skrzydło z podwoziem? Może widzieliście taki model zrobiony "fabrycznie". Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Ja miałem coś takiego jak na focie ale jak piszą koledzy trzeba mieć skąd startować. Wykonałem chyba z dwa starty tylko. Ponieważ silnik spalinowy więc napęd ciągnący. By utrzymać wyznaczone SC pakiet przeniosłem na belkę ogonową.
302_Osh Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Zobacz na tych planach, o ile dłuższa jest przednia goleń od tylnych. http://drawingdatabase.com/wp-content/uploads/2014/04/Horton-229A_1944b.jpg
marek rokowski Opublikowano 7 Października 2017 Opublikowano 7 Października 2017 a jaki masz napęd w skrzydle? ciągnący czy pchający?
sp350D Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 Skrzydło jest tymczasem w fazie projektu do realizacji "na zimę". Jeszcze nie zdecydowałem czy silnik z przodu czy z tyłu. Chciałbym użyć silnik turnigy 3536/1000 i pakiety 3S 2200-2700. Skłaniam się do umieszczenia silnika z przodu, + składane śmigło bo wtedy powinna się całość lepiej wyważyć. Nie zamierzam latać FPV.
krankor Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Takie coś kiedyś widziałem na filmiku. Co prawda delta, ale problem podobny, zmiana wyważenia i nie tylko to pewnie.
sp350D Opublikowano 10 Listopada 2017 Autor Opublikowano 10 Listopada 2017 Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić koncepcję empirycznie. Dotarły rdzenie styropianowe wraz z negatywami. Wstępna koncepcja jest następująca: Skrzydło o rozpiętości 1600mm Rdzeń styropianowy pokryty balsą 1.5mm i pod balsą tkanina 22 g/m. "Kanapka" klejona na soudal. Kadłub konstrukcyjny balsa, sklejka, listwy sosnowe, zaprojektowany tak aby udało się zastosować napęd przedni albo tylny. Podwozie 3 kołowe mocowane na goleniach z drutu (jak w FunCubie) do startu z trawy - jedno koło z przodu i dwa z tyłu. Skrzydło dzielone, na bagnetach dla ułatwienia transportu. Całość pokryta folią typu Oracover. Napęd: Turnigy 3536 1000kV Lipo 3S 2200-2700 mAh ESC 40A Hobbywing BEC 3A Serwa: 2x standard. Sterowanie: FrSky X6R + telemetria - czujnik napięcia pakietu zasilającego. Poproszę o sugestie.
maxiiii Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Proponuję standard czyli napęd z tyłu. Chociaż przy takim napędzie będziesz miał problemy ze startem z ręki w przypadku jak podwozie nie zda egzaminu. Nie do końca rozumiem po co robisz je aż tak pancerne. Jeszcze po co ta folia? Nie wystarczy tylko fornir? Przy wielkości skrzydła 1,6m nie jestem pewny czy jest potrzebne rozkładanie go. 1,6 m w całości wchodzi do większości samochodów, chyba, że masz tico. Do skrzydła nie jest potrzebny dodatkowo kadłub (centropłat) a jeżeli już to dlaczego nie ma być ze styropianu? Serwa standard są trochę duże i ciężkie wystarczą 4g tower pro MG90s z metalowymi trybami. Wtedy BEC 3A w zupełności wystarczy.
Poli25 Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 Przy podwoziu w skrzydle ważną rzeczą jest dobrze stawienie podwozia tak aby przednie kółko nie skręcało samoczynnie. Robiłem testy z podwoziem w skrzydle i szybko zrezygnowałem. Druga sprawa to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzydła podczas lądowania, na podwozie będą wywierane bardzo duże siły tym bardziej w trawie. Serwa MG90S sprawują się bardzo dobrze sam ich używam, lekkie i mocne.
skippi66 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Ja swoje dwumetrowe skrzydełko wyrzucam z ręki. Z początku z pracującym silnikiem ( tylko dwie blizny na wierzchu dłoni; zostaną na zawsze ), teraz silnik włączam tuz po wyrzucie, choć to opcja bardziej ryzykowna. Czekam na pas startowy, wtedy zbuduję wózek. Wózek wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.
sp350D Opublikowano 28 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2018 Znalazłem czas żeby wykonać kieszenie na 8mm bagnety, które zamierzam wkleić w skrzydło na Soudal. Do wykonania użyłem: rękaw szklany 12mm epidian, utwardzacz słoiczek, patyk do mieszania rurka aluminiowa 8mm 1m drut 4mm 1m papier do wypieków pasta do podłogi do odmierzania kleju i utwardzacza strzykawki 10ml i 2ml niezbędne są nożyczki, rękawiczki jednorazowe, ręcznik papierowy i butelka piwa, którą należy opróżnić przed przystąpieniem do pracy i pustą wykorzystać jako stojak. 2 paski papieru do pieczenia o szerokości 4cm skleiłem żeby uzyskać właściwą długość uchuporem. Papier na drucie o średnicy 4mm zwinąłem w rurkę. Rurkę aluminiową posmarowałem 3 krotnie pastą pozostawiając za każdym razem na 10 min do przeschnięcia. Na rurkę aluminiową nałożyłem rurkę z papieru do wypieków. Koniec papieru o.k. 10mm włożyłem (zawinąłem) do wnętrza rurki aluminiowej. Całość ponownie posmarowałem pastą - papier przylegał do rurki. Rękaw szklany uciąłem z 20% naddatkiem. Na końcu zawiązałem supeł i naciągnąłem na rurkę aluminiową pokrytą papierem. Żywicę i utwardzacz odmierzyłem za pomocą strzykawek. Przy czym żywica jest gęsta więc wyjąłem tłok i wlałem do strzykawki 5ml, po czym włożyłem tłok i wycisnąłem do naczynia. Utwardzacz jest rzadki więc można wciągnąć go do strzykawki 0,6ml. Po starannym wymieszaniu kleju nałożyłem go na rękaw szklany, rękami w rękawiczkach rozprowadzając po całej powierzchni. Szkło przesącza się dość łatwo - przez przesączony rękaw prześwituje brązowy papier. Następnie ręcznikiem papierowym usunąłem nadmiar kleju ściągając go od strony supła, jednocześnie rękaw wyprostował się i przyległ ściśle do rurki. Całość została wstawiona do butelki po piwie i stojąc pionowo utwardzała się przez 12 godzin. Bez większych trudności udało się laminowaną rurkę ściągnąć z aluminiowej wraz z papierem po czym pozwoliłem się laminatowi utwardzać przez kolejne 12 godzin. Następnie po ucięciu dremelem końcówek drutem wypchnąłem zbędny papier. Uzyskana tą metodą rurka jest cienka, dość sztywna i waży 1,42g/10cm. Wykonałem 3 rurki o długości 40, 65 i 72cm, do przycięcia na pożądany wymiar. Bagnet z rurki węglowej 8/6mm mieści się w nich bez znacznego luzu. 1
ssuchy Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Sprawdza się ale jak ma się gdzie startować Jedyna możliwość to jedno z przodu i dwa z tyłu najlepiej każde na 3/4 skrzydła. Taki układ (2 z przodu, a jedno z tyłu) to nawet trudno sobie wyobrazić. Marek, no nie tak do końca, przykład: plany: borysko_tailless.pdf
sp350D Opublikowano 22 Października 2018 Autor Opublikowano 22 Października 2018 Prace nad skrzydłem po dość długiej przerwie wznowiłem. Jak jest lato, pogoda zawsze lepiej latać niż budować. Idzie zima więc szanse na dokończenie wzrosły. Rdzeń styro zostanie pokryty balsą zgodnie z procedurą: http://www.mackrc.net/patternwings2/index.htm Wkleiłem żeberka, węglowy dźwigar, przygotowałem gniazda serw, łączniki skrzydeł i balsowe pokrycia.
Rekomendowane odpowiedzi