sebka34 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Cenna rada o której przekonałem się na własnej skórze. I z własnych doświadczeń wysnułem wnioski. Tak troszkę jak musztarda po obiedzie
sebka34 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Mam odrysowane wręgi na płycie laminatowej 1,5mm idę wyciąć i szlifować
skipper Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Sebastianie, chwileczkę poczekaj z cięciem. I - jak będzie wygladała płyta mocująca serwo szotowe i jak będzie mocowana? II - we wrędze która bedzie w okolicach podwiezi wantowych warto dać pasek usztywniający idący po prostej od lini stępki do mocowania podwięzi. Dobrym przykładem są: plan FOKI Jacka Centkowskiego: http://pfmrc.eu/index.php/topic/70050-nss-650-raz-jeszcze-standard/ oraz sposób rozplanowania elementów zabudowy pokazanych w dalszej częsci tego tematu.
sebka34 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Ok poczekam. Teraz żona mnie nagnała do innej pracy. W piątek wyjazd na zlot więc trzeba przyczepę przygotować. Niestety tym samym raczej nie będę miał czasu do poniedziałki by coś pogrzebać Myślałem by wkleić rurkę od stępki zalaminowana z skrzynią do pięty masztu skoro nie ma potrzeby przesuwania masztu. Są jakieś wytyczne które określają miejsca montażu podwięzi do achtersztagu topsztagu oraz want
skipper Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Jutro będę laminował podwięzie do kadłuba, pokażę co i jak. W tym wypadku podwięzie planowalem około 3-5 mm do tyłu za osią masztu. A dziś robię próbne szablony wręg.
sebka34 Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Moja wygląda tak wstępnie będą jeszcze tam wycięte zamki do piłki na serwa i baterię Niestety wdało mi się wyszlifować jedną ponieważ skończyły się szczotki w szlifierce złośliwość rzeczy martwych. Jak udało mi się ukradkiem iść do warsztatu popracować to maszyna zdechła.
sebka34 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Zastanawiam się które serwo wziąć na windę
kaczma2 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 3 godz temu dostałem paczkę a w niej serwa Tower Pro SG 92R 2,5kg do sterów i MG 945 10kg do żagla zamiast prądożernego MG 995 13kg W RG 65 dobrze sprawuje się serwo SG5010 6kg lecz w 2 przypadkach te serwa zakłócały pracę innych serw i regulatora. Będę teraz testował nowe serwo MG 945.
skipper Opublikowano 23 Lutego 2018 Autor Opublikowano 23 Lutego 2018 W pierwszym MINI było serwo HITEC 785 HB z dźwignią. W drugim MINI zastosowałem serwo MG 995. W obu przypadkach na pakiecie 4*AA (Duracel) bezpiecznego pływania było okolo 11/2 h. W prototypach GRINGO planuję albo 995 (mam) albo 945 (nie mam). I w jednym i drugim przypadku moment jest wystarczający. MINI miało 36-38 dm2 żagla, dużo więcej niż w RG-65 (22,5dm2). Jestem przekonany, że każde serwo o momencie ponad 6kG/m spokojnie da radę. Na razie dopasowuję skrzynkę do kadłuba. Trochę szlifowania. Na drugim zdjęciu zaznaczyłem orientacyjnie linię pokładu i widać jak głęboko do kieszeni wchodzi sama płetwa. W rzeeczywistości będzie jeszcze głębiej (około 2-3 mm). Płetwa jeszcze będzie szlifowana. Pytanie do Kazimierza, jak wyglądal pobór prądu obu serw.
kaczma2 Opublikowano 23 Lutego 2018 Opublikowano 23 Lutego 2018 Na 4x1,2 800mAh MG995 tylko drgnęło. Na lipolu 2S i BEC pracuje ale najpierw ruchami ramienia się zeruje i dlatego wymieniłem na MG945. Już jest w żaglówce. Na tych samych akumulatorach pracuje bez zastrzeżeń. W Jif 65 mam SG5010, nie ma problemów. Rano zrobiłem pomiar prądu serwa MG995. Przyrząd pokazywał na zakresie 10A 0,01 - 0,07 w zależności od wykonywanych ruchów. Zupełnie inne serwo i nie szaleje na początku. Przypuszczam, że wymagało dotarcia metalowych trybów. To serwo popracowało latem. Na jakimś forum był post z pomiarami i to serwo brało 1,3A
sebka34 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 I po zlocie było 57 załóg z Polski oraz z poza granic. Czas wrócić do prac nad G1
ostry_gl Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Mam serwo MG 995 we wszystkich swoich łódkach i działa bez zarzutu
skipper Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Opublikowano 25 Lutego 2018 Myślę, że w przypadku tanich serw jest duży rozrzut parametrów. Moje MG 995 w MINI działało bez zastrzeżeń. Doszlifowałem kieszeń na płetwę i przykleiłem podwięzie wantowe. Po zmatowieniu i odtłuszczeniu wygięte elementy przykleiłem opasując je tkaniną szklaną 160 g/m2. Docisk to kawałeczek gąbki, laminatu i klipsów do wieszania prania. Jako oddzielacz pomiędzy gąbką a laminowanymi elementami zastosowałem kawałek folii spożywczej. Jutro zobaczę efekty.
sebka34 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Witam skrzynią mieczowa wklejona wręga z miejscami do wklejenia podstawy pod serwa ,odbiornik oraz Aku przygotowane. Rozumiem że to nie jest głupi pomysł by wkleić rurkę na podstawę piętę masztu.
skipper Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Opublikowano 26 Lutego 2018 Podpora masztu czyli pilers jak najbardziej może być wykonany z rurki. Nie przyklejej jej bezpośrednio do kadłuba, tylko do elementu który rozłoży nacisk na kadłub (stępkę) na większą powierzchnię. Kawałek sklejki, laminatu, twardej pianki. Podwiezie dobrze się wlaminowały. Dodatkowo będą wzmocnione szczatkową wręgą łączacą je ze skrzynką mieczową. Mocowanie osi obrotu bomu do masztu wymaga jeszcze troszeczkę szlifowania. Odsunięcie osi obrotu bomu od masztu ma stanowić swgo rodzaju automat zwiększającycy wybrzuszenie (głębokość ) żagla w miarę luzowania szotów. Dopasowałem też saling do masztu.
sebka34 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 zastanawiam sie jak rozwiązać tę obsługę szotów na pokładzie dwupoziomowym Chyba żeby można był dać na rufie rurkę przez którą wchodził by szot. wyżej niż przedni pokład
BartekSta Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Fajne tło zdjęcia sailingu. Zdradzisz co to?? Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
skipper Opublikowano 26 Lutego 2018 Autor Opublikowano 26 Lutego 2018 Gringo 1 i 2 mają różne prowadzenie szotów. W G-1 planuję zrobić kopię tego co zrobiłem w MINI 650.02 tyle, że tam nie ma potrzeby prowadzenia szotów z burty do kipy szotowej w osi jachtu. Gringo -1 jest dużo węższy. Serwo będzie za skrzynką mieczową. Dźwignia około 80 mm. W G-2 jest inne rozwiązanie, Serwo ma być przed skrzynką i położone na płasko, dźwignia w pionie. Szot wychodzi z kadłuba w okolicach masztu, wędruje na rufę, tam jest bloczek zwrotny i dochodzi bo ruchomego bloku podwajającego jego ruch. Blok jest stablizowany naciągiem gumowym. Mam nadzieję że rysunek tłumaczy ideę. Tło zdjęcia salingu to ten obrazek tylko w wersji czarnobiałej. Mam tylko taka drukarkę. To aktualny skrót przepisów regatowych 2017-2020. Jak widać w wersji rosyjskiej.
sebka34 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 https://youtu.be/ucdHxxTTm8A coś pięknego
Rekomendowane odpowiedzi