kaczma2 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Potwierdzam, eneloop są bardzo dobre. Mam w nadajnikach. W Footy Class stosowałem baterie alkaliczne 3xAAA. Starczyły na ponad półgodziny. Są alarmy niskiego ustawionego napięcia ale sprawdzają się jak pływa 1 żaglówka. Jak jest więcej nie wiadomo która wzywa pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Współtwórcy mam pytanie dotyczące pokrywy łuku serwisowego. Np pojemnik po mleku dla niemowląt ale tam jest metalowa puszka czy wy ją obcinanie i wklejanie w kadłubie ? Jak tu u Kolegi Już na stałe została wklejona skrzynia jak i stopa masztu . Wszystko ładnie w linii , zachowując przy tym wszystkie kąty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Zrobiłem formę do formowania zrębnicy luku. Wygląda to mniej więcej tak. Pokrywkę z jakichś chipsów (nie cierpię) ustawiłem na pokrywce z jakiegośc wiaderka po śledziach (cały czas spożywka) i po dociśnieciu zalałem żywicą z wypelniaczem. W tym wypadku to był jakiś poliester (koszty) + talk techniczny. Mam nadzieję, że zdjęcia pokazują co i jak. Laminujemy po włożeniu pokrywki do formy. Przy laminowaniu z uwagi na ostre krawędzi ewarto stosować stosunkowo miękka i lekka tkaninę. Krawędzie warto uzupełnic rowingiem , czyli po prostu wyciągniętymi z krawędzi tkaniny pasmami zbrojenia. Zrębnica testow była zrobiona na bazie 160 i to jest za gruba tkanina. I jeszcze jedna uwaga: warto tkaninę ukladać promieniście tak mniej więcej co 60-90 o . Jednolity płat tkaniny cięzko dosciśnąć i łatwo o pęcherze powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Prace powoli posuwają się do przodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Sebastianie, coraz bardziej mi się podoba nasz Gringo. Nie będziesz miał problemów z dźwignią napinającą szoty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Wychył 55° długość dźwigni 76mm od osi serwa sądzę że starczy. Co prawda jeszcze nie mam gotowego pomysłu jak rozwiązać zarządzanie szotami bardzo mi się podoba to z Foki , proste niezawodne. Pewnie Andrzeju nie spodobają się Tobie moje łuki rewizyjne. Ale może z względu na moje wielkie grabie ciężko mi cokolwiek będzie zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Czy ten rant, po wklejeniu pokładu będzie zeszlifowany na równo z burtą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Łukasz masz na myśli rant otworu rewizyjnego czy rant na butrtach .jeśli chodzi o rant otworu to wystaje 10mm nad pokład i tak zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 U mnie 5 ale tez wystaje, pytam o ten na burtach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Jak przyklejenia i zalaminowana od środka dolny pokład , to wtedy zeszlifuje ten rant do zera. Pewnie coś tam trzeba będzie zaszpachlować dla urody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 No to fajnie wyjdzie - obserwuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Dlaczego luki mają mi się nie podobać? Najważniejsze, żeby były szczelne. System szotów Foki jest bardzo dobry, jedyna różnica to z windy (nawijaka) można wyjść szotem do góry, Ty raczej powinieneś zrobić wyjście gdzieś bliżej rufy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Zrobiłem dzisiaj pomiar ile moja winda wyciągnie szota a więc w pierwszym i drugim przypadku jest to 12cm nie wiem czy to dużo czy mało co o tym sądzicie pierwszy przykład szoty wypuszczone pierwszy przykład szot wybrany. drugi przykład szot wypuszczony. drugi przykład szot wybrany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Serwo z ramieniem. Winda w NSS - 650 jest niedozwolona jak zresztą wiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Te 120 mm wyluzowanego szota powinno wystarczyć. Potrzebna jest znajomość pięciu elementów: - odległość kipy szotów grota od osi obrotu bomu grota (zakładam że kipa jest w osi jachtu - odległość zaczepu szota grota na bomie od osi obrotu bomu - różnica wysokości pomiędzy kipą a zaczepem na bomie - odchylenie wybranego bomu od osi jachtu ( możesz przyjąć np. 5 0 ) przy wybranych szotach - odchylenie wybranego bomu od osi jachtu ( możesz przyjąć np. 85 0 ) przy wyluzowanych szotach Dalej to już trywialne rozważania albo graficzne albo algebraiczne. Co prawda winda jest zakazana w przepisach NSS-650 , nie jest natomiasta zakazana w przepisach RG-65. W tak małych modelach odpowiednio silne serwo z dźwignią jest znacząco szybszym jeżeli chodzi o działanie rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Aleś Ty Andrzeju jesteś kombinator. A ja chciałem zbudować zwykły prosty model żaglówki. W czerwcu idę się zapisać na patent żeglarski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Lepiej licencje wykup i na zawodach się pokaż - taniej wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Mówisz może i fakt patent w zeszłym sezonie kosztował coś koło 600 stówek a nie macie klasy amatorskiej w tych zawodach. Na pewno się tu przejadę http://radiojachting.pl/informatory Do Skorzecina mam 100km a i znam pana Jacka z Witkowa przesympatyczny człowiek. Pozdrowienia dla niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 To inna klasa NSS-650 masz tu https://1.bp.blogspot.com/-24p21ZRAiOw/Wonw4IMEMLI/AAAAAAAACB0/Lz3Hpv795AkW9DzgDAI7HNZHfYaUkWuGgCLcBGAs/s1600/Imprezy%2BNSS.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Do Konstantynowa też mam około 100km lecz w tym czasie mamy wyjazd w Bieszczady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi