Ziggy Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Opublikowano 18 Marca 2019 Witam, Adam, bardzo dziekuje za informacje. Szkoda modelu, duza strata. To tyle pracy. Moze wiesz czy skrzydlo bylo dzielone i jake mial zastrzaly. Duraluminium pokryty sosna czy cos innego. Moje skrzydlo jest w calosci - rura jest wklejona na stale i jak doradzil mi Mecenas zrobilem dodatkowy keson. Sa gdzies jakie zdjecia zrobionych 11-tek ? Ziggy
mecenas Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Cześć Zyggi, chyba największe doświadczenie w budowie 11-stek ma Henryk i z nim musisz nawiązać współpracę . Możesz podglądnąć wątek http://pfmrc.eu/index.php/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jaros%C5%82awa-suchockiego-od-strony-12-nast%C4%99pna-budowa-z-kilkoma-zmianami/
dyra63 Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Rozmawiałem z Piotrem ,zastrzały były z blachy duraluminiowej pokrytej otuliną z drewna( sklejki). Skrzydło było dzielone na 3 części tak jak na zdjęciu poniżej przy składaniu modelu przed feralnym lotem.Tak jak post wcześniej pisał Wojtek ,Henryk też wykonał kilka jedenastek - przy niektórych chyba nawet współpracowali z Piotrem.Z rozmowy z Piotrem mogę jedynie przekazać ,że ważne jest również wzmocnienie okolic mocowania zastrzałów .Najlepiej napisz do Pana Henryka na pewno chętnie doradzi ,to bardzo doświadczony modelarz z tego co czytałem to nawet wykonywał dla Ciebie uchwyt do holowania szybowców ,więc raczej się znacie.Pozdrów ,tam te wszystkie kangury .
Ziggy Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Opublikowano 20 Marca 2019 Witam, Bardzo dziekuje za odpowiedzi. Zanim wystartowalem z budowa skrzydla pokazalem to konstrukcje do inzyniera lotnictwa ( co prawda on zajmuje sie " normalnymi " samolotami ) i on doradzil mi aby zbudowac skrzydlo w calosci : lewe i prawe. Ksztalt skrzydla i rozne przekroje powoduje rozne silla nosne i koncowka skrzydla zawsze bedzie narazona na duze drgania moze nawet flater. Dlatego dolna powierzchnia skrzydla u mnie jest calkowicie pokryta balsa az to zgiecia, Jeszcze jedna wskazowka : zastrzaly powinny byc troche mocniejsze dlatego on mi doradzil inny rodzaj " streamline tube " ( nie wiem jak to napisac po polsku ) i to bedzie zrobione z wlokna weglowego. Ponoc duraluminium pokryty sosna w tej wielkosci modelu nie jest wustarczajaco sztywny. Przepraszam za moja pisownie ale jest mi coraz trudniej napisac wszysto po polsku. Pare fotek Ziggy
d9Jacek Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 "" streamline tube"....kroplowy, opływowy.....czyli opływowa,kroplowa ( na przekroju) rura
stema Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 To jest zasadniczy błąd konstrukcyjny!!! O ile sprawne było sterowanie RC to właśnie takie rozwiązanie modelarskie płata Puławskiego było prawdopodobnie przyczyną katastrofy. Płat Puławskiego powinien być odtworzony zgodnie z pierwowzorem bo jego istotą jest skorupowa konstrukcja płata z łamanym dźwigarem oraz zmiennym przekrojem poprzecznym a także ściśle określone położenie zastrzałów. Inaczej mówiąc połówka płata musi być integralna i bez podziału. W przeciwnym razie inaczej pracuje centropłat usztywniony zastrzałami a inaczej końcówka płata (odejmowana do transportu) bez żadnych usztywnień. Do katastrofy doprowadziły prawdopodobnie drgania skrętne końcówek płatów (podobnie jak w przypadku RWD-6 Żwirki i Wigury) bowiem końcówki płata modelu osadzone na rurze i kołku ustalającym nie spełniają wymogów wytrzymałościowych płata Puławskiego i podlegają zjawiskom, które właśnie integralny płat Puławskiego miał wyeliminować!!! Szkoda modelu ale błąd konstrukcyjny jest ewidentny. Aleś się zagalopował. Gdy Zygmunt Puławski wymyślił swój płat o zjawiskach, o których piszesz nic jeszcze nie wiedziano.
stema Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 To jest zasadniczy błąd konstrukcyjny!!! O ile sprawne było sterowanie RC to właśnie takie rozwiązanie modelarskie płata Puławskiego było prawdopodobnie przyczyną katastrofy. Płat Puławskiego powinien być odtworzony zgodnie z pierwowzorem bo jego istotą jest skorupowa konstrukcja płata z łamanym dźwigarem oraz zmiennym przekrojem poprzecznym a także ściśle określone położenie zastrzałów. Inaczej mówiąc połówka płata musi być integralna i bez podziału. W przeciwnym razie inaczej pracuje centropłat usztywniony zastrzałami a inaczej końcówka płata (odejmowana do transportu) bez żadnych usztywnień. Do katastrofy doprowadziły prawdopodobnie drgania skrętne końcówek płatów (podobnie jak w przypadku RWD-6 Żwirki i Wigury) bowiem końcówki płata modelu osadzone na rurze i kołku ustalającym nie spełniają wymogów wytrzymałościowych płata Puławskiego i podlegają zjawiskom, które właśnie integralny płat Puławskiego miał wyeliminować!!! Szkoda modelu ale błąd konstrukcyjny jest ewidentny. "Płat Puławskiego („polskie skrzydło”[1]) – rodzaj konfiguracji skrzydła samolotu, odmiana skrzydła typu mewa, o charakterystycznym wygięciu w kształcie spłaszczonej litery M w samolotach górnopłatowych, opracowany i opatentowany przez Zygmunta Puławskiego w polskim samolocie myśliwskim PZL P.1 z 1928 roku."
Konrad_P Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 Uwaga do Panów stan_m i stema Bardzo proszę zakończyć w tym wątku swoją dyskusję i założyć sobie własny wątek i tam sobie udowadniać który z Was ma rację, a ten wątek proszę zostawić w spokoju. Jeszcze jeden tego typu post i wszystkie wasze wypociny pójdą do kosza.
Ziggy Opublikowano 29 Marca 2019 Autor Opublikowano 29 Marca 2019 Witam, Nastepny krok do przodu. Troche zabawy jest z pokryciem tego skrzydla ale powoli nabiera ksztaltu. Musialem przygotowac taka podstawe do klejenia. Ziggy
Ziggy Opublikowano 21 Października 2019 Autor Opublikowano 21 Października 2019 Witam, Juz mija 6/12 od kiedy nie pracowałem nad Jedenastka. Caly czas zajmowałem sie Nietoperzem. Teraz czekam na dalsze malowanie skrzydel - moj kolega ma bardzo mało czasu wiec zastój. Dlatego mając troche przerwy wróciłem do skrzydel. Powoli do przodu. Ziggy
Ziggy Opublikowano 4 Listopada 2019 Autor Opublikowano 4 Listopada 2019 Witam, Przerabiam mocowanie podwozia.To orginalne jest za słabe wiec korzystam z pomysły pana Henryka. Stare mocowanie ze sklejki odcięte i zabrałem sie za wycinanie 8 szablonów z blachy duraluminiowej. Troche będzie zabawy z wierceniem otworów - wręgi sa juz wklejone.Ale pomysł no to juz mam. Musiałem zrobić profil końca kadluba aby złapać przekrój dodatkowej wręgi do zamocowania prozy ogonowej. Bialy styropian , dużo szlifowania, odkurzania ale w końcu wszystko wyszło dobrze. Takie male przeróbki i zajmuje to bardzo dużo czasu. Ziggy
Ziggy Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Opublikowano 7 Listopada 2019 Witam Musze przerobić mocowania serw w skrzydłach. Tak jak teraz zamocowane to dzwignia napędu bardzo wystaje i wszystko sie nie mieści w tym położeniu. Dolozylem sobie dużo extra roboty. Musiałem wyciac zrobione juz podłoże. Balsa 2.5mm wklejona i doszlifowana do profilu a od wewnątrz jest plaska. Przymiarka poza serwa i teraz to pasuje super. Wszystko będzie wzmocnione mata węglową : od wewnątrz plus sklejka 0.6mm i od zewnątrz przed pokryciem gory skrzydla. Daje to konstrukcje bardzo mocna . Waga minimalna. Metoda taka jak w modelach F3J. Ziggy
dyra63 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Ziggi-długo się nie odzywasz mam nadzieję ,że ominęło Cię to nieszczęście -bo z relacji telewizyjnych i na necie wygląda to tragicznie a co dopiero być tam na miejscu.
Ziggy Opublikowano 30 Marca 2020 Autor Opublikowano 30 Marca 2020 Witam , Nietoperz skończony i oblatany ale z powodu COVD-19 nie możemy latac modelami. Wrocilem z powrotem do 11-jedenastki.Mocowanie podwozia przerobione tak jak u Pana Henryka. Dzisiaj rozpocząłem pokrywanie kadłuba.
Ziggy Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Witam, Skończyłem pokrywanie lewego skrzydła. Teraz pokrywam kadłub i pracuje na przesunięciu serw - nie chce miec popychaczy w kabinie. Ziggy
Dariusz Dudzik Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Brawo Ziggy jesteś tytanem pracy.
Ziggy Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Witam, Powoli pokrywam kadłub.Troche to jest pracy. Kazda balsowa listewka musi być docieta to kształtu jaki wychodzi z poprzedniej. Serva do steru wysokości przesunąłem poza kabine pilota, Uzylem rurki węglowe do napędu. Statecznik prawie skończony, napęd działa, mam dobre wychylenia steru wysokości. Teraz kolej na rozpracowanie miejsca dla serca do steru kierunku, będzie to pod podloga kabiny pilota. Ziggy
Grifon Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Odważnie, Wiesław Schier w 11ce polecał aby wszystko nawet serwa przenieść maksymalnie pod wrege silnikową ?
Rekomendowane odpowiedzi