poharatek Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Po pierwsze - skoro ma taki rozjazd na celach to ten pakiet jest niesprawny i nadaje się tylko do utylizacji. Po drugie - nie ma siły, żeby ten pakiet miał pojemność 3200 mAh. Gdybyś, zamiast przeprowadzać kolejny eksperyment, zadał sobie trud i sprawdził jakie parametry mają pakiety 2s 3200 mAh, to byś się dowiedział, że ważą od 170 do 200 g (w zależności od wydajności prądowej). Jeśli by faktycznie producentowi tego pakietu udało się upakować tyle energii w tak niewielkiej masie, znaczyło by to, że opanował jakąś kosmiczna technologię i wnet producenci aut elektrycznych zaczną się bić, żeby ją zdobyć... Po trzecie - ewidentnie lubisz się bawić, ale z zabaw tych niewiele wynika. Żeby uzyskać jakieś miarodajne wyniki pomiarów musiałbyś nieco zainwestować w sprzęt: porządny miernik uniwersalny, hamownia, wattmeter, i zacząć obserwować zachowanie pakietu pod takim obciążeniem, jakim będzie poddawany w czasie lotu. Kolejna rzecz; od kilku tygodni "wozisz się" z tym pakietem, przyprowadzając jakieś dziwne eksperymenta, z których nic, lub bardzo niewiele wynika. Gdybyś ten czas poświęcił na zdobycie wiedzy na temat pakietów li-pol - zasady działania, zachowania podczas ładowania /rozładowania itp. byłbyś już w tym momencie ekspertem (przynajmniej w zakresie teorii ) i nie zadawałbyś kuriozalnych pytań. A wiedza ta jest na wyciągnięcie ręki, np. tu: https://forbot.pl/blog/akumulatory-litowo-polimerowe-li-po-kompendium-id291 (i następne części), 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Skoro na pakiecie pisze że ma 3200mAh . Czyli że przy obciążeniu go prądem 3,2A odda te 3200mA w przeciągu 1h . I tak się w rzeczywistości dzieje . To ma tą pojemność jak deklarowana czy jej nie ma ? Mówię tu tylko o pojemności o niczym innym . Rozumiem jakby na obudowie pisało 3200mAh a pakiet mi oddał przy obciążeniu go prądem 3,2A w przeciągu 1h tylko 2200mA . Dlatego dla mnie nie jest zrozumiałe to co próbujecie mi wytłumaczyć . Że na obudowie pisze że ma 3200mAh i przy określonym czasie i obciążeniu oddaje te 3200mA . A jednak nie ma tych 3200mAh . Może przy tej mniejszej masie ma inną wydajność ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Czepiłeś się do tej pojemności jak pijany płotu... Jakbyś trochę poczytał o pakietach, ba jakbyś uważnie ten wątek przejrzał, to byś się dowiedział, że równie ważna, o ile nie ważniejsza, jest wydajność prądowa (na pakietach oznaczana jako C). Bo o ile pojemność to całkowita ilość energii jaką pakiet jest w stanie zmagazynować, to C oznacza jaką energię (ładunek) jest w stanie oddać w jednostce czasu. Wracając do Twojego pytania: Tak Twój pakiet ma pojemność 3200 mAh (hurrrrrrrrrra!!!!!!!). Do czego się nadaje? Bo ja wiem... Ewentualnie jako przycisk do papieru może służyć. Bo jeśli nawet przy obciążeniu 0,4 A (czyli jakieś 0,125 C) nastąpił taki spadek napięcia na jednej z cel, to jako źródło zasilania jest bezużyteczny, EDIT: Jeszcze jedna rzecz: pomiar pojemności pakietu poprzez rozładowanie tak małym obciążeniem jest mało miarodajny (zwłaszcza dokonany tak "precyzyjnym" przyrządem pomiarowym jak ładowarka Imax), I normalnie, to zaleciłbym Ci ten pakiet naładować i zobaczyć ile mAh do niego wejdzie, no ale skoro przy rozładowaniu prądem 0,4 A działy się z nim takie cuda, no to byłoby to nieco ryzykowne.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 EDIT:Jeszcze jedna rzecz: pomiar pojemności pakietu poprzez rozładowanie tak małym obciążeniem jest mało miarodajny (zwłaszcza dokonany tak "precyzyjnym" przyrządem pomiarowym jak ładowarka Imax), I normalnie, to zaleciłbym Ci ten pakiet naładować i zobaczyć ile mAh do niego wejdzie, no ale skoro przy rozładowaniu prądem 0,4 A działy się z nim takie cuda, no to byłoby to nieco ryzykowne.. Chyba ważniejszym jest ile wyjdzie a nie ile wejdzie ? Czym innym chciałbyś sprawdzić dokładnie pojemność aku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Musisz zrozumieć, że pojemność akumulatora, podawana w jednostkach mAh lub Ah nie są jednostkami fizycznymi. Nie podają one ilości ładunku elektrycznego zawartego w akumulatorze (a którą można policzyć, tylko, że w innych jednostkach). Określanie pojemności aku w mAh jest stosowane jedynie w celu porównywania akumulatorów i ich zdolności do magazynowania energii. I tylko tak je należy traktować. Akumulator z małym C podanym przez producenta nie jet równoważny akumulatorowi z większym C o tej samej wartości podanej jako pojemność. Dlatego, tak jak koledzy pisali, lepiej sprawdza się przy ocenie i porównywaniu akumulatora, jego waga. Akumulator z niskim C będzie lżejszy od tego z duzym C, mimo, że ich pojemności, określane w mAh będą takie same. Bo to nie jest liczba określająca ilość energii którą akumulator może przyjąć i zwrócić. Spójrz np. na akumulatory do nadajników. Nawet nie zakręci większego silnika. Myślę, że to będzie dobry przykład. Przy parametrach akumulatorów możesz nieraz (u uczciwego producenta lub sprzedawcy) w jego charakterystyce zobaczyć jednostkę Wsek (lub Ws) obok mAh lub nawet bez nich. Poczytaj o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 A czy te aku Li - ion by się nadawały do zasilania koptera ? http://allegro.pl/akumulator-sony-us-18650-vtc5-2600mah-wa-wa-24h-i6527561017.html W innym temacie zaproponowano mi te aku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 To co udało mi się pomierzyć : pobór prądu przez koptera w stanie "spoczynku" 0,35A załączony bieg jałowy silników 1,10A pobór prądu przez gimbala i kamerę 0,75 - 1,0 A Nie udało mi się natomiast ( co najważniejsze ) dokonać pomiaru poboru prądu przez koptera na pełnych obrotach silników . Miernik ma możliwość pomiaru natężenia prądu tylko do 10A . Na 1/4 wychylenia drążka miernik pokazywał pomiędzy 5 a 6A . Ale ten pomiar może być fałszywy gdyż przy próbie zwiększenia obrotów silniki się wyłączały . Widocznie pobierany prąd był poza zakresem możliwości pomiaru miernika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 . Widocznie pobierany prąd był poza zakresem możliwości pomiaru miernika . Chyba pakietu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Chyba pakietu. Nawet na pewno. Z notatek naukowca : "...po amputacji ostatniej, szóstej nóżki mrówka straciła słuch i nie reagowała na dalsze rozkazy biegania...". 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Chyba pakietu. Nie pakietu . Miernika ! Po podłączeniu aku bezpośrednio do koptera silniki działały normalnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Mógł być miernik z funkcją ochrony przed przegrzaniem - pewnie też made in china i zamiast wytrzymać 10A wyłączył się wcześniej... Już było mówione - kup porządny miernik: w PL: http://allegro.pl/miernik-mocy-regulatora-i-silnika-elektrycznego-i5769127482.html lub: http://allegro.pl/miernik-mocy-watomierz-100a-i7195262807.html albo bezpośrednio w kraju producenta: https://pl.aliexpress.com/item/Current-Power-Analyzer-G-T-POWER-RC-130A-150A-Watt-Meter-and-Power-Analyzer-High-Precision/32829005983.html https://pl.aliexpress.com/item/Analizator-Mocy-pr-du-gtmodel-150A-RC-Wysoka-Precyzja-Analizator-Mocy-Zasilania-i-Watt-Meter-W/32842492256.html Mam, używam - polecam. Np wczoraj pomierzyłem sobie pobór prądu dla mojego P61. Na śmigłach 5x7.5 - 10A, 6x4.5 - 12A, 6x6 - 15A i Wszystko jasne. Wiem ile będzie model latał, wiem jaki pakiet muszę włożyć - czy 1500 czy 1300mAh... Miałem się już więcej nie udzielać, bo powiedziałem wszystko w tym temacie... a tu proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Mógł być miernik z funkcją ochrony przed przegrzaniem - pewnie też made in china i zamiast wytrzymać 10A wyłączył się wcześniej... Już było mówione - kup porządny miernik: w PL: http://allegro.pl/miernik-mocy-regulatora-i-silnika-elektrycznego-i5769127482.html lub: http://allegro.pl/miernik-mocy-watomierz-100a-i7195262807.html albo bezpośrednio w kraju producenta: https://pl.aliexpress.com/item/Current-Power-Analyzer-G-T-POWER-RC-130A-150A-Watt-Meter-and-Power-Analyzer-High-Precision/32829005983.html https://pl.aliexpress.com/item/Analizator-Mocy-pr-du-gtmodel-150A-RC-Wysoka-Precyzja-Analizator-Mocy-Zasilania-i-Watt-Meter-W/32842492256.html Mam, używam - polecam. Np wczoraj pomierzyłem sobie pobór prądu dla mojego P61. Na śmigłach 5x7.5 - 10A, 6x4.5 - 12A, 6x6 - 15A i Wszystko jasne. Wiem ile będzie model latał, wiem jaki pakiet muszę włożyć - czy 1500 czy 1300mAh... Miałem się już więcej nie udzielać, bo powiedziałem wszystko w tym temacie... a tu proszę Jeszcze spróbuję uśmiechnąć się do kolegi elektronika . Kiedyś miał zakład RTV . Może będzie miał jakiś lepszy miernik ? Ale wydaje mi się że przy max ciągu nie powinien brać więcej jak 20A . No góra 25 . Chyba że się mylę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Nie wiem czy tak da radę, ale można spróbować zmierzyć prąd dla pojedynczego silnika, potem pomnożyć przez ich ilość, powinno mniej-więcej dać obraz poboru, i może 10A pomiaru wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Nie wiem czy tak da radę, ale można spróbować zmierzyć prąd dla pojedynczego silnika, potem pomnożyć przez ich ilość, powinno mniej-więcej dać obraz poboru, i może 10A pomiaru wystarczy. Musiałbym rozebrać koptera i powylutowywać na chwilę zasilanie trzech regulatotów . I tak jak mówisz wtedy może by to coś dało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Możesz zdjąć 3 śmigła i te silniki będą pracować na "LUZIE" . Pobór prądu przez te silniki będzie niewielki więc mniej więcej będziesz wiedział ile pobiera jeden silnik. Co do przyrządu to zapewne spadek napięcia na boczniku plus cieniutkie kabelki był tak duży że kopter się wyłączył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Wystarczy że zdejmiesz 3 śmigła... pobór prądu dla takiego malutkiego silnika bez obciążenia powinien być na poziomie 0.2A. Silniki masz podobne do tych: https://www.indiamart.com/proddetail/emax-brushless-motor-1806-13814315988.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Nie pakietu . Miernika ! Po podłączeniu aku bezpośrednio do koptera silniki działały normalnie . A przewody do tego amperomierza to jaki przekrój mają ? Jeśli mniej niż 2,5mm kw., to wprowadzają znaczącą rezystancję szeregową w obwód - symulują gorszą jakość pakietu właśnie, bo ta dodaje się do jego własnej oporności wewnętrznej. Tak samo, jak bocznik wewn. amperomierza i wszystkie złącza w obwodzie. Takie prądy powyżej 5A to lepiej metodą techniczną mierzyć - poprzez pomiar spadku napięcia na znanej rezystancji. Wystarczy jako taka rezystancja odcinek drutu / przewodu miedzianego o sporym przekroju, np. 10mm kw., obliczony dla temperatury pokojowej (miedż ma 3200 ppm/K, a realna rezystancja właściwa handlowych przewodów to 18,5 milioma na metr / mm kw.). Sam takiego czegoś używałem, proste i skuteczne. Można dokładnie zmierzyć prądy do 200A, tylko przekrój wtedy większy trzeba wziąć i mierzyć krótko, żeby błąd termiczny był mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 13 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Porobiłem pomiary poboru prądu i wyszło : "dron" w stanie spoczynku ok. 0,2A bieg jałowy silników ok. 0,95A autozawis ok. 14 -16A "full gaz" ok. 26 - 28A Czyli przyjmując średnią 20 - 22A . Być może pomiar wyszedł niedokładny ? I ten pobór może być nieco mniejszy gdyż przewody miernika mogą dodatkowo zwiększać rezystancję w obwodzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 I jako z tego wniosek? Czy inny niż ten, o którym pisano na początku? ("Kup najbardziej pojemny pakiet dobrej klasy, który zmieści się do koptera...") 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Jestem pełen zachwytu. Szybko się uczysz, kilka tygodni i już wiesz jaki masz pobór prądu. Najlepszym wyznacznikiem czasu lotu jest czas zawisu. Prawie wszystkie drony mają podawany właśnie ten czas. Przyjmij prąd 15A. Czyli na silnik niecałe 4A. zawis na 10 minut oznacza że pojemność dostępna pod obciążeniem w twoim przypadku wynosi 2500mAh. Czyli dokładnie tyle ile wyliczyli ci ludzie już kilka tygodni temu. Na twoim miejscu wydrukowałbym nową naklejkę na bateryjkę z pojemnością 4200mAh. Będziemy wtedy mogli ciągnąć temat przez następne kilka tygodni. Poprzednio zrobiłeś zdjęcie jednej celi zrób takie samo dla drugiej. Można bedzie je porównać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi