kesto Opublikowano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Ja używam żywicy epoksydowej, bo jest twardsza i też nie żre styroduru. Ważne, aby lakier dobrze przyjmował wosk. Oczywiście forma powinna być dzielona, ale to chyba już oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Teraz, kesto napisał: Ja używam żywicy epoksydowej, bo jest twardsza i też nie żre styroduru. Ważne, aby lakier dobrze przyjmował wosk. Oczywiście forma powinna być dzielona, ale to chyba już oczywiste. W sumie to czemu powinna być dzielona? Ta maska bez problemu wyszłaby z jednoczęsciowej formy przy kompozycie, zaś podzielić tego nie ma jak (bo atrapa silnika jest głębiej niż front). Gips jest jakoś bardziej upierdliwy pod tym względem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Bardzo upierdliwy, ale biorąc pod uwagę, że taka gipsowa forma jest relatywnie tania, to może być jednorazowa. Problemem z gipsowymi formami jest ich kruchość i niebywała trudność nasycenia woskiem, aby produkt wyszedł bez oporu. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Teraz, kesto napisał: Bardzo upierdliwy, ale biorąc pod uwagę, że taka gipsowa forma jest relatywnie tania, to może być jednorazowa. Problemem z gipsowymi formami jest ich kruchość i niebywała trudność nasycenia woskiem, aby produkt wyszedł bez problemu. A jakbym się zniżył do użycia polialkoholu winylowego? Najpierw lakier na gips, później wosk, a na to PVA. Raczej nie powinno to wsiąknąć, a tak długo jak PVA jest na formie, to nie ma mowy żeby się to przykleiło (główna wada PVA, to psucie powierzchni wyrobu, ale co mnie to obchodzi jak nie lakieruje w formie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 4 minuty temu, Patryk Sokol napisał: A jakbym się zniżył do użycia polialkoholu winylowego? Najpierw lakier na gips, później wosk, a na to PVA. Właśnie miałem napisać, że rozwiązaniem problemu jest polakierowanie formy gipsowej, aby zatkać pory, potem wosk i PVA. Pamiętaj tylko, że lakier nie może być na bazie wody, bo rozpuści gips. Użyj caponu. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 18 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Teraz, kesto napisał: Właśnie miałem napisać, że rozwiązaniem problemu jest polakierowanie formy gipsowej, aby zatkać pory, potem wosk i PVA. Pamiętaj tylko, że lakier nie może być na bazie wody, bo rozpuści gips. Użyj caponu. No i git, wiem co robić Dzięki wielkie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 21 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Opowiadaj - może ja go uniknę Już uniknąłeś. ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 9 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 Mam już pierwszy egzemplarz osłon podwozia. I wyszło to bardzo średnio, głównie dlatego, że i forma była bardzo średnia. Czy ktoś z Was poleciłby jakąś stosunkowo lekką, łatwo szlifującą się szpachlówkę? Szukam czegoś co podobnie by się obrabiało jak żywica z mikrobalonem, ale szybciej by się utwardzało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 Ja używam tego: https://www.castorama.pl/lekka-szpachla-naprawcza-toupret-1-kg-id-1089475.html?exactc=7b548adcd9a73a19fecbfd33750c36b8&keyword=pla_smart_performancemax_wykonczenie_pm&gclid=CjwKCAiA0JKfBhBIEiwAPhZXDwwVZ65Vdrhr7Zi0dfyMGgXnjar1KYgVHYk7SStzIMYbXP38VkegghoCSHsQAvD_BwE jest bardzo lekka i szybko zasycha ale ma dwie główne wady, pierwsza to jest dość kijowa, a druga to nie jest odporna na wodę itd. Ja ją szlifuję na tyle by powierzchnia była dobra(więcej raczej ciężko uzyskać) a potem lakieruje i szlifuje pod wodą. Trzeba uważać żeby przy szlifowaniu nie zniknęła cała warstwa lakieru bo wtedy szpachla zacznie odpływać jeśli szybko jej nie osuszysz ręcznikiem/ścierą(może nie będzie uciekać bardzo szybko ale łatwo żeby pojawiło się wyczuwalne wgłębienie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 8 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Czy ktoś z Was poleciłby jakąś stosunkowo lekką, łatwo szlifującą się szpachlówkę? Szukam czegoś co podobnie by się obrabiało jak żywica z mikrobalonem, ale szybciej by się utwardzało Poliuretanowa EASYMAX firmy Axson(Sika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 9 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 6 godzin temu, Kamilos napisał: Ja używam tego: https://www.castorama.pl/lekka-szpachla-naprawcza-toupret-1-kg-id-1089475.html?exactc=7b548adcd9a73a19fecbfd33750c36b8&keyword=pla_smart_performancemax_wykonczenie_pm&gclid=CjwKCAiA0JKfBhBIEiwAPhZXDwwVZ65Vdrhr7Zi0dfyMGgXnjar1KYgVHYk7SStzIMYbXP38VkegghoCSHsQAvD_BwE jest bardzo lekka i szybko zasycha ale ma dwie główne wady, pierwsza to jest dość kijowa, a druga to nie jest odporna na wodę itd. Ja ją szlifuję na tyle by powierzchnia była dobra(więcej raczej ciężko uzyskać) a potem lakieruje i szlifuje pod wodą. Trzeba uważać żeby przy szlifowaniu nie zniknęła cała warstwa lakieru bo wtedy szpachla zacznie odpływać jeśli szybko jej nie osuszysz ręcznikiem/ścierą(może nie będzie uciekać bardzo szybko ale łatwo żeby pojawiło się wyczuwalne wgłębienie). Powiem Ci - nie sprzedałeś mi tej szpachli. Już wolałbym to szpachlować Caponem z talkiem po tym opisie 39 minut temu, RobertK napisał: Poliuretanowa EASYMAX firmy Axson(Sika) A chyba mam skąd sobie pożyczyć Tam gdzie pracuje to szpachlują tym formy do termoformowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 14 Marca 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2023 I żeby nie było, że projekt nie rozwija się Zrobiłem kabinkę Obramowanie to poczciwy Oracover Oraz mam komplet form na osłony aero: Tu jeszcze przed naprawą ubytków po odlewaniu. A ta z kolei jest gotowa i pomalowana żywicą. Oprócz tego pomontowałem serwa i napędy sterów/lotek. Również silnik jest już na swoim miejscu Ale bez maski wygląda trochę bidnie Wybrałem silnik Emax GT4030/06, że śmigłem 16x10. Do tego będzie pakiet 6s, pewnie 3200-4000mAh. Napęd jest po mocniejszej stronie, ale raz że tego krótkoryjca trzeba wyważyć, a dwa że dzięki temu mam duże śmigło. Aczkolwiek - żeby śmigło było w skali to wciąż brakuje 2". To jest pierwszy raz u mnie, gdy w modelu mam śmigło mniejsze niż wynikałoby że skali Wszystko zmierza do o lotu w święta wielkanocne i szczerze mówiąc - stresuje się jak nigdy. Ale na myślenie o tym przyjdzie czas. 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 23 Marca 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 I maska jest: 200g kompozytu wyszło. Samo rozformowanie, wbrew obawom, całkowicie bez problemu. Gips polakierowałem żywicą, nawoskowałem pastą do nagrobków i położyłem warstwę PVA - zero problemów z rozformowaniem i nawet forma nieuszkodzona. Może posadzę w niej jakieś drzewko... Sama odbitka wyszła jak najbardziej OK - nie ma nawet za bardzo co szpachlować (dwa drobne ubytki w atrapie silnika). Powierzchnia też jest przyjemnie gładka. Całość ma warstwę żywicy z mikrobalonem, więc jest co matowić. Teraz zaszpachlować te dwa ubytki, zmatowić, podkład i lakier i gotowe. No i wymyślić jakiś dostęp pod maską (aku chce podpinać pod maską, bo pod skrzydłami, to za dużo roboty, a kabinka jest zbyt z tyłu) 11 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art_c Opublikowano 24 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2023 8 godzin temu, Patryk Sokol napisał: No i wymyślić jakiś dostęp pod maską (aku chce podpinać pod maską, bo pod skrzydłami, to za dużo roboty, a kabinka jest zbyt z tyłu) Może od przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 1 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2023 Drugie podejście do osłon podwozia (z drugiej formy): (ten żółty kolor w środku, to taśma izolacyjna trzymająca połówki do zdjęcia) Nie ma perfekcji - minimalnie poszpachlować trzeba łączenie. Ale duma do kieszeni, nie robię DLG z formy produkcyjnej, a jednostkowe elementy z formy gipsowej. W niedzielę laminuję drugą odbitkę, w poniedziałek kleje połówki. Niestety - wielkanocny oblot odpada, nie wyrobię się z tymi osłonami. Ale kwiecień wciąż stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Zmagania trwają Maska gotowa, z gotowym mocowaniem. Teraz walka z tym badziewiem: Oblot już na pewno przesuwa się na maj - nie mam czasu porządnie przysiąść, więc praca jest nieco szarpana. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Patryk, w niemieckim FMT był artykuł o modelu tego samolotu. Facet kilkukrotnie próbował ulotnić samolot różnych producentów i zawsze coś było nie tak. Później zakupił zestaw, testował i nawet poprawił. Model latał później poprawnie. Z tego co pamiętam przesuwał oś statecznika piinowego. Jak chcesz mogę znaleźć artykuł i Ci zeskanować oraz OCR. Jak nie znasz języka niemieckiego to sobie przetłumaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Teraz, FockeWulf napisał: Patryk, w niemieckim FMT był artykuł o modelu tego samolotu. Facet kilkukrotnie próbował ulotnić samolot różnych producentów i zawsze coś było nie tak. Później zakupił zestaw, testował i nawet poprawił. Model latał później poprawnie. Z tego co pamiętam przesuwał oś statecznika piinowego. Jak chcesz mogę znaleźć artykuł i Ci zeskanować oraz OCR. Jak nie znasz języka niemieckiego to sobie przetłumaczysz. Podeślij, więcej informacji nigdy nie zaszkodzi Aczkolwiek - akurat te plany z którymi pracuję ( Oz : Gee Bee R2 plan - free download (outerzone.co.uk) ) mają naprawdę dobre opinii u ludzi którzy go zbudowali (U nas np. @MASK ) Jest też sporo filmów na YT, a mój ulubiony jest ten: Lubię jak długo pilot szukał guza zanim go znalazł Przy tak wolnej żyletce to i Funracer potrafił się wywinąć, a co dopiero ten wynalazek. Sam też przepuściłem przez różne programy do aerodynamiki i wychodzi, że projekt jest kompetentny Acz - nie znaczy, że mnie oblot nie stresuje Wolałbym oblatywać cokolwiek innego, nieważne jak drogiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 @Patryk Sokol podeślij mi proszę na priv Twój adres e-mail, podeślę skan artykułu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 6 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Gee Bee jest gotowy do oblotu... Jutro zdjęcia z murawy I mam nadzieję - pozytywny opis oblotu 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi