Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Paweł Prauss

Rekomendowane odpowiedzi

trudno powiedzieć dlaczego nie 15 a 65 buduję replik silnika SiM2b. Ponieważ znikają fotografie z pierwszych stron tego wątku dla korzystających z Facebooka polecam stronę:

https://www.facebook.com/mariusz.brozek.5/media_set?set=a.2088029011255720&type=3

i

superf2c.pl 

zrobię zdjęcia tego co jest wykonane co by każdemu uzmysłowić że to się dzieje.

Od Jacka dostałem kiedyś już publikowaną informację na temat zapotrzebowania materiałowego i kosztorysu inwestycji w postaci budowy silnika

post-16795-0-25805900-1548512242.thumb.jpg.58cd892e85daa895a9f77daedad36441.jpg

oczywiście też podobną opublikuję jak uzupełnię brakujące rubryki w Excelu i przede wszystkim dojdę do tej wykonywanej części. Jak choćby korbowód czy panewki główne czy korbowodowe. O karterze odlewanym w kokili nawet nie wspominam. Ale to już po igłach do gaźnika w następnej kolejności jest planowane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będąc w swojej modelarni całe szczęście mam laptopa przy sobie i mogłem dalej narysować szkic loga które teraz będę mógł skonsultować z grafikiem. Ja wiem co bym chciał ale profesjonalista pewnie wyrzuci połowę kresek z samego silnika. Nie wspomnę o samej czcionce i układzie graficznym.

Wiem co ma być na logo. A co będzie? Wkrótce zobaczymy. 

1-pen.thumb.jpg.9a2e7e5f1eefd0d039774048c1e5cebb.jpg

co do budowy repliki silnika SiM 2b to jak tylko zwolni się tokarka będę wykonywał panewki główne silnika. Dawno temu robiłem próby. Napisałem program na cztery narzędzia. Nauczyłem się korygować narzędzia w tabeli narzędzi. Mam brąz wałek średnicy 15 mm. Gotowe toczone części karterów z prze kalibrowanymi gwintami oraz same wały.  

Wykonałem także dodatkowe odlewy żywiczne w celu ustalenia wykonania napisów w samej kokili. A sama kokila pojedzie do odlewnika w celu ustalenia dalszych konkretnych szczegółów (mocowanie na kokilarce, odpowietrzenia itp.)

Cylindry i tłoki to następny temat zaczęty i do skończenia. Uzupełnię to dokumentacją fotograficzną jak przedmioty opisane będę miał pod ręką od jutra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, nie wcinam sie między wódke a zakąskę ale  sugeruję postawienie  znaku "&" pomiedzy B a P....

Mnie i paru osobom którym to LOGO pokazałem,  kojarzy się ono jednoznacznie z British Petroleum?

 

ale generalnie to WSZYSTKIEGO NAJ,NAj w nowym roku...........ukończenia całej serii  silników, oraz zrealizowania  nowych twórczych pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 stacje paliw koncernu "British Petroleum" mijam codziennie dwa razy. I dokładnie widzę że skrót literowy występuje zawsze razem z charakterystycznym znakiem graficznym. Podobnie będzie i u nas. Czyli zawsze skrót od nazwisk autorów projektu będzie występował razem z resztą znaku graficznego. Myślę zatem że nie będzie pomyłek. Jestem nawet pewien. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przykładowo dla porównania.

 Napisy kiedyś i dzisiaj. Na karterze czy poszczególnych elementach silnika. Duże pole do popisu. Ważne aby za dużo nie naćkać. Ale z drugiej strony od czego jest lupa albo okulary o zmiennej ogniskowej czyli soczewki okularowe progresywne, z tak zwaną płynną ogniskową. Idealne dla mnie po 60 roku życia gdzie wymagana jest korekcja wzroku do jednego metra jak i na bardzo bliskie odległości. W dobie smart-fonów...  czy odczytania co będzie napisane na poszczególnych elementach repliki silnika SiM 2b.

 

Przykłady z Pawła kolekcji:

1-IMG_9824.thumb.JPG.d5dd9b528d09d1aaa2501204344ac76b.JPG1-IMG_9826.thumb.JPG.3008fca9e9947f1d41ec8c29a59f1b1c.JPG1-IMG_9827.thumb.JPG.324d0d0d7a7514fa17ea04b4c1775e50.JPG1-IMG_9830.thumb.JPG.031de83852508db28e6ef161b7915e49.JPG

 

1-IMG_9835.thumb.JPG.5cb5834bfb12daa6ced37de56855b35e.JPG

 

i współczesne możliwości, wykonane wcześniej na wolnej przestrzeni z tyłu tarczy oporowej śmigła:

1-IMG_9843.thumb.JPG.e6e04a234770de79fc54ce493ec95bbc.JPG 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Co do napisów na silniczku, to warto zwrócić uwagę na to, by były one sprzyjające.

I tak, przykład ze wznoszącą marką Schlosser pokazuje jej sukces gwarantowany.

Poziome napisy Carl Zeiss Jena wskazują na stabilność (potrójną) fabryki, a nawet jej instytucjonalność (niczym stempel firmy). 

Napis pionowy nie może być czytany w dół... tylko w górę (wzrost!).

A okrągłe kojarzą się z obrotami, czyli OK.

Ale, tak jak szyld umieszcza się na fasadzie budynku czy nad bramą, tak nie należy nazwy firmy/marki umieszczać z tyłu, bo będzie klapa. 

Przy wielkoseryjnej produkcji i dobrym marketingu, nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, z uwagi na inercję, potencjał i pozycję na rynku. Mały błąd można łatwo skorygować. Przy wytwórczości jednostkowej trzeba uważać na wszystkie drobiazgi, nawet te związane z oznakowaniem produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że temat umarł śmiercią naturalną....

A tak pięknie miało być, silniczki miały być, a tu dupa jak zwykle.

Osobiście się zawiodłem.

Może ten mój wpis zagra na dumie autora i budowniczego tego jakby nie było wspaniałego i ambitnego projektu, ale wątpię...

Polityka jak widzę wygrała....

Znów sobie nagrabiłem , ale już tak mam:)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AndrzejC napisał:

Obawiam się, że temat umarł śmiercią naturalną....

A tak pięknie miało być, silniczki miały być, a tu dupa jak zwykle.

Osobiście się zawiodłem.

Może ten mój wpis zagra na dumie autora i budowniczego tego jakby nie było wspaniałego i ambitnego projektu, ale wątpię...

Polityka jak widzę wygrała....

Znów sobie nagrabiłem , ale już tak mam:)

A.C.

 

Jeszcze 2-3 takie teksty , a silnik nr 1 trafi do Ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik o oznaczeniu "1" Paweł sobie zarezerwował dla specjalnego swojego mentora. Na pewno pamiętam o Koledze Andrzeju z Wrocławia.?

 co do dalszej relacji z budowy silnika? Zaprzestałem bo...

i tu można by długo tworzyć spiskowe teorie na dowolne tematy jak w poprzednich postach kolegi potworzyli a dali moderatorowi wątku pole do popisu.

 A przyczyna jest prozaiczna gdzie biznes zwyciężył chwilowo nad hobby. Czyli dostałem konkretne zlecenia na rysowanie i wykonanie nowych, dalszych od poprawienia modeli śmigieł wyścigowych. Testowanych w zeszłym roku a mając ich cyfrowy model zrobiony w zeszłym roku nie problem porobić korekcje w kierunku odpowiednim...?.

 Proszę o cierpliwość bo będąc przy zdrowiu temat budowy replik silnika SiM 2b będzie dokończony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniczek najpewniej nie będzie mnie stać, więc nie liczę. A jak może kiedyś powstanie to ja będę w takim wieku, że nie będę już rozróżniał  tego SiMa od pompki

Ale brakuje mi tej dyskusji zapoczątkowanej przez Kolegę Mariusza, moim zdaniem wielkiego Fachowca i tych Jego dywagacji na tematy techniczne, a także samej relacji o budowie motorka SiM by M.B.

Bez tego tematu nasze Forum stało się jakby uboższe...

Szkoda, że  to idzie w tym kierunku co zwykle, czyli do cieniutkiego końca.

 

Byłem przekonany, że wreszcie choć jeden motorek powstanie, bo zabrał się za to fachman z prawdziwego zdarzenia, a nie szczawik, który myślał, że potrafi  I dlatego wszystkie inne próby albo spaliły, albo spalą na panewce...

I pokazywanie języka Kol. Pawle nic tu nie pomoże, bo silniczka w moim przekonaniu raczej nie będzie.

 

A jak powstanie, to ja się zobowiązuję przenieść na "barana" Kol. Mariusza do o koła toru na którym te wasze samolociki na "sznurkach" puszczacie:D

Tylko jak już, to niech powstanie szybko, bo czas szybko płynie i starość mnie dopadnie i co najwyżej na wózku będę mógł Autora pociągnąć:)

A.C.

P.S.

Teraz przeczytałem Post Kol.Mariusza. Trzymam za słowo ale swojej obietnicy nie cofam Jak powstanie to na o koło toru przeniosę Kolegę.

A jak nie powstanie? To co wtedy Drogi Autorze?

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie powstanie to Tobie Drogi Andrzeju pozostanie przyniesienie kwiatów na mój grób.?

Innej możliwości nie przewiduję. A co do biegania na "barana" to sektory są wyznaczone na promieniu 19,6 metra co po obwodzie daje zdecydowanie więcej niż 100 metrów. Dla mnie wystarczy że razem uruchomimy i wypuścimy model z silnikiem SiM 2b. A później schowamy się za siatką bezpieczeństwa.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat loga "ambitnego" projektu jeśli chodzi o wersję czarno-białą coraz bardziej się krystalizuje. Gdzie powielanie na typowych gadżetach reklamowych w jednym kolorze nie będzie stanowiło problemu.

524463030_LOGO70-lecie!!!.thumb.jpg.8bcccc1e8d8ba24d3d8c53aaa004aa0a.jpg

ten projekt oczywiście w moim wykonaniu powstał w programie graficznym Rhinoceros 

705380534_ScreenShot02-26-20at06_40PM.thumb.JPG.df7f374adefbc9355611e7e3d47b93c5.JPG

zamieszczam jeden screenshot gdzie na trzech perspektywach widać co i jak co by na Set View "Front" było widać płaski efekt końcowy. Co do grafiki kolorowej to tylko kwestia w Rhino 3D przypisania poszczególnym elementom Repliki Silnika SiM 2b: materiału, tekstury, itp, itd i fotorealistyczna wizualizacja będzie gotowa?.

co do kokili to będą zrobione jeszcze poprawki głównie chodzi o konsolki które wykonałem jak w oryginale ze zbieżnościami odlewniczymi.  Muszę to pogrubić co by po zrobieniu płaszczyzny konsolka zachowała proporcje wymiarowe. Pokaże na zdjęciach i rysunkach 3D zmiany...  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, f2cmariusz napisał:

temat loga "ambitnego" projektu jeśli chodzi o wersję czarno-białą coraz bardziej się krystalizuje. Gdzie powielanie na typowych gadżetach reklamowych w jednym kolorze nie będzie stanowiło problemu.

524463030_LOGO70-lecie!!!.thumb.jpg.8bcccc1e8d8ba24d3d8c53aaa004aa0a.jpg

ten projekt oczywiście w moim wykonaniu powstał w programie graficznym Rhinoceros 

705380534_ScreenShot02-26-20at06_40PM.thumb.JPG.df7f374adefbc9355611e7e3d47b93c5.JPG

zamieszczam jeden screenshot gdzie na trzech perspektywach widać co i jak co by na Set View "Front" było widać płaski efekt końcowy. Co do grafiki kolorowej to tylko kwestia w Rhino 3D przypisania poszczególnym elementom Repliki Silnika SiM 2b: materiału, tekstury, itp, itd i fotorealistyczna wizualizacja będzie gotowa?.

co do kokili to będą zrobione jeszcze poprawki głównie chodzi o konsolki które wykonałem jak w oryginale ze zbieżnościami odlewniczymi.  Muszę to pogrubić co by po zrobieniu płaszczyzny konsolka zachowała proporcje wymiarowe. Pokaże na zdjęciach i rysunkach 3D zmiany...  

 

 

Gdzie sa nazwiska WSZYSTKICH ktorzy "mecza " sie z Wami od ponad roku ????

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.