Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Paweł Prauss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kamil coś sciemnia przerobilem tych silnikow z 8szt z czego mam jeszcze 2 szt i z żadnym nie mialem problemów technicznych.Latały w modelach rc i na uwięzi.Paliwo robiłem na oleju typu Selektol Specjal,Superol itp.Obecnie używam Motula lub Fuchsa do gokartów.Nie lałem oleji typu Mixol bo to chłam nie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej rycynowy z dodatkiem oleju współczesnego używanego do kartingu z dodatkami zmywającymi i całkowicie mieszalny z eterem i naftą (czy metanolem) to także dzisiaj podstawa wyczynowego wyścigu zespołowego F2C. Różne proporcje są stosowane przez poszczególnych zawodników ale w sumie oscyluje mieszanka olejowa w ilości około 20%. Regulamin zawodów nie robi tutaj żadnych ograniczeń w odróżnieniu od kategorii F2A gdzie paliwo to standard dostarczane przez organizatora. Ale i w tym paliwie jest olej rycynowy... 

Realnie i ostatecznie zaczynają powstawać kompletne igły do gaźnika

post-16795-0-03548100-1575729210_thumb.jpg

wyżej na fotografii orginał na dole moja wersja

 

post-16795-0-84732500-1575729075_thumb.jpg

dopiero zatoczenie stożka zgodnym ze zbieżnością sprężyny na drugim końcu igły pozwoliło nasunąć do końca sprężynę.

 

post-16795-0-92441300-1575729082_thumb.jpg

nieco zmodyfikowałem wejście i wyjście gwintu M3 ze względu na nie powstawanie gradu.

 

post-16795-0-03469000-1575729109_thumb.jpg

dorobiłem tulejkę co by móc zrobić łagodne zakończenie zagięcia. W orginale niestety było to po prostu tylko ucięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przypomnienia tylko jak do igły do gaźnika tworzyłem dokumentację mając w ręku orginał:

 

post-16795-0-80824800-1575798698_thumb.jpg

z frezowanego zakończenia zrezygnowałem z racji całkowitego zajęcia frezarki...

 

post-16795-0-41936600-1575798704_thumb.jpg

post-16795-0-13492200-1575798917_thumb.jpg

rysunek nie do końca zgodny z oryginałem. Dopiero muszę dorysować zmiany. Wynika to z tego że zmiany toczenia były tworzone bezpośrednio w edytorze programu Mach3. 

 

post-16795-0-70395500-1575798936_thumb.jpg

 A sama sprężyna jest dokładnie taka sama jak na rysunku 2D z tym że zakończenie części toczonej musi kończyć się też zbieżnością zgodną ze zbieżnością sprężyny co by dało się to ciasno nasunąć. Jak mierzę przyrost średnicy ostatniego pełnego zwoju sprężyny nasuwanej na toczony stożek igły to zmiana wymiaru jest nie mierzalna. :) ( Oczywiście coś tam musi przybyć bo na siłę daje się to naciągnąć ale trudno mi to zmierzyć...)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno na temat :)  :) , ale zaraz zacznie się plucie że bukwami i że to polskie Forum Modelarskie i że to beeeee... :blink:  :blink:  :blink: .

mamy na Forum takiego Kolegę, który widząc bukwy wysypki  dostaje :D  :D  :D

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno na temat :)  :) , ale zaraz zacznie się plucie że bukwami i że to polskie Forum Modelarskie i że to beeeee... :blink:  :blink:  :blink: .

mamy na Forum takiego Kolegę, który widząc bukwy wysypki  dostaje :D  :D  :D

 Ja tam wole liczyc na to , ze mnie Ruskie NIE NAPADNA , jak na to , ze mnie Francuzi OBRONIA  :D  :D  :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ja tam wole liczyc na to , ze mnie Ruskie NIE NAPADNA , jak na to , ze mnie Francuzi OBRONIA  :D  :D  :D

Jarku, ja bym ani na jedno ani na drugie  tak bardzo nie liczył....powody rózne ale efekt podobny.. ;)  ;)

ich подводные лодки   często pojawiały się w okolicach Sztokholmu :rolleyes:  :rolleyes:

i Karlskrony

jak ...Whiskey on the rocks  :) . :)

 

ps.

znowu off topujemy....będą skargi :wacko:  :wacko:  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne owocne spotkanie w weekend w grupie pasjonatów zaowocowało dyskusją także na temat:

Dlaczego kokila do odlewu karteru?

post-16795-0-91338200-1576424650_thumb.jpg

myślę że ta fotografia z netu jednoznacznie pokazuje różnicę w jakości wykonania karteru bardzo popularnego swego czasu silnika spalinowego 2,5 cm3

chciałbym aby jakość odlewu repliki silnika SiM 2b przypominała jakość pokazaną na fotografii z prawej strony czyli silnik najbliżej napisu  superf2c.pl 

I znowu powstaje pytanie czy fotografia dodatkowo nie własna a z netu nie powinna być w dziale ogólnym "zdjecia silnikow". 

Dla mnie zdecydowanie nie, bo tylko w ten sposób mogę pokazać różnicę w jakości wykończenia powierzchni silnika. I dlatego sam robię kartery silnika SiM 2b metodą odlewania w stalowej kokili. Którą będę mógł podgrzać do czerwoności zanim wleję pierwsze aluminium.

 

Nie mam takiego Rytma w swoich zbiorach. Może ktoś się pochwali takim egzemplarzem w swojej kolekcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne owocne spotkanie w weekend w grupie pasjonatów zaowocowało dyskusją także na temat:

Dlaczego kokila do odlewu karteru?

attachicon.gif1-78645447_536571760519822_5503789779944210432_o.jpg

myślę że ta fotografia z netu jednoznacznie pokazuje różnicę w jakości wykonania karteru bardzo popularnego swego czasu silnika spalinowego 2,5 cm3

chciałbym aby jakość odlewu repliki silnika SiM 2b przypominała jakość pokazaną na fotografii z prawej strony czyli silnik najbliżej napisu  superf2c.pl 

I znowu powstaje pytanie czy fotografia dodatkowo nie własna a z netu nie powinna być w dziale ogólnym "zdjecia silnikow". 

Dla mnie zdecydowanie nie, bo tylko w ten sposób mogę pokazać różnicę w jakości wykończenia powierzchni silnika. I dlatego sam robię kartery silnika SiM 2b metodą odlewania w stalowej kokili. Którą będę mógł podgrzać do czerwoności zanim wleję pierwsze aluminium.

 

Nie mam takiego Rytma w swoich zbiorach. Może ktoś się pochwali takim egzemplarzem w swojej kolekcji. 

:D  :D  :D  :D .........przyjedz...ale nie ma napisu Rytm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.