Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ze względu że jestem tu nowy a w powitalni jakoś nie miałem weny by coś o sobie napisać z resztą dziś też jakoś brak słów, no ale cóż mam 24 lata pracuje jako elektryk/automatyk od dawna interesuje się modelarstwem zdalnie sterowanym, miałem kilka modeli kołowych jeden helikopter i 2 własnoręcznie zbudowane i zwodowane kadłuby łodzi wszystkie te model były elektryczne.

W 2010 roku zainteresowałem się troszkę większymi i bardziej ..męskimi,, modelami, chodzi tu właśnie o pojazdy RC typu petrol ale mając wtedy 17 lat i chodząc do szkoły nie stać mnie było nawet na używany model z tej pułki. Postanowiłem więc że sam spróbuję zbudować taki pojazd w końcu to 2 serwa silnik np. z kosy spalinowej , trochę metrów rury stalowej i kilogram śrubek. Pewnie się domyślacie że nic Mi z tego nie wyszło.... oczywiście że macie rację po około pół roku odpuściłem hehe.

Mniej więcej w lato 2017 r. znów rozpocząłem prace nad całkiem nowym i bardziej przemyślanym projektem oczywiście nie zmieniłem tematyki był to Petrol 1/5 RC, jak zaraz zobaczycie teraz się nie poddałem, zajęło mi to sporo czasu ale po jeździe próbnej oczywiście nie jednej, wspomnienia i chęć dalszych prac się odrodziły.

Aktualnie model jest już rozkręcony co do śrubeczki w celu malowania, poprawiam niektóre spawy i niedociągnięcia w szlifowaniu niżej zdjęcie i link do galerii w Google

 

Jeśli będzie zainteresowanie tematem chętnie odpowiem na Wasze pytania i napiszę coś więcej na temat samego projektu.

8b81fea887e217e8med.jpg

 

https://drive.google.com/open?id=1kpMMlylHu8Hjh8z3TUcixkz95xKESZBT

 

Pozdrawiam odrodzony Modelarz.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na hand made to całkiem fajnie to wygląda :) .

Przypomina mi konstrukcję jakie uwielbiam oglądać na YT ;)

 

3

Jak na hand made to całkiem fajnie to wygląda :) .Przypomina mi konstrukcję jakie uwielbiam oglądać na YT ;) https://www.youtube.com/watch?v=pgnAmNxj34o

Dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dotrwałem do końca i dałem łapkę ;)

 

Ale tu skomentuję po swojemu ;) . W mojej ocenie jeździ to poprawnie i dobrze .Zdecydowanie jednak brakuje mocy by było odczucie takiego "yebnięcia" przy ruszaniu czy przejazdach,brak takiej dynamiki jazdy . Ja bym tam po prostu wpakował mocniejszy silnik  :D  . Być może się mylę ale mam porównanie bo widziałem takie fabryczne konstrukcje w akcji i one przy starcie prawie stawały na tylne koła...

Być może  w odkręceniu max gazu ograniczał Cię też teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna konstrukcja ale rzeczywiście brakuje mocy lub też moc jest ale waga wyszła zbyt duża. Jak to porównujesz wagowo do fabrycznej klasy 1/5?

Jeśli model jest tak wytrzymały, że możesz na nim stanąć to chyba wyszedł dość ciężko. Nie zmienia to fakty, że to jest kupa dobrej modelarskiej roboty i bardzo mi się podoba.

Ja ujeżdżam klasę 1/8 truggy w chwilach gdy na latanie jest zła pogoda (obecnie model zelektryfikowany) a syn na razie 1/16 ale też dość szybki. Jedno wiem - już nie wrócę do spaliniaków w autkach - elektryki mają mega moment obrotowy a przez to przyspieszenie nieporównywalne ze spaliniakiem. Model jest znacznie bardziej czysty po jeździe i umówmy się, że dźwięk nitro 3,5 przy 25000 obrotów to nic przyjemnego dla ucha nie mówiąc już o tym, że wyganiają z takim ustrojstwem zewsząd. Taka benzyna jak u Ciebie to jest ok - niższy, przyjemniejszy dźwięk.

Co innego w samolotach - tam takie ledwo 6000 obrotów dużego czterosuwa to jak muzyka. Oczywiście to tylko moja opinia a każdy z nas bawi się jak chce.

 

Fajnie, że nam to pokazałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak macie rację model na tą chwilę waży 43kg, silnik od wczoraj docieram na zestawie big block zwiększający podobno moc, zastosowałem też inny gaznik zamiast oryginalnej 13mm gardziel jest 21mm gaźnik to dokładnie tillotson hs-255 z możliwością pełnej regulacji składu mieszanki na wolnych i wysokich obrotach już przy odpaleniu po wstępnej regulacji czuć różnicę w pracy silnika, za jakiś czas wrzucę zdjęcia i jak znajdę operatora to jakiś filmik wrzucę.

Zmieniłem też zębatek atakująca z 11 na 17 zębów teraz po przeliczeniach wychodzi 70km/h myślę że na przyspieszeniu wiele nie straci bo na filmach non stop koła buksowaly,, mokra trawa,,.

Czas pokaże...

Kilka nowych zdjęć w sumie 3szt :)

https://drive.google.com/folderview?id=1kpMMlylHu8Hjh8z3TUcixkz95xKESZBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wcześniej nie widziałem tego tematu :D? Super maszyna, podoba mi się :D, nawet mimo tej wagi. I fajnie, że w końcu widzę model auta "diy".

 

Przypomina mi konstrukcję jakie uwielbiam oglądać na YT ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=pgnAmNxj34o

O tak! Uwielbiam to coś :P. A ten dźwięk "flatplane" V8 jest genialny :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna robota, niestety dość nieruchawa ;)

Mając takie doświadczenie w budowie powinieneś zbudować wersję 2.0 z wagą 10kg - nie byłoby takie pancerne ale by śmigało...w końcu jak się coś wygnie czy złamie to będzie miał kto naprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.