model Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Teoretycznie plan tak zaklada ze od przodu, ale z każdym wkladaniem aku wiazało by się ściąganie maski silnika i odkrecanie śmigła raczej. Wczoraj zrobiłem mocowanie silnika także jestem na etapie wymyslenia sensownego mocowanka pakietu i regualtora.
robertus Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 A jakbyś maskę zrobił rozdzielną na pół i wkładał pakiety z boku?
model Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Myślę ze nie ma potrzeby rozcinania maski na poł ,pakiet mogę ostatecznie wkładać poprzez wycietą u góry kadłuba klapką tak jak to w przypadku p 51, tym samym regulator powedrował by na doł ( każda propozycja mile widziana) jutro biorę sie do dalszej pracy.
robertus Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Ze względu na rozłożenie masy w modelu to bym pakiet zamontował pod silnikiem.
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Ze względu na rozłożenie masy to bym zrobił prosty eksperyment: podkleił pakiet i regiel w wybranych miejscach od spodu kadłuba i zobaczył jak to się wyważa. Swoja drogą P-47 nie jest jakiś trudny do wyważenia. Ja w ciemno robiłbym luk na baterię za maską silnika Pewnie od góry, bo lepszy dostęp, co nie znaczy, że po włożeniu pakietu, nie można by go było przesuwać do przodu. Prosto, estetycznie, skutecznie. Nad chłodzeniem pakietu w ogóle bym się nie zastanawiał, chyba że planujesz przyoszczędzić i dać pakiet o słabej wydajności prądowej, ale zniechęcam do takiego zakupu. Regulator zdecydowanie w miejscu dającym dobre chłodzenie. Może na ściance ogniowej/wrędze silnika? Pamiętaj o wyprowadzeniu powietrza spod maski, bo chłodzenie będzie marne. Uproszczona teoria mówi, że wylot ma mieć 6x większą powierzchnię niż wlot, wtedy będzie najlepszy "cug". Trudne, ale warto choćby zbliżyć się do tych proporcji.
model Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Bartku wczoraj juz rozlozyłem sobie pakiet z regulatorem i silnikiem + śmiglo. Bateria jak i regulator umiejscowiłem zaraz za wregą silnikową i samolocik ladnie się wyważył z tedecja do przeważenia ale to dobrze bo dojdzie jeszcze tłocznia kabinka. Pakiet zasilajacy to sls 2200 195g, czyli sugerujesz ze chłodzenie pakietu nie jest bardzo koniecznie tak czy siak ,, korytko" w kadłubie biegnie aż do kokpitu tam zrobie otwór a sama kabinka z tyłu bedzie lekko odstawać od kadłuba,ze wzgledu na zweżony garb, czyli coś nie coś by dmuchało. Regiel możemy zamocować np. na bocznej ściance za wrego silnikową ( sama maska silnika po założeniu jest sirodku tak wyprofilowana ze po bokach tworzą sie szczeliny wentylacyjne co by powierze miało gdzie uciec ( zrobie zdjęcie) Może bedzie to wystarczająca wentylacja regulatora ?
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Może będzie wystarczająca. ,Ja bym wykorzystał jednak sporą pojemność komory silnikowej i fakt, że masz półotwarte żaluzje chłodzenia silnika. Możesz pod nimi wyprowadzić powietrze spod maski jak w oryginale, a regiel zainstalować pod maską. To wydaje mi się najbardziej naturalnym rozwiązaniem. 1
model Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Czyli pakiet za silnikiem regulator w komorze silnikowej zrobiłem zdjecia szczelinn wentylacyjnych, chyba bedzie lepiej umiejscowić regulator z boku niż od dołu.
model Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Witam, kabelkologia ogarnięta, jak na mnie to najbardziej estetycznie do tej pory , po zmątowaniu wszystkiego okazało sie ze trzeba bedzie jednak wyciąć klapę na pakiet ( kwestia sirodka ciężkości) regulator wylądował pod spodem silnika , zobaczymy jak bedzie z chłodzeniem po pierwszych testach w powietrzu.
model Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Cześć, dzis odbył się oblot p 47 samolot cały i zdrowy, a jak się sprawował w powierzu zobaczcie sami. Drugi lot w wykonaniu kolegi dzieki czemu mogłem nagrać flim Chłodzenie silnika regulatora i pakietu super wszystko po locie chłodne no może pakiet delikatnie ciepły. Czyli co, możemy zabierać sie za malowanie modelu. https://youtu.be/qiSlwB8nWdc
sławek Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Dokładam swoje gratulacje, drugi P47 ulotniony na naszym forum w ciągu ostatnich miesięcy . Trzeciego już się nie doczekamy przynajmniej tego którego mam na myśli ... Jeszcze staranne malowanie i prosimy o kolejne filmy-ale bardzo proszę operatora o trzymanie telefonu w poziomie ....
model Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Dzięki wielkie Panowie. Czas na jakiś kamuflaż,szukam i szukałem jakiegoś fajnego malowania ale tyle tego ze ciężko coś wybrać moze macie jakieś ciekawe propozycje? Co do oblotu to rewelacja, model przewidywalny i ładnie szybuje ( duża powierzchnia skrzydła) bałem się troszkę o podwozie myslałem ze drut 3 mm bedzie za giętki ale okazało się ( na plus)ze jest bardziej sprężyste i elastyczne zdało egzamin Ps. Nagrywam komórką ,nagrywając w poziomie mamy film tak jak przy p 51 czyli w poprzek i dlatego dzis filmik z telefonem w pionie nastepne raczej będę juz nagrywał kamerką.
jarek996 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Cos wybierzesz : https://www.google.com/search?q=p-47+color+schema&tbm=isch&tbs=rimg:CeRvPtQI7f6gIjjj0o2dKtRbiuBINP92x4DguhlhVLWQ7YZqC3C9vKpMqx_1w0uT3i0KlzuzFhYCXfjLwDjto0yt6oSoSCePSjZ0q1FuKEXmUIWFviC32KhIJ4Eg0_13bHgOARu8svecZeTggqEgm6GWFUtZDthhGlZm2xYia-FioSCWoLcL28qkyrEWtJaNXBAg9JKhIJH_1DS5PeLQqURiuWAmdXsvGkqEgnO7MWFgJd-MhGKpesDMvlm9ioSCfAOO2jTK3qhEWREHPS-uFii&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwjkq5LAnd_hAhVQxKYKHdhgC10Q9C96BAgBEBs&biw=1280&bih=646&dpr=1.5
302_Osh Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 https://www.modelairplanenews.com/wp-content/uploads/2015/03/jug-w-smoke.jpg
EloMajek Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 http://wp.scn.ru/en/ww2/f/350/3 https://callie-graphics.com/collections/p-47-thunderbolt?page=1
model Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Witam. Mam do was małe pytanko odnośnie podwozia ,chciałbym żebyście mi doradzili. Jakiś czas temu dostałem od kolegi z forum podwozie mechaniczne rozmiar chyba 40-60 Chciałbym je wykorzystać w jakimś modelu, kiedyś wydrukowałem sobie plany spitfire f22/24 z outerzone no i okazało sie ze rozmiar pasuje i nawet goleń ma odpowiednia długość ale jest jedna niewiadoma Do takiego podwozia potrzebne nam mocne serwo typu standard 180 stopni mam rozumieć np. tp mg 996r180-STOPNI do tego okrągły orczyk. Podwozie łaczymy z serwem poprzez popychacz najlepiej regulowany. Druga opcja zakup elektrycznie chowanego podwozia tyle tylko ze u nas w sklepach znalazłem coś takiego, mniejsze rozmiarami (ale parametry powinny pasować https://radio-modele.pl/podwozie-elektryczne-chowane,307,31180.html Rozmiarowo jak to które mam ( ale parametry przewymiarowane jak i waga 77g szt) https://www.rctrax.pl/hk-podwozie-skladane-malych-mod-44mmx-41mm/130388/ I ostatnio na modelmaxie znalazem coś takiego https://modelemax.pl/pl/serwa-pozostale/12962-kds-serwo-podwoziowe-n1003-2004-14-promocja-.html Waga 54g i rozmiar według planów Co do srednicy pręta 5mm to myślę ze za dużo ale ze zdystansowaniem na np 4 lub 3,5 nie bedzie problemu. Samolot budował bym stanadrdowo z balsy raczej napęd elektryczny. Jak myślicie wykorzystać mechaniczne podwozie które dostałem, czy kupic coś z wyzej wymienionych podwozi elektrycznych ( cztery śrubki i podwozie zamontowane) ?
Rekomendowane odpowiedzi