karambolis8 Opublikowano 21 Listopada 2018 Opublikowano 21 Listopada 2018 Witam. Zakładam temat budowy modelu ponieważ jako nowicjusz liczę, że dzięki temu uda się uniknąć błędów. Będzie to mój czwarty model. Parę lat temu zaczynałem z TOTO-1. W tym sezonie latałem TOTO-7 oraz ESA z napolskimniebie. Wilgą, i jak czas pozwoli, motoszybowcem Guppy chciałbym latać w następnym. Sam model kupiłem z drugiej ręki. Kadłub był sklejony w 70%, za pomocą CA. Pierwsze co zrobiłem, to odkeiłem debonderem ścianę ogniową, bo była pod spalinkę. Potem dokończyłem ogon. Dzisiaj skleiłem przy pomocy Soudalu 66A domek silnika. Natomiast za pomocą wikolu załączyłem elementy stateczników. Wyjątek zrobiłem dla sklejkowych wzmocnień krawędzi balsy. Tu zastosowałem CA. Na koniec mam pytanie. Lotnisko na którym latam nie jest idealnie równe, a i mi czasem zdarzają się twarde przyziemienia. Czy pomogłoby mi zastąpienie zestawowych prętów podwozia takimi z nawiniętą sprężyną w miejscu zgięcia?
karambolis8 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Opublikowano 22 Listopada 2018 Po nocnym schnięciu. Model nabiera kształtów Stateczniki złożone na razie tylko na sucho.
zbjanik Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Adamie- opisz jakoś dokładniej jak miałoby działać to inne rozwiązanie podwozia.
karambolis8 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Opublikowano 22 Listopada 2018 W miejscu zaznaczonym na zdjęciu na zielono chciałbym mieć nawiniętą sprężynę jak poniżej. Oczywiście będę musiał zrobić nowe, obecne dostałem już sklejone z węglową rurką.
karambolis8 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Opublikowano 22 Listopada 2018 Zdałem sobie sprawę, że może nie każdy zna na pamięć konstrukcję Wilgi Artexu Podwozie wygląda jak poniżej. Węglowe pręty dodatkowo są obudowane balsowymi owiewkami aż do samego koła. Jedyna możliwa amortyzacja, to opona, dlatego zastanawiam się czy to nie za mało. Widziałbym nawinięty jeden zwój sprężyny w miejscu zaznaczonym. Jednak jak widać, ramię siły będzie niewielkie, a drut twardy. Z docelowymi kółkami. Wydaje mi się, że podowzie trzeba będzie też skrócić, ale to się okaże dopiero jak zbuduję balsowe owiewki goleni. Pozdrawiam
JMRC Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Rozwiązaniem wysokości podwozia a jednocześnie problemu amortyzacji zawsze może być stylizacja na Draco stosując większe opony.
wacek.matuszak Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Amortyzowane podwozie wilgi. Twoje zielone kółko a moje czerwone to dowolny zawias żółte to koło podwozia a niebieski to amortyzator z samochodu. Pomysł nie jest mój tylko kolegi ale sprawdza się fantastycznie w wildze.
karambolis8 Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Opublikowano 23 Listopada 2018 Dobry pomysł. Nawet powinienem mieć takie amortyzatorki. Balonowe koła to będzie rozwiązanie awaryjne
wacek.matuszak Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 Przed przerobieniem podwozia głównego tak jak naszkicowałem, Wilga waliła kangury po parę metrów .Teraz dosłownie przykleja się do ziemi. A cał czas lata nią bardzo doświadczony . no po prostu mistrz.
karambolis8 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Opublikowano 29 Listopada 2018 Zbudowałem jedną owiewkę goleni na przymiarkę. Trzeba jakoś teraz pokombinować z przerobieniem goleni i dołożeniem amortyzatora. Statecznikom pozaokrąglałem krawędzie i poszpachlowałem łączenia elementów. Powkładałem też na sucho zawiaski. Pytanie odnośnie montażu zawiasów. Czy wystarczy wkleić na CA, czy dodatkowo kołkować?
kesto Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Na żywicę i kołki przy tak małym modelu nie są potrzebne. 1
karambolis8 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Opublikowano 29 Listopada 2018 W takim razie na spokojnie po oklejeniu folią można to zrobić
karambolis8 Opublikowano 8 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2018 Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak nawinąć zgrabną sprężynę?
poharatek Opublikowano 8 Grudnia 2018 Opublikowano 8 Grudnia 2018 Potrzebna jest decha, w owej desce dwa trzpienie (śruby, pręty), jeden do zablokowania pręta, na drugim nawijasz. Przydaje się jeszcze jakaś rurka - nakładasz na pręt z którego robisz sprężynę i działa jako lewar. 1
micro Opublikowano 9 Grudnia 2018 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Robisz korbę z pręta z nacięciem na końcu (lub otworem w pręcie). W to nacięcie (lub otwór) wkładasz drut na sprężynę, całość pomiędzy 2 deszczółki i w imadło. Kręcisz korbą a na pręcie nawija się sprężyna . 1
karambolis8 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2018 Nie miałem w warsztacie odpowiedniego pręta, więc wykonałem przyrząd wg wskazówek poharatka. Operacja zakończona sukcesem, dziękuję Taka goleń zaczyna delikatnie uginać się przy nacisku 400g. Przy docelowej wadze modelu 800-1000g powinno być w sam raz. Oprócz tego kombinuję z dorobieniem sterowania kółkiem ogonowym. Serwo się mieści, rozważam teraz różne możliwości zamocowania tylnego kółka w ruchomy sposób. Napęd pewnie byłby pull-pull dwoma bowdenami.
dukeroger Opublikowano 12 Grudnia 2018 Opublikowano 12 Grudnia 2018 Nie ma ktoś przypadkiem takiej Wilgi gdzieś zbunkrowanej w niezłożonym zestawie? Aaa zbudował bym sobie taką
karambolis8 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2019 Z modelem na razie stoję bo czekam na zamówione LEDy więc w międzyczasie okleiłem dla testu stateczniki oracoverem. Na tyle mi starczyło 0.5m które miałem. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak oklejać statecznik pionowy? Jeden element na bok czy może jakoś inaczej? Problematyczny wydaje mi się ten duży łuk na natarciu.
piotrekrc Opublikowano 2 Stycznia 2019 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Adam na YTube jest dużo filmów jak takie elementy sie okleja,dopinguje po cichu bo ta Wilga to juz unikat chyba.Ja bym okleił z dwóch kawałków foli obrysowanych do tego elementu z zapasem ok 0,8 cm 1
piotrekoka Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Witam Dopinguję z budową. Moja już od ponad roku czeka na wstawienie szyb i oklejenie, być może w tym roku się doczeka :-)
Rekomendowane odpowiedzi