d9Jacek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Kuba, to ja mówię sprawdzam: 1/https://www.facebook.com/akademicki.klub.lotniczy/ 2/Tel: 600-597-349 nikt Cie tu nie obraża ani nie obrażał, nie wypisuje bzdur ( poza Tobą) ale wydaje mi się że wrzuciłeś granat w szambo Email: aerodesign@put.poznan.pl
Kubuś Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Znam to koło i nawet kilka osób z niego. A pierwsze wyliczenia i informacje przedstawię po skonsultowaniu ich z profesorem. Przeprowadziłem z nim wstępną rozmowę, ale teraz był na jakiejś konferencji. Prawdzopodobnie będzie to za tydzień, najwyżej za dwa. Mam taką nadzieję.
d9Jacek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 ....a tu takie introduction.....( cytuję) "Witam Jestem studentem Politechniki Poznańskiej. Zapisałem się do koła naukowego, które ma robić modele samolotów. Jest to nowe koło. Okazuje się, że założyciele koła planują zbudować silnik turboodrzutowy i samolot do niego. Pomysł jest to ciekawy, tyle, że z tego co wiem w całym kole (jakieś 30 osób ) jest dwóch modelarzy. Ja- początkujący modelarz rc i jeszcze ktoś, bardziej doświadczony. Ogólnie pomysł jest dość ciężki. Powstało kilka pomysłów na samolot. Ogólnie podstawą większości projektów ma być rura PCV. Nie sądzę, że to dobry pomysł. Niemniej jednak przedstawię nasze projekty i proszę o rady i pomysły. Oto projekty: 1. Podstawą kadłuba ma być rura PCV. Ma być ona zarazem dolotem powietrza do silnika i głównym elementem kadłuba. Do niej będą doczepione prawdopodobnie inne elementy (podwozie, skrzydła, silnik itp.). Rura ma być oklejona pianką obtoczoną do odpowiedniego kształtu na tokarce. Silnik ma być na samym końcu rury, na końcu ogona." z tego co się zorientowałem to koło to działa od dobrych paru lat i ma na swoim koncie bardzo poważne osiagnięcia uhonorowane nagrodami... to jak to ma się do obtaczania pianki na tokarce ????Pianki połozonej na rurze z PVC ??? To studenci wydziału lotniczego PP zadaja takie pytania na poziomie pierwszoklasisty ?? "A pierwsze wyliczenia i informacje przedstawię po skonsultowaniu ich z profesorem. Przeprowadziłem z nim wstępną rozmowę"...podobno już takie rozmowy prowadziłeś ? Tylko się pytam ???? Mam dalej wyliczać???
Paweł Prauss Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 A fructibus eorum cognoscetis eos – Po ich owocach ich poznacie. Ewangelia Mateusza 7:15, 20 Proponuję po prostu nic więcej nie pisać w tym wątku...bo szkoda naszej uwagi.
mjs Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Gdyby wywalić wszystkie głupie komentarze zostałyby same sensowne rzeczy. Jest taki przycisk na dole strony pt. Zgłoś.
Shock Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Obiecuję że jeśli coś po tym moim poście pokażesz że działasz, Kuba, kiedyś coś takiego napisałem... Niestety nie pokazujesz NIC i nie piszesz żadnych KONKRETÓW a temat jest jednym pośmiewiskiem i okazją do prawie hejtu. Dlatego czasowo go ZAMYKAM . Jeśli będziesz miał konkretne wiadomości w temacie proszę o PW i być może temat wznowisz ( po weryfikacji tego co będziesz miał ochotę zamieścić). 4
Shock Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 Jak obiecałem, temat zostanie ponownie otwarty jeśli Kuba coś opracuje w temacie. No i coś opracował ...( niebawem zaprezentuje) Proszę o ewent. merytoryczną dyskusję, zrozumienie ...
Kubuś Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Opublikowano 7 Maja 2019 Na chwile obecną wykonałem obliczenia termodynamiczne do silnika. Zajęło to trochę czasu. Przede wszystkim najtrudniejszym było dobranie odpowiednich parametrów do obliczeń. Same obliczenia były bardzo proste. Oczywiście są to obliczenia teoretyczne, a dokładne dane będzie się miało dopiero po zbudowaniu prototypu. Przyjąłem takie dane na początek: Objętość skokowa 10cm3 stopień sprężania 9,5 wykładnik adiabaty k=1,28 wartość opałowa paliwa (metanol+nitrometan) Wu=25MJ/kg teoretyczna ilość powietrza do spalenia 1 kg paliwa Mt=6,5 współczynnik przejęcia ciepła ρ=0,8 Nadmiar powietrza λ=1,2 współczynnik izochorycznego wzrostu ciśnienia α=2,1 objętość właściwa otaczającego powietrza Va=0,855m3/kg współczynnik napełniania η=0,55 sprawność ogólna ηo=0,33 ms=mr=1,3 obroty 17000obr/min sprawność mechaniczna ηm=0,85 Licząc według cyklu Sabatha i uznając za punkt pierwszy początek sprężania mam takie wyniki: 1. 0,102MPa 2. 1,904MPa 3. 3,998MPa 4. 3,998MPa 5. 0,319MPa średnie ciśnienie indykowane wynosi 701828,96Pa średnie ciśnienie efektywne wynosi 596554,616Pa moc N=1,69kW=2,3KM Zakładając objętość skokową Vs=10cm3=10-5m3 przyjąłem średnicę tłoka D=24mm oraz skok tłoka S=22mm Mogę też wysłać skany wyliczeń
d9Jacek Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 Na chwile obecną wykonałem obliczenia termodynamiczne do silnika. Zajęło to trochę czasu. Przede wszystkim najtrudniejszym było dobranie odpowiednich parametrów do obliczeń. Same obliczenia były bardzo proste. Oczywiście są to obliczenia teoretyczne, a dokładne dane będzie się miało dopiero po zbudowaniu prototypu. Przyjąłem takie dane na początek: Objętość skokowa 10cm3 stopień sprężania 9,5 wykładnik adiabaty k=1,28 wartość opałowa paliwa (metanol+nitrometan) Wu=25MJ/kg teoretyczna ilość powietrza do spalenia 1 kg paliwa Mt=6,5 współczynnik przejęcia ciepła ρ=0,8 Nadmiar powietrza λ=1,2 współczynnik izochorycznego wzrostu ciśnienia α=2,1 objętość właściwa otaczającego powietrza Va=0,855m3/kg współczynnik napełniania η=0,55 sprawność ogólna ηo=0,33 ms=mr=1,3 obroty 17000obr/min sprawność mechaniczna ηm=0,85 Licząc według cyklu Sabatha i uznając za punkt pierwszy początek sprężania mam takie wyniki: 1. 0,102MPa 2. 1,904MPa 3. 3,998MPa 4. 3,998MPa 5. 0,319MPa średnie ciśnienie indykowane wynosi 701828,96Pa średnie ciśnienie efektywne wynosi 596554,616Pa moc N=1,69kW=2,3KM Zakładając objętość skokową Vs=10cm3=10-5m3 przyjąłem średnicę tłoka D=24mm oraz skok tłoka S=22mm Mogę też wysłać skany wyliczeń Kuba, dlaczego przyjmujesz do obliczeń paliwo nitrowane a nie standard FAI ?
Kubuś Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Opublikowano 7 Maja 2019 Zakładam, że na takim paliwie będzie ten silnik działał. Oczywiście z paliwem o mniejszej zawartości nitrometanu silnik będzie miał mniejszą moc.
samolocik Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Super, że projekt pomału idzie do przodu Ja kibicuję.
d9Jacek Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Zakładam, że na takim paliwie będzie ten silnik działał. Oczywiście z paliwem o mniejszej zawartości nitrometanu silnik będzie miał mniejszą moc. Kuba, wszelkie wyliczenia powinny być robione dla standardowego paliwa FAI, tak jest to przyjęte. To jasne ,że na nitrowanym paliwie silnik będzie miał wieksza moc ale........to jest delikatne przekłamanie juz w założeniach. 1
Kubuś Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 Czemu miałby być wyliczony na standartowe paliwo? Zakładam, że będzie działał zwykle na paliwie z nitrometanem. Oczywiście przy użyciu czystego paliwa będzie mniał mniejszą moc, też to mogę obliczyć, to jest drobiazg. Jednakże do obliczeń zwykle warto przyjąć górne założenia by potem móc obliczyć dobrze wytrzymałość.
d9Jacek Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 " Zakładam, że będzie działał zwykle na paliwie z nitrometanem".... Kuba, ale to nie bedzie COX 0.10 :) policz to dla std i dla paliwa nitrowanego bo tak jest po prostu uczciwiej 1
Kubuś Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 No to na razie są wyniki dla paliwa z nitrometanem i takie parametry jest wstanie maksymalnie osiągnąć ten silnik. I takie dane przjmę do obliczeń wytrzymałościowych.
Kubuś Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 A gdyby był użyty czysty metan (Wu=20MJ/kg) to by takie były zmiany: ciśnienie w punkcie 5 wynosi: 273716,91Pa średnie ciśnienie indykowane wynosi 567470,92Pa średnie ciśnienie efektywne wynosi 482350,28Pa moc N=1,37kW=1,86KM Oczywiście to wszystko przy założeniu sprawności mechanicznej ηm=0,85. Nie wiem czy taka sprawność nie jest nieco pesymistyczna. Taką sprawność mogą osiągać dobre silniki samochodowe, które są zwykle gorzej ułożyskowane niż lotnicze.
Kubuś Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 Więcej łożysk ślizgowych zamiast tocznych. Przynajmniej tak jest na gruncie mojej wiedzy. Ogólnie silniki lotnicze są lepiej wykonane niż samochodowe.
mike217 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 A rozumiem, że te toczne są lepsze? Tu moja wiedza jest jak by inna.. 1
Rekomendowane odpowiedzi