Irek M Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Wracam do tematu bo nadal nie udało mi się uruchomić kontrolera. Dziś rozrysowałem połączenia z mego kontrolera. Wyłapałem dwa błędy - chyba: błędne połączenie gps i oub serw. Co do serw nie jestem pewien. Jeśli chodzi o gps to sugerowałem się wzorem połączenia tego samego modelu gps z innym kontrolerem Omnibus. Układ przewodów jest taki jak na wtyczce już wsuniętej do gniazda gps. Zamieniłem tylko na focie kolor niebieski zamiast białego. Wynika z fot, że zielony zamieniony jest z czerwonym. Natomiast jeśli chodzi o serwa to połączenie : plus minus minus . Czy dobrze interpretuję połączenia, znaczy czy są żle lutowane? I czy sygnałowy przewód regulatora jest prawidłowo lutowany? Przewodów kamery i nadajnika fpv nie uwzględniłem bo te akurat działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Wygląda ze jest ok. Sygnały do serw idą dobrze i do regulatora tez. Czy po takim podłączeniu w konfiguratorze widzisz sygnały wchodzące? Czemu zasilanie robisz z przetwornicy? A nie bezpośrednio z pakietu? Domyślam się że przewody do odbiornika RC połączyłes dobrze - żółty sygnał a nie plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 O odbiorniku RC pisałem dużo wcześniej, że są zamienione przewody. Wtedy pytałeś dlaczego chcę je zamienić. Lutowania nie zmieniłem ale zamieniłem kolejność na wtyczce i wtedy nastąpiła łączność radia z odbiornikiem. Serwa w tym połączeniu z fotki działały na ruchy drążka nadajnika ale jakos tak niemrawo. skoro mówisz, że jest ok to może tylko ustawienia w programie inav. Przetwornica była już dołączona więc nie pytaj mnie dlaczego. Od niej też odchodzą przewody do nadajnika fpv. Ale jeśli chodzi o gps to też jest dobrze mimo zamienionego przewodu? Do tej pory Inav nie widział gps dlatego po sprawdzeniu ucieszyłem się, że ta zamiana powoduje brak działania. Tak samo Inav nie widzi u mnie barometru i magnetometru. To zamieniać kolejność czerwonego z zielonym czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Trochę się ten wątek ciągnie i na telefonie ciężko przeweerrowac go od początku. Zasada elementów podłączonych do portów jest taka ze rx podłączamy do tx a tx do rx. Czyli jak jeden mówi to drugi słucha. Tx służy do nadawania/mówienia a rx do odbierania/słuchania. Jakie napięcie podaje przetwornica na FC 5v? Jeżeli 5v to zobacz czy tam gdzie powinieneś mieć +5v na płytce tyle masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Ale jeśli chodzi o gps to też jest dobrze mimo zamienionego przewodu? Do tej pory Inav nie widział gps dlatego po sprawdzeniu ucieszyłem się, że ta zamiana powoduje brak działania. Tak samo Inav nie widzi u mnie barometru i magnetometru. To zamieniać kolejność czerwonego z zielonym czy nie? Nie zrozumialem. Tzn. ze GPS dalej nie dziala? Mi sie wydaje, ze powinien byc podlaczony jak na pierwszym obrazku z twojego postu nr 41. tx-rx, rx-tx, jak Przemek napisal. Pozniej prawidlowo skonfigurowany w inavie. Nie jestem pewny czy ten model ma wbudowany barometr. W opisach nie widzialem..? Kompasu raczej nie ma. Zreszta do samolotu nie potrzeba. ...z tego co wyczytalem w necie to nie jest to najszczesliwszy kontroler; sa rozne wersje, klony, ze ciezko czasami sie polapac jak ktos nie jest zaprawiony w boju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Masz rację Wojtek, nie jestem zaprawiony w tym boju. Rozumiem, że mówić o prawidłowym połączeniu jak na obrazku miałeś na myśli ten ostatni pokazany razem z GPS. Zamieniłem przewody tak jak wskazuje fotka ale nic się nie zmienia. Symbol gPS dalej jest na czerwono. Tak samo barometr i magnetometr jak coś tam odhaczę. Rozumiem, że powinny być na niebiesko tak jak wskazuje mi akcelerometr i coś jeszcze. Pokazuje też, że silnik nie jest uzbrojony. Wydawało mi się, że to oczywiste, że w takim kontrolerze musi być barometr. To chyba on odpowiada za utrzymanie stałej zadanej wysokości(?) A jak ustawić to na wybranym przełączniku w aparaturze RC by po prostu wyłączyć wszystko i normalnie polatać. Teraz nic nie mogę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Ten tryb to chyba nazywa się pass thru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Nie. Myslalem o pierwszym obrazku, tym z recznie rysowanymi kabelkami. Ten drugi z GPS to ten sam kontroler? Te same numeru UART-ow? Chyba nie? Szkoda, ze nie mam takiego... Nie znam sie, ale nie bym byl taki pewny czy on ma wbudowane baro. Zazwyczaj jak kontoler ma to podaja w specyfikacji. Chyba, ze nie napisali albo ten ktory patrzylem nie jest identyczny..? Jak nie ma to troche lipa zeby nie powiedziec szajse... W specyfikacji mojego FC bylo napisane, ze Tx i Rx ten a ten to Uart ten a ten. Pozniej w Inavie w zakladce PORTS trzeba pod odpowiednim Uarten zaznaczyc GPS a nastepnie w CONFIGURATION tez uaktywnic. ...W radiu do dowolnego wolnego kanalu musisz przyporzadkowac dowolny pstryk on/off albo trzypozycyjny. W inavie w zakladce RECEIVER, jak nim pstrykasz to powinienes wiedziec czy dziala. Pozniej w zakladce MODES znajdujesz mode Manual. Aktywujesz. Wibierasz ten wybrany kanal z pstrykiem. W zaleznosci od tego w jakiej pozycji pstryka chcesz zeby sie wlaczal manual, ustawiasz zakres (niebieski pasek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Kolejny dzień i nic...Jeśli gps jest aktywny to w okienku na górze programu powinien być koloru niebieskiego jak np. akcelerometr czy na czerwono ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Powinien być na niebiesko. W zakładce GPS powinieneś mieć zwiększającą się liczbę messages z modułu. Bez errorow i Time outow. Używasz inav 2.2.1 a ten nie gada z gpsami nmea. Nawet jak zagada to po 250 i wielokrotnosci tej liczby messages ma problem. Ja dla inav używam już tylko BN i protokołu ublx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Nie chce mi sie juz szukac modelu i podlaczac, ale jak nie jest wlaczony (zasilanie, komunikacja z FC) to bedzie na czerwono. czyli nie dziala. U mnie np. GPS dostaje zasilanie tylko jesli podlacze pakiet napedowy do FC. Przy podlaczeniu do komutera samym kablem USB nie dziala. Otworz INAV, podlacz kontroler i w zakladce GPS, w drugim dolnym oknie "GPS Statistics" jest linijka Total messages . Powinny tam migac cyferki, cos jak 4756... liczba powinna caly czas sie zmieniac i rosnac. Jesli nic tam nie ma tzn, ze kontroler nie widzi twojego modulu... edit: d2f mnie ubiegl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Wiem, że te cyferki w zakładce GPS powinny zmieniać się. Ale u mnie nic się nie dzieje skoro symbol jest na czerwono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Podsumowanie: 1. Twój GPS to bn220 2. Jesteś pewny, że jest dobrze podłączony 3. Jesteś pewny, że pracuje 4. Jesteś pewny, że ustawiłeś tak jak pisałem w poprzednim poście. 5. Co to za napięcie <2V na Twoim mega ubogim zrzucie ekranu? 6. Porty i protokół napewno dobrze ustawiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 1. Tak, jego oznaczenie jest na płytce wypisane 2. Gdybym był pewny to nie rozpisywałbym się 3. Opisuję jak umiem stan jaki posiadam ale wydaje mi się, że nie pracuje 4. Nie podałeś żadnego ustawienia w poprzednim poście 5. Nie był to ubogi zrzut ekranu tylko zwykła fotka. To napiecie to z USB bez podłączonego pakietu 4s 6. Starałem się wpisywać różne wartości ale i tak nic. Teraz wklejam zrzut ekranu. Bawiłem się różnymi wartościami ale i tak nic nie wychodziło. Mówicie , że nie mam barometru ale jego symbol też pojawia się na czerwono. Na dodatek pojawił mi się błąd połączenia sygnału RC z nadajnika gdy włączony jest. Nawet bindowałem jeszcze raz. Gdy odłączę odbiornik od kontrolera i podłączę do niego serwa i napięcie to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 4. Podałem ustawienie protokołu ublx jako jedyny właściwy w moim przypadku dla inav większego niż 2.0 Nie ma zrzutu z zakładki configuration, tam się to ustawia przy GPS. Ponadto masz złe ustawione porty dla odbiornika o ile w końcu masz odbiornik, który może gadać po serial. Napięcie poniżej 2V z odczytu wskazuję, że np GPS, który działa na np5v, nie ma szansy zadziałać. Pewnie tak samo odbiornik. To nie są jedyne pudła w tej konfiguracji. Masz ustawiony barometr, którego zapewne nie masz i dlatego świeci na czerwono. Znalazłeś kogoś na miejscu, kto Ci to ogarnie? Znam conajmniej jedną firmę w Warszawie, która może to ogarnąć za odplatnoscia. Może warto rozważyć taką możliwość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Wystarczy napisać do Pawła Spychalskiego na YT. Myślę, że on pomoże - bo jest jednym z developerów inava... Niemniej już wcześniej pisałem o zasilaniu - kto zasila kontroler z przetwornicy???? Prosiłem o pomierzenie napięcia - czy 5V to rzeczywiście 5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Przemek - pisałem już nie raz, że kupiłem to wszystko już zainstalowane w modelu więc nie pytaj mnie po co ta przetwornica. Czyli gdy podłączam przewodem usb kontroler do programu inav ale nie podłączam pakietu zasilania do kontrolera to w pierwszym okienku powinno wskazać 5V zamiast 1,6V jak mam teraz? Gdy podłączam pakiet to wskazuje już kilkanaście V i nadal nic. Te 5V ma wskazywać na pinach, do których połączona jest przetwornica czy na jej wyjściach? do niej Obojętnie czy wpisany jest Ublox czy co innego gps nie jest aktywne. Zaraz zmierzę napięcie i zrobię skan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Na kontrolerze są pady opisane +5V. I na nich ma być +5V. Jeżeli nie ma tam 5V to nie będzie działać nic co jest do nich podłączone. Tu jest fajny film od Pawła Spychalskiego: https://www.youtube.com/watch?v=kSs3JYT5Zns Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Gdy sprawdzam napięcie na pinach +5V i GND to na tych wewnętrznych wskazuje 4,55V, a na zewnętrznych 1,83V tak jak na foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Irek, coś tutaj jest nie teges. Nie wiem czy chodzi o twoje umiejętności czy ten FC jest uwalony. Stawiam na obydwa:) Proponuję sprawdzić najpierw sprawność samej płytki. Podłącz najpierw baterię do pinów oznaczonych B+ i B-. Następnie miernikiem pomierz napięcie na BEC czyli dowolny GND i 5V, dowolny GND i 3,3V. Jak będziesz miał te napięcia to znaczy, że płytka jest sprawna. Jak nie będzie któregoś to płytka w twoim przypadku powinna pójść do kosza. Twoja płytka nie ma barometru ani magnetometru tylko żyroskopy i akcelerometry. Moim skroomnym zdaniem ta płytka raczej nie nadaje się do skrzydełka. Nie wiem dlaczego zrezygnowałeś z apema. W tym przypadku dla ciebie byłby najprostszy w konfiguracji i podłączeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi