Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, motocykliści!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście zlecałem, nie mam w swoim garażu narzędzi żeby zrobić wał. ale może kiedyś :) Korbowód jest nowy firmy DUELLS, blachy wycięte na laserze, przeciwwagi są wyszkiełkowane w środku a z zewnątrz lekko zatoczone. Samo punktowanie blach to poziom expert, ale robi to chłopak który się na tym doskonale zna. Wał złożony z biciem poniżej dopuszczalnego. Będę składał powoli dwa silniki a może nawet trzy to mogę podrzucić kilka zdęć z placu boju. 

Opublikowano

Macie Koledzy jakieś sposoby na gruz w zbiorniku? Sprawdzona chemia? Wiem, że najlepiej nasypać do środka nakrętek, podkładek i wytrzepać. Potem po wypłukaniu wypadało by czymś zabezpieczyć wnętrze, przynajmniej  zastopować dalsze postępy korozji. Musi wytrzymać paliwo do cwajtaktów.

Opublikowano
4 godziny temu, qpa napisał:

TAPOX Fertan

 

Fajna chemia ale ciut za droga na obecne potrzeby. Bo to zbiornik od Komara. :) Wystarczyło by mi coś jak Fosol, tylko żeby zastopować dalszą korozję i nie wchodziło w reakcję z paliwem. 

Opublikowano

Zrobiłem ze 20 zbiorników na niemieckich specyfikach i nie widzę różnicy w działaniu od naszych polskich. 

 

Błażej masz dwa wyjścia budżetowe - kupić zbiornik bez rdzy, lub usunąć rdzę nakrętkami i betoniarką a potem zalać do pełna :)

Opublikowano

A to przepraszam, było dodać komentarz że Ty używałeś taki i taki i zdał egzamin, bardziej Twój post wyglądał jak pytanie przez ten znak zapytania na końcu :)

Opublikowano

Muszę zrewidować zbiorniki do innych motongów które chciałbym za tego życia przywrócić do użytku i może wtedy zainwestuje w jakąś chemię i hurtowo je zabezpieczę. Generalnie tak się w życiu układało, że nie miałem nigdy większych problemów z rdzą w zbiornikach. Obecnie NTV mimo 32 lat na karku ma zdrowy baniak a Bielizna ma plastikowy. :) 

A może by tak potraktować go Cortaninem?  Oczywiście po odgruzowaniu w betoniarce. :)

 

A teraz z innej beczki. Drgnęło w temacie baterii LiFePo do NTV. Przyszedł jakiś czas temu BMS

113037.jpg.46c280b060cca494890e147fac90f4fb.jpg 

 

teraz dotarły ogniwka

 

113103.jpg.bd167a8fa709689e1f860b14b00ebab5.jpg

 

wyglądają na oryginały. Poprosiłem sprzedawcę o możliwie najlepsze dopasowanie ogniw względem siebie. Zobaczymy. BMS i ogniwka będę upakowywał w bryle takiego akusa

 

113157.thumb.jpg.13de91c1715d485799609e9d0a0b6a06.jpg

 

Już widać, że nie będzie łatwo. W motocyklu siedzi na styk, może z 5mm będę mógł pójść w górę. Pierwsze przymiarki wyglądają tak

 

113345.jpg.e12557f7c2edb1cde0d52028bb4f8f2a.jpg

 

już widać, że nie da się upchnąć 4s4p, zostaje 4s3p. Pojemnościowo i tak wydoli a prądowo aż nadto. :) 

Ogniw trochę więcej bo docelowo będzie kilka akumulatorów. Będzie np. jeden 4s1p do GasGas'a supermoto mojego kolegi.

Ale niestety prace znów przystopują bo z fabryki będę miał dużo wyjazdów. Kolejny już na początku przyszłego tygodnia.

 

A i jeszcze w temacie Komara. Przyszły graty.

 

113753.jpg.f41013433b1185390fdaf0c35953533d.jpg 

 

Ale widoczna tutaj jedna część od niego nie będzie do niego. Będzie miała zastosowanie w modelarstwie. Ciekawe czy ktoś zgadnie co i do czego. :D

Komarek też doczeka się swojego rozdziału bo to jest całkiem ciekawa historia. Ale to w swoim czasie.

 

Opublikowano
20 minut temu, Granacik napisał:

A może by tak potraktować go Cortaninem?

 

 

Wyciąg z kory zwiąże resztki rdzy a potem pewnie będzie zapychać kranik/filtr, imo wyczyść - zatankuj - zapomnij :)

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wiem że to tylko motorower, a nie motocykl, ale się pochwalę :). Trochę będzie roboty, ale przypomną się lata dorastania. Mopek kompletny, do tego dostałem 2 skrzynki części, w sumie chyba drugi silnik porozkręcany i parę innych pierdółek.
Zrobiłem mały risercz i części praktycznie wszystkie są dostępne za parę zeta I to cieszy mnie najbardziej :Ddbbea02b387bf64a22b15897029c0d9f.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 6.05.2021 o 12:55, qpa napisał:

Wyciąg z kory zwiąże resztki rdzy a potem pewnie będzie zapychać kranik/filtr, imo wyczyść - zatankuj - zapomni

betoniarka + śruby tak

potem odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego + płukanie + suszenie 

specjalne preparaty  do zabezpieczania wewnętrznego zbiorników mozna dostać na pewnym portalu aukcyjnym

polecam:) !!!  tzn preparaty  a nie portal?

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, dimmus napisał:

Wiem że to tylko motorower, a nie motocykl, ale się pochwalę :). Trochę będzie roboty, ale przypomną się lata dorastania. Mopek kompletny, do tego dostałem 2 skrzynki części, w sumie chyba drugi silnik porozkręcany i parę innych pierdółek.
Zrobiłem mały risercz i części praktycznie wszystkie są dostępne za parę zeta I to cieszy mnie najbardziej :D

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Łza się w oku kręci... W tamtych latach to była wersja Rometa z najmocniejszym silnikiem. Widzę że wymaga trochę pracy.

U mnie też coś się dzieje.  :)

ra.jpg

Opublikowano
8 minut temu, RobertK napisał:

Łza się w oku kręci

no kręci się...dlatego za wszelką cenę należy popierać  działalnośc osób chcących  przywrócic to  do życia  .  Nie ma  aut, motocykli , mopedów czy rowerów niewaznych... każde z  tych urządzęn coś wniosło w rozwój i historię.

Proszę  zobaczyc  co sie dzieje z Warszawami, Syrenami czy  Kanciakami...a ile zostało zezłomowane ???

Opublikowano
W dniu 6.05.2021 o 12:33, Granacik napisał:

Muszę zrewidować zbiorniki do innych motongów które chciałbym za tego życia przywrócić do użytku i może wtedy zainwestuje w jakąś chemię i hurtowo je zabezpieczę. Generalnie tak się w życiu układało, że nie miałem nigdy większych problemów z rdzą w zbiornikach. Obecnie NTV mimo 32 lat na karku ma zdrowy baniak a Bielizna ma plastikowy. :) 

A może by tak potraktować go Cortaninem?  Oczywiście po odgruzowaniu w betoniarce. :)

 

A teraz z innej beczki. Drgnęło w temacie baterii LiFePo do NTV. Przyszedł jakiś czas temu BMS

113037.jpg.46c280b060cca494890e147fac90f4fb.jpg 

 

teraz dotarły ogniwka

 

113103.jpg.bd167a8fa709689e1f860b14b00ebab5.jpg

 

wyglądają na oryginały. Poprosiłem sprzedawcę o możliwie najlepsze dopasowanie ogniw względem siebie. Zobaczymy. BMS i ogniwka będę upakowywał w bryle takiego akusa

 

113157.thumb.jpg.13de91c1715d485799609e9d0a0b6a06.jpg

 

Już widać, że nie będzie łatwo. W motocyklu siedzi na styk, może z 5mm będę mógł pójść w górę. Pierwsze przymiarki wyglądają tak

 

113345.jpg.e12557f7c2edb1cde0d52028bb4f8f2a.jpg

 

już widać, że nie da się upchnąć 4s4p, zostaje 4s3p. Pojemnościowo i tak wydoli a prądowo aż nadto. :) 

Ogniw trochę więcej bo docelowo będzie kilka akumulatorów. Będzie np. jeden 4s1p do GasGas'a supermoto mojego kolegi.

Ale niestety prace znów przystopują bo z fabryki będę miał dużo wyjazdów. Kolejny już na początku przyszłego tygodnia.

 

A i jeszcze w temacie Komara. Przyszły graty.

 

113753.jpg.f41013433b1185390fdaf0c35953533d.jpg 

 

Ale widoczna tutaj jedna część od niego nie będzie do niego. Będzie miała zastosowanie w modelarstwie. Ciekawe czy ktoś zgadnie co i do czego. :D

Komarek też doczeka się swojego rozdziału bo to jest całkiem ciekawa historia. Ale to w swoim czasie.

 

 

Teraz, bupir napisał:

 

Zgaduję. Wg mnie świeca zapłonowa nie jest do Komarka.Swieca na długi gwint i nie jest do dwusuwów (wysunięta elektroda centralna)

Opublikowano
7 minut temu, bupir napisał:

Zgaduję. Wg mnie świeca zapłonowa nie jest do Komarka.Swieca na długi gwint i nie jest do dwusuwów (wysunięta elektroda centralna)

 

Pudło. W pudełku klasyczna Iskra F80. Jak najbardziej do Komara. Strzelamy dalej. :)

 

BTW Komara. Dziś mu założyłem fajkę, świecę, nowy kranik z filtrem i lejek. Od razu inna gadka. Ale i tak jeszcze raz będę musiał odgruzowywać zbiornik bo w środku uzbierał się niezły syfek. Przy okazji dotnę rurki na kraniku do fabrycznych długości.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.