Skocz do zawartości

Gdzie kupić silnik żarowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
33 minuty temu, d9Jacek napisał:

hmmmm...a nie F3D  Pylon Racing ???

reszta się absolutnie zgadza - silnik MVVS  6,5 GRRT  , jedne z najlepszych...mam dwa takie w kolekcji

poniżej zdjęcie z Netu

Znalezione obrazy dla zapytania: mvvs 6,5 race engine

Oczywiście, że F3D. Dziękuję Jacku za korektę.

Opublikowano

Z MVVS-a zostało mi w kekcji tylko to szkoda bo bym powiększył o 3,5.W wicherku 1,5 samozapłon w służbie, drugi nówka funkiel i 2,5ccm żarowy.Jest jeszcze głowica zarowa do 1,5ccm.Naprawde warto inwestować w te silniki.Witek głupoty prawi.Małe doświadczenie ma kolega widocznie.

20210213_193549.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jeszcze wtrące 3 grosze.

To jeden z moich silników który darzę większą sympatią:

 

IMG_20210213_192958.thumb.jpg.88daea1a0ef6871ed442f3efcc2bcd1f.jpg

 

Mds 28.

Kupiony używany, za jakies grosze. Po przejściach, tłumik spawany.

Wyczyszczony, przeglądnięty. Nie pamiętam już dokładnie ale chyba dałem nowe łożyska.

Luz na korbie, kompresja trochę już słaba. Jako zakup lekka wtopa. Nie pali z palca, szczególnie jak trochę ciepły.

Ale swoje juz wylatał i u mnie, a chodzi pewnie. Nie gaśnie, nic się nie dzieje. Odpala z rozrusznika, jedyne co to czasem trzeba o jeden ząbek ruszyć iglicą, zależnie od warunków i temperatury danego dnia.

Nie jeden juz na starcie by pogardził, a jednak jak się chce to można.

Więcej wiary w siebie i cierpliwości życzę wszystkim.

Opublikowano
6 minut temu, merlin71 napisał:

a jednak jak się chce to można.

Więcej wiary w siebie i cierpliwości życzę wszystkim.

...i tak  trzymać?

Opublikowano

A propo motorków za wschodniej granicy,polecam też tego MDS-a z czasów PRL bardzo udana jednostka.Miałem w akrobatce na uwięzi palił od kopa i chodził aż paliwo się nie skończylo.Co do wersji Rc trzeba zmienić gaźnik bo orginał nie trafiony.Można od MVVS-a lub np.Webry .Piękny silnik i piękne czasy były.Ach wspomnienia.A tak na marginesie w MVVS-ach jest możliwość bez inwazyjna zmiany wydechu z bocznego na tylny (wersja 2,5;3,5;6,5) wystarczy obrócić obudowe cylindra.Kanały są wyfrezowane uniwersalnie w karterze.

9ff83ded413781eeec7a91488b8d.jpeg.jpg

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Grzesiek napisał:

A propo motorków za wschodniej granicy,polecam też tego MDS-a z czasów PRL bardzo udana jednostka.Miałem w akrobatce na uwięzi palił od kopa i chodził aż paliwo się nie skończylo.Co do wersji Rc trzeba zmienić gaźnik bo orginał nie trafiony.Można od MVVS-a lub np.Webry .Piękny silnik i piękne czasy były.Ach wspomnienia.

9ff83ded413781eeec7a91488b8d.jpeg.jpg

MDS-y w swoim czasie, jak już wspominałem były robione dka ROBBe-go, Peter Chinn w swoich opisach  silników wypowiadał się bardzo pozytywnie na temat MDS 40,  ale to były ciut inne silniki niz ten na  powyższym foto.

MDS28....bardzo dobry tzw popularny silnik

 

 

edit:

silnik MDS 40 sprzedawany przez firmę ROBBE i  link do ogłoszenia

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/modellmotor-mds-40/1666250440-249-3848

 

Modellmotor MDS 40 in Dresden

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
Opublikowano

MDs-y były robione w tak zwanych instytutach.Nawet te starsze.Ale to zapewne Jacku wiesz.Dlatego byly to bardzo udane jednostki.Np Raduga 10ccm i MDS 10 cm to takie same motorki ale jednak różne.Bo MdS-a robiono w instytucie.

Opublikowano

Katalog Robbe z 1995r.

 

IMG_20210213_204720.thumb.jpg.78c2ee380b25d7106c0eea906ed65d28.jpg

 

Takie MDS wtedy sprzedawali

 

IMG_20210213_203250.thumb.jpg.b9712e3c43b03f88d9b54ccbebc7d952.jpg

 

I reszta oferty z tamtych lat:

 

IMG_20210213_205206.thumb.jpg.9a19a4095e6833883be0bfad60724eb8.jpg

 

IMG_20210213_203508.thumb.jpg.7fbe0f1b715214035b9bd38d31a3a5c0.jpg

 

Tu coś dla Jarka996

 

IMG_20210213_205136.thumb.jpg.3462c6e065d29bc876f5cbe5cc08eed7.jpg

 

IMG_20210213_205040.thumb.jpg.8d02a259c3130eb3e85c641c7f4a0e3c.jpg

 

IMG_20210213_205018.thumb.jpg.2429a4a8bb4f37a2573e7705e8a2d90f.jpg

 

I Webra:

IMG_20210213_203553.thumb.jpg.02ffcf2d1d00cca2ec9362842f8991c7.jpg

 

Novarossi

 

IMG_20210213_204954.thumb.jpg.47570843e4eebff382e76751071cd1c0.jpg

 

Aż miło popatrzeć  :)

takie nóweczki... Ehhh... Przygarnoł bym wszystkie, jak leci...  :D

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Mam wrażenie, że Witek ocenił tego MVVSa w kontekście potrzeb autora wątku. I też uważam, że na początek dobrze jest kupić prosty i niezawodny silnik szkolny - z prostym gaźnikiem, na panewce i nowy :)
 

Opublikowano

Grzesiu ; jak tak lubisz MVVSy to jest jeden do uratowania ! ezal 20 lat , ale kreci. Bez gaznika .

Poloz jakas kwote ( ja zaloze za Ciebie w przypadku wygranej )  i jak wygrasz , to masz wysylke ( ode mnie ) do domu za darmo ?

Na razie 22  ZL ( 50 SEK ) .....

https://www.tradera.com/item/302065/448149818/mvvs-6-5

 

 

9 minut temu, MASK napisał:

Mam wrażenie, że Witek ocenił tego MVVSa w kontekście potrzeb autora wątku. I też uważam, że na początek dobrze jest kupić prosty i niezawodny silnik szkolny - z prostym gaźnikiem, na panewce i nowy :)
 

 

Marcin ; moze jakas fajna ENYE ( uzywke ) ? Nie siedze w ENYowskich dwusuwach ,ale Ty jestes ekspertem , wiec wiesz ktora sie nadaje .

 

Jesli kolega chce tanio to szedlbym np. w jakiegos Thunder Tigera . Bardzo dobre silniki ( smiem twierdzic , ze jakosci OS.Max )

Opublikowano
10 minut temu, jarek996 napisał:

(...)

Marcin ; moze jakas fajna ENYE ( uzywke ) ? Nie siedze w ENYowskich dwusuwach ,ale Ty jestes ekspertem , wiec wiesz ktora sie nadaje .

 

Jesli kolega chce tanio to szedlbym np. w jakiegos Thunder Tigera . Bardzo dobre silniki ( smiem twierdzic , ze jakosci OS.Max )


Właśnie nie. Enye się trudniej docierają i wymagają przy tym więcej uwagi niż OS'y, które chodzą od razu. Co prawda po prawidłowym dotarciu Enya pochodzi pewnie 2-3 razy dłużej niż OS.  TT, to, moim zdaniem, jakość nawet wyższa niż OS.

Opublikowano
14 minut temu, MASK napisał:

Właśnie nie. Enye się trudniej docierają i wymagają przy tym więcej uwagi niż OS'y, które chodzą od razu

 

Myslalem o UZYWCE z "Ibaja" ... Taka w dobrym stanie z kikoma godzinami na "grzbiecie" , to pochodzi jeszcze do 2079 roku , no i mozna liczyc na czesci zamienne od Pana Kena Enya ( na 100% do 2075 roku  ) . Pozniej ( podobno ) ma przejsc na emeryture  ?

 

14 minut temu, MASK napisał:

 TT, to, moim zdaniem, jakość nawet wyższa niż OS.

 

Az tak daleko nie chcialem pojsc , zeby nie byc "skopanym" przez OS-maniakow ?

Ja mam tylko BARDZO DOBRE wspomnienia z "TeTetkami"

 

53 minuty temu, merlin71 napisał:

Tu coś dla Jarka996

 

 

Moge Ci przyslac zdjecia takiej  kolekcji z 2021 roku ?

Marcin dopelni i bedzie caly katalog ENYA ?

Opublikowano
43 minuty temu, MASK napisał:

Mam wrażenie, że Witek ocenił tego MVVSa w kontekście potrzeb autora wątku. I też uważam, że na początek dobrze jest kupić prosty i niezawodny silnik szkolny - z prostym gaźnikiem, na panewce i nowy :)
 

Dokładnie, przynajmniej jest ktoś, kto czyta moje myśli jak trzeba.

Za chwilę dowiem się że Meteor jest świetnym silnikiem tylko ja jestem do dupy.

Ile mdsów i mvvsów było w pierwszej trójce mistrzostw świata F3A?

Dlaczego mvvs co najmniej 4 razy zmieniał gaźniki, a w mdsach nawet C2 były do dupy?

TT ki są piękne organoleptycznie, choć żadnej nie uruchomiłem więc się nie wypowiadam, a poluję na GP-07 ?

Początkującego modelarza nie interesuje kombat czy fsr (gdzie o ile się orientuję montujecie dodatkowe serwo do regulacji mieszanki wolnych obrotów), większość silników jak się uruchomi to da się wyregulować na max obroty, ale w trenerku nie o to chodzi!

1. Niezawodny (czyli nie gaśnie w locie z byle powiodu)

2. Łatwo się uruchamia

3. Dobrze pracuje w całym zakresie obrotów

4. Łatwo się rozkręca na czynniki pierwsze i ma dostęp do tanich części

5. Zaletą byłaby praca na tanim paliwie i tanich świecach (teraz świeca do mvvsa kosztuje na okrągło 40pln!)

PS> Mam ze 10 mvvsów ale ich nie używam!

Opublikowano

A ja nadal twierdze Witek ze pierd... głupoty.Mvvs jest bardzo dobrym nie zawodnym silnikiem ale niestety trzeba do niego z sercem podejsć.Swieca do niego to nie musi byc w cale MVVS.Wystarczy dobra świeca średnia pod ciepła i motorek chodzi jak złoto.Np os-a 6 nawet 5.Co do palenia to przy prawidłowym dotarciu pali z palca.Edytuje bo tak pomyslałem ze najlepiej dzisiaj wstawić baterie i fffrrrrr polecial.Zero problemu i nie trzeba wiele myśleć i kombinować.Ot leniwe społeczeństwo.

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 minuty temu, witold_pi napisał:

Mam ze 10 mvvsów ale ich nie używam!

jak ich nie lubisz to chętnie  adoptuję , po co masz się z nimi tak męczyć,  nie szkoda Ci nerwów i zdrowia ??

ps.

dyskusja o  MVVS-ach zaczęła się od tej głupoty którą napisałes  , że jest to silnik  z lat 60-tych i że są to badziewne  silniki..

a  gdzie zwyciężały ???

no właśnie w Pylon Race:)

12 minut temu, witold_pi napisał:

świeca do mvvsa kosztuje na okrągło 40pln!

kto Ci nakazuje używać świecy MVVs-a ???

14 minut temu, witold_pi napisał:

Za chwilę dowiem się że Meteor jest świetnym silnikiem tylko ja jestem do dupy.

nie chciałem  tego pisać wprost??....przez grzecznośc  nie zaprzeczę

co do Meteora...mam  przywiezione w latach 70-tych z uwczesnego Leningradu pary do Meteora  które dostałem od Mistrza Świata Kuzniecowa, pary te znacznie róznią się od tych które siedzą w Meteorze.  Rosjanie z tym silnikiem potrafili cuda  zrobić. A były Meteory i Meteory, rózna produkcja , rózna jakość ...podobnie  jak i  KOMODY czyli KMD

Meteor  jest kopią ST G20 , silnika  z lat 60 tych ,więc teraz to już taki trochę zabytek

Opublikowano

Głupoty to Ty piszesz skoro wiesz kiedy rozpoczęli produkcję to podaj jej datę! W książce Kaliny autor nawet nie wspomina słowem o tym wynalazku.  Nie widziałem świecy produkowanej przez MVVSa ale cóż niektórzy widzą coś czego nie ma.

Opublikowano
Teraz, witold_pi napisał:

Nie widziałem świecy produkowanej przez MVVSa ale cóż niektórzy widzą coś czego nie ma.

tzn niewiele widziałes ,

poszukam jej w oryginalnym blistrze i wstawię zdjęcie

2 minuty temu, witold_pi napisał:

W książce Kaliny autor

w ksiązce Kaliny roi się od błedów

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.