Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm... z tym alarmem to juz sam nie wiem. Byl ustawiony tylko w OSD, bardziej jako informacja dla mnie. Mam tak w innych modelach i nic sie zlego nie dzieje. Nie uzywam skryptu, wiec radio nic nie sygnalizowalo. 

 

Moze czegos nie wiem, ale wydawalo mi sie, ze sam alarm nie ma wplywu na zachowanie, prace  i reakcje kontrolera..?

Opublikowano

Sam alarm nie ma wpływu na pracę kontrolera, ale reakcja na alarm pewnie uratowałaby sytuację.

Ja raz, dzięki alarmowi wysokości, miałem szanse ureatowac model, który wpadł w noszenie ok 40m/s.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dawno mnie nie bylo, bo robota mi ostatnio nie idzie i nie mialem co pokazac ?...

 

Udalo mi sie jednak wymeczyc i nieszczesliwie oblatac Feniksa (nastepce Predatora). Nie chce mi sie rozpisywac... Mialem jakies dziwne problemy z FC. Flashowalem kilka razy rozne wersje firmware i cos zawsze bylo nie tak. W koncu jednak zadzialalo i zdecydowalem sie oblatac, czujac ze beda problemy...

 

feniks.thumb.jpg.cfebe61b1d461025694853d5f15a25b0.jpg

 

Ostatnie sekundy oblotu zobaczycie na filmiku. Wyglada jakby sie zwalil... Odzyskalem na chwile kontrole ale pozniej znowu jakby nie reagowal na polecenia i w koncu puscilem go prosto w pole. Wideo sie urwalo bo latalem bez gogli, ktore lezaly na ziemi. Jakims dziwnym przypadkiem kompletnie nic sie samolotu nie stalo??.

 

 Ekspertyza po katastrofie wykazala, ze serwa nie reaguja. W komputerze wszystko bylo ok, ale serwa tylko mruczaly zblokowane.

Wyczyscilem znowu kontroler i wgralem starsze oprogramowanie. W komputerze jak zwykle bylo dobrze ale serwa dalej nie dzialaly. Pozniej robilem jeszcze cuda, o ktorych nie chce mi sie pisac, az w koncu znowu wszystko wydaje sie w porzadku.

 

Jutro, jak uda mi sie wrocic o przyzwoitej porze z roboty, jade na lotnisko "puscic poje...ny samolocik", jak mawia moja Stara...

 

Nie mam zaufania do obecnej instalacji... ale co bedzie..?

 

Opowiem oczywiscie jak poszlo?...

 

 

 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hmmm... Feniksa juz z nami nie ma...

 

Scenariusz ten sam jak zawsze...Od poczatku nie szlo. Najpierw rozbroilem niechcacy, ale ze model niezle szybowal, nie bylo problemu z ladowaniem. Wystartowalem ponownie. Pokrecilem sie troche nad lotniskiem, az tu niespodzianka w postaci juz tradycyjnego korka..? Tym razem szczescia zabraklo.

Nowy kontroler i stara ale jara kamera do kosza. Sam samolot jak na obrazku.

 

Postanowilem zrobic sobie dluzszy odpoczynek od projektu...

 

 

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Niewiele sie dzieje w dziale, wiec dla rozruszania forum cos wrzuce...

 

Odkupilem sobie w promo, skasowana w ostatnim locie kamere Run Cam Split Hybrid 2. Zabralem na wycieczke najstarsze skrzydlo. Przyprawilem mu kamere i nagralem na probe wakacyjny filmik.

 

 

 

  • Lubię to 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hey Wszystkim,

 

O kurcze! Spojrzalem na date ostatniego postu. Troche czasu minelo. Nie, zeby nic sie nie dzialo, ale bylem modelarsko mniej aktywny. Takie tam niedzielne latanie dronami przy nodze.

 

Niestety znowu sie narobilo, wiec jest okazja do napisania w celu rozruszania forum...

 

 

Gimzi Ultimate czekal na oblot od wrzesnia czy pazdziernika. Jakos nie moglem sie zebrac i do tego trauma po ostatnich niepowodzeniach. Dzisiaj postanowilem oblatac, ale niestety klatwa z projektu jeszcze nie zdjeta...

 

Chcialem wystartowac, jak zawsze z auto launch, ale przypadkiem wlaczylem nie ten pstryczek co trza. Postanowile rozbroic i zrobic wszystko od nowa, ale w pewnym momencie, mimo rozbrojenia silnik zaczal dziwnie piszczec, szarpac i zobaczylem dym uchdzacy z kadluba. Okazalo sie, ze regiel sie kompletnie stopil, wszystkie kable od silnika sie odlutowaly???. W kadlubie wytopila sie niezla dziura. Na szczescie, dziwnym trafem model nie splonal.

 

Jutro zbierze sie specjalna komisja w celu ustalenia ewentualnych przyczyn i sprawdzenia reszty wyposazenia.

 

1443454252_gimziultimate.thumb.jpg.af6fef240534d4dc7f4b77c81fc1468c.jpg2142700736_gimziultimateburn.thumb.jpg.42c9219fec1665e196f39521cde69b73.jpg

Opublikowano

Witajcie ponownie!

 

Nadzwyczajna Komisja przy Wojtek-Modellbau, nieznaczna wiekszoscia glosow, dopuscila do kolejnego majdenu?. Decyzja okazala sie sluszna. Lot odbyl sie bez dramatycznych czy tragicznych wydarzen, choc kilka kwiatkow wyszlo na jaw.

 

1. Zmienilem spalony regiel z Hobby Kinga na Skystars Talon 32 40A. Smiga, ale czasami, przede wszystkim przy gazie powyzej okolo 80%, silnik wydaje jakies przerazliwe dzwieki, jakby cos tarlo czy co? Ciezko to opisac slowami. Niestety wylaczylem mikrofon w kamerze i nie nagralo sie. Pokombinuje cos z ustawieniami w BL Heli32, moze pomoze? Pozmienialem kilka rzeczy ze stockowych ustawien, jak timing na auto i cos tam jeszcze co wydawalo mi sie bardziej logiczne w tym przypadku, ale jak widac cos nie zadzialalo jak trzeba.

 

2. RTH i latanie po okregu jakos mi nie pasuje..? Latalem bez gogli, tradycyjnie nad lotniskiem. Balem sie ryzykowac, zeby nie stracic modelu z oczu. Musze popatrzec jeszcze raz w parametry i latajac FPV jeszcze raz wszystko zweryfikowac.

 

3. Na raporcie z lotu (mialem odbiornik video i ekran w samochodzie na parkingu, zeby miec jakies wyniki z lotu, bo nie mialem DVR z kamery pilota i nie rejestrowalem danych na FC) nie ma maksymalnej wysokosci i predkosci. Maksymalny prad jakis dziwny albo przecinek sie przestawil? Nastepna rzecz do weryfikacji. Moze czegos nie pozaznaczalem, albo FC Speedybee nie zakleszcza dobrze z INAV-em?

 

4. Jeszcze jedna rzecz ale raczej pozytywna to zafauszowane na niekorzysc (albo korzysc) zuzycie energii na km. Zdecydowalem sie na ladowanie majac jeszcze napiecie ok. 3.4 V na cele (LiOn). Radio pokazywalo jeszcze 20% baterii, wiec nie chcialem wywolywac wilka... . Raport pokazywal zuzycie 99 mAh/km, co mnie zasmucilo. Po naladowaniu akumulatorow okazalo sie, ze zuzylem 1628 mAh mniej, czyli mniej wiecej 67 mAh/km. To mnie nastraja pozytywnie, bo krazenie ponad godzine nad lotniskiem a lot caly czas prosto troche zmienia (zmniejsza) zuzycie pradu.

Trzeba bedzie skalibrowac sensor pradu w INAVie i sprawdzic jeszcze raz.

 

5. Aha , edit, zlamalem smigielko przy ladowaniu, chyba za duze?.

 

Nagralem caly lot w mode full HD na karte SD 32 GB. Jedna godzina i 10 min filmu zajela 20GB, zostalo jeszcze 9.7 GB miejsca. Taka informacja dla mnie, zeby miec pewnosc, ze bede mogl teoretycznie zarejestrowac caly planowany dla tego modelu lot.

 

Zeby nie bylo, ze zmyslam, wrzucam fragmencik z lotu:

 

Opublikowano

Dzisiaj tylko zimno i pada i zimno i pada (jak spiewa poeta). Wykorzystalem wiec czas przed poludniem i podpialem samolot do komputera.

 

Pozmienialem kilka parametrow w kontrolerze ale przede wszystkim walczylem z napedem.

Nasunela mi sie taka refleksja, ze w calej swojej modelarskiej karierze przerobilem niezliczona ilosc elektrycznych napedow od ekstremalnie tanich do bardzo drogich. Moze mialem szczescie ale jest to dopiero drugi przypadek, kedy cos nie dziala tak jak trzeba. Pierwszy byl, pamietam z tanimi reglami no name w zoltych termokurczkach, ktore nie chcialy za bardzo startowac, ale jak juz zaskoczyly to krecily do konca. Ten jest drugi.

 

Nie moge powiedziec, ze przetestowalem wszystkie mozliwe przypadki konfiguracji, ale troche mi zeszlo. Jesli chodzi o BLHeli, wyszlo na to, ze silnik najlepiej kreci z timingem 16°. przestawilem jeszcze taki parametr jak Demag Compensation na wysoki. Kalibrowalem ESC chyba kilka razy, az wreszcie zaskoczylo.

W INAVie zmienilem protokol na Multishot. W trybach automatycznych w konfiguratorze ustawilem maksymalny gaz na 1700, zeby wykluczyc ewentualne problemy. Normalnie wiecej mi nie potrzeba.

Na filmiku ponizej slychac co sie dzialo jak gaz dochodzil do mniej wiecej 80%. Po zmianach niby wszustko dziala. Zobaczymy w praniu jak pogoda pozwoli na testy.

Zalozylem mniejsze, bardziej "kwadratowe" smiglo.

 

Aha, trefny naped to jak wczesniej pisalem ESC SkyStars Talon 32 slim 40 A i silnik T motor Velox 2808 1500kv.

 

Uwaga: zapomnialem wyciszyc audio. Na wszelki wypadek zredukujcie volume przed odpaleniem filmu (jezeli ktos w ogole obejrzy).  

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Niestety, naped mimo zmiany parametrow, sprawil znowu psikusa i wyladowal na dnie szuflady. Pewnego pieknego dnia, jak nie bede mial nic do roboty to sie pobawie zeby sie dowiedziec czy to regiel czy silnik?

Dzisiaj zrobilem test z nowym ( regiel Hobby King 20 A i silnik Kavan C2830 1300 kV ze smiglem APC 7x4.

 

Jest obiecujaco. Silnik pobiera ok. 4.5A, latajac po okregu na stalej wysokosci, przy dosc nieprzyjemnej pogodzie. Niestety nie udalo sie wylatac baterii do konca, bo po kilkunastu minutach lotu model zaczal wydawac dziwny odglos, jakby furkot. Wyladowlem i okazalo sie, ze puscila tasma trzymajaca klapke od strony baterii.

 

Nastepnym razem pojdzie lepiej...

 

 

 

ultimate reflight.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Oj zaczelo sie dziac w dziale?... U mnie moze mniej dramatycznie ale tez ciekawie?.

 

Wczoraj wieczorem wykonalismy tak naprawde pierwszy, kompletny lot testowy sprawdzajacy autonomie.

Pojechalem na swoje ulubione miejsce w Holandii idealne do takich testow. Hektary plaskich jak stol pol uprawnych albo woda. Nie trzeba caly czas krecic nad glowa.

 

Nie udalo sie niestety wylatac 80 km, ale zalozenia sie sprawdzily i bylo naprawde blisko. Bylo juz pozno i zachodzilo slonce. Nie chcialem ryzykowac szkania modelu po polach. Nie lubie wchodzic bez pytania na prywatny teren i niszczyc upraw (chyba, ze naprawde nie ma wyjscia...).

 

Przelecielismy 72,2 km konsumujac 5059 mAh co daje okolo 70 mAh/km (musialem przekalibrowac jeszcze raz sensor pradu). Ladowalem jak napiecie spadalo do 3.1 V na cele (Li-ion). Nominala pojemnosc akumulatora to 6800 mAh. 

 Normalnie powinno sie udac. Warunki byly dobre. Wiatr ok. 14 km/h w/g pogody, chociaz troche czasami szarpalo w gorze (latam do 120m). Spodziewalem sie troche mniejszego zuzycia energii. Gdyby pojemnosc akumulatorow podawana przez producenta byla rzeczywista, nie byloby problemu. Moze znajde gdzies datasheet tych accu, popatrze na wykresy jesli sa prawdziwe?

 

 

IMG_20240505_195503.thumb.jpg.9683b4ade1fd46c0436cf5c662425351.jpg

 

 

Jeszcze taki smaczek na sam koniec. Nie popisalismy sie z ladowaniam?. W czasie lotu siedzialem w samochodzie przed ekranem albo patrzylem przez szybe. Nie umiem latac z ekranem jak turysci dronami DJI. Immercia jest dla mnie niewystarczajaca i dlatego do ladowania wysiadlem, wzialem antene w lape. Nie mialem wyjscia, ladowalem z wiatrem lekko w plecy, do tego jeszcze moze efekt zbocza... . Model nie chcial zwalniac. Kabel od anteny mi sie zaplatal miedzy palcem a stickiem i malo brakowalo... . 

Dziwnym trafem nawet jednej ryski na modelu! 

 

Mialem wlaczone nagrywanie to i filmik jest:

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Nic ciekawego, ale tak zeby rozruszac forum😉.

 

Polecielismy jeszcze raz. Poprawilismy wynik ale zabraklo 2.5 km do szczescia. Zuzylismy 5.3 Ah z nominalnej pojemnosci 6.8 Ah. Napiecie spadlo do 3.0 V na cele. Model zaczal sie dziwnie zachowywac. Jak pijany i ladowalem na oparach.

Pozmniejszalem krytyczne progi napiecia w kontrolerze. Musze jeszcze raz wymienic regulator, bo w obecnym nie da sie calkowicie wylaczyc ochrony baterii ani ustawic napiecia krytycznego jakie sie chce. Jest tylko calkowite odciecie przy spadku do (jakiego?) poziomu lub opcja (jaka ustawilem) stopniowego zmniejszania mocy.

 

 

lot77_5km.thumb.jpg.b79c6d834ad078c2a7cb713a65141da4.jpg

 

Opublikowano
23 godziny temu, wojtek-a napisał:

Nic ciekawego, ale tak zeby rozruszac forum😉.

 

Polecielismy jeszcze raz. Poprawilismy wynik ale zabraklo 2.5 km do szczescia. Zuzylismy 5.3 Ah z nominalnej pojemnosci 6.8 Ah. Napiecie spadlo do 3.0 V na cele. Model zaczal sie dziwnie zachowywac. Jak pijany i ladowalem na oparach.

Pozmniejszalem krytyczne progi napiecia w kontrolerze. Musze jeszcze raz wymienic regulator, bo w obecnym nie da sie calkowicie wylaczyc ochrony baterii ani ustawic napiecia krytycznego jakie sie chce. Jest tylko calkowite odciecie przy spadku do (jakiego?) poziomu lub opcja (jaka ustawilem) stopniowego zmniejszania mocy.

 

 

 

 

Nie możesz regla na NiMh przestawić? Wtedy odcięcie powinno przestać robić problemy.
Ewentualnie wsadź tam jakiś regulator pod BLHeli - z INAV fajnie działają.

Opublikowano
W dniu 7.08.2024 o 22:22, Marcin napisał:

Nie możesz regla na NiMh przestawić? Wtedy odcięcie powinno przestać robić problemy.
Ewentualnie wsadź tam jakiś regulator pod BLHeli - z INAV fajnie działają.

 

Moze sprobuje na NiMh, tak z ciekawosci.

Wlasnie z regulatorem na BLHeli mi rwalo synchronisacje. Probowalem wszystkiego. Moze regiel byl skopany? Zaponialem o nim i nie testowalem z innymi silnikami. 

Opublikowano

Mam do przekazania, zupelnie nieoczekiwanie, pozytywna wiadomosc. Przy okazji zrobie dobry uczynek i rozruszam forum😉.

 

Odnalazlem ten regiel na BLHeli 32. Dolutowalem kable i podlaczylem do obecnie zainstalowanego w modelu silnika. Kreci na stole bez zadnych problemow (ustawienia w programie takie same). Przesuwalem suwakim wolno i gwaltownie. Zadnego zrywania czy czegos podobnego. Moze uda mi sie pojechac jutro na lotnisko, zeby potwierdzic w locie.

 

Hmmm... Wyglada na to, ze to nie regulator ani s.p. BLHeli tylko ten poprzedni "wymagajacy" silniczek? Okaze sie w powietrzu...

 

Edit:

Dziala! Przy wyrzucie na autolaunchu cos jednak przez ulamek sekuny zlowrogo zaskrzypialo ale pozniej przez godzine latania nad lotniskiem, nic wiecej dziwnego sie nie stalo. Dla swietego spokoju zmniejszylem gaz do 1700 przy autostarcie.

Byl dosyc silny wiatr. Latalem prawie caly czas z wlaczonym althold. Samolot zuzyl o wiele mniej energii niz we wczesniejszych lotach z poprzednim regulatorem. Ladowanie po locie potwierdzilo, ze sensor pradu jest prawidlowo skalibrowany. Ciekawe?

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.