Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie silnika dle-55-jaką mieszankę stosujecie do tego silnika 1/30 czy 1/40 lub 1/50 która z nich jest idealna do niego 

Opublikowano

W ob. tygodniu docierałem DLE 20 RA. Przygotowałem mieszankę tradycyjnie z olejem Sthil Ultra 1:30 w ilości 3l. Muszę powiedzieć że pluje olejem bardzo mocno. Nawet w tłumiku widać olej. Po 1h na "hamowni" przekładałem silnik do modelu i po odkręceniu tłumika widać było przez okno wylotowe że części były bardzo dobrze smarowane bo jeszcze olej wyciekał.

 Po przepaleniu tych trzech litrów przygotuję mieszankę 1:35 a potem zobaczę czy można robić mieszankę 1:40.

Opublikowano

Kurcze ja te używam 1/30 ale zastanawiam sie na 1/40 wiem ze 1/30 zalecane jest w instrukcji ale pytam sie was jakie wy stosujecie mieszanki bo 1/30 wydaje sie duzo 

Opublikowano

Ale z mojego DLE 20 RA podczas pracy na mieszance 1:30 olej się leje z tłumika. Na dotarciu to rozumiem ale później w modelu będzie to kłopotliwe. Może to zależy od marki oleju ?

Mój RCGF 10 chodzi na mieszance 1:40 i jest OK.

OS GGT 10 chodzi na mieszance 1:50 i też jest OK.

Opublikowano

Kwestia dobrze przemyślanego przedłużenia wylotu z tłumika. Moje Saito 3 cylindry ma mieszankę 1:16,6 (producent zaleca 1:15-1:20) a model ma po całym dniu lotów ledwie kilkanaście czarnych kropeczek.

Opublikowano

3 lata bezproblemowego użytkowania DLE 55  -   "setka" oleju Castrola 2T na 5 litrów benzyny 95 .

Niewiele śladów oleju, zero regulacji gaźnika przez ten okres ! 

Tylko po dotarciu pierwsze/ostateczne ustawienie na jakimś przenośnym analizatorze spalin przyniesionym przez kolegę z pracy  :) .

 

p.s Tomek co to masz za Yaczka ?? ;)

Opublikowano

Ja leje setkę oleju zielonego Stihl na 4 litry benzyny , silnik do dzis wypalił jakieś 20L benzyny i ma się bardzo dobrze, niestety po 2-3 wypalonych zbiornikach paliwa model jest trochę brudny i trzeba model trochę przetrzeć , tyle że mam silnik chiński RCGF 55.

Natomiast do pierwszego uruchomienia silnika rcgf 55 użyłem mieszanki setka oleju na 3,5L benzyny , paliwa rozrobiłem za dużo więc uzywałem tego paliwa w modelu z silnikiem prawdziwym Rcgf 32ccm i ten silnik nie pluł olejem , w ogóle ten silnik był czyściutki , w sezonie wypalam około 15L benzyny i przez cały sezon nigdy nie umyłem modelu nawet jeden raz , nie było takiej potrzeby , w tłumiku nie było grama oleju była tylko sucha sadza, no a w silniku rcgf 55 w tłumiku nie ma sadzy tylko jest oliwa

Opublikowano

Yak 54 Pilot 2,2 roz  latam spokojnie bez żadnych zawisów 


Chyba zostane przy tym 1/30 tak jak w instrukcji. Dziekuję  wszystkim za opinie 

Opublikowano

A że Yaczek z Pilota to wiem.

Bardziej chodziło mi o fakt czy czasem nie nabyty ostatnio z allegro z silnikiem DLE 55 .... ?

Bo jak tak, to były mój ;) .

Opublikowano

A ze odpowiednia ilosc oleju konieczna jest nie tylko do smarowania, lecz takze do chlodzenia silnika,  Wydaje mi się że to bardziej benzyna studzi silnik.  

Opublikowano

Moje odczucia sa takie że dwa silniki o których pisałem wyżej mimo tego samego paliwa i takiej samej ilości oleju w paliwie pracowały inaczej.

To znaczy pracowały tak samo ale jeden brudził model a drugi był czysty.

Ten co był czysty miał bardzo ciężko niezbyt sobie radził z modelem i przeważnie pracował pełnym ogniem a i tak był niedostatek mocy.

Ten który mi zawsze wysmarował model oliwą miał lekko , ma potężny zapas mocy przez co napędzanie modelu nie nazwał bym pracą tylko pyrkaniem.

W sumie moje prywatne zdanie jest takie że na trwałość silnika nie wpłynie stosunek oleju w paliwe tylko wyważenie i równowaga.

Nawet najlepszy olej w najlepszych proporcjach nie uratuje silnika z niewyważonym śmigłem , bicie śmigła szybko zniszczy każdy silnik i żadna oliwa mu nie pomoże.

Opublikowano

Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej?

Opublikowano

Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej?

 

Ja mieszam benzynę z olejem bezpośrednio przed wyjazdem na lotnisko i tylko w takiej ilości jakie jest dzienne zapotrzebowanie bowiem:

- benzyna ze stacji zawiera  etanol (max 5% wg PN), który powoduje rozkład smarujących składników oleju 

- etanol jest higroskopijny czyli wchłania wodę co zdecydowanie wpływa na korozję części silnika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.