Miałczek Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Witam mam pytanie odnośnie silnika dle-55-jaką mieszankę stosujecie do tego silnika 1/30 czy 1/40 lub 1/50 która z nich jest idealna do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Ja używam 1:40 i ma się dobrze???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 W ob. tygodniu docierałem DLE 20 RA. Przygotowałem mieszankę tradycyjnie z olejem Sthil Ultra 1:30 w ilości 3l. Muszę powiedzieć że pluje olejem bardzo mocno. Nawet w tłumiku widać olej. Po 1h na "hamowni" przekładałem silnik do modelu i po odkręceniu tłumika widać było przez okno wylotowe że części były bardzo dobrze smarowane bo jeszcze olej wyciekał. Po przepaleniu tych trzech litrów przygotuję mieszankę 1:35 a potem zobaczę czy można robić mieszankę 1:40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Kurcze ja te używam 1/30 ale zastanawiam sie na 1/40 wiem ze 1/30 zalecane jest w instrukcji ale pytam sie was jakie wy stosujecie mieszanki bo 1/30 wydaje sie duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Po co poprawiać fabrykę? Czy motor ma służyć do wyczynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ale z mojego DLE 20 RA podczas pracy na mieszance 1:30 olej się leje z tłumika. Na dotarciu to rozumiem ale później w modelu będzie to kłopotliwe. Może to zależy od marki oleju ? Mój RCGF 10 chodzi na mieszance 1:40 i jest OK. OS GGT 10 chodzi na mieszance 1:50 i też jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Kwestia dobrze przemyślanego przedłużenia wylotu z tłumika. Moje Saito 3 cylindry ma mieszankę 1:16,6 (producent zaleca 1:15-1:20) a model ma po całym dniu lotów ledwie kilkanaście czarnych kropeczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 3 lata bezproblemowego użytkowania DLE 55 - "setka" oleju Castrola 2T na 5 litrów benzyny 95 . Niewiele śladów oleju, zero regulacji gaźnika przez ten okres ! Tylko po dotarciu pierwsze/ostateczne ustawienie na jakimś przenośnym analizatorze spalin przyniesionym przez kolegę z pracy . p.s Tomek co to masz za Yaczka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ja mam DLE 20 stosuję 1:35 i jest ok , troszkę pluje z wydechu ale jest do przyjęcia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ja leje setkę oleju zielonego Stihl na 4 litry benzyny , silnik do dzis wypalił jakieś 20L benzyny i ma się bardzo dobrze, niestety po 2-3 wypalonych zbiornikach paliwa model jest trochę brudny i trzeba model trochę przetrzeć , tyle że mam silnik chiński RCGF 55. Natomiast do pierwszego uruchomienia silnika rcgf 55 użyłem mieszanki setka oleju na 3,5L benzyny , paliwa rozrobiłem za dużo więc uzywałem tego paliwa w modelu z silnikiem prawdziwym Rcgf 32ccm i ten silnik nie pluł olejem , w ogóle ten silnik był czyściutki , w sezonie wypalam około 15L benzyny i przez cały sezon nigdy nie umyłem modelu nawet jeden raz , nie było takiej potrzeby , w tłumiku nie było grama oleju była tylko sucha sadza, no a w silniku rcgf 55 w tłumiku nie ma sadzy tylko jest oliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Yak 54 Pilot 2,2 roz latam spokojnie bez żadnych zawisów Chyba zostane przy tym 1/30 tak jak w instrukcji. Dziekuję wszystkim za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A że Yaczek z Pilota to wiem. Bardziej chodziło mi o fakt czy czasem nie nabyty ostatnio z allegro z silnikiem DLE 55 .... ? Bo jak tak, to były mój . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motfil Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A ze odpowiednia ilosc oleju konieczna jest nie tylko do smarowania, lecz takze do chlodzenia silnika, Wydaje mi się że to bardziej benzyna studzi silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Moje odczucia sa takie że dwa silniki o których pisałem wyżej mimo tego samego paliwa i takiej samej ilości oleju w paliwie pracowały inaczej. To znaczy pracowały tak samo ale jeden brudził model a drugi był czysty. Ten co był czysty miał bardzo ciężko niezbyt sobie radził z modelem i przeważnie pracował pełnym ogniem a i tak był niedostatek mocy. Ten który mi zawsze wysmarował model oliwą miał lekko , ma potężny zapas mocy przez co napędzanie modelu nie nazwał bym pracą tylko pyrkaniem. W sumie moje prywatne zdanie jest takie że na trwałość silnika nie wpłynie stosunek oleju w paliwe tylko wyważenie i równowaga. Nawet najlepszy olej w najlepszych proporcjach nie uratuje silnika z niewyważonym śmigłem , bicie śmigła szybko zniszczy każdy silnik i żadna oliwa mu nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej? Ja mieszam benzynę z olejem bezpośrednio przed wyjazdem na lotnisko i tylko w takiej ilości jakie jest dzienne zapotrzebowanie bowiem: - benzyna ze stacji zawiera etanol (max 5% wg PN), który powoduje rozkład smarujących składników oleju - etanol jest higroskopijny czyli wchłania wodę co zdecydowanie wpływa na korozję części silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Równie dobrze silnik pracuje na paliwie z zeszłego sezonu .... Czasem się po prostu tak zdarzy że zostanie coś w karnisterku i raczej nie idzie to w kanał tylko najlepiej to wylatać . Nie zauważyłem nic niepokojącego w użyciu i pracy silnika na paliwie które było trzymane w chłodnym, zaciemnionym miejscu (piwnica) i przeleżało okres zimowy. Z reguły dolewam do pełna świeżej benzyny i spokojnie otwieram sezon . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Ja mieszam benzynę z olejem bezpośrednio przed wyjazdem na lotnisko i tylko w takiej ilości jakie jest dzienne zapotrzebowanie bowiem: - benzyna ze stacji zawiera etanol (max 5% wg PN), który powoduje rozkład smarujących składników oleju - etanol jest higroskopijny czyli wchłania wodę co zdecydowanie wpływa na korozję części silnika Tiaa. Doprawdy fascynująca teoria. A czy zadałeś sobie kiedykolwiek pytanie co jest jednym z dwu głównych produktów reakcji spalania mieszanki paliwowej w silniczku i czy nie jest to przypadkiem właśnie woda? No i jeszcze jedno czy przed zmieszaniem z olejem tez zły etanol zmieszany z benzyną wody nie wchłania? Chyba że po zmieszaniu paliwa zostawiasz otwartą butelkę bo śmierdzi i żeby się przewietrzyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Tiaa. Doprawdy fascynująca teoria. 1)A czy zadałeś sobie kiedykolwiek pytanie co jest jednym z dwu głównych produktów reakcji spalania mieszanki paliwowej w silniczku i czy nie jest to przypadkiem właśnie woda? 2)No i jeszcze jedno czy przed zmieszaniem z olejem tez zły etanol zmieszany z benzyną wody nie wchłania? No chyba że po zmieszaniu paliwa zostawiasz otwartą butelkę bo śmierdzi i żeby się przewietrzyło... Do.p.1. Jeżeli produktem spalania mieszanki paliwowej jest woda to jest ona usuwana bezpośrednio z komory spalania spalania silnika 2T na zewnątrz i nie psuje łożysk, panewek, membran i skrzyni korbowej. Zaś woda w paliwie rozpylonym działa na prawie wszystkie części silnika. Do.p.2. Oczywiście, że etanol przed zmieszaniem z olejem wchłania wodę ale o wiele większą szkodę czyni, gdy długotrwale jest rozpuszczony w oleju (rozpuszcza substancje smarne co prowadzi do utraty własciwosci oleju) Benzyny mają określony tzw. okres indukcyjny, który mówi o dopuszczalnym okresie przechowywania samej benzyny (nie mieszanki) tak więc i z tej strony też jest ograniczenie ale na szczęście dla modelarzy - pomijalne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Do.p.1. Jeżeli produktem spalania mieszanki paliwowej jest woda to jest ona usuwana bezpośrednio z komory spalania spalania silnika 2T na zewnątrz i nie psuje łożysk, panewek, membran i skrzyni korbowej. Zaś woda w paliwie rozpylonym działa na prawie wszystkie części silnika. Do.p.2. Oczywiście, że etanol przed zmieszaniem z olejem wchłania wodę ale o wiele większą szkodę czyni, gdy długotrwale jest rozpuszczony w oleju (rozpuszcza substancje smarne co prowadzi do utraty własciwosci oleju) Benzyny mają określony tzw. okres indukcyjny, który mówi o dopuszczalnym okresie przechowywania samej benzyny (nie mieszanki) tak więc i z tej strony też jest ograniczenie ale na szczęście dla modelarzy - pomijalne! Jeśli wierzyć w to co piszesz to wielkim nieporozumieniem jest stosowanie wydechu rezonansowego, gdyż spaliny są zawracane do wnętrza silnika... Podawanie ciśnienia z tłumika wprost do zbiornika paliwa też pewnie szkodzi silnikowi bo jeśli w spalinach lwią część stanowi para wodna z którą tak chętnie łączą się alkohole wchodzące w skład paliwa to po prostu każdy silnik po krótkim czasie by się skończył, a jednak tak się nie dzieje...dlaczego? Pierwsze słyszę, żeby panewki, membrany czy skrzynie korbowe (wykonane zazwyczaj z matali kolorowych) były wrażliwe na wilgoć, łożyska być może - ale z pewnością nie wszystkie...i nie zawsze. Parę razy zdarzyło mi się nawet latać w deszczu i bez jakichś szczególnych zabiegów stwierdziłem, że silnikowi to wcale nie zaszkodziło...a nawet miał odczuwalnie lepszą charakterystykę pracy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi