Skocz do zawartości

dle-55-jaką mieszankę


Miałczek

Rekomendowane odpowiedzi

W ob. tygodniu docierałem DLE 20 RA. Przygotowałem mieszankę tradycyjnie z olejem Sthil Ultra 1:30 w ilości 3l. Muszę powiedzieć że pluje olejem bardzo mocno. Nawet w tłumiku widać olej. Po 1h na "hamowni" przekładałem silnik do modelu i po odkręceniu tłumika widać było przez okno wylotowe że części były bardzo dobrze smarowane bo jeszcze olej wyciekał.

 Po przepaleniu tych trzech litrów przygotuję mieszankę 1:35 a potem zobaczę czy można robić mieszankę 1:40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z mojego DLE 20 RA podczas pracy na mieszance 1:30 olej się leje z tłumika. Na dotarciu to rozumiem ale później w modelu będzie to kłopotliwe. Może to zależy od marki oleju ?

Mój RCGF 10 chodzi na mieszance 1:40 i jest OK.

OS GGT 10 chodzi na mieszance 1:50 i też jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata bezproblemowego użytkowania DLE 55  -   "setka" oleju Castrola 2T na 5 litrów benzyny 95 .

Niewiele śladów oleju, zero regulacji gaźnika przez ten okres ! 

Tylko po dotarciu pierwsze/ostateczne ustawienie na jakimś przenośnym analizatorze spalin przyniesionym przez kolegę z pracy  :) .

 

p.s Tomek co to masz za Yaczka ?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje setkę oleju zielonego Stihl na 4 litry benzyny , silnik do dzis wypalił jakieś 20L benzyny i ma się bardzo dobrze, niestety po 2-3 wypalonych zbiornikach paliwa model jest trochę brudny i trzeba model trochę przetrzeć , tyle że mam silnik chiński RCGF 55.

Natomiast do pierwszego uruchomienia silnika rcgf 55 użyłem mieszanki setka oleju na 3,5L benzyny , paliwa rozrobiłem za dużo więc uzywałem tego paliwa w modelu z silnikiem prawdziwym Rcgf 32ccm i ten silnik nie pluł olejem , w ogóle ten silnik był czyściutki , w sezonie wypalam około 15L benzyny i przez cały sezon nigdy nie umyłem modelu nawet jeden raz , nie było takiej potrzeby , w tłumiku nie było grama oleju była tylko sucha sadza, no a w silniku rcgf 55 w tłumiku nie ma sadzy tylko jest oliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia sa takie że dwa silniki o których pisałem wyżej mimo tego samego paliwa i takiej samej ilości oleju w paliwie pracowały inaczej.

To znaczy pracowały tak samo ale jeden brudził model a drugi był czysty.

Ten co był czysty miał bardzo ciężko niezbyt sobie radził z modelem i przeważnie pracował pełnym ogniem a i tak był niedostatek mocy.

Ten który mi zawsze wysmarował model oliwą miał lekko , ma potężny zapas mocy przez co napędzanie modelu nie nazwał bym pracą tylko pyrkaniem.

W sumie moje prywatne zdanie jest takie że na trwałość silnika nie wpłynie stosunek oleju w paliwe tylko wyważenie i równowaga.

Nawet najlepszy olej w najlepszych proporcjach nie uratuje silnika z niewyważonym śmigłem , bicie śmigła szybko zniszczy każdy silnik i żadna oliwa mu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej?

 

Ja mieszam benzynę z olejem bezpośrednio przed wyjazdem na lotnisko i tylko w takiej ilości jakie jest dzienne zapotrzebowanie bowiem:

- benzyna ze stacji zawiera  etanol (max 5% wg PN), który powoduje rozkład smarujących składników oleju 

- etanol jest higroskopijny czyli wchłania wodę co zdecydowanie wpływa na korozję części silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.