elpazo Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Konrad szalejesz na całego , no i fajnie jak się bawić to na całego wielkie gratki dla Ciebie i Grzesiców. dodam coś od siebie te wałkowanie jest potrzebne z jeszcze innego powodu, mianowicie normalnie ten węgiel przyjołby więcej żywicy ze stratą na wadze, kolegi tak długo wałkują bo dają mikroskopijną ilość żywicy tak po szkocku aby zaoszczędzić jej trochę bo droga a tak na serio im mniej w węglu tym lepiej pod warunkiem że wszystkie włókna są przesączone w 100%. Ja to wiem Jarek z synem muszą się jeszcze trochę pomęczyć sami odrobić zainwestowane środki naprawdę nie małe Nowa hala produkcyjna ploter CNC z ogromnym stołem te sprężarki, próżniarki i inne wynalazki nie wspominając o duralowych formach rzeźbionych piankach w CNC do skrzydeł już pochłonęło ogromne nakłady finansowe jak staną lepiej na nogach zatrudnią może ze dwóch dobrych modelarzy i zachód pierdnie przy ich jakości już a ilości jeszcze trochę. Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 4 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Dziś wyjęliśmy kadłuby z formy. Na fotce widać to co wczoraj Jarek wyciągnął i to co dziś. Kadłuby w tej partii są w wersji lekkiej po około 120g. Pewnie będzie jeszcze mniej jak zostaną obrobione. Na dolnym zdjęciu widać kawałek formy pomiędzy styrodurem tym różowym po lewej na dole oraz sterownik który pilnuje temperatury wygrzewania. Jak widać forma jest grzana do 84 stopni, ale już nowe elementy które dziś zostały włożone będą wygrzewane do 100 stopni. Próba wygrzewania statecznika pionowego do Vertigo na 90 stopni udała się idealnie. Statecznik po wyjęciu z formy ma 16g. Moje stateczniki oba mają po 26g. Jeśli poziomy wyjdzie w tej samej wadze to całość będzie miała około 32g czyli 20g na ogonie mniej. Dużo. Pytanie po co tak duża temperatura. Odpowiedz dostałem taką. Po pierwsze przyśpiesza to cały proces produkcji a po drugie taki model nie boi się słońca. Przy Vertigo grzanym do 90 stopni nie jest konieczne zasłanianie skrzydeł przed słońcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielonnn Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 A ja zapytam jeżeli to nie tajemnica, jakiej żywicy i utwardzacza używają koledzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 5 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Dziś niestety ale Ci nie odpowiem. Wiem że żywic mają dwa rodzaje ale za to utwardzaczy chyba 5 albo 6 rodzai. Teraz jedziemy razem na zawody, więc jak będę pamiętał to dokładnie wypytam i napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Janusz nie pisałem tego, ale sama pianka która jest w skrzydłach oraz w obu statecznikach (czyli te rdzenie) kosztuje bagatela na jeden model ponad 1000 zł. Możesz napisać jaka pianka została zastosowana i jakie własności posiada, że warto za nią tyle zapłacić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Żeby nie skłamać muszę się dokładnie dowiedzieć. Mają kilka rodzai tych pianek na rdzenie i stosują w zależności od wersji modelu. Jak wrócę z zawodów to w poniedziałek napisze i o żywicy i o piankach jakie są stosowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Główna zaleta to sztywno i lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Tak to prawda. Skrzydła ważą bardzo mało a zachowują dużą sztywność. Do tego w razie wlecenia w krzaki czy drzewa skrzydło ma tylko niewielkie wgłębienia. W klasycznych skrzydłach dziura czasami sięga po dźwigar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Konrad obawiam się że nie będziesz mógł podać tych danych to są wypracowane tajemnice zakładu i nikt nie chce tego ujawniać. Kiedyś zakupiłem w Niemieckiej Firmie całą linie technologiczną do produkcji laminatów w technologii RTM i po wszystkim poprosiłem właściciela o technologie budowy form Ten głęboko spojrzał mi w oczy powiedział że na maszynach on nie zarabia bo podzespoły są drogie i nie może narzucić odpowiedniej marży a zarabia właśnie na technologii budowy form i to mnie kosztowało drugie tyle co wszystkie maszyny a spisać to można było na kilku kartkach papieru tylko trzeba było wiedzieć co i z czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Małe uzupełnienie tym razem filmowe z produkcji Vertigo. https://www.youtube.com/watch?v=D88C8wkrVXM 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 No nie! Wycięli moment wyciągania z formy, a ja na tę scenę specjalnie czekałem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 9 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Centro wyszło po włożeniu bagnetu i lekkim szarpnięciu a skrzydła widać jak powietrzem wyciągają. To żadne mecyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Udało mi się trafić wczoraj jak chłopaki zaczynali robić kadłub. Kurde prawie zegarmistrzoska robota i czasochłonna. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Po obejrzeniu filmu spasowałem w temacie laminowanie. Imponująca praca ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Tutaj film z flightcomp jak naprawić kadłub VERTIGO (i nie tylko w tym modelu) https://www.youtube.com/watch?v=L0qRUQLH5kI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi