Skocz do zawartości

Vertigo nowy polski model do rekreacji i wyczynu.


Konrad_P
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Konrad szalejesz na całego , no i fajnie jak się bawić to na całego wielkie gratki dla Ciebie i Grzesiców. 

 dodam coś od siebie te wałkowanie jest potrzebne z jeszcze innego powodu, mianowicie normalnie ten węgiel  przyjołby więcej żywicy ze stratą na wadze, kolegi tak długo wałkują bo dają mikroskopijną ilość żywicy tak po szkocku aby zaoszczędzić jej trochę bo droga  :D  ;)  :) a tak na serio im mniej w węglu tym lepiej pod warunkiem że wszystkie włókna są przesączone w 100%. Ja to wiem  Jarek z synem muszą się jeszcze trochę pomęczyć sami odrobić zainwestowane środki naprawdę nie małe Nowa hala produkcyjna ploter CNC z ogromnym stołem te sprężarki,  próżniarki i inne wynalazki nie wspominając o duralowych formach rzeźbionych piankach  w CNC do skrzydeł już pochłonęło ogromne nakłady finansowe jak staną lepiej na nogach zatrudnią może ze dwóch dobrych modelarzy i zachód pierdnie przy ich jakości już a ilości jeszcze trochę. Władek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyjęliśmy kadłuby z formy. Na fotce widać to co wczoraj Jarek wyciągnął i to co dziś. 

Kadłuby w tej partii są w wersji lekkiej po około 120g. Pewnie będzie jeszcze mniej jak zostaną obrobione.

20190604_192605.jpg

 

Na dolnym zdjęciu widać kawałek formy pomiędzy styrodurem tym różowym po lewej na dole oraz sterownik który pilnuje temperatury wygrzewania. Jak widać forma jest grzana do 84 stopni, ale już nowe elementy które dziś zostały włożone będą wygrzewane do 100 stopni. Próba wygrzewania statecznika pionowego do Vertigo na 90 stopni udała się idealnie. Statecznik po wyjęciu z formy ma 16g. Moje stateczniki oba mają po 26g. Jeśli poziomy wyjdzie w tej samej wadze to całość będzie miała około 32g czyli 20g na ogonie mniej. Dużo. :)

 

Pytanie po co tak duża temperatura. Odpowiedz dostałem taką. Po pierwsze przyśpiesza to cały proces produkcji a po drugie taki model nie boi się słońca. Przy Vertigo grzanym do 90 stopni nie jest konieczne zasłanianie skrzydeł przed słońcem. 

20190604_191751.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz nie pisałem tego, ale sama pianka która jest w skrzydłach oraz w obu statecznikach (czyli te rdzenie) kosztuje bagatela na jeden model ponad 1000 zł. 

 

Możesz napisać jaka pianka została zastosowana i jakie własności posiada, że warto za nią tyle zapłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad obawiam się że nie będziesz mógł podać tych danych to są wypracowane tajemnice zakładu i nikt nie chce tego ujawniać. 

 

Kiedyś zakupiłem w Niemieckiej Firmie całą linie technologiczną do produkcji laminatów w technologii RTM i po wszystkim poprosiłem właściciela o technologie budowy form Ten głęboko spojrzał mi w oczy powiedział że na maszynach on nie zarabia bo podzespoły są drogie i nie może narzucić odpowiedniej marży a zarabia właśnie na technologii budowy form i to mnie kosztowało drugie tyle co wszystkie maszyny a spisać to  można było na kilku kartkach papieru tylko trzeba było wiedzieć co i z czego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.