Jacek Walenciak Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Już od dłuższego czasu gości na forum nowy model F3F polskiego producenta - Vendetta. Jednak brakuje choćby skromnej relacji i opisu tego pięknego modelu. Żeby wypełnić tę lukę, postanowiłem zaprezentować mój egzemplarz. Model dostępny jest w wersji na zbocze i z kadłubem elektrycznym - i taką właśnie wersję zamówiłem. Można zamówić przy tym dowolną grafikę jak i wersję materiałową. Moja Vendetta jest wykonana w wersji "double carbon" ze specjalnie wzmocnionym kadłubem pod wersję elektryczną. Model o rozpiętości 3m waży - i tu poważyłem wszystkie elementy: - kadłub z kabinką - 226g - bagnet - 98g - lewy V-tail - 43g - prawy V-tail - 43g - lewe skrzydło - 581g - prawe skrzydło- 583 g - osłonki serw - 9g razem - 1583g pusty model. Wyposażenie w zasadzie trochę na "power": - silnik Jeti Phasor Race 2026/5500 - regulator Mezon 160 Lite - łopatki RF 16"×10" do oblotu, później 16"×16" small - akku 4S 2700 mAh Dualsky Ultra 70C - serwa V-tail 2x MKS 6100 - serwa lotki i klapy 4x KST DS125MG. Model zamówiłem z 2 kabinkami - czerwoną i czarną w węglu transparentnym oraz balast ołowiany. Model prezentuje się tak: cdn. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Nie szkoda Ci pieniędzy na te mks`y na motylka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zastosowałem ze względu na ilość wolnego miejsca w otworze do montażu motylka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Vendetta to piękny model Mks na motylka to jedne z najlepszych serw. Na głowę biją w precyzji jakiekolwiek inne. Szczególnie kst 115/215. Mam oba to mogę porównać. A ich gabaryty są doskonale niewielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Prace powoli posuwają się naprzód. Wkleiłem ramki serw i zamontowałem serwa w płatach. Przyszły goldy 6mm LMT z SM Modellbau, które będę lutował do silnika, regulatora i pakietu zasilającego. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 piękności, serdecznie zazdroszczę ;-) Jeśli to możliwe proszę o dodanie orientacyjnego kosztorysu wyposażenia i modelu. Jeśli cena modelu jest tajemnicą handlową to linka do producenta, by było wszystko zebrane w jednym miejscu, skoro taka ładna dokumentacja zdjęciowa jest zrobiona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Producentem modelu jest Pan Andrzej Rataj. Dane do kontaktu wysłałem Tobie na PW. Co do ceny modelu to trzeba rozmawiać bezpośrednio z producentem, bo cena zależy od materiałów użytych do wykonania. Można zamówić wersję standard wykonaną z jednej warstwy węgla lub "double carbon". Wszystko do ustalenia bezpośrednio z Panem Andrzejem. Co do kosztów mojego wyposażenia to łatwo policzyć przeglądając internet - napiszę krótko, że to koszt samego, pustego modelu. Niestety, nie wychodzi tanio, ale taki model i wyposażenie chciałem zastosować i przetestować. Na ten moment czekam jeszcze na zamówiony regulator Mezon 160 Lite i prawdopodobnie zmienię pakiet zasilający o mniejszej pojemności, żeby uzyskać trochę więcej miejsca dla regulatora. Ciasno jest w kadłubie Vendetty i jednocześnie uzyskam trochę lżejszy model z przodu kadłuba. Model położyłem wczoraj na wyważarkę celem sprawdzenia ŚC. Producent zaleca od 102 do 106mm od krawędzi natarcia. Ja na początek ustawiłem na 102mm i musiałem dać na ogon 25g ołowiu. Waga wyszła 2640g z akumulatorem 4S1P o pojemności 3300mAh. Przy zmianie na 4S SLS 2200mAh zyskam trochę więcej przestrzeni w kadłubie i zjadę z wagą 60g, a także mniej ołowiu zostanie w ogonie. Zmieścił bym się wtedy w 2600g do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Prace zmierzają ku końcowi. Polutowałem MPX-y i całe okablowanie do skrzydeł i wkleiłem końcówki męskie do kadłuba, żeńskie pozostają luźne w płatach. Następnie dociąłem do wymiaru otworu dekelki osłony serw i zakleiłem taśmą przeźroczystą. Nadal czekam na regulator, który przyjdzie dopiero w przyszłym tygodniu. Myślałem, że uda mi się w ten weekend oblatać Vendettę, ale muszę jeszcze trochę poczekać. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Na północy gender MPX jest odwrotny od krakowskiego? U nas męskie mają szpindelki a nie szparki/otworki.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Na północy gender MPX jest odwrotny od krakowskiego? U nas męskie mają szpindelki a nie szparki/otworki.... na śląsku też , a kolega pewnie wziął sprawę zbyt ogólnie(po całości) stąd ten odwrotny gender wyszedł.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Zależy jak na to patrzeć????. Ważne aby dobrze funkcjonowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Dawno temu w Koszalinie odsłużyłem 2 lata wojska i mogę zapewnić, że gender jest zgodny z krakowskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 W oczekiwaniu na regulator model dostał napis Vendetta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Dziękuję Kamil za podpowiedź. W następnym modelu tak zrobię. W tym już tak zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Samba we wszystkich swoich PIKE montuje MPX dokładnie tak jak to zrobił Jacek. Od 3 lat nic w transporcie się z MPXami nie stało zarówno w kadłubie jak i skrzydłach. Myślę że to kwestia indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 MPX-y jak są dobrze zamontowane to nie powinno nic się urwać. U mnie bardzo mocno siedzą zaklejone w gniazdach kadłuba. Trzeba byłoby młotkiem uderzyć, aby je poruszyć????????. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Tez tak mam w ostatnim modelu. Choć nie ja to zrobiłem wiele osób tak ma. Wydaje się ze to nie Transport nie jest problemem tylko ciężkie przyziemienie. Ale to raczej odnosi się do latania na zboczu. Dlatego tak nie robię. U Ciebie nie powinno być to kłopotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Też tak do tego podchodzę. Ja tylko niedzielny latacz jestem i od święta. Na co dzień owszem, ale tylko w czasie urlopu, kiedy przebywam w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Po długim oczekiwaniu regulator wreszcie do mnie dotarł. Polutowałem goldy LMT 6mm do regulatora i akumulatora napędowego i pomierzyłem ile uciąć kabla, żeby nie były za długie ani za krótkie. Ze względu na mało miejsca w kadłubie będę musiał wyjmować regulator aby wsadzić akumulator SLS 4S1P 2200 mAh. Stąd też długość kabli pozostała oryginalna do połączenia z silnikiem. Planowałem krótkie, ale byłby problem z odchyleniem regulatora, aby zwolnić miejsce do wkładania akku. Trochę mnie to martwi bo powinno być inaczej, jak najkrócej. Do prawidłowego wyważenia CG na 102mm musiałem ostatecznie wkleić 13g na ogon. Odważnik ma otwór fi 6mm aby można było w przyszłości dodać trochę ołowiu, aby uzyskać bardziej tylny środek ciężkości. Całość zamknąłem pokrywką i zważyłem model. Waga startowa wyszła 2646g, co jest dobrym rezultatem na początkowe loty i późniejsze dobalastowanie. Oblot planuję w ten weekend, jak pogoda pozwoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Ciaśniutko . Ten pakiet (pojemność) na wiele szaleństwa nie wystarczy ... Życzę udanego oblotu i czekamy na wrażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi