wojcio69 Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam Czyżby budowa RWD 6 napotkała jakieś trudności? Może chociaż jakieś słowo pisane jak już fotek nie da rady. Wiernie kibicuję do końca.
marcin-szulz Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Witam panie Henryku! Czy dostał pan moje wiadomości? Zadałem kilka pytań związanych z pańskim silnikiem MOKI 50??? Z niecierpliwością czekam na odpowiedz?[/b]
Henryk S. Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 Wojtku nie mam żadnej trudności przy budowie tego modelu,gdyż jest to już trzecie RWD6 budowane w moim życiu. Pisałem już w czerwcu o całkowitym braku czasu,no i ta piękna pogoda przeszkadza,wolę wolny czas spędzić na lataniu niż budowie. Już niedługo budowa modelu ruszy pełną parą do przodu,nadchodzą długie wieczory i chłodne dni,więc będzie koniec latania tylko budowa RWD. Marcinie przepraszam ze zaraz nie odpisałem,ale odpowiedz na temat Piperka i silnika poszła na Pw.
Henryk S. Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 No panowie po tak długiej przerwie nareszcie zacząłem coś dłubać przy RWD. Nadeszły długie wieczory i chłodne dni,więc koniec latania,zasiadam teraz do budowy modelu. Obiecałem że 2010 roku pokażę go na pikniku Żar,więc muszę przyspieszyć z budową,aby było co pokazać na pikniku. Zacząłem budowe płatów,zrobiłem centropłat i szuflady na bagnety,no i przymiarka, wszystko pasuję z dokładnością zegarmistrzowską. Płat lekko wchodzi na bagnety,kont zaklinowania płata +1,8stopnia,wznios na końcu płata zgodny ze wzniosem samolotu.
wojcio69 Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam Cieszą oko takie zdjęcia. Z nieustajcym podziwem nadal kibicuję.
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Wczoraj pogoda była barowa,więc zasiadłem do budowy modelu,zrobiłem dżwignie napędu slotów 12 szt.z blachy stalowej 1,5mm,wycinałem piłką włośnicową więc ręce już opadały. Zrobiłem też 24 panewki z rurki aluminiowej,te panewki będą wklejone w żeberka balsowe w tych panewkach będzie obracała się rurka mosiężna 8mm napędzając sloty. Niby wczoraj ale już po godzinie 24 zrobiłem listwy natarcia i spływu.
Łukasz K. Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 No wrescie, tak długo czekałem na dalszą część budowy tego giganta Kibicuję i Pozdrawiam
El-Diablo Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Upadłem właśnie - jak bum cyk, upadłem. O szczęce nie wspomnę bo opadła wraz ze mną. Nie wiem dlaczego wcześniej nie trafiłem na ten wątek, ale może i dobrze bo z niecierpliwości naciskał bym co chwila o postępy. Szanowny Panie Henryku wielki szacunek to puste słowa, zbyt dużo by zajęły pieśni pochwalne jakie cisną się na usta. Wystarczy, że powiem iż moje reakcje były mało dyskretne ( wyrwało mi się o k...a za przeproszeniem) aż żona podeszła. I tu normalnie chylę czoła, ją trudno zadziwić - a wyraźnie usłyszałem - "No ładny jest, robi wrażenie", dopiero potem dodała - "Wy to jesteście porąbani, że Wam się chce". Tak więc ma Pan następnego wiernego obserwatora... Powodzenia w dalszej walce i ........... szybkich postępów :mrgreen:
PAWEL B Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 A ja mam takie małe pytanie co do dźwigni napędu slotów i rurki mosiężnej mianowicie chodzi mi o to Heniu czy będą lutowane czy jakoś spawane . Ja w swoim RWD 9 do napędu slotów zastosowałem rurkę mosiężną ale 10 mm dr. i zamiast kawałków rurek aluminiowych dam takie nakładki ze sklejki 3 mm gr. jak na zdjęciu . A dźwignie chciałem wyciąć też ze blaszki 1,5 mm ale mosiężnej i polutować.
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Pawełku dżwignie napędu slotów będą lutowane,jest ich sześć na jeden płat,więc lut z pewnością wytrzyma. Dżwignia która będzie napędzana przez serwo,zrobię przetyczkę z drutu 2mm przez rurkę i przylutuję do dżwigni. Jeżeli chodzi o twoje rozwiązanie też jest dobre,tylko według mnie panewka aluminiowa po nasmarowaniu będzie miała mniejsze tarcie i luzy niż sklejka. W RWD w skali 1:4 tez zrobiłem takie napędy,tylko po trzy dżwignie na płat,model lata i ten patent spisuję się na piątkę z plusem.
MareX Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 A czy Heniu ta żelazna blacha 1,5 mm nie jest aby zbyt solidna? Nie wystarczyła by np. duraluminiowa o takiej samej grubości? Czyżby tam aż takie ogromne siły działają, aby trzeba było stosować takie "żelazło"? No i pełen szacunek dla tego piłowania tak grubej blachy "laubzegą". Masz zdrowie i cierpliwość...
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Marku na pewno wystarczyła by blacha duraluminiowa 1.5mm,tylko jak to polutować. Chyba ze wycieczka do Krakowa,a Ty może masz czarodziejską lutownice która lutuje mosiądz z duraluminium.
Adam B Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 na allegro jest taki płyn(ruski ale sprawdzony i dobry) co się kropi luty i po odczekaniu chwilki można zlutować bez problemu
ertman_176 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 A nazwa magicznego płynu ? I jak z właściwościami mechanicznymi takiego połączenia - taka jak klejenie tego na CA?
Adam B Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 A nazwa magicznego płynu ? I jak z właściwościami mechanicznymi takiego połączenia - taka jak klejenie tego na CA? No właśnie szukam po allegro ale jak znajdę to wstawię. Troszki cierpliwości EDIT:Bodajże to ten płyn którego będziesz potrzebował.
JarekF Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Dajcie spokój. Konia z rzędem temu co polutuje lub pospawa mosiądz z aluminium. Tego się nie da zrobić, ze względu na znaczne różnice w potencjałach elektrolitycznych (czy inaczej to się jakoś nazywa). Te metale się po prostu nie znoszą. Dlatego nigdy w elektryce nie łączy się kabli aluminiowych z miedzianymi, bo po jakimś czasie metale korodują na połączeniach. Słyszałem, że są wyjątki i stosuje się jakieś specjalne przejścia. Wygląda to jak bimetal, gdzie z jednej strony jest miedź a z drugiej aluminium, ale co jest pomiędzy nimi tego nie wiem. Henryk ma rację. Przy tej wielkości modelu łączenia muszą być niezawodne dlatego dobry pomysł z lutowaniem stali do mosiądzu. A waga ? Czy przy tej powierzchni płata ma to znaczenie ? Magiczny płyn rodem z Rosji :crazy: Pewno zwykły kwas solny ? Jedyna uwaga to to co napisałem powyżej tyczy się również rurki mosiężnej slotów w tulejach aluminiowych. Może dać pomiędzy nie jakiś pasek teflonu ?
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Miałem już ten magiczny płyn i Amerykańskie spoiwo Alum Weld i nie udało mi się nic polutować. Adamie B jeżeli coś polecasz,to najpierw sam wypróbuj,nie szukaj na allegro co tam polecają.
Adam B Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Adamie B jeżeli coś polecasz,to najpierw sam wypróbuj,nie szukaj na allegro co tam polecają. Ok, skorzystam z tej rady ale chciałem pomóc
Henryk S. Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 Dziś znowu była piękna pogoda deszczowa,więc nic z latania. Siedząc w domu zabrałem się do dalszej budowy płata,tak ten płat wygląda po dzisiejszym dniu. No i te dżwignie napędu slotów,o których wczoraj była dyskusja na razie przymiarka bez lutowania.
Byczek Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Bardzo ładna i fachowa oraz staranna praca, tak trzymać skoro jesteśmy w temacie znalazłem w swoich zbiorach ("Barwa w lotnictwie Polskim")inne malowania RWD6 a wiem że malowanie już wybrane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.