wojcio69 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Witam Czyżby budowa RWD 6 napotkała jakieś trudności? Może chociaż jakieś słowo pisane jak już fotek nie da rady. Wiernie kibicuję do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin-szulz Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Witam panie Henryku! Czy dostał pan moje wiadomości? Zadałem kilka pytań związanych z pańskim silnikiem MOKI 50??? Z niecierpliwością czekam na odpowiedz?[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Wojtku nie mam żadnej trudności przy budowie tego modelu,gdyż jest to już trzecie RWD6 budowane w moim życiu. Pisałem już w czerwcu o całkowitym braku czasu,no i ta piękna pogoda przeszkadza,wolę wolny czas spędzić na lataniu niż budowie. Już niedługo budowa modelu ruszy pełną parą do przodu,nadchodzą długie wieczory i chłodne dni,więc będzie koniec latania tylko budowa RWD. Marcinie przepraszam ze zaraz nie odpisałem,ale odpowiedz na temat Piperka i silnika poszła na Pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 No panowie po tak długiej przerwie nareszcie zacząłem coś dłubać przy RWD. Nadeszły długie wieczory i chłodne dni,więc koniec latania,zasiadam teraz do budowy modelu. Obiecałem że 2010 roku pokażę go na pikniku Żar,więc muszę przyspieszyć z budową,aby było co pokazać na pikniku. Zacząłem budowe płatów,zrobiłem centropłat i szuflady na bagnety,no i przymiarka, wszystko pasuję z dokładnością zegarmistrzowską. Płat lekko wchodzi na bagnety,kont zaklinowania płata +1,8stopnia,wznios na końcu płata zgodny ze wzniosem samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam Cieszą oko takie zdjęcia. Z nieustajcym podziwem nadal kibicuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Wczoraj pogoda była barowa,więc zasiadłem do budowy modelu,zrobiłem dżwignie napędu slotów 12 szt.z blachy stalowej 1,5mm,wycinałem piłką włośnicową więc ręce już opadały. Zrobiłem też 24 panewki z rurki aluminiowej,te panewki będą wklejone w żeberka balsowe w tych panewkach będzie obracała się rurka mosiężna 8mm napędzając sloty. Niby wczoraj ale już po godzinie 24 zrobiłem listwy natarcia i spływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 No wrescie, tak długo czekałem na dalszą część budowy tego giganta Kibicuję i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El-Diablo Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Upadłem właśnie - jak bum cyk, upadłem. O szczęce nie wspomnę bo opadła wraz ze mną. Nie wiem dlaczego wcześniej nie trafiłem na ten wątek, ale może i dobrze bo z niecierpliwości naciskał bym co chwila o postępy. Szanowny Panie Henryku wielki szacunek to puste słowa, zbyt dużo by zajęły pieśni pochwalne jakie cisną się na usta. Wystarczy, że powiem iż moje reakcje były mało dyskretne ( wyrwało mi się o k...a za przeproszeniem) aż żona podeszła. I tu normalnie chylę czoła, ją trudno zadziwić - a wyraźnie usłyszałem - "No ładny jest, robi wrażenie", dopiero potem dodała - "Wy to jesteście porąbani, że Wam się chce". Tak więc ma Pan następnego wiernego obserwatora... Powodzenia w dalszej walce i ........... szybkich postępów :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAWEL B Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 A ja mam takie małe pytanie co do dźwigni napędu slotów i rurki mosiężnej mianowicie chodzi mi o to Heniu czy będą lutowane czy jakoś spawane . Ja w swoim RWD 9 do napędu slotów zastosowałem rurkę mosiężną ale 10 mm dr. i zamiast kawałków rurek aluminiowych dam takie nakładki ze sklejki 3 mm gr. jak na zdjęciu . A dźwignie chciałem wyciąć też ze blaszki 1,5 mm ale mosiężnej i polutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Pawełku dżwignie napędu slotów będą lutowane,jest ich sześć na jeden płat,więc lut z pewnością wytrzyma. Dżwignia która będzie napędzana przez serwo,zrobię przetyczkę z drutu 2mm przez rurkę i przylutuję do dżwigni. Jeżeli chodzi o twoje rozwiązanie też jest dobre,tylko według mnie panewka aluminiowa po nasmarowaniu będzie miała mniejsze tarcie i luzy niż sklejka. W RWD w skali 1:4 tez zrobiłem takie napędy,tylko po trzy dżwignie na płat,model lata i ten patent spisuję się na piątkę z plusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 A czy Heniu ta żelazna blacha 1,5 mm nie jest aby zbyt solidna? Nie wystarczyła by np. duraluminiowa o takiej samej grubości? Czyżby tam aż takie ogromne siły działają, aby trzeba było stosować takie "żelazło"? No i pełen szacunek dla tego piłowania tak grubej blachy "laubzegą". Masz zdrowie i cierpliwość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Marku na pewno wystarczyła by blacha duraluminiowa 1.5mm,tylko jak to polutować. Chyba ze wycieczka do Krakowa,a Ty może masz czarodziejską lutownice która lutuje mosiądz z duraluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 na allegro jest taki płyn(ruski ale sprawdzony i dobry) co się kropi luty i po odczekaniu chwilki można zlutować bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 A nazwa magicznego płynu ? I jak z właściwościami mechanicznymi takiego połączenia - taka jak klejenie tego na CA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 A nazwa magicznego płynu ? I jak z właściwościami mechanicznymi takiego połączenia - taka jak klejenie tego na CA? No właśnie szukam po allegro ale jak znajdę to wstawię. Troszki cierpliwości EDIT:Bodajże to ten płyn którego będziesz potrzebował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Dajcie spokój. Konia z rzędem temu co polutuje lub pospawa mosiądz z aluminium. Tego się nie da zrobić, ze względu na znaczne różnice w potencjałach elektrolitycznych (czy inaczej to się jakoś nazywa). Te metale się po prostu nie znoszą. Dlatego nigdy w elektryce nie łączy się kabli aluminiowych z miedzianymi, bo po jakimś czasie metale korodują na połączeniach. Słyszałem, że są wyjątki i stosuje się jakieś specjalne przejścia. Wygląda to jak bimetal, gdzie z jednej strony jest miedź a z drugiej aluminium, ale co jest pomiędzy nimi tego nie wiem. Henryk ma rację. Przy tej wielkości modelu łączenia muszą być niezawodne dlatego dobry pomysł z lutowaniem stali do mosiądzu. A waga ? Czy przy tej powierzchni płata ma to znaczenie ? Magiczny płyn rodem z Rosji :crazy: Pewno zwykły kwas solny ? Jedyna uwaga to to co napisałem powyżej tyczy się również rurki mosiężnej slotów w tulejach aluminiowych. Może dać pomiędzy nie jakiś pasek teflonu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Miałem już ten magiczny płyn i Amerykańskie spoiwo Alum Weld i nie udało mi się nic polutować. Adamie B jeżeli coś polecasz,to najpierw sam wypróbuj,nie szukaj na allegro co tam polecają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Adamie B jeżeli coś polecasz,to najpierw sam wypróbuj,nie szukaj na allegro co tam polecają. Ok, skorzystam z tej rady ale chciałem pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Dziś znowu była piękna pogoda deszczowa,więc nic z latania. Siedząc w domu zabrałem się do dalszej budowy płata,tak ten płat wygląda po dzisiejszym dniu. No i te dżwignie napędu slotów,o których wczoraj była dyskusja na razie przymiarka bez lutowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byczek Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Bardzo ładna i fachowa oraz staranna praca, tak trzymać skoro jesteśmy w temacie znalazłem w swoich zbiorach ("Barwa w lotnictwie Polskim")inne malowania RWD6 a wiem że malowanie już wybrane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.