Jump to content
model

F4U CORSAIR (134cm)

Recommended Posts

Cześć, czas na budowe nowego samolotu, po budowie p 47 ( obecnie ze spitfire przebywają na dziale lakiernia :) ) a muszę powiedzieć ze super mi się nim lata, wybór padł na korsarza.

Technologia budowy sprawdzona,jak w poprzedniku, pianka, styropian,depron itp.

Sterowanie lotki kierunek wysokość może klapy podwozie stałe, napęd raczej z p 47 ale zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Plany ściągnięte z outerzone

Niektóre wregi wymagały przyciecia,podniesienia, przesuniecia i przyszlifowania ale udało mi się wszystko wyprowadzić po 8,5 godzinie pracy tyle udało się wystrugac.

post-5808-0-84740000-1569523235_thumb.jpg

post-5808-0-04303500-1569523246_thumb.jpg

post-5808-0-59077900-1569523259_thumb.jpg

post-5808-0-09581600-1569523274_thumb.jpg

post-5808-0-57272100-1569523294_thumb.jpg

post-5808-0-33359700-1569523308_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki, do depronu używam soudala 66a, a piankę łączę za pomocą kleju na gorąco, depron nie jest odporny na wysoką temperaturę i pięknie się topi, dlatego używam soudala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał ktoś z was doczynienia z tymi serwami ?

https://m-pl-aliexpress-com.cdn.ampproject.org/v/s/m.pl.aliexpress.com/item/32641343086.html?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCKAE%3D#aoh=15695759135476&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%C5%B9r%C3%B3d%C5%82o%3A%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fpl.aliexpress.com%2Fitem%2F32641343086.html

chciałbym je zastosować w tym modelu ponieważ pierwotnie zakladałem że zamontuje tower pro 90d ale niestety pustki na sklepach, a dostawa szybko się nie szykuje ( tak się dowiedziałem) dlatego pytam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jx mam ale standardy cyfrowe. Jeżeli maja te same bolaczki to nowe serwo otwórz i zalej klejem na ciepło przewody, każde połączenie lutowane, warto jednak także poprawić.. A tak to są ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, prace nad samolotem nadal trwają :) .

Sekcja ogonowa rozpracowana mam to za sobą zostalo oklejenie końcówki kadłuba poszyciem :) tak to wygląda nie będę się rozpisywał zdjecia wszystko pokażą :) .

post-5808-0-12223200-1570388960_thumb.jpg

post-5808-0-93075800-1570388974_thumb.jpg

post-5808-0-68937300-1570388996_thumb.jpg

post-5808-0-94803200-1570389018_thumb.jpg

post-5808-0-68675700-1570389029_thumb.jpg

post-5808-0-18637200-1570389042_thumb.jpg

post-5808-0-05345600-1570389057_thumb.jpg

post-5808-0-74482300-1570389070_thumb.jpg

post-5808-0-80785900-1570389087_thumb.jpg

post-5808-0-83112800-1570389099_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sekcja ogonowa oklejona w całości plus wycięcie otworu wentylacyjnego, można zająć się przodem :) co myślicie na temat serwa sw ? standard na metalowych trybach czy cos mniejszego wystarczy ? Celuje w serię TOWER PRO.

post-5808-0-37569000-1570475552_thumb.jpg

post-5808-0-99186300-1570475584_thumb.jpg

post-5808-0-43250300-1570475596_thumb.jpg

post-5808-0-77372800-1570475611_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brałbym klasę mini (ok.20g), metalowe tryby. Zawsze istnieje ryzyko, że przy transporcie lub obsłudze uderzysz czymś w ster. Metalowe to zniosą, a to najważniejsza powierzchnia sterowa.

Również dałbym metalowe tryby na SK jeśli będzie połączony z kółkiem ogonowym.

Ja mam w swoim Corsairze plastikowe tylko na klapach, bo metalowe TP miały luzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś udało się wykonać osłonę silnika, jest progres :) w porównaniu z osloną p 47 tą udało się skleic w 4 godzinki inną metodą dużo szybciej i lżej, żaluzje oczywiscie bedą lekko uchylone, zmodyfikowałem troszkę mocowanie oslony do kadłuba ale magnesy będą łączyć obie części ze sobą.

post-5808-0-11030100-1570649989_thumb.jpg

post-5808-0-50798300-1570649999_thumb.jpg

post-5808-0-93217400-1570650012_thumb.jpg

post-5808-0-68899100-1570650025_thumb.jpg

post-5808-0-18411600-1570650054_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłubania przy kadłubie ciąg dalszy ale już bliżej końca, serwa i inne części zamówione także w między czasie okleiłem przód kadłuba poszyciem prawie, no i dorobiłem kabine pilota ,myślę ze przypomina troszkę oryginał, na planach miałem tylko rzut boczny dlatego musiałem podpatrzeć to tu to tam no i coś udało aie wystrugać.

post-5808-0-80679100-1571168364_thumb.jpg

post-5808-0-15076000-1571168375_thumb.jpg

post-5808-0-83499300-1571168383_thumb.jpg

post-5808-0-37338300-1571168393_thumb.jpg

post-5808-0-19437100-1571168402_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Panowie, tak ładnie szło a tu takie zeczy się zadziały.

Po zamocowaniu serwa steru kierunku i spięciu z sk okazało się ze moj patencik z zamocowaniem dziwigni okazał się niezbyt dobry :) przy podpieciu i sprawdzaniu serwa czy wszystko działa jak należy okazało się ze pomimo iż serwo sztywniutko trzyma, mogę sobie palcem powierzchnię sterową przesuwać w prawo i w lewo bez problemu :).

Tak oto wpadłem troszkę w konsternację i delikatne podenerwowanie bo co tu teraz zrobić jak juz wszystko zabudowane, ale spokojnie dalem jakoś przypadkiem radę, poprowadziłem drugi bowden wbijając przy sk i akurat calkiem przypadkiem wyszedł sobie zaraz pod pierwotnym bowdenie.

Kadłub został uratowany przed pruciem :)

Z sterem wysokości nie było takich problemów wszystko działa poprawnie.

post-5808-0-66577700-1571895499_thumb.jpg

post-5808-0-84759500-1571895510_thumb.jpg

post-5808-0-90314700-1571895522_thumb.jpg

post-5808-0-34172500-1571895537_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.