paulusr Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Witajcie,W HK pojawił się model Mig-a 17 w malowaniu czarno-białym. Mimo, ze stronię od Epo-pianek zdecydowałem się na zakup i absolutnie nie żaluję. Model w wersji PNP posiada wszystko co potrzebne do lotu (oprócz RX i lipo) i jego montaż zajmuje 1 wieczór. Jakość pianki i malowania jest zadowalająca. Model jest dobrze zabezpieczony przed uszkodzeniem w transporcie. Załapałem się na opening price <290 E co za wpełni wyposażony model tej wielkości jest OK.W zestawie:12 serw (mini i micro), większość MG (z wyglądu podobne do MG92B), EDF 90 z outrunnerem, regulator Plush 100, aluminiowe podwozie elektryczne z dobrymi goleniami + kontroler. Co ciekawe model posiada coś w rodzaju Power managera z uruchomionym sekwenserem podwozia i wyjściami do zasilania oświetlenia. Zainstalowane są tylko 2 na końcach skrzydeł. Niestety zasilanie idzie z Beca regulatora co zaraz zmieniłem i wyposażyłem w zewnętrzny Bec YEP 30.Płaty są rozłączane z zainstalowanymi złączami elektrycznymi do serw (dość solidnymi), Statecznik pionowy i poziomy jest również przykręcany (tam są już Jr-y).Po złożeniu wystarczyło wyważyć model - co z pakietem 6s 5300 nie stanowiło żadnego problemu. Cg podane w instrukcji jest OK. Malowanie jest ładne (oryginał N6953X - lim 6 WSK Mielec) ale nie w moim typie zatem kalkomania wylądowała w szufladzie. Po złożeniu nie mogłem się doczekać oblotu i wybrałem dość fatalną godzinę z intensywnym słońcem na zachodzie. Pod słońce kilka razy miałem ciepło bo model wyglądał jak z publikacji prasowych z pokazów w Tuszyno... filmik z oblotu: https://www.youtube.com/watch?v=497V4fIu4VU Model robi wrażenie ociężałego w locie ale to tylko wrażenie bo ciężki nie jest (3300g). Rekomendowane wychylenia są prawidłowe i pozwalają na realistyczny lot. Ciągu przy 100 A (max) jest wystarczająco do żwawego lotu a prędkość minimalna jest niska i pozwala na swobodne przyziemienie. Raz zdarzył mi się "bouncey" ale model solidnie podwiało. Po ustawieni sterów na "0" nie wymagał trymowania. Jakiś problem jest ze składaniem podwozia w locie - trzeba 2 x przestawić hebelek i/lub zwolnić. Na ziemi tego nie zauważyłem i mam wrażenie, że to sprawka oporów powietrza. Model posiada hamulce aerodynamiczne - ich rozłożenie powoduje lekkie zadarcie dzioba ale naprawdę minimalne. Co do ich skuteczności - ciężko powiedzieć, chyba działają. Zmiksowałem je z klapami do lądowania (50%) + suwak >50%. Brzmienie EDF-a jest z tych "szumowych". To co słychać na filmie to jakby wycie to nie EDF - dosyć to niepokojący dźwięk ale pochodzi z płatowca i brzmi inaczej na żywo. Sam wentylator jest cichy. Uważam że to kapitalny model. Po kilku udanych lotach model trafił do malowania Bez zbędnych zabiegów - odtłuściłem jedynie oryginalny lakier i pomalowałem aerografem (akryle Humbrol) - trzeba uważać z podsuszaniem suszarką bo można uwydatnić strukturę EPO. Trochę weatheringu i oznaczenia i Limek jak sie patrzy. Testowałem różne sposoby na odpryski farby. Folia i przemycia alkoholem daje niezłe efekty ale jest pracochłonna. Prawie takie same efekty daje srebrzanka Fluggera (do grzejników) nakładana cienkim pędzelkiem. Farba jest z bardzo lotnym rozpuszczlnikiem i jedno dotknięcie już tworzy "odprysk" dodatkowo się rozpływa idealnie na płasko i nie widać że to farba nawet z bliska. Normalnie amelinium a jak wiadomo... Dopracować trzeba jedynie kształt odprysków a pojawi się ich więcej. A jeszcze jedno. Karabiny i działko w zestawie są z rurek węglowych. Ja zamieniłem je na termokurczkę (obkurczoną) czarną. Lżej i nie rozwali EPO jak zadrze nosem (jak w Mig 15 3DLabPrint). Model dostanie pilota, zbiorniki podskrzydłowe i zasobniki pocisków S-5 4
zbjanik Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Paweł, film się zaczyna, ale po paru sekundach przeskakuje na jakiś następny na youtubie. Ciekawe, czy to tylko u mnie?
mecenas Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Hmmmm..... mniamniuśny ! zwłaszcza w tym polskim kamuflażu.
Bodzioch Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Ten link jest prawidłowy https://www.youtube.com/watch?v=497V4fIu4VU
piotr28 Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Bardzo fajny model.Gratuluję i zazdroszczę U mnie obydwa filmy otwierają się prawidłowo. Paweł na ile minut lotu wystarcza Ci pakiet?
paulusr Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Opublikowano 6 Listopada 2019 Dzięki. Założyłem mu MUI i dolatuję nawet do 4300 mAh - co daje 4-4.5 min. Sytuacja z prądem jest iście makietowa: W dniu 15.08.1963 Lim 5P, numer boczny 420, podczas służby w 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Obrony Przeciwlotniczej Kraju, o godz. 21:00 z lotniska Babie Doły wystartował por. pil. Andrzej Pytlak celem lotu do strefy patrolowania nr 95, położonej 45 km od lotniska z kursem 312 º. Pilot został naprowadzony na cel, wykonywał lot wzdłuż wybrzeża z kursem wschodnim, następnie został wyprowadzony 100 m w głąb Zatoki Gdańskiej. Nawigator – operator 11 PLM OPK podał pilotowi błędny kurs do lotniska, różniący się 70º od rzeczywistego. Pilot leciał tym kursem przez 5 minut (wszedł w głąb morza), następnie kurs poprawiono w 7 minucie lotu, w wyniku czego pilot znalazł się w rejonie desantu morskiego (30 km na północ od m. Rozewie). Z powodu dużej odległości od lotniska błędnie wskazywał Automatyczny Radiokompas ARK-5. Nawigator-operator polecił pilotowi wzrokowo szukać lotniska, a p.o. dowódcy pułku zarządził włączenie świateł pionowo do góry, o czym powiadomił pilota. Por. Pytlak zauważył reflektor na okręcie i zaszedł do lądowania. Potem zameldował, że nie widzi reflektora i ma pozostałość 600 l paliwa. Wezwał następnie priboj, ale jego wskazania (z powodu niedociągnięć) były błędne, w wyniku czego jeszcze bardziej oddalił się od lotniska. Z powodu pozostałości 300l paliwa skierował samolot nad ląd i nabrał wysokości. W odległości 15-20km od lotniska (na wysokości 4500m) zameldował o wyłączeniu się silnika i przeszedł do lotu szybowego. Por. Pytlakowi polecono kierować się na lotnisko i na wysokości 2000m katapultować się. Będąc na wysokości 3000m w chmurach, pilot zameldował, że widzi łunę Trójmiasta. W tej sytuacji mjr pil. Bil polecił mu wykonać zajście na lotnisko. Pilot komendy nie wykonał i katapultował się na wysokości 2000 m (po 1 godz. i 16 min lotu). Wylądował na spadochronie na lądzie, w odległości 10 km od linii brzegowej. Samolot rozbił się o godz. 22.16 w rejonie leśniczówki Zwierzyniec, 8 km na zachód od m. Gdynia Chylonia. Przyczyną awarii było złe dowodzenie samolotem z ziemi, błędne namiary, zła organizacja i kontrola radiolokacyjna. Na sam dojazd do końca pasa przed startem schodzi 120mAh. Cytat pochodzi z http://mig17.pl/lim-5-dzisiaj/lim-5-mig17f
Gość Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Limek ładny, ale szachownicy, w takim układzie jak u Ciebie, w 1963 raczej nie malowano...
paulusr Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Opublikowano 6 Listopada 2019 To mój taki firmowy błąd Się przeklei. Jest na UHU por. Dzięki uprzejmości mojego kolegi Jetfana nowy film https://youtu.be/j1UuwqF0JJ8
BRoman Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 Pomarzyłem, popatrzyłem, odpuściłem. Już sporo drożej......... Fajnie lata.
robertus Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 Na drugim planie widzę parę ciekawych elementów Kiedy się bierzesz za Jaka?
paulusr Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Opublikowano 7 Listopada 2019 Jak na drugim planie jest już wielokrotnym bohaterem drugiego planu. Teraz trzeci w kolejce. Ale może mi się zmienić. Słabo z czasem. W życiu nie przypuszczałem że kupię PNF-a. Ale to chyba ma sens.
Rekomendowane odpowiedzi