Skocz do zawartości

MINI HAWK Staufenbiel


jarek996

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jeżeli to ma zapierniczać ponad 200km/h to raczej wersja 1530/8T  https://www.reisenauer.de/aid-2400-Tenshock-EDF-1530-8T-4pol-3480KV-br-mit-Micro-Edition-5-1N-T.html

Przynajmniej tam tak podają:

 

4s - 14,8V - 11x22 GM F5D M35, 9020 rpm, 75 Amp. 1104 Watt, Pitchspeed 302 km/h, Eta 80,4%
4s - 14,8V - 12x17 RF M28, 8931 rpm, 79 Amp. 1170 Watt, Pitchspeed 231 km/h, Eta 79,8%
4s - 14,8V - 13x9 RF M28, 9715 rpm, 42 Amp. 626 Watt, Pitchspeed 133 km/h, Eta 83,3%

 

trzeba by też przed zakupem sprawdzić dostępność odpowiednich śmigieł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie byłoby i fajnie wsadzić takiego potwora tyle, że to jest bardzo króciutki model i obawiam się, że z wyważeniem mogą być problemy. Nasze modele (F5J) mają prawie dwumetrowe kadłuby więc jest o niebo prościej a i tak trzeba strasznie kombinować i pakiet prawie pod skrzydło wkładać na patyku a i tak czasami kończy się ołowiem na ogonie.

 

Z silnikiem 1515 15T przy 4s też idzie osiągnąć strumień zaśmigłowy w granicach 200km/h. To jest kwestia łopatek i regulatora. Oczywiście przy łopatkach typu 10x17 technika startu jest zdecydowanie inna niż np. 16x8. Ale pomoc kolegi lub jakiś malutki klif i szaleństwo ogromne na takim zestawie. ;)  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad. Może wyjaśnisz co to ten strumień zasmiglowy?I jak to się ma do siły ciągu?Pytałem u Reisenauera i odpowiedział mi że on określa siłę ciągu a nie strumienia zasmiglowego.Moze wynalazłes nową definicję,? podzielisz się ta nowatorską wiedzą?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niema nic do siły ciągu ale ma bardzo duże znaczenie przy podawaniu prędkości maksymalnej modelu w locie poziomym. Gdy masz strumień za śmigłowy 100km/h to nie polecisz więcej nawet jak będziesz miał ciąg 10kg. To tak jak byś piłował 500konne auto na pierwszym biegu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niema nic do siły ciągu ale ma bardzo duże znaczenie przy podawaniu prędkości maksymalnej modelu w locie poziomym. Gdy masz strumień za śmigłowy 100km/h to nie polecisz więcej nawet jak będziesz miał ciąg 10kg. To tak jak byś piłował 500konne auto na pierwszym biegu..

Oczekiwałem definicji od Konrada.Chcialem sprawdzić czy wiedzę lotnicza pobiera z tych samych książek co ja.Predkosc zasmiglowa-w jakim stadium?,w locie czy statycznie?,czy jest taka sama,czy różna w locie? Oto jest pytanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuwanie to ostatnio hit forum.Kupiono model o rozpiętości ok 1300mm,waga do lotu ok1300-1400g.Wiadomo że silnik musi być mały i względnie lekki.Czy nie lepiej dobierać silnik do max masy lotnej?.Łatwo to obliczyć!Czy jeżeli zostanie znacznie przekroczona masa maxumalna to jak będzie się zachowywał model w locie? To będzie podwójna cegła,a to przecież jest z natury szybowiec a nie cegła czy torpeda.Acha,żaden pilot czy kierowca nie leci ,jedzie cały czas na pelnym,stałym gazie,nawet samolot na pułapie zmniejsza ciąg i utrzymuje duża prędkość.Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuwanie to ostatnio hit forum.Kupiono model o rozpiętości ok 1300mm,waga do lotu ok1300-1400g.Wiadomo że silnik musi być mały i względnie lekki.Czy nie lepiej dobierać silnik do max masy lotnej?.Łatwo to obliczyć!Czy jeżeli zostanie znacznie przekroczona masa maxumalna to jak będzie się zachowywał model w locie? To będzie podwójna cegła,a to przecież jest z natury szybowiec a nie cegła czy torpeda.Acha,żaden pilot czy kierowca nie leci ,jedzie cały czas na pelnym,stałym gazie,nawet samolot na pułapie zmniejsza ciąg i utrzymuje duża prędkość.Prawda?

Troche bym polemizowal ........... 

 

Moze z WYGLADU , ale chyba nie z NATURY  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad. Może wyjaśnisz co to ten strumień zasmiglowy?I jak to się ma do siły ciągu?Pytałem u Reisenauera i odpowiedział mi że on określa siłę ciągu a nie strumienia zasmiglowego.Moze wynalazłes nową definicję,? podzielisz się ta nowatorską wiedzą?

Chwile się zastanawiałem czy w ogóle ci odpowiadać na tą zaczepkę i doszedłem do wniosku, że jednak tak. 

 

Powiem w ten sposób, to co wiem to wiem a tobie zostaje tylko się domyślać, nie widzę żadnej, ani ochoty, ani powodu odpowiadania ci. Po drugie kolejny raz mnie publicznie próbujesz ośmieszyć czy zdyskredytować. To jest ostatnia wymiana zdań między nami, a na pewno między mną a tobą

Spotkaliśmy się raz i wiem na pewno, że był to pierwszy i ostatni raz. 

 

PS

A gdybyś się prawidłowo zapytał w Reisenauerze to byś otrzymał prawidłową odpowiedź taką jak ja otrzymałem. A tak masz problem.

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem Twój post cały nie zmieniony.Jezeli myślisz że chce ciebie ośmieszyć to jesteś w błędzie.Dopuszczam możliwość mojej niewiedzy i chciałbym zdobyć większą wiedzę,a skoro tak pewnie piszesz o strumieni zasmiglowym to pomyślałem że podzielisz się swoją wiedzą.Jakie mam kłopoty? Jarek Wojtek dał Ci dobry pomysł i słuszny,pomysł o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda, że lubisz silniki mega...  a przynajmniej wrzucałeś link do takowych i rozważałeś.        www.megamotor.cz

produkty   stridawe    16/25    oraz 22/20    a przekładnie    to   

Příslušenství

 

spojrzyj parametry mega Ac 16/25/1  + przekładnia np KPG27

 

lub jeśli wejdzie na średnicę (jaką masz średnicę kadłuba pod jaki kołpak ?)  i jeśli waga akceptowalna mega Ac 22/20/1 (ma w ofercie nastik) + jakaś przekładnia.  prawdopodobnie też KPG bo oryginalna planetowa megi może być troszkę delikatna pod tego potwora. 

W obu przypadkach pobory około 80-90A (regulator minimum 120A)   i może być 3 lub 4s. 

 

megę 22/20/1 w porywach można deczko przeciążyć....   jeśli tylko petarda w górę bez długiego piłowania to i 150A wytrzyma przez kilkanaście sekund -potem musi chwilę  stygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleci To w najbliższym czasie czy się temat rozwinie jak o Graupnerze  ? ;)

Znam to uczucie... burza mózgów, zastępy doradców i tak naprawdę dalej nie wiadomo co wybrać by było naj ...

Kup coś wg siebie " na wypasie," zamontuj, pochwal się lotem i potem stwierdzisz czy optymalnie czy tuningujesz :)

Przecież nie kupujesz na amen, mocy nigdy za wiele wiec jak ogarniesz model to wtedy zrobisz hardcora ( jak model przeżyje :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.