samolocik Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Ale jeżeli to ma zapierniczać ponad 200km/h to raczej wersja 1530/8T https://www.reisenauer.de/aid-2400-Tenshock-EDF-1530-8T-4pol-3480KV-br-mit-Micro-Edition-5-1N-T.html Przynajmniej tam tak podają: 4s - 14,8V - 11x22 GM F5D M35, 9020 rpm, 75 Amp. 1104 Watt, Pitchspeed 302 km/h, Eta 80,4%4s - 14,8V - 12x17 RF M28, 8931 rpm, 79 Amp. 1170 Watt, Pitchspeed 231 km/h, Eta 79,8%4s - 14,8V - 13x9 RF M28, 9715 rpm, 42 Amp. 626 Watt, Pitchspeed 133 km/h, Eta 83,3% trzeba by też przed zakupem sprawdzić dostępność odpowiednich śmigieł
Konrad_P Opublikowano 22 Listopada 2019 Opublikowano 22 Listopada 2019 Pewnie byłoby i fajnie wsadzić takiego potwora tyle, że to jest bardzo króciutki model i obawiam się, że z wyważeniem mogą być problemy. Nasze modele (F5J) mają prawie dwumetrowe kadłuby więc jest o niebo prościej a i tak trzeba strasznie kombinować i pakiet prawie pod skrzydło wkładać na patyku a i tak czasami kończy się ołowiem na ogonie. Z silnikiem 1515 15T przy 4s też idzie osiągnąć strumień zaśmigłowy w granicach 200km/h. To jest kwestia łopatek i regulatora. Oczywiście przy łopatkach typu 10x17 technika startu jest zdecydowanie inna niż np. 16x8. Ale pomoc kolegi lub jakiś malutki klif i szaleństwo ogromne na takim zestawie.
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Konrad. Może wyjaśnisz co to ten strumień zasmiglowy?I jak to się ma do siły ciągu?Pytałem u Reisenauera i odpowiedział mi że on określa siłę ciągu a nie strumienia zasmiglowego.Moze wynalazłes nową definicję,? podzielisz się ta nowatorską wiedzą? 1
Gość Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 To niema nic do siły ciągu ale ma bardzo duże znaczenie przy podawaniu prędkości maksymalnej modelu w locie poziomym. Gdy masz strumień za śmigłowy 100km/h to nie polecisz więcej nawet jak będziesz miał ciąg 10kg. To tak jak byś piłował 500konne auto na pierwszym biegu..
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 To niema nic do siły ciągu ale ma bardzo duże znaczenie przy podawaniu prędkości maksymalnej modelu w locie poziomym. Gdy masz strumień za śmigłowy 100km/h to nie polecisz więcej nawet jak będziesz miał ciąg 10kg. To tak jak byś piłował 500konne auto na pierwszym biegu.. Oczekiwałem definicji od Konrada.Chcialem sprawdzić czy wiedzę lotnicza pobiera z tych samych książek co ja.Predkosc zasmiglowa-w jakim stadium?,w locie czy statycznie?,czy jest taka sama,czy różna w locie? Oto jest pytanie!
Gość Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 A to przepraszam można usunąć.... :|
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Usuwanie to ostatnio hit forum.Kupiono model o rozpiętości ok 1300mm,waga do lotu ok1300-1400g.Wiadomo że silnik musi być mały i względnie lekki.Czy nie lepiej dobierać silnik do max masy lotnej?.Łatwo to obliczyć!Czy jeżeli zostanie znacznie przekroczona masa maxumalna to jak będzie się zachowywał model w locie? To będzie podwójna cegła,a to przecież jest z natury szybowiec a nie cegła czy torpeda.Acha,żaden pilot czy kierowca nie leci ,jedzie cały czas na pelnym,stałym gazie,nawet samolot na pułapie zmniejsza ciąg i utrzymuje duża prędkość.Prawda?
Gość Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Może pozwólmy się bawić każdemu jak che? F5d to już pocisk czy jeszcze cegła ?
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Nie zrozumiałeś mnie. Każdy model czy prawdziwy samolot ma swój ciężar dopuszczalny,który gwarantuje mu poprawne parametry lotu.Ponad ten ciężar płatowiec może zrobić np.psikusa.
Gość Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Mam takiego małego bączka od kwarcinskiego 1,6 rozpiętości balastowalem go do 2,3kg nawet nie marudził model (więcej balastu nie weszlo)
jarek996 Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Usuwanie to ostatnio hit forum.Kupiono model o rozpiętości ok 1300mm,waga do lotu ok1300-1400g.Wiadomo że silnik musi być mały i względnie lekki.Czy nie lepiej dobierać silnik do max masy lotnej?.Łatwo to obliczyć!Czy jeżeli zostanie znacznie przekroczona masa maxumalna to jak będzie się zachowywał model w locie? To będzie podwójna cegła,a to przecież jest z natury szybowiec a nie cegła czy torpeda.Acha,żaden pilot czy kierowca nie leci ,jedzie cały czas na pelnym,stałym gazie,nawet samolot na pułapie zmniejsza ciąg i utrzymuje duża prędkość.Prawda? Troche bym polemizowal ........... Moze z WYGLADU , ale chyba nie z NATURY
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Mam takiego małego bączka od kwarcinskiego 1,6 rozpiętości balastowalem go do 2,3kg nawet nie marudził model (więcej balastu nie weszlo)
Konrad_P Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Konrad. Może wyjaśnisz co to ten strumień zasmiglowy?I jak to się ma do siły ciągu?Pytałem u Reisenauera i odpowiedział mi że on określa siłę ciągu a nie strumienia zasmiglowego.Moze wynalazłes nową definicję,? podzielisz się ta nowatorską wiedzą? Chwile się zastanawiałem czy w ogóle ci odpowiadać na tą zaczepkę i doszedłem do wniosku, że jednak tak. Powiem w ten sposób, to co wiem to wiem a tobie zostaje tylko się domyślać, nie widzę żadnej, ani ochoty, ani powodu odpowiadania ci. Po drugie kolejny raz mnie publicznie próbujesz ośmieszyć czy zdyskredytować. To jest ostatnia wymiana zdań między nami, a na pewno między mną a tobą Spotkaliśmy się raz i wiem na pewno, że był to pierwszy i ostatni raz. PS A gdybyś się prawidłowo zapytał w Reisenauerze to byś otrzymał prawidłową odpowiedź taką jak ja otrzymałem. A tak masz problem. EOT
jarek996 Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Opublikowano 24 Listopada 2019 Chlopaki ; Wy sie juz bijecie , a ja dalej NIE wiem jaki mam ku....wa silnik kupic !!!!!!!
Nikt Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Wysłałem Twój post cały nie zmieniony.Jezeli myślisz że chce ciebie ośmieszyć to jesteś w błędzie.Dopuszczam możliwość mojej niewiedzy i chciałbym zdobyć większą wiedzę,a skoro tak pewnie piszesz o strumieni zasmiglowym to pomyślałem że podzielisz się swoją wiedzą.Jakie mam kłopoty? Jarek Wojtek dał Ci dobry pomysł i słuszny,pomysł o tym.
Konrad_P Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Chlopaki ; Wy sie juz bijecie , a ja dalej NIE wiem jaki mam ku....wa silnik kupic !!!!!!! Nie marudź dostałeś dokładną instrukcję i jak zrobisz tak jak pisałem to se kupisz ODPOWIEDNI silnik.
latacz Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 wygląda, że lubisz silniki mega... a przynajmniej wrzucałeś link do takowych i rozważałeś. www.megamotor.cz produkty stridawe 16/25 oraz 22/20 a przekładnie to Příslušenství spojrzyj parametry mega Ac 16/25/1 + przekładnia np KPG27 lub jeśli wejdzie na średnicę (jaką masz średnicę kadłuba pod jaki kołpak ?) i jeśli waga akceptowalna mega Ac 22/20/1 (ma w ofercie nastik) + jakaś przekładnia. prawdopodobnie też KPG bo oryginalna planetowa megi może być troszkę delikatna pod tego potwora. W obu przypadkach pobory około 80-90A (regulator minimum 120A) i może być 3 lub 4s. megę 22/20/1 w porywach można deczko przeciążyć.... jeśli tylko petarda w górę bez długiego piłowania to i 150A wytrzyma przez kilkanaście sekund -potem musi chwilę stygnąć.
stema Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Nie zrozumiałeś mnie. Każdy model czy prawdziwy samolot ma swój ciężar dopuszczalny,który gwarantuje mu poprawne parametry lotu.Ponad ten ciężar płatowiec może zrobić np.psikusa. Czy możesz to uzasadnić?
jarek996 Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Opublikowano 25 Listopada 2019 To nie ja mam uzasadnic , ale w sumie psikusa to i NIEDOWAZONY samolot moze zrobic. Zreszta prawidlowo wywazony tez
Shock Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Poleci To w najbliższym czasie czy się temat rozwinie jak o Graupnerze ? Znam to uczucie... burza mózgów, zastępy doradców i tak naprawdę dalej nie wiadomo co wybrać by było naj ... Kup coś wg siebie " na wypasie," zamontuj, pochwal się lotem i potem stwierdzisz czy optymalnie czy tuningujesz Przecież nie kupujesz na amen, mocy nigdy za wiele wiec jak ogarniesz model to wtedy zrobisz hardcora ( jak model przeżyje )
Rekomendowane odpowiedzi