Skocz do zawartości

Hall's Springfield Bulldog


Lech Mirkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pękate modele to nie do końca moja bajka, ale musze przyznać, że w Twoim wykonaniu i w tym czerwonym ubarwieniu zwraca uwagę.

Jak zwykle piękna robota, gratuluję, z przyjemnością oglądam ten wątek, jak zresztą każdy Twój ?.

Jeśli mogę coś sugerować, to dodałbym jakieś białe elementy (pasy lub tym podobne). Bardzo lubię na modelach połączenie białego, czerwonego z jakimiś elementami czarnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Marcinie za miłe słowa :)  Co do malowania to pewnie przeoczyłeś zdjęcia z pierwszego postu. Model ma być pomalowany właśnie tak. Oczywiście literki i cyferki będą oznaczać rok budowy i numer kolejny mojego modelu. Nie mam doświadczenia w malowaniu foli , z kolei precyzyjne oklejanie na tych krzywiznach nie będzie łatwe więc zostawiam ten wybór wykończenia modelu na później :)  Chwilę odpocznę i ruszę ponownie :) 

3-View-Hall-Bull-Dog-Color.jpg

Hall-Bulldog-Title.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa adekwatna do wygladu !    Krotki , masywny i z "tepym" pyskiem ?

W przeciwienstwie do Marcina , takie samoloty ( i z TEGO okresu ) to moje ulubione i dla mnie najpiekniejsze "rzeczy" w historii

lotnictwa !    Fajnie byloby zrobic kiedys "polatanie" w stylu GOLDEN AGE .

Robert ( Miss Los Angeles ) jest juz gotowy , ja za chwile bede ( Travel Air Mystery Ship - niestety tylko ARF )

ta.build.comp.KT-82.08-15-2013 005.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lech Mirkiewicz napisał:

  Co do malowania to pewnie przeoczyłeś zdjęcia z pierwszego postu.

Rzeczywiście, biję się w piersi ;)

A nie myślałeś, by odwrócić ten schemat, zamiast czarnego biały, a białe paski czarne?

Mam wrażenie, że będzie lepiej widoczny w powietrzu, ale tak jak jest też fajnie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Silnik który ma napędzać ten model to OS 15 GT. Jest tylko problem z tłumikiem. Oryginalny niestety nie pasuje .Szukam jakiegoś odpowiedniego ale jakoś do tej pory nie znalazłem o rozstawie śrub mocujących 42 mm. Ostatecznie trzeba będzie dorobić samemu i tu jest problem bo nie mam pojęcia jakie powinien mieć parametry na przykład: objętość, średnica wydechu. Oryginalny tłumik ma jeszcze kryzę w środku. Ktoś ma jakiś pomysł ? ?

20210228_191950.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lechu, tłumik typu pits powinien się schować pod maskę ... ale wiem, że nie takiej rady oczekujesz.

 

Wykonałem w modelu RWD-21 taki śmieszny mały tłumik i kierowałem się dwoma zasadami:  objętość tłumika zgodna z oryginałem i suma  powierzchni wylotu spalin zgodna z oryginalną powierzchnią rury wylotowej. To działa choć nigdy nie porównywałem osiągów silnika na tłumiku oryginalnym i dorabianym.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 9.01.2021 o 19:48, jarek996 napisał:

Nazwa adekwatna do wygladu !    Krotki , masywny i z "tepym" pyskiem ?

W przeciwienstwie do Marcina , takie samoloty ( i z TEGO okresu ) to moje ulubione i dla mnie najpiekniejsze "rzeczy" w historii

lotnictwa !    Fajnie byloby zrobic kiedys "polatanie" w stylu GOLDEN AGE .

Robert ( Miss Los Angeles ) jest juz gotowy , ja za chwile bede ( Travel Air Mystery Ship - niestety tylko ARF )

 

Dość ciekawy pomysł na piknik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, solainer napisał:

Jest duża szansa że 15gt będzie miała takie samo przyłącze jak 90 na metanol. Wtedy tego typu adaptery mogą pomóc ale trzeba to sprawdzić. 

image.png.1b31aafd43cdbc0cc519d8ee3035c380.png

Wyczytałem, że rozstaw śrub w os91fx to 43 mm ale jest to do ogarnięcia. Gdzie namierzyłeś to zdjęcie? Problem jest jeszcze taki, że oryginalny tłumik i tak się nie zmieści pod maską silnika pomimo jej średnicy 235mm. Silnik trzeba by ustawić cylindrem do góry i wtedy tłumik wystawałby u dołu maski silnika co jest akceptowalne ale za to fajka świecy wystawała by u góry maski co już nie jest tak akceptowalne ( jak na razie) ? W między czasie znalazłem inne rozwiązanie. Tłumik dedykowany do silnika helikoptera tej samej pojemności i myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie (na dziś) ale szukam dalej ?

853d88b7b074f8fd4de8580b59fbcdaf.image.747x550.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2021 o 20:42, Lech Mirkiewicz napisał:

Silnik który ma napędzać ten model to OS 15 GT. Jest tylko problem z tłumikiem. Oryginalny niestety nie pasuje .Szukam jakiegoś odpowiedniego ale jakoś do tej pory nie znalazłem o rozstawie śrub mocujących 42 mm. Ostatecznie trzeba będzie dorobić samemu i tu jest problem bo nie mam pojęcia jakie powinien mieć parametry na przykład: objętość, średnica wydechu. Oryginalny tłumik ma jeszcze kryzę w środku. Ktoś ma jakiś pomysł ? ?

 

Odpowiedni tłumik na pewno wykona firma Nester, korzystałem z usług, polecam. Właściciel zna się na rzeczy, wie co robi i ma duże doświadczenie. Można go znaleźć w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w RC Japan. przeszukałem "cały świat" i tam nie tylko był na stanie ale i znacznie taniej niż u innych sprzedawców. W polskich sklepach nie ma nigdzie a nawet gdybym zamówił to czas oczekiwania do kilku miesięcy nawet. Firma Nester pewnie by wykonała taki tłumik ale w końcu zaufałem konstruktorom OSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.