Jump to content

Czterotakt bez zaworów?


Tomasz D.
 Share

Recommended Posts

Angielskie silniki RCV. Konstrukcja bardzo ciekawa i dosyć skomplikowana tak na mój gust. Jakiś czas temu te silniki były u nas dostępne w sklepie "MODELEMAX", teraz już niestety nie mają. Pamiętam że były dość drogie. Pewnie z powodu kursu funta.

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, czarobest napisał:

Tutaj było co nieco pisane:

 

A wynalazek ciekawy, sam bym chętnie się pobawił :D.

 

Mam taki na sprzedaz Czarek ! Mniejsza wersja ( 58 ) , wstepnie dotarty .......

Mam go nawet w Polsce !!!

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, jarek996 napisał:

Mam taki na sprzedaz Czarek ! Mniejsza wersja ( 58 ) , wstepnie dotarty .......

Mam go nawet w Polsce !!!

Dzięki, ale może ktoś inny się skusi, ja muszę ograniczyć wydawanie na silniki :P.

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Konrad_P napisał:

Lepiej.:)

Czy mi się wydaje ale ten silniczek ma inny gang od tych klasycznych, jeśli coś takiego w ogóle istnieje;), czterotaktów.

 

Ja bym to nazwal "klekoto-szum"  ( mimo ze nie ma zaworow i nic po "zaworowemu" nie klekocze )?

19 minut temu, f-150 napisał:

Oprócz tego były najcichsze czterosuwy, austriackie silniki HP

 

 

HP tez sa bezzaworowe ( choc to ZUPELNIE inna konstrukcja jak RCV ) 

Hirtenberger HP VT-21 Cutaway Aircraft Engine

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jarek996 napisał:

 

Ja bym to nazwal "klekoto-szum"  ( mimo ze nie ma zaworow i nic po "zaworowemu" nie klekocze )?

 

HP tez sa bezzaworowe ( choc to ZUPELNIE inna konstrukcja jak RCV ) 

Hirtenberger HP VT-21 Cutaway Aircraft Engine

 

 

Jarku,

to jest zawór obrotowy czyli tzw stawidło, stricte  bezzaworowymi  jest np silnik Wankla

Link to comment
Share on other sites

Najfajniej ustawia się w nim rozrząd.Tłok w ZZP ,podnosisz tuleję stawidła i obracasz tak aby otwory w stawidle były widoczne symetrycznie w oknie wydechu i dolotu.Opuszczasz na dół stawidło i już działa ? ,że nie wspomnę o wymianie łożysk, po prostu bajka.

Link to comment
Share on other sites

Mojego Hp tez odpaliłem swojego czasu, i faktycznie od pierwszego kopa poszedł. Później stanął ale  po regulacji pali idealnie. Też dziwnie buczał, choć to nie jest brzydki dźwięk. Inny.

A ten dźwięk to chyba  głośna praca tych kół zębatych w środku motorka, która zagłusza rzeczywistą pracę silnika (bo te koła wcale nie są najlepszej jakości, jak się dobrze przyjrzeć).

I znów analogia ( i żeby nie było, że FSRy propaguję kol. S...k:P), ale u nas łódkach czasem też koła zębate w przekładni pod silnikiem słychać bardziej niż sam silnik.

A.C.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.