Skocz do zawartości

Respect Evo F3F - relacja i loty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki miałeś pobór prądu na tym śmigle 13x8?   Czy to znaczy, że latasz bez hamulca? Brak hamulca nie jest powodem grzania się silnika lub  regla. Powodem wysokiej temperatury silnika może być niewłaściwy timing. Wcześniej pisałeś, że cykl pracy silnika to kilka sekund wznoszenia a potem szybujesz ale z niedziałającym hamulcem zbyt wiele czasu nie poszybujesz.  

Opublikowano
Godzinę temu, flyszman napisał:

No to została mi jeszcze opcja wymiany pakietu z 4s na 3s3asle też nie chce aż takiego spadku ciągu..

Roland , jeśli dasz niższe napięcie to będziesz miał jeszcze większy prąd ( zakładając ,że chcesz uzyskać taki sam ciąg)w obwodzie niż teraz gdy masz baterię 4S , to jedynie pogorszy sprawę jeśli chodzi o grzanie regla itp. Pewnie to wiesz ale dla pewności wolałem napisać.

A hamulec to podstawa , wirujące śmigło dużej średnicy działa jak hamulec aerodynamiczny i powoduje ogromny spadek doskonałości aerodynamicznej.

Twój model  z wirującym śmigłem będzie miał opadanie  jak Easy Glider ze złożonymi łopatkami śmigła...:)

Moim skromnym zdaniem zacznij o rzeczy tanich: zrób przewietrzanie w kadłubie ,nawet minimalne ale zawsze to jest lepsze niż nic.

Jeśli nie pomoże zmień regiel ale na taki z duzym zapasem prądowym najlepiej tak z 40% wiekszy niż max. pobór prądu Twojego silnika.

Wiem ,że w kadłubie wąsko i ciężko wszystko upchnąć ale ta elektronika jest zawsze mniej lub bardziej przereklamowana : w moich modelach mam regle o 2 razy większym wydatku prądowym niż bierze silnik a po locie są ciepłe.....ciekawe jakie by były gdyby tak dać motor o max. prądzie takim jak regulator.....

Często specyfikacje silników , pakietów , regli są mocno optymistyczne i trzeba to między bajki włożyć.

Dobieraj wszystko z duuużym zapasem lub elekrtonika z najwyższej półki ( ale tu nie wiem bo się nie znam na markowych sprzętach)

 

Opublikowano

Dziękuję za kolejne informacje. Sęk w tym, że nie jestem modelarzem a użytkownikiem modeli RC i to jest problem. To co dla Was jest oczywiste dla mnie już nie. Latam sam (brak czasu dla siebie), nie buduję modeli (brak warunków domowych) a forum jest dla mnie źródłem pomocy w każdej sprawie (byle bym mógł tylko latać modelami).

 

Wracając do sprawy:

 

  • Ryszardzie pisałeś "Powodem wysokiej temperatury silnika może być niewłaściwy timing" ...co ta naprawdę oznacza owy timing w ustawieniach regulatora, że może on być decydentem ? (ja mam bodajże ustawiony na 30) 

 

  • Arku pisałeś "jeśli dasz niższe napięcie to będziesz miał jeszcze większy prąd ...to jedynie pogorszy sprawę" Oczywiście, że o ty, nie wiem/nie wiedziałem. Zatem pozostaje mi zostać przy 4S , zrobić otwory wentylujące we wrędze i wypowadzające w kadłubie + zmienić regla na MEZON 165 opto Lite - KTÓRY JAK NA ZŁOŚĆ JES NIEDOSTĘPNY !  (https://www.jetimodel.com/katalog/mezon-165-opto-lite.htm) lub na regla z zapasem np. do 200A (czy mogę prosić o linka bo te co ja znajduję na necie są owszem dużego amperzu , ale nie nadają się do 4S a jedynie do 6S)

 

  • Arku zgodzę się z Tobą co do "A hamulec to podstawa , wirujące śmigło dużej średnicy działa jak hamulec aerodynamiczny i powoduje ogromny spadek doskonałości aerodynamicznej", dlatego od razu poproszę Ciebie lub Kogoś z Kolegów z forum by powiedział jak to zrobić. Mam regla YEP160A i kartę programującą standardową jak na załączonym foto i robię analogicznie do filmiku. I teraz mam do wpięcia wejście do regulatora i wejście od odbiornika. Wtyczka o regla ma wypięty czerwony przewód i napięcie idzie do odbiornika przez zewnętrznego bec'a. Na potrzeby Ustawienia regulatora z karty wpinam z powrotem kabelek czerwony do wtyczki i wpinam do karty programującej a wypinam zasilanie z zewnętrznego bez z odbiornika. Dodatkowym przewodem w miejsce RX na karcie wpinam odbiornik. Włączam radio i włączam zasilanie pod regulator...ustawiam a mimo nastawu HARD BRAKE i zaakceptowania ustawienia BRAKE na karcie po powrocie do normalności (tj. znowu na zewnętrzny bec) hamulca nie ma...czy gdzieś popełniam błąd ?

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi w temacie moich problemów.

Roland

 

 

H931e831248cb4cf6becb289ff623ca1eM.jpg

Opublikowano
52 minuty temu, flyszman napisał:

MEZON 165 opto Lite -

Mezon 120 lite z powodzeniem sprosta Twoim oczekiwaniom .

I amperażowo i gabarytowo ?

Opublikowano
W dniu 12.08.2022 o 20:52, cZyNo napisał:

mialem kilka lat regulator yep chyba 120 w toxicu. Ani razu nie miałem z nim problemu a model całkiem fajnie latał.

różnica jest taka, że na 10 mezonów 10 działa perfekcyjnie a na 10 YEPów 5 jest do kosza to tak w skrócie

Opublikowano
2 godziny temu, flyszman napisał:
  • Arku pisałeś "jeśli dasz niższe napięcie to będziesz miał jeszcze większy prąd ...to jedynie pogorszy sprawę" Oczywiście, że o ty, nie wiem/nie wiedziałem. Zatem pozostaje mi zostać przy 4S , zrobić otwory wentylujące we wrędze i wypowadzające w kadłubie + zmienić regla na MEZON 165 opto Lite - KTÓRY JAK NA ZŁOŚĆ JES NIEDOSTĘPNY !  (https://www.jetimodel.com/katalog/mezon-165-opto-lite.htm) lub na regla z zapasem np. do 200A (czy mogę prosić o linka bo te co ja znajduję na necie są owszem dużego amperzu , ale nie nadają się do 4S a jedynie do 6S)

 

Roland , cieszę się ,że troszkę podpowiedziałem. Więc może skoro tego nie wiedziałe jeszcze parę słów wyjasnienia: 

Moc to iloczyn napięcia i prądu płynącego w obwodzie  P= I*U .Także zwiększając napięcie ( ilość "s" w pakiecie) zmniejszasz prąd a zwiększasz napięcie czyli moc pozostaje taka sama. Troszkę wzrasta masa ale i tak to jest korzystniejsze bo sprawność całego układu jest większa. Wszystko ciepło wydzielające się na elementach tzn. na silniku reglu itp. to skutki prądu płynącego w obwodzie - czyli straty: zamiast moc iść na wał silnika zamienia się na ciepło i grzeje np. regulator.

Także pozostanie przy 4s to dobry pomysł.

2 godziny temu, flyszman napisał:

Arku zgodzę się z Tobą co do "A hamulec to podstawa , wirujące śmigło dużej średnicy działa jak hamulec aerodynamiczny i powoduje ogromny spadek doskonałości aerodynamicznej", dlatego od razu poproszę Ciebie lub Kogoś z Kolegów z forum by powiedział jak to zrobić. Mam regla YEP160A i kartę programującą standardową jak na załączonym foto i robię analogicznie do filmiku. I teraz mam do wpięcia wejście do regulatora i wejście od odbiornika.

Ja programowałem wszystkie regle wg. instrukcji ale moje regulatory są z BEC. więc wpinam kabelek od odb. do karty potem podłączam pakiet i ustawiam przyciskami parametry, następnie odłączam zasilanie kabelek przekładam z karty do odb. i gotowe.

Używam regulatorów ZTW i Foxy oraz Emax w sumie mam ich 5 szt. 

Jeśli chcesz mogę wysłać instrukcję programowania kartą w języku polskim w pdf.

Aha , miałem kiedyś jeden regulator w którym pomino ustawiania kartą nie dało sie włączyć hamulca......to był emax. Objawy były podobne jak u Ciebie.

Może jeśli fundusze pozwalają lepiej wymienić regulator? A jaki to już niech doradzą koledzy którzy się lepiej znają niż ja.

Nie wiem czy to dobry pomysł i czy się zmieści do kadłuba ale może coś takiego? Mam 2 szt. i kartę i jest zero problemów ( moje są 45 A)

https://modelemax.pl/pl/foxy/30640-p30640-foxy-g2-regulator-r-120sb-esc120a-1rc31045

 

pozdrawiam.

 

Opublikowano

Timing dla Twojego silnika jest w granicach od 8 stopni do 12 stopni. Twoja karta umożliwia zaprogramowanie 12 stopni i z takiej opcji skorzystaj. Jeżeli chodzi o hamulec to może się okazać, że nie musisz programować HARD ponieważ jest to silnik z przekładnią i może wystarczyć MIDDLE lub SMOOTH ale to możesz stwierdzić po oblocie. Gdy w szybkim przelocie śmigło się otworzy to zwiększysz siłę hamulca. Jeżeli będzie możliwość latania z hamulcem słabszym niż HARD to skorzystaj z tej możliwości. Oszczędzi Ci to przekładnię. Przy rozruchu silnika skorzystaj z funkcji delay w nadajniku i daj mu czas około 1 sekundy na osiągnięcie maksymalnych obrotów. To również oszczędza przekładnię. Zdecydowanie zrezygnuj z timingu 30 stopni dla silnika 4 polowego. Zrób to co proponował Arek czyli przewietrzenie kadłuba. Wywierć we wrędze między śrubami mocującymi silnik 4 otwory i rozpiłuj je iglakiem zgodnie z obrysem kadłuba. Zapewnij również wylot powietrza z kadłuba.    

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ryszard wszystko ładnie opisał ,ja tylko dodam od siebie ,że jeśli wykonasz otwory we wrędze to pamiętaj o zastosowaniu odpowiedniego kołpaka tzw.turbo czyli o takiej konstrukcji gdzie w przedniej części jest otwór do wlotu powietrza. 

Przy zwykłym kołpaczku takie otwory nic nie dadzą. Niby to oczywiste ale można niewiedzieć. Przeciąg musi być bo inaczej powietrze ci sie w kadłube spręży i to czasami nawet do tego stopnia ,że kabinka może odskoczyć. 

To tak a propo postu Ryśka. 

Opublikowano

Dzięki wielkie Chłopy za cenne porady i to  konkretne.

Kołpak jest otworem typu turbo 

Dam znać jak będzie zestaw po wszelkich zmianach 

3majcie się 

R

 

Opublikowano

FYI: wietrzenie regla zrobione + otwory w kadłubie na wylot, timing przestawiony na 12 stopni, hamulec ustawiony a regla docelowo zmieniam na Jeti Mezon 135 OPTO ... 

r

Opublikowano

Łukaszu,

dzwoń po kadłub do producenta Leszka (kontakt z Osobą Leszka jest bezproblemowy)

 

Ryszardzie,

ustawiłem hamulec na MIDDLE przy pomocy karty (wcześniej robiłem błąd, ponieważ programowanie kartą trzeba zrobić przez kanał odbiornika, na który będzie szło napięcie zasilające- w moim wypadku (Futaba) to był kanał  8 a ja wpinałem z uporem maniaka przy programowaniu w kanał 3 gdzie mam wtykę z gazem z wypiętym czerwonym +)...mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem Swój błąd a nie zagmatwałem dodatkowo.

 

Rafale, Jarku, Arku, Łukaszu, Ryszardzie,

zamierzam nabyć regulator Jeti Mezon 135 OPTO i tu mam pytanie ... czy będę mógł zrobić z nim tak jak z obecnym tzn. z wtyczki regulatora wypiąć czerwony + i tym samym mieć tylko sygnał na kanał 3gazu a zasilanie dla odbiornika uzyskać z zewnętrznego BECa, który podepnę pod 8 kanał (kable BECa łączę ot porostu przy lutowaniu z XT60 bodajże z reglem) ? Czy też regulator OPTO musi mieć dodatkowe zasilanie w postaci dodatkowego pakietu ? 

Opublikowano

Przy regulatorach OPTO musisz zasilić odbiornik z zewnętrznego BECa. W instrukcji obsługi Jeti Mezon są dokładne rysunki podłączenia regulatora zarówno w wersji z BEC jak i wersji OPTO. 

Opublikowano

...tzn. zewnętrzny BEC a nie zewnętrzne zasilanie tj. drugi pakiet .

Ot  po prostu chcę  zrobić z tym regulatorem typu OPTO jak na poniższym  zdjęciu:

 

regulator i bec i pakiet.JPG

Opublikowano

Jak masz na tyle miejsca w kadłubie to daj dodatkowy pakiet LiPo lub LiIon 2s z regulatorem napięcia odpowiednim do zastosowanych serw. Jak masz serwa HV czyli takie które mogą być zasilane napięciem 8,4V to regulator napięcia jest zbędny. Jak w kadłubie jest ciasno to daj regulator napięcia zasilany z pakietu napędowego.

Opublikowano
17 minut temu, Ryszard_I napisał:

Jak w kadłubie jest ciasno to daj regulator napięcia zasilany z pakietu napędowego.

 Generalnie w kadłubie nie jest ciasno, ale mam pakiet 4s o wielkości 4500 mah ( do długiej zabawy w powietrzu), więc zastosuje UBEC i zrobię tego OPTO tak jak na załączonym powyżej zdjęciu, bo z Twoich słów wynika, że mogę tak zrobić ;)

r

Opublikowano

Czyli możesz serwa zasilić z dwóch ogniw LiPo lub LiIon bezpośrednio bez regulatora napięcia. Problemem może być wyważenie modelu. Temacik wart przemyślenia. Zaletą dodatkowego pakietu jest bezpieczeństwo zasilania a wadą dodatkowy ciężar. Warto jednak pamiętać, że UBEC również waży. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.