Skocz do zawartości

Regulator nie uruchamia silnika


Krzyś63
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Padnięty regulator lub silnik, działanie serw potwierdza tylko prawidłowe podłączenie baterii do regulatora - serwa zasilanie są z bec-a - niezależnego stabilizatora napięcia wbudowanego w regulator..(czyli zepsuty regulator nie rzutuje na działanie bec-a)

Najłatwiej wykryć winnego przez podłączenie innego silnika do tego regulatora lub tego silnika do innego regulatora..;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wszystko dobrze podłączone - pewnie trzeba ustawić zakres sygnałi wejściowego w refulatorze. Dodatkowo jak załączasz zasilanie to ustaw na minimum wyjście przepustnicy na apce.

Miło byłoby wiedzieć co to za sprzęt i jak połączony - wtedy będzie można więcej pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, zipp napisał:

Padnięty regulator lub silnik, działanie serw potwierdza tylko prawidłowe podłączenie baterii do regulatora - serwa zasilanie są z bec-a - niezależnego stabilizatora napięcia wbudowanego w regulator..(czyli zepsuty regulator nie rzutuje na działanie bec-a)

Najłatwiej wykryć winnego przez podłączenie innego silnika do tego regulatora lub tego silnika do innego regulatora..;)

 

Tak zrobiłem. Silnik na innym regulatorze działa a na tym z problemem nie. To chyba zepsuty regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka:

Mam w swoich zbiorach regulator 3F który nie emituje żadnych dźwięków (ktoś by powiedział uszkodzony bo 99% coś z siebie wydaje po podłączeniu do zasilania). Jednak po dodaniu gazu silnik startuje normalnie. Regulator elektronicznie w 100% sprawny. Może u Ciebie też tak jest próbowałeś ściągać trymer gazu na max w dół ?? Może daj revers kanału gazu. Jeśli jednak nie wystartuje to zapewne coś jest z jego procesorem. Trzeba by sprawdzić ewentualnie jeśli jest możliwość można mu wgrać oprogramowanie BLHeli ESC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Krzyś63 napisał:

Czy zmiana regulatora na inny w modelu może powodować potrzebę zmiany rewersu np. lotek

nie, regulator daje tylko zasilanie serwom, ruchem steruje aparatura.. w szybowcu nie ma wcale regulatora a zasilanie serw idzie z pakietu ogniw NiMH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Krzyś63 napisał:

Przełożyłam graty z jednego modelu do drugiego

Zaraz, zaraz jak to przełożyłam graty? To identyczne modele, mają identycznie zamontowane serwa? To wszystko może zmienić kierunek ruchu.. To jakaś jolka do kwadratu bez podanych haseł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Piotr!

Nie piszesz jaką masz aparaturę, model. W tym drugim modelu miałeś  odbiornik  !?,  wstawileś tylko regulator. W  nadajniku spróbuj  zmienić rewers lotek i steru wysokości i powinno być OK

Może  w tym drugim modelu  niby tak samo,  ale  masz odwrócone serwa? i ustawienia masz pod nie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz proste radio bez komputera w którym masz możliwość konfiguracji kilku modeli to tak będziesz miał. Zawsze może być potrzeba włączenia reversu. Serwo odwrotnie zamontowane, cięgno zamontowane do orczyka z drugiej strony i będzie działać odwrotnie. Ustawienie trymerów też nie będzie pasować do wszystkich modeli.

Pokaż jakie masz radio a wszystko będzie jasne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odbiorniku kanał lotek skrzydła  wpinasz na 1-wszy / kabelkiem Y/,  na 2-gi wysokość,  na 3-ci silnik a na 4-ty kierunek. Na odbiorniku powinneś mieć oznaczone cyfrowo kanały.

 

A tak naprawdę jak pisze Andrzej, masz proste radyjko i tylko masz trymery przy drążkach i rewersy. żrób zdjęcie aparatury , odbiornika, a nawet i modeli , a wtenczas się wszystko wyjaśni!?

 

Albo inaczej,  - jak jest możliwość dla sprawdzenia  , to tylko zmień o 180stopni ramiona serw i będziesz miał to samo co w drugim, bez kombinowania w ustawieniach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam 

mam podobny problem co Krzyś63,  regulator nie uruchamia silnika (ale nie za każdym razem) jak wyłączam moje autko na przełączniku on/off to powiedzmy  1  na 10 razy uruchamia się i wszystko działa ok,  ale pozostałe 9 razy działa tylko servo a silnik nie.

 

 

silnik i regulator kupiony u pana Chińczyka

 

https://pl.aliexpress.com/item/33033827426.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.21ef1c24jiTLPt&gatewayAdapt=glo2pol

 

ten model: 120A bezszczotkowy ESC elektryczny regulator prędkości odporne na kurz/3650 3900kv

 

podłączyłem ten regulator do innego silnika :

Track Star 9,0T  4370kV

i po wielu próbach nie udało mi się go uruchomić (ani razu), jest podobna sytuacja jak opisałem wyżej servo działa a silnik nie.

w obydwu przypadkach gdy silnik nie działa to wydaje powtarzające dźwięki bep raz ciszej raz głośniej i lekko drzy (tak jak by próbował kręcić ale się cofa) 

proszę o podpowiedź jak pozbyć się tego problemu :)

z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.